جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

NOKIA ۳۶۵۰


NOKIA ۳۶۵۰
● آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :
- گوشی موبایل
- راهنمای مصرف کننده
- کارت حافظه MMC , ۱۶ Mb
- شارژر
- CD نرم افزار
نوکیا ۷۶۵۰ یک دستگاه بسیار مهم بود ، چرا که اولین دستگاهی بود که از سیستم Symbian استفاده می کرد و بازار فروش را نیز به خوبی در دست گرفت . ولی به سرعت مشکلاتی در آن ایجاد شد و راه حلی نیز برای رفع مشکلات نداشت . شاید مهمترین ضعف دستگاه ، نبود پشتیبانی هندزفری بلوتوث بود . (در واقع بلوتوث ، تنها ، جهت انتقال اطلاعات بود) نکته دیگر وجود حافظه ی کم ( ۴ مگا بایت) و عدم امکان افزایش آن بود . در نتیجه درخواست های زیادی برای ارائه گوشی جدید ، بدون مشکلات بیان شده مطرح گردید و حتی این مولود جدید نام گذاری هم شد ، آن هم به نام ۳۶۵۰ .
این مدل بالاخره با نام ۳۶۵۰ پا به عرصه وجود گذاشت ، خصوصاً برای به دست گرفتن برای بازار جوان تر ها . البته این هدف تحت الشعاع فروش بالا و خوب گوشی قرار گرفت . چون ۷۶۵۰ فروش بالایی داشت ، دیگر به این زودی ها ، گوشی دیگری نمی توانست بازار موبایل را در دست بگیرد.
پیدا کردن گروه خریداران این گوشی کار سختی نیست ! جوانان ! بله مخاطبین اصلی این گوشی رده ی سنی جوانان می باشد که بازاری وسیع و پر مخاطب دارد . به همین دلیل طراحی گوشی تأثیر گرفته از نوع خریداران آن می باشد و رنگ قاب های اصلی گوشی ، رنگ هایی شاد و زنده است که قاب های گوشی نیز قابل تعویض هستند .
در مقایسه با ۷۶۵۰ ،که یک گوشی باز شوی کشویی می باشد ، بدنه ای ثابت دارد و بدون حرکت است . این مطلب باعث افزایش اندازه گوشی تا ۲۶ × ۵۷ × ۱۳۰ میلی متر شده است . ولی وزن دستگاه ۲۴ گرم کاهش یافته است . (وزن ۷۶۵۰، ۱۵۴ گرم بود) .
به هر حال اندازه و وزن گوشی نسبت به گوشی های جدید بیشتر است ، اما در جیب شلوار شما جا میگیرد . ولی قاب نگهدارنده مناسبی با کیفیت بالا جز آنچه خود شرکت معرفی کرده است ، پیدا نخواهید کرد .
شرکت نوکیا قصد داشته که طراحی گوشی را پیشرفت دهد و در نتیجه صفحه کلید دایره ای شکلی را برای گوشی طراحی کرده است . دکمه های اعداد و حروف روی دایره قرار گرفته اند . البته نمی توان گفت که این مطلب حقیقتاً یک نوآوری خاص است ، زیرا که قبلاً نیز چنین چیزی دیده شده بود .
دکمه ها از چپ به راست قرار گرفته اند ، شاید بهتر بود برای شماره گیری راحت تر ، چیدمان دکمه ها بر عکس می بود . همانطور که در گوشی های قدیمی تر بود . البته این نظر ماست و شما بایستی پیش از خرید گوشی ، حتماً آن را در دستان خود بیازمائید . البته این اطمینان را به شما می دهیم که بعد از مدتی ، دیگر با دکمه ها مشکلی نداشته باشید .
مادون قرمز ((Infrared دستگاه در کناره سمت چپ آن قرار گرفته است ؛ دکمه روشن و خاموش نیز طبق معمول بالای گوشی جای دارد . محل اتصال شارژر نیز در زیر گوشی است و نبود پورت POP نشان دهنده ی این است که ساختار این گوشی متعلق به سری های قدیمی بوده و برای مدتی طولانی توسعه داده شده است . یعنی ویرایش و نسخه ای بهتر از ۷۶۵۰ .
گوشی ۳۶۵۰ ، هیچ گونه لقی را در پوشش پشت خود ندارد . اگر قسمت پشت گوشی را دربیاورید ، می توانید باتری گوشی را مشاهده کنید .
بر خلاف ۷۶۵۰ ، ۳۶۵۰ مجهز به باتری mAh ۸۵۰ بوده و طول عمر بیشتری دارد . طبق گفته تولید کننده ، قابلیت دو ساعت و نیم تا ۴ ساعت ، صحبت و ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت باقی ماندن در حالت استند بای را دارد . طی آزمایشات انجام شده ، گوشی با نیم ساعت مکالمه و نیم ساعت استفاده از دیگر امکانات ، حدود ۲ روز روشن ماند . مدت زمان کامل شارژ نیز یک ساعت و نیم می باشد .
بسته خریداری شده ی استاندارد ، دارای یک عدد کارت حافظه MMC با حجم ۱۶ مگابایت است که در زیر باتری پنهان می شود.
به هر حال اگر می خواهید از گوشی به عنوان MP۳ Player نیز استفاده کنید ، کافی است حجم کارت حافظه خود را بالاتر برده و از آن ، استفاده نمائید .
کارت حافظه به شما اجازه ذخیره اطلاعات زیادی از قبیل فیلم ، عکس و برنامه را می دهد و کلاً با وجود کارت حافظه ، قابلیت های گوشی از نظر ذخیره ی اطلاعات افزایش یافته است .
لنز قرار داده شده در پشت گوشی همانند ۷۶۵۰ می باشد و نحوه عکاسی نیز ، تغییری نکرده است . البته کیفیت عکس ها ارتقاء یافته است و قابل مقایسه با عکس های معمولی گرفته شده توسط دوربین های دیجیتال است . رزولوشن صفحه نمایش هم ۲۰۸×۱۷۶ پیکسل می باشد .
● منوها (Menu) :
هیچ چیز خاص و اضافه تری در منوهای گوشی یافت نخواهید کرد و کلاً همه چیز شبیه به ۷۶۵۰ است .
در ۳۶۵۰ یک برنامه ی جدید وجود دارد و کار آن قابلیت مدیریت کارت حافظه MMC است ، شما می توانید برای آن ، یک کلمه رمز گذاشته و از آن محافظت کنید . همچنین می توانید کارت را فرمت نموده و یا اطلاعاتش را انتقال دهید . بقیه کارایی های موجود در گوشی استاندارد است. شما نرم افزار استانداردی برای عکسبرداری و همچنین گرفتن فیلم های کوتاه نیز خواهید داشت. بسیاری از مصرف کنندگان ، به بلوتوث به عنوان یک کارایی ویژه علاقه مند هستند ، ولی بر این مطلب پافشاری دارند که چرا نوکیا ، هندزفری اوریجینال و اصلی برای این گوشی ندارد . متاسفانه طی آزمایشات انجام شده ، این دستگاه با هندزفری های بلوتوث دیگر گاهی اوقات دچار مشکل شده و ارتباط قطع گردیده است . این آزمون برروی Blue Spoon و سونی اریکسون HBH-۶۰ انجام گرفته است .
● در نهایت :
گوشی های نوکیا ، همواره از کیفیت صوتی خوب و دریافت تماس عالی برخوردار بوده اند . چراکه همه از یک سیستم دریافت و ارسال صوتی استفاده می کنند و همگی دارای قدرت مناسب در این زمینه هستند . باید اشاره نمود ۳۶۵۰ زنگ آهسته تری نسبت به ۷۶۵۰ دارد .
همچنین سنسور فاصله نیز در این دستگاه موجود نیست . یعنی اگر دستگاه روی بلندگو باشد و شما گوشی را به گوش خود بچسبانید ، باز هم بلندگو ها به کار خود ادامه می دهند . ۷۶۵۰ در چنین حالتی بلندگوها را خاموش می کند و در نهایت باید خاطر نشان ساخت : شما قیمت معقولی را برای گوشی خود خواهید پرداخت .
منبع : سایت جی.اس.ام


همچنین مشاهده کنید