شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

اسرائیل هم نابود شدنی است


اسرائیل هم نابود شدنی است
قدرت نامشروع صهیونیستی اسرائیل در حال فرو ریختن است و به قول مولایمان مقام معظم رهبری (روحی فداه) اسرائیل در بن بست کامل قرار گرفته است.
اینکه ۱۸۰هزار نظامی تا دندان مسلح به چند میلیون انسان بی پناه، مظلوم، تنها و مسلح به چند تکه سنگ حمله کرده اند و فقط در انتفاضه دو سال گذشته ۲۴۷۹ نفر از آنها را شهید کرده است، که ۵۰۴ نفر آنها کودک بوده اند و خانه هزاران نفر را ویران کرده است و شهرها وروستاهای زیادی را با خاک یکسان نموده است و آمریکا روزانه ۱۶میلیون دلار به این رژیم کمک بلاعوض می کند، و میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات برای سرکوب چند جوان و نوجوان مسلمان فلسطینی بسوی این رژیم خبیث سرازیر شده است، تنها یک روی سکه است، اما ماجرا روی دیگری هم دارد.
مقام معظم رهبری (روحی فداه) در نماز جمعه یکم آذر سالجاری (۸۱) فرمودند:
«امروز دو پدیده را می شود در رژیم صهیونیستی دید: یکی خشونت و سبعیت از حد گذشته است، که سبعیتی که امروز صهیونیستها در برخورد با صاحبان سرزمین فلسطین دارند به خرج می دهند، واقعاً داستان عجیب وحیرت انگیز و بی سابقه ای است. دومین نکته اینکه رژیم صهیونیستی در بن بست کامل قرار گرفته و هیچ راهی ندارد. اشتباه آمریکا این است که در این وضعیت، بطور واضح و آشکار از رژیم صهیونیستی حمایت می کند و به اسرائیل و به مسئولان آن چک سفید داده است. تا هر غلطی بخواهند بکنند، بکنند و هر جنایتی بخواهند مرتکب بشوند، بشوند.»
آری روی دیگر سکه انتفاضه فلسطین چیز دیگری است که تنها به گوشه ای از آن اشاره می کنم:
۱- اقتصاد اسرائیل در سقوط کامل قرار گرفته است به طوری که رشد اقتصادی آنها به منفی ۱/۵ درصد تنزل پیدا کرده است. روزنامه تاتس آلمان در شماره ۲۳ آبان خود نوشته است: وضعیت اقتصادی اسرائیل در بدترین شرایط خود در تاریخ موجودیت ۵۳ ساله خود رسیده است. رشد بیکاری به بالاترین حد ممکن افزایش یافته است و بیش از پنجاه هزار کارگاه اقتصادی تعطیل و سی هزار واحد دیگر در سال آینده ورشکست خواهند شد. این در حالی است که هزینه های دفاعی آن کشور ظرف دو سال گذشته به شکل بی سابقه ای افزایش یافته و به مرز ۵۹ میلیارد رسیده است. صادرات آن کشور به پایین ترین حد ممکن و با کاهش ۱۲% نسبت به سال گذشته روبرو بوده است و واردات آنها دهها برابر افزایش یافته است.
ـ تنها درآمد موثر اسرائیل سالانه چهارمیلیارد دلار درآمد ازطریق توریست است که امروزه به صفر رسیده است.
ـ جنگ درداخل کشور، تمام سرمایه دولت را درخود بلعیده است.
ـ جوانان فلسطینی خواب راحت را ازهمه اشغالگران درسراسر سرزمین خود ربوده اند.
ـ صف طویل نوجوانان فلسطینی برای عملیات استشهادی، دنیا را درحیرت کامل فروبرده است.
۲ـ ازلحاظ امنیتی ـ نظامی، هیچ کس اززن ومرد وکودک درهیچ کجای اسرائیل امنیت ندارد،عملیات استشهای جوانان ونوجوانان، ۱۸۰هزارنظامی را چنان در خود پیچیده که طبق اعلام صهیونیستها درهر ۸ دقیقه یک حادثه درارتش آنها اتفاق اقتاده است.اززمان روی کارآمدن شارون تلفات آنها ۸ برابرشده است.
حداقل ۹۰۰ نفراز فرماندهان صهیونیستی دچاربیماری روانی شده دربیابانها نگه داری می شوند.
خودکشی، اعتیاد، فساد اخلاقی، بیماریهای روحی روانی ارتش اسرائیل را مضمحل کرده است به طوری که موسسه راهبردی تل آیو می نویسد:
«انتفاضه طولانی فلسطین که همچنان ادامه دارد، به آمادگی ارتش اسرائیل آسیب رسانده است؛ بطوری که یگانهای زمینی ما ازتجربه کافی برای یک جنگ احتمالی درمنطقه برخوردارنیستند، اسرائیلیها بهای گزافی را برای انتفاضه پرداخته و می پردازد».
ژنرال شاحاک، وزیرجنگ سابق رژیم صهیونیستی می گوید:«اسرائیل همه راهها را بر ضد فلسطینیان تجربه کرد. ولی فایده ندارد، و نتوانسته ایم عملیات فلسطینیان را متوقف کنیم، راهی برای ساکت کردن فلسطینیها وجود ندارد و اقدامات ارتش اسرائیل منجربه توقف عملیاتهای سازمانهای فلسطینی نخواهد شد.» (۲۰ بهمن ۸۰)
درهمان ایام روزنامه معاریو نوشت:«ما به شکست رسیده ایم، دولت وارتش ما در حالت حیرت ونگرانی بدون هیچ امیدی به آینده، به سرمیبریم.» (۱۶ اسفند۸۰)
۳ـ ازنظرمهاجرت، نه تنها مهاجرت به اسرائیل ازیهودیان کشورهای دیگر به صفر رسیده است. بلکه ازیهودیان مستقر دراسرائیل که ازگوشه، گوشه جهان به حیله های گوناگون به فلسطین مهاجرت کرده بودند بیش از۷۰۰هزارنفر در دو سال گذشته پا به فرار گذاشته اند.
آری، اسرائیل نابود شدنی است،انتفاضه دوساله گذشته، علاوه بر دستاوردهای فوق، با بدست آوردن نتایج ذیل به بارنشسته است و به زودی،مسلمانان میوه شیرین استقلال، آزادی اسلامی درفلسطین را با مرگ غرب صهیونیست محورخواهند چید:
۱ـ اتحاد و وحدت همه گروههای مبارز فلسطینی که درجهت حمایت از انتفاضه وعملیات استشهادی
۲ـ شکست جریانهای موازی وسازشکار درداخل وخارج فلسطین
۳ـ گسترش عملیات استشهادی درسرزمینهای قبل ازسال ۱۹۶۷
۴ـ بالا رفتن تلفات صهیونیستها به طوری که آمارتلفات از ۱۸ شهید درمقابل یک کشته دشمن به ۳ شهید درمقابل یک معدوم رسیده است.
۵ـ سردرگمی ارتش رژیم صهیونیستی درمقابل عملیاتهای پیاپی فلسطینیها
۶ـ بوجود آمدن فرهنگ جهاد وشهادت، روحیه دینی و معنوی به جای ناسیونالیسم عربی با الگوپذیری ازحزب الله لبنان وتقویت ایمان در مردم فلسطین واحساس ضرورت برای جهاد وشهادت تا نیل به پیروزی
۷ـ انزوای کامل رژیم اشغالگر قدس درسطح جهان
۸ـ وحدت چشمگیر درمواضع کشورهای اسلامی علیه صهیونیست بین الملل
۹ـ افشای چهره دوگانه ومنافقانه آمریکا درحمایت دروغین ازگفتگوی صلح با فلسطینیان
۱۰ـ رسوایی آمریکا درحمایت یکپارچه از رژیم صهیونیستی
۱۱ـ کاهش شدید سرمایه گذاری خارجی درسرزمین های اشغالی
۱۲ـ تقویت روحیه جنبشهای اسلامی ومستضعفین جهان درسراسر عالم و روح امید درجوانان آنها برای رسیدن به پیروزی دربرابر استکبار جهانی
۱۳ـ حمایت آشکاروعلنی همراه با تظاهرات میلیونها نفر دراروپا، آسیا و آفریقا وحتی آمریکا ازجنبشهای اسلامی فلسطینی.
منبع : بنياد انديشه اسلامي


همچنین مشاهده کنید