پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

پیروز نهایی


پیروز نهایی
«مهمترین مساله در انتخابات مجلس هشتم ضرورت حضور گسترده مردم است». مردم فهیم و آگاه ایران اسلامی همانند گذشته، باردیگر حماسه ای شکوهمند آفریدند و علیرغم همه فضاسازیها و جوسازیهای دشمنان، با شور انقلابی پای صندوقهای رای حاضر شدند و با حضور گسترده خود به فرمان رهبرمعظم انقلاب لبیک گفتند.
هرچند سیاست تبلیغی غرب و رسانه های غربی قبل از انتخابات بر ترغیب مردم به عدم شرکت و تحریم انتخابات و هم چنین رای ندادن به اصولگرایان استوار بود، اما آنچه مردم در پاسخ به آنان نشان دادند، حضوری دشمن شکن و مشارکتی ۶۵ درصدی بود، که علیرغم افزایش سن رای گیری نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس، ۱۵درصد افزایش نشان می دهد.
در این دوره از انتخابات، با وجود آنکه شیوه های تبلیغاتی نامزدها تغییریافته و تبلیغات شهری آنان کمتر به چشم می آمد، مردم با مطالعه و بررسی هایی که انجام دادند، با حضور آگاهانه و چشمگیر خود ثابت کردند که دنبال تحقق آرمانهای اسلام و انقلاب بوده و خود را حافظ استقلال و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانند.
مردم ما ثابت کردند که برای ادای دین، تکلیف شرعی و وظیفه ملی خود همواره ثابت قدم بوده و جنگ روانی دشمن و سیاه نمایی عناصر داخلی آنان، ذره ای در اراده استوارشان تزلزل ایجاد نخواهد کرد. علیرغم مشکلات ریز و درشتی که حتی مسئولان بلندپایه کشور نیز به آن اذعان دارند، مردم نجیب و انقلابی بار دیگر انگشتان جوهری خود را پای برگه های تایید نظام زدند و از آن سو، آن را در چشم نانجیب دشمن فرو کردند.
آنچه مسلم است فارغ از آخرین نتایج حاصل از شمارش آراء که حاکی از پیروزی ۷۳ درصدی نامزدهای اصولگرایان می باشد، مردم در واقع به «اصول » گرایی و آنچه مبتنی بر ارزش ها و اهداف والای انقلاب اسلامی است، رای داده اند. بدون شک مردمی که در آخرین جمعه سال، حماسه ۲۴ اسفند را آفریدند، دغدغه ای جز اسلام و انقلاب در سینه و سودایی جز حفظ راه امام راحل(ره) در سر نداشتند. آنان فارغ از نام ها و نشانه ها، دنبال نمایندگانی بودند که «خدمت» و «عدالت خواهی» را آرمان و سرلوحه کار خویش قرار دهند.
نمایندگانی که به مجلس راه می یابند بایستی در جهت حل مشکلات مردم تدبیر کنند چرا که دغدغه مردم شریف ایران همواره رشد و پیشرفت کشور بوده و برای آن انصافاً هر هزینه ای را نیز پذیرفته اند.
حضور فزاینده مردم در این دوره از انتخابات، حاکی از امید آنان به رفع مشکلات، مبارزه با فساد و هم چنین تحول و بهبودی اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. این همان چیزی است که همواره بایستی جلوی چشمان نمایندگان ملت باشد.
حضور پرشور مردم به روشنی، نشانه شکست آمریکا و دشمنان انقلاب در صدور قطعنامه اخیر تحریم علیه ایران نیز بود. بدون تردید مهمترین کارکرد قطعنامه تحریم و تصویب آن قبل از انتخابات مجلس-به زعم دشمن- تحریم انتخابات بود؛ تحریمی که هم در سطح گروههای سیاسی دنبال می شد و عده ای با سیاه نمایی و ادعای غیررقابتی بودن انتخابات و تکرار ماجرای نخ نمای رد صلاحیت ها بر طبل توخالی تحریم می کوفتند و هم، در بین گروههای مختلف اجتماعی-خصوصاً بین جوانان- تعقیب می شد. در این سناریو، لزوم تحریم انتخابات از سوی مردم براساس استدلال های بی پایه ای چون بی فایده بودن مشارکت، شرایط نابرابر بررسی صلاحیت ها، از پیش معلوم بودن نتیجه انتخابات و تداوم اقتصادی ناکارآمد مورد تاکید و توجه خاص قرار می گرفت.
اما دیدیم که پیروز واقعی این میدان، مردم بودند، کسانی که با احساس تکلیف و در جواب دشمنی که اندیشه ای جز خصومت با اسلام و اندیشه های انقلابی ندارد، پای در عرصه انتخابات گذاردند و با حضور حداکثری خود مثل همیشه، اندیشه مسموم بدخواهان نظام و کشور را رسوای عالم کردند. مقام معظم رهبری، ابراز حساسیت مکرر مقامات آمریکایی درباره انتخابات مجلس هشتم را نشانه نادانی آنان می شمارند و میفرمایند:«این مساله موجب شده که ملتهای مسلمان، با حساسیت بیشتری انتخابات ایران را پیگیری کنند تا ببینند ملت ایران چگونه وارد این عرصه بزرگ می شود و چه کسانی را انتخاب می کند.» مردم نیز همچو گذشته، خلاف خواسته دشمن با مشارکت معنی دارشان نمایندگانی را که از جنس خودشان بود، راهی خانه ملت کردند.
در این دوره مشارکت مردم از انتخابات مجلس هفتم بیشتر بود. علیرغم آنکه دشمن سعی داشت با تکیه بر رد صلاحیت ها، فضای انتخابات را غیررقابتی جلوه داده و رای اصولگرایان را از پیش تعیین شده بخواند، شرکت ۴۵۰۰ نامزد نمایندگی از گروه های سیاسی مختلف کشور و حضور ۶۵ درصدی مردم که آراء خود را درباره نماینده دلخواهشان به صندوق ریختند، حکایت از فضای سالم و رقابت برانگیز این دوره از انتخابات داشت تا حدی که خود اصلاح طلبان نیز به سلامت و رقابتی بودن انتخابات اعتراف داشته و گروه های سیاسی وابسته به این جناح نیز فعالانه در آن شرکت داشتند. هرچند نباید از اعتراف بعضی از سران اصلاح طلب و گروه های سیاسی مطبوعشان گذشت که حضور خود در عرصه انتخابات را به ناچار و بخاطر حفظ ائتلاف بین گروه های خودی خواندند و گفتند که چون پای مردم در میان است و آنان در این عرصه خواهند آمد، اگر نیاییم انگشت نما می شویم!
پیروز نهایی انتخابات مجلس هشتم مردم اند و البته نامزدهایی که با احساس تکلیف و به قصد خدمت به مردم و نظام پای در این میدان گذاردند، چه آنهایی که موفق به ورود به عرصه خدمتگزاری مجلس شدند و چه کسانی که در عرصه رقابت، گوی خدمت را به دیگری سپردند.
بهر حال هر کس هر چه در چنته داشت رو کرد. دوستان انقلاب، صحنه رقابت را داغ کردند و دشمنان سعی در سرد کردن آن داشتند. هرچه بود تمام شد. حالا دیگر نوبت دغدغه کسانی است که بر صندلی های سبز مجلس بهارستان تکیه می زنند و قرار است با وضع قوانین و تقویت ابعاد نظارتی خود، به ملت ایران ادای دین نمایند. رهبر معظم انقلاب، نظام توانمند را در گرو مجلس سالم و توانمند می بینند. حال بایستی منتظر ماند و دید نمایندگانی که در چند روز فرجه تبلیغات انتخاباتی کلی طرح و ایده رو کرده اند، در چهار سال عرصه خدمتگزاری چه خواهند کرد.
کلام آخر آنکه؛ حقیقتاً مردم ما در سالهای اخیر فشارهای گوناگونی را تحمل کرده اند. تصویب پی درپی چند قطعنامه تحریم که بناحق علیه ایران اعمال شده است و هم چنین فشار گرانی، نابسامانی وضعیت مسکن و نرخ قابل توجه تورم و بیکاری، واقعیاتی است که جنبه های عینی آن در جامعه مشهود بوده و دولتمردان هم از وجود این فشارها شانه خالی نمی کنند، اما وقتی پای نظام و انقلاب درمیان می آید، مردم خالصانه پای در میدان عمل می گذارند و با مشی اصولگرایانه خود به فرموده رهبر عزیزمان، نمایندگانی را انتخاب می کنند که راه دولت خدمتگزار را هموار نمایند.
تحلیل گران خارجی نیز دنبال آنند تا حضور و میزان مشارکت مردم در انتخابات و هم چنین ترکیب سیاسی نمایندگان منتخب را به سیاست های دولت اصولگرای احمدی نژاد مرتبط کنند. روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا نیز در گزارش خود از انتخابات مجلس شورای اسلامی، این انتخابات را آزمونی برای سنجش میزان محبوبیت دکتر احمدی نژاد در میان مردم کشورمان و موافقت رای دهندگان با سیاست های رئیس جمهوری ایران قلمداد می کند.
حال که ۶۵درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند و در این میان به بیش از ۷۰درصد از نامزدهایی که تحت حمایت گروههای اصولگرا وارد عرصه رقابت شدند، رای دادند، وظیفه دولت و مجلس هشتم در عرصه خدمتگزاری و عدالت گستری به مراتب سنگین تر شده و مردم چشم انتظار خواهند ماند تا نتایج پیشرفت و رشد کشور در عرصه ملی و جهانی و آثار عدالت و ارزانی را در سفره خود ببینند.
حمید امیدی
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید