جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

فرزندان خود را به فعالیت وادارید


فعالیت بدنی منظم همراه با تغذیه مناسب سالمترین و مؤثرترین راه برای كنترل وزن شماست. ما در اینجا راههای ساده ای را برای بالا بردن فعالیت بدنی خانواده و تشویق فرزندانتان به منظور تحرك و حركت بیشتر به شما پیشنهاد می كنیم.
۱) برای فرزندان خود الگوی مناسب و خوبی باشید، آنها اگر ببینند كه شما از انجام فعالیتها و حركات فیزیكی و بدنی لذت می برید، تشویق می شوند كه تحرك بیشتری داشته باشند.
۲) همراه با خانواده به مسافرتهای تفریحی پرتحرك در تعطیلات مثل كوهنوردی و قایقرانی بروید.
۳) برای آخر هفته برنامه ریزی ورزشی و پرتحرك مثل رفتن به دوچرخه سواری، پرواز با كایت و یا اسكیت سواری داشته باشید.
۴) به فرزندان خود در انتخاب فعالیتهای ورزشی كه بتوانند از آن لذت ببرند، كمك كنید و آنها را در تیمهای ورزشی مختلف، دانشگاههای ورزشی یا شركت در كلاسهای آنها، ترغیب و ثبت نام كنید، البته این موضوع را به خاطر داشته باشید كه بعضی از بچه ها ورزشهای تیمی را می پسندند و عده ای دیگر فعالیتهای یك نفره را ترجیح می دهند.
۵) به مناسبت تولد یا جشن سال نو، یا تشویق فرزندانتان، هدایایی را كه نیازمند تحرك و انجام یك نوع فعالیت بدنی است، مثل راكت تنیس، كفش اسكیت، توپ فوتبال و... برای آنها خریداری كنید و به آنها اهدا كنید.
۶) فعالیتهای فیزیكی را جایگزین فعالیتهای نشسته و بی تحرك در منزل كنید. مثلاً به جای اینكه بعد از شام همگی تلویزیون تماشا كنید، سعی كنید یك ساعت برنامه پیاده روی دسته جمعی داشته باشید.
۷) از كودكان خود بخواهید در انجام كارهایی مثل تمیز كردن منزل، شستن ماشین، مرتب كردن حیاط و باغچه منزل كه نیازمند تحرك است، به شما كمك كنند.
۸) سعی كنید به عنوان یك الگو در طول روز فرد زرنگ و پرتحركی باشید تا فرزندانتان نیز همانند شما شوند. مثلاً به جای استفاده از آسانسور، از پله ها بالا و پایین بروید یا ماشین خود را كمی دورتر از محل كار یا فروشگاه مورد نظر خود پارك كنید و سعی كنید مسافتی را پیاده طی كنید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید