جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


به نام پادشاه In the Name of the King


به نام پادشاه  In the Name of the King
▪ کارگردان: یووه بول.
▪ فیلمنامه: داگ تیلور بر اساس داستانی از جیسون راپاپورت، دان اشترونکاک، داگ تیلور و بازی ویدیویی کریس تیلور.
▪ موسیقی: جسیکا د رویج، هنینگ لوهنر.
▪ مدیر فیلمبرداری: ماتیاس نئومان.
▪ تدوین: پل کلازن، دیوید ام. ریچاردسون.
▪ طراح صحنه: جیمز استوارت.
▪ بازیگران: جیسن استیتهم[فارمر]، لی لی سوبیسکی[موریلا]، ری لیوتا[گالیان]، جان ریس دیویس[مریک]، ران پرلمن[نوریک]، کلر فورلانی[سولانا]، کریستینا لاکن[الورا]، متیو لیلارد[دوک فالو]، برایان جی. وایت[فرمانده تریش]، مایک داپود[ژنرال بکلر]، برت رینولدز[پادشاه کانرید]، گابریلا رز[دلیندا]، ویل سندرسون[باستیان].
▪ ١٢٧ دقیقه.
▪ محصول ٢٠٠٧ آلمان، کانادا، آمریکا.
▪ نام دیگر: Dungeon Siege ، Dungeon Siege: In the Name of the King،، In the Name of the Father: A Dungeon Siege Tale، Schwerter des Königs - Dungeon Siege. برنده جایزه ویژه/ولفگانگ هرولد از جشنواره هسیان.
▪ ژانر: اکشن، ماجرایی، فانتزی.
مردی دلیر به نام فارمر در حمله ای که از سوی جادوگری شریر به نام گالیان به دهکده او صورت می گیرد، پسرش را از دست داده و همسر آبستن اش نیز به اسارت گرفته می شود. گالیان که در قصر برادرزاده پادشاه کانرید پنهان شده، قصد دارد تا تمامی قلمرو پادشاه را به زیر فرمان خود در آورد.
اما مریک، مشاور پادشاه و جادوگری توانا تصمیم گرفته تا پای جان در برابر وی بایستد. پادشاه به همراه سپاه خود و مریک به دهکده فارمر می رسند، اما فارمر از پیوستن به سپاه وی امتناع کرده و اعلام کند که می خواهد به همراه پدر و داماد خانواده شان باستیان شمشیر برداشته و برای مبارزه با افراد گالیان راهی شود.
پادشاه که در پی توطئه ای در قصر برادرزاده اش مسموم شده، بعد از بهبودی برای نبرد با گالیان به راه می افتد. فارمر در طول راه با زنان جنگل نشین به رهبری الورا برخورد می کند و در می یابد به تنهایی قادر به مبارزه با گالیان نیست.
فارمر، پدرش و باستیان اسیر و به قلعه گالیان فرستاده می شوند. فارمر که از خشم گالیان نسبت به خود در عجب است توسط مریک آگاه می شود که پسر گمشده پادشاه است که در کودکی برای نجات جانش به دهکده فرستاده شده بود.
در پی نبردی سهمگین میان سربازان پادشاه و سپاه گالیان، در لحظه ای که بیم شکست پادشاه می رود، فارمر با کمک مریک و دختر وی وارد قلعه گالیان شده و او را از میان برمی دارد. و در بازگشت به عنوان جانشین پادشاه بر تخت می نشیند.
● چرا باید دید؟
آخرین فیلم یووه بول یک فیلم ٦٠ میلیون دلاری با داستان های آشنای فیلم های اوست که بازیگرانی چون کریستنا لاکن از فیلم های قبلی و موفق او مانند BloodRayne است که قرار بوده بازیگر بریتانیایی محبوب اکشن های زمانه ما را در دل فیلمی در سبک و سیاق ارباب حلقه ها قرار دهد.
اما با سر به زمین خورده است. مشکل از آنجایی آغاز می شود که یکی از منابع اقتباس وی یک بازی ویدیویی است و تیم بازیگرانی ناهمگون انتخاب شده است.
لی لی سوبیسکی بار دیگر نقشی ژاندارک وار قرار است بازی کند و جان رایس دیویس نیز که از ارباب حلقه ها وام گرفته شده و بدتر از همه برت رینولدز که با موهای یک دست سفید و ابروهای مشگی ناجورترین وصله فیلم است. از همه بدتر استعداد و فیریک و حتی لهجه استیهم است که تلف شده است.
خودتان تصور کنید که او تنها فردی است که با لهجه انگلیسی حرف می زند و قرار است فرزند پدری باشد که لهجه اصیل آمریکایی دارد!
زمانی یووه بول را به خاطر فیلم های خوب سوپر ٨ که در نوجوانی ساخته بود، از امیدهای سینما به شمار می آورند. اما امروز از آن توانایی ها نشانی نیست. سینما دوست قدیمی ترجیح می دهد که فیلم سبکی چون جک غول کش را بار دیگر ببیند. توصیه من به دوستداران این نوع قصه ها نیز کرایه کردن نوار بازی ویدیویی آن است و برای دوستداران استیهم چشم پوشی از تماشای این فیلم که فقط تلف کننده وقت و پول گرامی است!
امیر عزتی
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید