سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

بالاک به دنبال قهرمانی در اروپا


بالاک به دنبال قهرمانی در اروپا
شاید خیلی ها فکر می کردند با اخراج خوزه مورینیو از چلسی این تیم مطرح انگلیسی نتواند به راه خود در جاده موفقیت ادامه دهد اما گرانت با کمک ستارگان خود توانست نسبتاً موفق عمل کند تا جایی که در حال حاضر آبی های لندن پس از منچستریونایتد در رده دوم لیگ برتر قرار دارند و از سوی دیگر در جمع ۴ تیم پایانی لیگ قهرمانان جای گرفته اند. آنچه نتایج نشان می دهد چلسی بدون مورینیو نیز زنده است و نباید از نام ستارگان بزرگ این تیم که با بازی های خوب به نتایج مثبتی دست یافته اند به راحتی گذشت. لمپارد، چک، تری، دروگبا، اسی ین و میشائیل بالاک ستارگانی هستند که توانسته اند آبی ها را سر پا نگه دارند. در این میان بالاک که دومین سال حضورش در جمع آبی ها را تجربه می کند، پس از مدتی مصدومیت بار دیگر با سلامت کامل در ترکیب این تیم قرار می گیرد و می تواند تا جایی بدرخشد که یکی از ۲ گل تیمش در جدال با فنرباغچه در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر برساند.
● هدف
چلسی طی ۴ سال گذشته همیشه در مرحله نیمه نهایی یک مغلوب بزرگ بوده است و در این بین تیم لیورپول ۲ بار آنها را از رسیدن به فینال محروم ساخته است. حالا مردان گرانت قصد انتقام گرفتن دارند. بالاک در این ارتباط می گوید: فکر می کنم که برای من و باشگاه بسیار جالب باشد که رقابتی جذاب را مقابل لیورپول در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان داشته باشم و من اینجا هستم که در این راه و برای پیروزی به تیم خود کمک کنم. بالاک که ۳۱ سال سن دارد دومین سال حضور در چلسی را جشن می گیرد. او ۶ فصل قبل به همراه بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کرد اما در آن مرحله با شکست مقابل رئال مادرید ناکام بزرگ لقب گرفت، حالا او قصد دارد پس از ۱۰ سال حضور در لیگ قهرمانان سرانجام به عنوان قهرمانی دست یابد. ۱۰ سال است که در لیگ قهرمانان به همراه تیم های مختلفی حضور داشته ام و حالا فکر می کنم وقت آن فرا رسیده تا به قهرمانی برسم. مردم فقط قهرمانی های ستارگانش را به یاد دارند نه حضور آنها در یک چهارم نهایی و حتی نیمه نهایی را.
● خاطرات لورکوزن
بالاک به خوبی فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ را به یاد می آورد، فصلی که او با لورکوزن عالی کار کرد و نتوانست به عناوین قهرمانی بسیاری دست یابد و در نهایت در راهی فینال لیگ قهرمانان شود. در این سال لورکوزن تیم مرحله نیمه نهایی و فینال بود اما نتوانست در بوندس لیگا، جام حذفی آلمان و در نهایت لیگ قهرمانان به عنوان نخست دست یابد.روزی که چلسی با لیورپول در لیگ قهرمانان و در مرحله نیمه نهایی بازی دارد مصادف است با روزی که بالاک به همراه لورکوزن توانست منچستریونایتد را از سر راه بردارد و راهی فینال شود و شاید این خاطره باعث شود تا بالاک با امید پیروزی به مصاف حریف برود.شما یک فصل سخت کار می کنید تا به این مرحله برسید و حالا باید سخت تر کار کنیم تا بتوانیم به فینال راه پیدا کنیم.
● آزمایشی برای گرانت
روز آزمایشی برای آورام گرانت سرمربی چلسی فرا رسیده است. پیروزی بر لیورپول و حضور در فینال او را می تواند از زیر سایه خوزه مورینیو که هنوز خیلی ها علت اصلی موفقیت چلسی را عملکرد خوب او می دانند بیرون آید.لیورپول کابوس مورینیو در لیگ قهرمانان بود و این تمرین فرصتی است تا گرانت نه تنها این طلسم را بشکند بلکه بتواند نام خود را سر زبان ها بیندازد. هرچه مربی چلسی توانسته است این تیم را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان و حتی رده دوم لیگ برتر انگلستان برساند اما شکست در فینال جام اتحادیه مقابل تاتنهام باعث شد تا نام مربیان زیادی برای جانشینی او سر زبان ها بیفتد.بالاک اعتماد دارد که جام ملت های آفریقا و مصدومیت های پی در پی باعث شد تا این مربی در کار خود ناکام باشد و بدون شک حالا با در اختیار داشتن شرایطی ایده آل می تواند کار بزرگی انجام دهد.
● یک فصل دشوار
ما فصل سختی را سپری کردیم. مصدومیت های پی در پی بازیکنان و زمان طولانی برگزاری جام ملت های آفریقا برای ما سخت بود اما در حال حاضر در شرایط خوبی هستیم. مصدومان بسیاری داشتیم که اکثراً سلامت کامل خود را کسب کرده اند و من مطمئنم طی هفته های آینده به قدرت واقعی خود دست پیدا خواهم کرد. برای گرانت سخت بود، جانشین مورینیو شود و برای ما نیز سخت تر که با مربی جدیدی در میانه فصل شروع به کار کنیم اما به هر حال توانستیم آن دوران سخت را سپری کنیم و به شرایط ایده آل برسیم.
● مصدومیت
مصدومیت یک همراه بزرگ و شوم برای بالاک طی ۲ سال حضور در چلسی بوده است. او طی فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لیورپول مصدوم شد و ۸ ماه خانه نشین شد، تا اینکه ماه دسامبر توانست سلامت کامل خود را کسب کرده و به جمع آبی ها بازگردد. بازی با فنرباغچه چهارمین بازی او در لیگ قهرمانان اروپا طی فصل جاری بود که با گلی که در دقیقه چهارم وارد دروازه ترک ها کرد نشان داد که گرانت می تواند به ستاره فوتبال آلمان از این پس اعتماد کند.
● اعتماد به نفس
جدایی بالاک از بایرن مونیخ و حضور او در چلسی این نوید را به هواداران این تیم لندنی می داد که شاید او بتواند همچون روزهای طلایی که در تیم ملی آلمان و بایرن داشت در استمفوردبریج بدرخشد. پس از یک فصل سخت حالا بار دیگر بالاک آمده تا قدرت خود را به رخ حریفان بکشد. او می گوید: چرا اینجا هستم من در تیم ملی آلمان خوب درخشیده ام و حالا که در چلسی حضور دارم نیز باید بسیار بهتر عمل کنم. بسیار خوشحالم که توانستم برای چلسی گلزنی کنم اما برای من مهم بازی خوب تیم و پیروزی است. ۲ بازی حساس مقابل لیورپول داریم که بدون شک با داشتن اعتماد به نفس می توانیم در بازی برگشت که در خانه است با پیروزی، حضور خود را در فینال جشن بگیریم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید