جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اللّهمّ صَلِّ وسلّم وبارک عَلی سیّدنا مُحَمَّد وآله وصحبه أجمعین


اللّهمّ صَلِّ وسلّم وبارک عَلی سیّدنا مُحَمَّد وآله وصحبه أجمعین
بازچاپ و انتشار مجدد کاریکاتور های موهن به پیامبر گرامی اسلام در روزنامه های دنمارکی و در پی آن، درخواست وزیر داخله آلمان از تمام رسانه های اروپایی برای انتشار آنها و نیز ساخت فیلمی از سوی یک نماینده پارلمان هلند همگی پرده از واقعیتی تلخ و تکان دهنده بر می دارد که پیامد طبیعی آن، وقایعی بسیار خطرناک و جبران ناپذیر خواهد بود.
این بار، اما مسأله، مسأله‌ خشم و انزجار جامعه مسلمانان جهان نیست؛ مسأله اصلی، به تعبیر انجیل، چرخُشت خمر غضب و خشم خدای قادر مطلق است. وزیر داخله کشوری دموکراتیک و پاسبان و پاسدار ارزش های دموکراسی، به گونه احمقانه ای، آخرین پیام آور آفریدگار انسان را به سُخره می گیرد و با این کار، بیش از یک ملیارد پیرو یکی از بزرگترین ادیان آسمانی توحیدی را مورد تحقیر و اهانت قرار می دهد.
رو در رویی و تقابل جهان اسلام و غرب، موضوع تازه ‌ای نیست، چه اینکه این مسأله در مقاطع مختلف تاریخ همیشه وجود داشته است؛ اما این بار، دراین جنگ اعلام نشده و این جبهه نه چندان پنهان و پوشیده، انسان ظلوم و جهول، علناً در برابر خداوند قادر مطلق، فرجامین فرستاده او محمد(صلی الله علیه وسلم) و آخرین منشور هدایت آسمانی بشر یعنی قرآن فرا ایستاده است.
براین اساس، اظهارات به ظاهر احمقانه وزیر داخله آلمان، آنچنان که به چشم می آید، چندان هم احمقانه نیست؛ بلکه این گونه اظهار نظرها ریشه در عمق و ژرفای نگره توراتی حاکم بر ذهن و ضمیر بشر غربی دارد: آرماگدون و چرخیدن چرخه خلقت بر وفق تمایلات تمامیت خواهانه و گیتی گرایانه پیروان ظاهری آیین مسیح و گروندگان به آن.
"آرماگدون" یا "هرمجدو" دره ای پر رمز و راز در ۵۵ میلی شمال تل آویو پایتخت اسرائیل است که از هم اکنون، آبستن پیشرفته ترین تسلیحات قدرت های برتر جهان برای رویارویی حدود ۴۰۰ ملیون انسان در نبرد پایانی است.
این دره که "دره‌ تصمیم در مورد بشریت" نیز خوانده می شود، بربنیاد پیشگویی های تورات و انجیل، ناوردگاه اصلی نبرد نیروهای نیکی و نیکوکاری و بدی و شرارت در آخرالزمان بشمار می آید. برمبنای این پیشگویی ها، در این "آخرین همه سوزی بشریت" دوسوم کل یهودیان کشته خواهند شد و نجات یافتگان، به عنوان مسیحیان نو آیین، به تبلیغ مسیحیت خواهند پرداخت! دراین نبرد بزرگ نیروهای نیکی و بدی، ازدیدگاه انجیل و تورات، انسان ها به اندازه ‌ای کشته می شوند که تا فاصله دوصد میلی، خون تا دهانه اسب بالا خواهد آمد.
آرماگدون، افزون براینکه یک محدوده جغرافیایی مهم، استراتیژیک و تعیین کننده فرجام تاریخ است، نوعی نگاه و نگره غالب در نحوه برخورد با مسایل کلان جهانی و در واقع، میزانی برای بازسنجی خوب و بد پدیده های پیرامون دنیای غرب نیز به حساب می آید.
رونالدریگان، یکی از روسای جمهور پیشین امریکا، باری در یکی از سخنرانی هایش گفته بود:
"برای یک آرماگدون واقعی مسلح شویم!"
البته این اتفاقی نیست که تنها در زمان ریگان روی داده باشد و از آن زمان به این طرف، دیگر کسی به آن نیندیشیده باشد؛ در برنامه معرفی جان بولتن، سیاستمدار بنیادگرا و نو محافظه کار امریکایی در سنای امریکا برای کسب رأی اعتماد، یکی از ماموران بلند رتبه کاخ سفید در توصیف وی گفت: "جان بولتن شخصیتی است که من دوست دارم در آرماگدون در کنار وی بایستم!"
با این حساب تردیدی نیست که اظهارات وزیر داخله آلمان و اقدام روزنامه های دنمارکی و نماینده پارلمان هالند همه از نگرش آرماگدونی حاکم بر جان انسان غربی مایه می گیرند.
غربی ها قطعاً به این نتیجه رسیده اند که هیچ بدی و شرارتی، جز اسلام، در برابر تمدن غرب قابل شناسایی نیست.
به همین دلیل نیز هست که اسلام و پیروان آن، اکنون در سراسر جهان مظلوم و مهجور واقع شده اند و یکی از عوامل این مظلومیت، نتیجه مورد انتظار بن لادن و دشمنان ظاهری او، در برتراشیدن مجمسه ای مسخ و استحاله شده از اسلام و برکشیدن و علم کردن آن در قالب تروریزم بین المللی است و بدین ترتیب فراهم آمدن مقدمات رویارویی بزرگ و فرایند آرماگدون.
ایمان داریم که "زمین را بندگان نیکوی خداوند به ارث خواهند برد" اما آیا آنانی که اکنون به گونه آشکار، از سنگر موسی و مسیح علیه محمد(صلی الله علیه وسلم) می جنگند، بندگان نیکوی خداوند هستند؟! در نگرش توحیدی، موسی و مسیح و محمد علیهم السلام، فرستادگان خدایی یگانه و فراخواننده به حقیقتی واحد هستند؛ اما با توجه به عقاید کژاندیشانه خاج پرستان و صلیب اندیشان و ژاژ خایی های اخیر وزیر داخله آلمان، آنهایی که در ظاهر ادعای پیروی از آیین های موسی و مسیح علیهم السلام را دارند، در باطن و در واقعیت امر، هیچ بهره‌ای از مهر و عطوفت و بردباری و پاکیزگی پیامبرانه آن بزرگان نبرده اند و این به واقع نشان می دهد که بشر غربی در تصورش از فرجام تاریخ و پایان جهان، کاملاً به بیراهه رفته است.
فراهم آمدن نیروهای ستیهنده با پیامبر اکرم(صلی الله علیه وسلم) و شریعت آسمانی او در یک جبهه واحد، بدون هیچ تردیدی پروردگار انسان و جهان را خشمگین خواهد ساخت.
روشن است که ما از آینده خبر نمی دهیم؛ اما به شهادت بی شایبه تاریخ، خودخدا انگاری بشر مستأصل و بیچاره همواره خشم خدای قادر مطلق را برانگیخته است؛ درست به همین دلیل نیز هست که می گوییم این بار، نبرد نبرد خدا و انسان در ناوردگاهی به وسعت و فراخنای جهان است. این نبرد از جهات گوناگونی اکنون آغاز شده است.
شکی نیست که فرجامین فرستاده خداوند و پیروان او در این جهان به شدت مظلوم واقع شده اند؛ اما دیری نخواهد پایید که این مظلومیت پایان یافته و وارثان واقعی زمین و ورجاوندان و برگزیدگان امت محمد(صلی الله علیه وسلم) به سیطره پر پیشینه و درازدامن فرزندان شیطان پایان خواهند داد. این وعده ایست که خداوند به همه مظلومان تاریخ داده است.
نوشته: سید علی راحل
منبع : سایت اعجاز علمی


همچنین مشاهده کنید