جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


موبور و موبور تر Blonde and Blonder


موبور و موبور تر Blonde and Blonder
▪ کارگردان: دین همیلتون.
▪ فیلمنامه: رولف کانفسکی، گری اندرسون، دین همیلتون بر اساس داستانی از رولف کانفسکی و اریک پارکینسون.
▪ مدیر فیلمبرداری: سی. کیم مایلز.
▪ تدوین: استن کول.
▪ طراح صحنه: ریک ویتفیلد.
▪ بازیگران: پاملا اندرسون[دی تویدل]، دنیس ریچاردز[داون سنت دام]، امانوئل وژیه[کت/The Cat]، مگان اوری[کیت/The Kit]، جوی آرسکو[مامور کمپبل]، گری چالک[مامور گاردینا]، جی برازیو[لویی رامولی]، کوین فارلی[لئو]، جان فارلی[سوان].
▪ ۹۵ دقیقه.
▪ محصول ۲۰۰۷ کانادا.
▪ ژانر: کمدی.
دی و داون دو زن مو بور زیبا، ولی احمق که در همسایگی یکدیگر زندگی می کند بی خبر از هم!در پی سانحه ای که از علاقه مفرط هر دو به خلبان شدن ناشی شده، با همدیگر دوست می شوند. وقتی داون برای اولین بار به خانه دی پای می گذارد، هر دو از علاقمندی های خود و شغل های پیشین شان صحبت به میان می آورند.
داون عاشق بازیگری خرده پاست و دی عاشق لاک پشت خانگی اش و رقصیدن، اما هیچ کدام تاکنون موفق به در آغوش گرفتن محبوب نشده اند.
آن دو پس از دیدن آگهی استخدام رقصنده در یک کلوب، برای یافتن کار به آنجا می روند. این اتفاق همزمان می شود با استخدام دو زن آدم کش به نام های کت و کیت برای از میان بردن صاحب کلوب که تحت حفاظت پلیس قرار دارد و باید در دادگاه علیه تبهکاران شهادت دهد.
صاحب کلوب به قتل می رسد و دی و داون که پی به ماجرا برده اند می گریزند. همین کار و همزمانی ورود آنها و قاتل به اتاق مدیر کلوب سبب می شود تا مامورین آنها را قاتلین مدیر کلوب قلمداد کرده و به تعقیب آن دو برخیزند.
اما دی و داون بی هیچ حادثه ای به خانه می رسند و خود را با نمایندگان بی دست و پای تبهکاران که آن دو را به جای کیت و کت فرض کرده اند، روبرو می شوند. آنها ۲۵۰ هزار دلار پول با دستوراتی برای از میان برداشتن هدفی دیگر صاحب هتل/کازینویی مجلل در اختیار دی و داون می گذارند.
آنها که دستورات را اشتباه فهمیده اند، برای انجام آنها به راه می افتند. اما کت و کیت قصد ندارند تا شهرت و دستمزد خود را از دست بدهند...
● چرا باید دید؟
در فرهنگ آمریکایی موبور مترادف است با احمق و کودن[dummy] که می شود نام فیلم را همان خنگ و خنگ تر نسخه مونث ترجمه کرد. یک کمدی ۸ میلیون دلاری[پر خرج برای سینمای کانادا] که قرار است با تکیه بر جذابیت ها و پستی و بلندی های اندام پاملا اندرسون و دنیس ویلیامز رزق حلال مشتی آدم چشم ناپاک را با سکانداری دین همیلتون از جیب تماشاگر چشم ناپاک تر از خودشان بیرون بکشد!
اما به حول قوه الهی!!! [ببخشید، کمی ادبیات آخوندی به حوزه کاری ما راه یافت.] تماشاگران این دو ضعیفه را قابل ندانسته و دلارهای خود ارزانی دید زدن پر و پاچه و سینه آنها نفرموده اند[فقط ۴۲ هزار دلار درآمد، باور می کنید؟]. باور کنید به همین سادگی است!
موبور و موبور تر یک کمدی اشتباهات است. با همه کلیشه های این گونه که حتی تیتراژ انیمیشن خود را از پیشینیان دهه ۱۹۶۰ و ۷۰ خود تقلید کرده است.
البته بی انصافی است اگر نگوییم چند شوخی دست دوم را خوب تعریف می کند که برای نجات فیلم و تماشاگر از رخوت کافی نیست. کافی است به جمله منتقد سایت DVD Talk review درباره فیلم دقت کنید: [Boy, this is the last time I listen to my penis for movie selection advice].
دین همیلتون متولد ۱۹۶۱ ویندسور، اونتاریو است. سابقه ای طولانی و معقول در نوشتن، بازی و تولید و کارگردانی فیلم های تلویزیونی دارد و شهرت خود را میدون فیلم تلویزیونی سرنوشت برادران[۱۹۹۵] است که دو جایزه نیز برای ساختن آن از جشنواره های شیکاگو و سانتا کلاریتا نصیبش شده است. ارزو می کنم فیلم سینمایی بعدی اش Havana Heat اثر تماشایی تر و جدی تری باشد، اما عجالتاً برای آشنا شدن با او موبور و موبورتر گزینه چندان مناسبی نیست!
امیر عزتی
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید