پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ترکیب ضدسرطان


كارشناسان بیماری های سرطان با صرف هزینه چند میلیون دلاری دریافتند با استفاده از زردچوبه (ادویه غذا) و یك نوع داروی خانگی و محلی كه ماده صمغی قهوه ای رنگ شبیه به موم است، می توان با بیماری سرطان مقابله كرد.
آنها این داروی محلی را بر روی بیمارانی كه مبتلا به سرطان سینه و پروستات هستند آزمایش كردند و دریافتند كه این دارو باعث درمان و كاهش رشد سلول های سرطانی می شود.
پروپولیس (ماده صمغی قهوه ای رنگی كه زنبور عسل از غنچه درختان می گیرد و برای پر كردن شكاف كندو به كار می برد) و زردچوبه، سرشار از گیاه «پولی فنولیك» كه این گیاه در بدن فعالیت های ضدتومور انجام می دهد و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می كند و نكته جالب تر اینكه تركیب این دو ماده باعث مرگ سلول های تومور و سرطانی می شود، اما به سلول های سالم آسیبی وارد نمی كند. در زمان های قدیم مردم از «پروپولیس» برای درمان و معالجه به عنوان یك ضدباكتری و ضدتورم استفاده می كردند.
مهمترین ماده موجود در پروپولیس «ایسترفنتیل اسید كافئیك» است كه از تورم پوست و آسیب دیدگی پوست و آسیب دیدگی ماهیچه قلب بعد از شیمی درمانی جلوگیری می كند.
این موضوع كه تركیب این دو ماده چگونه باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود، در حالی كه هیچ گونه آسیبی به سلول های سالم نمی رساند، هنوز كاملاً مشخص نشده است.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید