چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

رویدادهای سیاسی ۸۶ هولوکاست غزه و مقاومت مردم


رویدادهای سیاسی ۸۶ هولوکاست غزه و مقاومت مردم
زندگی ۱.۵ میلیون نفر از مردم غزه تحت الشعاع تحریم ها و محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفت و یک فاجعه بشری دیگر بر اثر سبوعیت و ددمنشی سران تل آویو، با حمایت آمریکا به وقوع پیوست.
«جرج بوش» رئیس جمهور آمریکا در سفر خاورمیانه ای خود و گفت وگو و مذاکره با سران صهیونیستی و برخی کشورهای عربی مجوز جنایت و محاصره غزه به اشغالگران داد. پس از پایان این سفر بود که نسل کشی در غزه به اجرا درآمد.
این فاجعه هولناک در شرایطی صورت گرفت که اعراب چشم خود را به رو ی این نسل کشی بستند.
این در حالی است که مردم کشورهای مختلف جهان بی اعتنا به موضع گیری دولت هایشان تظاهرات گسترده ای را علیه نسل کشی صهیونیست ها در اقصی نقاط جهان به راه انداختند.
به جز مردم غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی، در لبنان، اردن، مصر، ترکیه، سوریه، سودان، موریتانی، امارات، کویت، یمن، بحرین، ایران، آلمان، انگلیس،... کشورهای دیگر جهان نیز اعتراضات گسترش یافت و مردم ۹۰ شهر جهان ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه خواستار توقف جنایات صهیونیست ها و محکوم کردن این رژیم اشغالگر شدند.
از سوی دیگر، در ادامه جنایات صهیونیست ها و یورش به مناطق مختلف غزه و کرانه باختری از زمین و هوا، رزمندگان فلسطینی نیز در پاسخ به حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست با موشک، خمپاره و گلوله های ضد هوایی به مواضع آنان شلیک کردند که تنها در یک روز ۱۲۵ فروند موشک به ۱۰ شهرک صهیونیست نشین شلیک شد و باعث به هلاکت رسیدن و زخمی شدن ده ها تن از صهیونیست ها شد.
به این ترتیب محاصره، یورش و حملات سبوعانه ای که آخرین آن «زمستان داغ» نام داشت با رشادت و سرسختی مبارزان مقاومت کاهش یافت و مقامات صهیونیست اعلام کردند که مرحله اول این عملیات به پایان رسیده است.
صهیونیست ها برای توجیه آبروریزی و رسوایی خود عنوان کردند که جنگ با حماس طولانی است و تنها یک مرحله از آن انجام شده است و دوباره به غزه حمله خواهند کرد.
لیکن این توجیه بی اساس را عملیاتی دلاورانه تر به هم ریخت و بهت و شگفتی صهیونیست ها را دو چندان کرد و آن هم عملیات شهادت طلبانه «تلمودا» مرکز آموزش افسران صهیونیست ها بود که باعث هلاکت ۱۱ صهیونیست و زخمی شدن بیش از ۴۰ تن دیگر شد. این عملیات که واکنشی طبیعی به جنایات پیاپی اشغالگران علیه ملت بی دفاع فلسطین بود ضربه ای مهلک بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد به نحوی که اکثر سران این رژیم اعتراف کردند که توان مقابله با حماس را ندارند.
پیش از این نیز عملیات شهادت طلبانه دیگری در شهر «دیمونا» مرکز اتمی اسرائیل صورت گرفت که به دو کارخانه اتمی این کشور ضربه مهلکی زد و باعث خاموشی این شهر و به هلاکت رسیدن بسیاری از صهیونیست ها شد.
این عملیات اوضاع داخلی این رژیم را کاملاً به هم ریخت و سردمداران این رژیم را علیه یکدیگر برانگیخت به نحوی که همدیگر را به بی کفایتی و ناتوانی برای رویارویی باحماس متهم کردند.
پس از این سری عملیات، صهیونیست ها به فکر آتش بس با حماس افتادند و زمزمه آتش بس و گفت وگو با حماس را عنوان کردند در حالی که مقامات حماس اظهار داشتند که تا زمانی که جنایات صهیونیست ها ادامه داشته باشد آتش بسی در کار نخواهد بود.
بدین ترتیب موج خروشانی که از مقاومت دلیرانه مردم غزه آغاز شده به نظر نمی رسد به این زودی ها خاموش شود و تا زمانی که اسرائیل این جرثومه فساد به حیات خود ادامه می دهد این مبارزات همچنان ادامه دارد.
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید