چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

آرایش تکمیلی و ترمیمی


آرایش تکمیلی و ترمیمی
با آرایش ترمیمی و استفاده از رنگ های تیره و روشن فوندیشن و یا پودر می توانیم ایرادهای اعضای صورت را تا حد امکان بپوشانیم. می توانیم با رنگهای تیره این اعضا را کوچکتر و با رنگ های روشن آنها را بزرگتر نشان دهیم. اگر در این کار دقت نکنیم، این لکه های تیره و روشن نه تنها زیبا نخواهند بود، بلکه چهره را زشت نیز خواهند کرد. در آرایش ترمیمی بیشتر از پودر استفاده می شود تا از کرم و مایع، زیر پودر به راحتی روی فوندیشن پخش می شود. آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر می شود چون تکرار این آرایش باعث می شود که متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگ های متضاد کامل نشان دهیم.
به طور مثال برای بینی پهن، کنار بینی را کمی تیره تر می کنیم و روی بینی را پودر می زنیم. در مورد بینی های بلند، نوک بینی را تیره تر می کنیم و در بینی های کج، رنگ تیره را در کنار بینی و رنگ روشن تر را در وسط بینی به کار می بریم.
برای پوشاندن جای زخم و یا جوش، آکنه، لکه های روی پوست و سیاهی دور چشم و خطوط ریز و پهن کنار دهان عمل ترمیمی و تکمیلی را بعد از زدن فوندیشن انجام می دهیم، زیرا فوندیشن را نمی توانیم روی پودر بزنیم و مانع پاک شدن آن شویم.
پودر و یا کرم های ترمیمی در رنگ های روشن، متوسط و تیره ساخته می شوند.
حلقه سیاه دور چشم رامی توان با استفاده از کرم پودر ترمیمی پوشاند. البته دلایل زیادی برای افتادن حلقه سیاه دور چشم و گود رفتن پلک ها وجود دارد، مثل کم خوابی، غذای نامناسب، مصرف مشروبات الکلی، ناراحتی های کلیوی و ... که در این صورت باید ابتدا در رفع مشکل اصلی بکوشیم و سپس از این آرایش کمک بگیریم. به هر حال، پلک ها و اطراف چشم را تا زمانی که تیره و گود رفته هستند روشن تر می کنیم و یا در حالتی که پف کرده اند برای پوشاندن این پف، روی آن را با پودر تیره تر و اطراف آن را با پودر روشن می پوشانیم و به دقت پودر را پخش می کنیم. از پودر تیره برای کوچکتر نشان دادن بینی بزرگ و یا کج، غبغب، آرواره پهن و برجسته، پلک های سنگین، چانه برجسته و پیشانی جلو آمده استفاده می کنیم.
از پودر روشن برای بزرگ تر نشان دادن بینی کوتاه، چشمان گود رفته کوچک، صورت باریک و بلند، چانه عقب رفته، گردن باریک و بلند و پوشاندن حلقه سیاه دور چشم استفاده می کنیم.
برای برجسته تر نشان دادن گونه ها، یک خط فرضی از گوشه دهان به وسط گوش و یک خط دیگر به صورت عمودی، از گوشه خارجی چشم به طرف چانه می کشیم. فوندیشن تیره را بعد از خط عمودی روی این خط فرضی به طور افقی می زنیم.
زخمهای کوچک، خال و لکه سیاه را با فوندیشن می توانیم بپوشانیم که بهتر است با انگشت فوندیشن را کاملا پخش کنیم تا خط فاصله ای ایجاد نشود و صورت دو رنگ نشان ندهد. برای پوشاندن لکه های بزرگ و خال یا لکه مولودی (اصطلاحاً همان ماه گرفتگی) مسلما وقت بیشتری باید صرف کنیم و با صبر و حوصله به قدر کافی کار کنیم. بعد از زدن فوندیشن، مواد پوشاننده را روی لکه می مالیم و مجددا لایه نازکی از فوندیشن را روی آن می زنیم و سپس تمام صورت را به طور یکنواخت پودر می زنیم. باید توجه داشته باشیم که استفاده از فوندیشن خیلی زیاد و ضخیم، بدون پخش کردن صحیح مشکل صورت را بدتر از آنچه که هست نشان می دهد.
● آشنایی با انواع کرم ها
▪ کرم های مرطوب کننده:
این کرم ها از سه طریق می توانند رطوبت پوست را تأمین نمایند برخی با بر جای گذاردن یک لایه چرب بر روی پوست مانع از دست رفتن آب پوست می شوند (مانند وازلین و کلد کرمها)، برخی کرم ها حاوی اجزاء جاذب رطوبت هستند که رطوبت را جذب و در خود نگه می دارند، برخی از کرم های مرطوب کننده حرفه ای (مانند هیدرازن لانگوم) سیستم آب رسانی دارند و مرتب آب به پوست می رسانند.
▪ کرم های ضد آفتاب:
این کرمها حاوی موادی به نام فیلترهای ضد اشعه UV هستند که اشعه مضر فرابنفش خورشیدی را از طریق جذب نور و یا تفرق و انعکاس آن تضعیف می کنند و مانع از آسیب رساندن آن به پوست می شوند. میزان کارایی یک فراورده ضد آفتاب با استفاده از عددی به نام SPF نشان داده می شود. مفهوم این عدد افزایش مقاومت پوست برابر قرمز شدن در صورت استفاده از فراورده ضد آفتاب است. برای مثال اگر پوست بدن شما بدون استفاده از فراورده ضد آفتاب مثلا پس از ۱۰ دقیقه قرمز شود با استفاده از فراورده ضد آفتاب با SPF=۱۵ پس از ۱۵۰ دقیقه قرمز خواهد شد.
▪ کرم های روز و کرم های شب:
تشابه این دو کرم در مرطوب کنندگی آنها است تفاوت آنها در این است که کرم های روز حاوی مقادیری فیلتر ضد آفتاب ولی کرم های شب حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مفید برای پوست است. تا در طول شب بر روی پوست مانده و تاثیر خود را ظاهر کنند.
منبع : پایگاه اینترنتی خانواده ما


همچنین مشاهده کنید