جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

«رونالدینیو»ی پرحاشیه در جو دوستانه میلان


«رونالدینیو»ی پرحاشیه در جو دوستانه میلان
رفته رفته میلانی ها به رؤیای خود که داشتن رونالدینیو بود جامه عمل پوشاندند و هر چه به زمان احتمال این انتقال نزدیک می شویم فوتبالدوستان از خود می پرسند آیا این انتقال صورت خواهد پذیرفت و ستاره برزیلی بارسلونا می تواند کنار کاکا بازی کند یا نه؟ اغلب چنین سؤالی مطرح می شود؛ آیا در یک تیم فوتبال، داشتن ستاره های بزرگ مهم است یا ۱۱ بازیکن هماهنگ؟ با نگاهی به بازی های بارسلونا و حتی میلان طی فصل جاری به راحتی می توان پاسخ این سؤال را دریافت کرد. ۲ تیم بزرگ اسپانیا و ایتالیا طی فصل جاری با وجود داشتن ستارگان بزرگ هرگز در حد و اندازه های واقعی خود ظاهر نشدند و این موضوع فقط به خاطر عدم هماهنگی ستارگان با یکدیگر بود! بارسلونا در فصل جاری با وجود داشتن هافبک های موفقی چون اینی یستا، ژاوی و حتی دکو و داشتن ۴ شگفت انگیز در خط حمله به نام های رونالدینیو، اتوئو، مسی و آنری هرگز تیم هماهنگی نشان نداد و حالا باید دید که آیا با حضور احتمالی رونالدینیو در ترکیب فصل آینده میلان این تیم می تواند موفق عمل کند یا نه؟ هواداران و کارشناسان فوتبال در اروپا اعتقاد دارند عدم آمادگی رونالدینیو طی فصل جاری باعث شده بارسلونا هرگز نتواند به هماهنگی لازم دست یابد.
از نظر فردی شاید هیچ تیمی در اروپا به پای بارسلونا نرسد! این تیم بازیکنان خلاقی دارد که هر کدام از نظر فنی در سطح جهان بی نظیر هستند اما نبود هماهنگی، ارزش تک تک آنها را زیر سؤال برده که البته این ضعف ممکن است به خاطر عدم درایت مربی آنها فرانک ریکارد باشد. آبی واناری ها در فصل جاری از شانس خوبی برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا برخوردار نیستند و اگر نتوانند در لیگ قهرمانان اروپا به نتیجه دلخواه دست یابند یک فصل را با انبوهی از ستارگان بدون تصاحب جام به پایان خواهند رساند که بدون شک برای مدیران آن رضایت بخش نخواهد بود و شاید آنها با فروش رونالدینیو فکر کنند بتوانند به هماهنگی لازم دست یابد. حالا میلانی ها قصد دارند با جذب رونالدینیو هم به تیم خود قدرت تهاجمی بدهند و هم به بارسلونا کمک کنند تا شاید به هماهنگی بهتری برای فصل آینده دست یابند.
● نزول رونالدینیو
بهترین بازیکن سابق سال اروپا و جهان، فصل خوبی را سپری نکرده است و در حال حاضر فقط سایه ای از روزهای اوج خود را یدک می کشد. رونالدینیو بارها به خاطر مسائلی چون درگیری با مربی و مصدومیت و البته حاشیه های متفاوت طی فصل جاری پشت خط مانده است و باعث شده بسیاری از کارشناسان بر این باور باشند که وی قدرت و سرعت خود را از دست داده و شاید به عنوان یک بازیکن فوتبال به روزهای پایانی رسیده باشد! با این اوصاف باید از مسئولان میلان پرسید که هدف آنها از جذب رونالدینیو چه بوده است؟! آیا قصد آنها استفاده از اسپانسرهای بی شماری است که رونالدینیو را در جهان فوتبال حمایت می کنند و یا استفاده از نام او برای کشاندن فوتبالدوستان ایتالیایی به ورزشگاه های پر از خشونت این کشور است؟! البته مفسران فوتبال اروپا اعتقاد دارند که اگر فقط یک لیگ در دنیا وجود داشته باشد که به درد بازیکنی که دیگر سرعت گذشته خود را ندارد، بخورد لیگ کم سرعت و تقریباً تکنیکی سری A ایتالیا است. اکنون رونالدینیو مثل فیگوی سال ۲۰۰۵ شده است که از رئال مادرید جدا و راهی اینتر شد و بسیار سریع در این لیگ جا افتاد و توانست تبدیل به یک مهره مفید برای تیم مطرح شهر میلان شود. بدون شک فیگو با انتخاب اینتر به موفقیت بزرگی پس از دوران نزول و افت در رئال مادرید دست یافت که این مسأله می تواند برای رونالدینیو هم صدق کند.
● جو دوستانه در میلان
بدون شک تمامی هواداران میلان از این نکته آگاه هستند در باشگاه محبوبشان جو بسیار دوستانه ای میان بازیکنان برزیلی وجود دارد و شاید این مسأله بتواند به تجدید قوای رونالدینیو در این تیم کمک کرده و باعث شود این پسر افت کرده برزیلی بار دیگر آن لبخند معروف را بر لبانش داشته باشد اما این جو برای بازگشت رونالدینیو به روزهای اوج کافی نیست چون کاکا و رونالدینیو در تیم ملی برزیل و در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در کنار یکدیگر بازی کرده اند اما بسیار ضعیف و ناهماهنگ نشان داده اند. حال این سؤال مطرح می شود آیا کاکا و رونالدینیو می توانند به شکل همزمان در ترکیب اصلی میلان توپ بزنند و یا اینکه مربی این تیم ایتالیایی ترجیح می دهد از وجود آنها جداگانه در دیدارهایش مقابل حریفان سود جوید. در حال حاضر کارلو آنچلوتی سرمربی میلان از سیستم ۳-۳-۴ در ترکیب تیمش سود می جوید و اگر قرار باشد رونالدینیو برای میلان در خط حمله بازی کند باید در کنار کاکا و پاتو حضور یابد که می توان به آن لقب Ka-pa-ro داد که شاید بتواند رمز موفقیت میلان باشد و یا اینکه باعث شود تبدیل به تیم ناهماهنگی چون بارسلونا شوند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید