شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

تشخیص خطا و عیب یابی برای خطوط راه آهن با استفاده از سیستم نروفازی


تشخیص خطا و عیب یابی برای خطوط راه آهن با استفاده از سیستم نروفازی
از خطوط آهن انتظار می رود که با هر سطحی روزافزون با اطمینان،ایمنی و امنیت عمل نماید.
یک راه برای تضمین قابلیت اطمینان درسطح بالا با استفاده از سیستم مانیتورینگ محیطی به دست می آید.این مقاله نتایج تحقیقی در رابطه با روش های تشخیص خطا وعیب یابی در خطوط راه آهن را نشان می دهد.روش پیشنهادی از تکنیک ترکیبی کمی کیفی که به روش نروفازی شناخته می شود استفاده می نماید.به طوریکه ترکیب تشخیص خطا و روش های عیب یابی مزایای هر دو روش را دارا می باشد.
● مقدمه:
مدار خط آهن مهمترین حد مشترکی است که برای تشخیص قطار به کار می رود.عملکرد صحیح به این صورت است که پیام درنزدیک انتهای خط آهن دریافت می شود به طوری که درآنجا انرژی توسط رله خط آهن دریافت می گردد. (شکل۱)
اگر خط آهن توسط قطار اشغال شده باشد (شکل۲) پیام مخابره شده توسط چرخ های قطار اتصال کوتاه می گردد.به طوری که به گیرنده پیام نمی رسد و رله خط آهن تحریک نمی گردد.مدارخط آهن بایستی دارای دستگاه خط ایمن باشد که هرگونه خطایی که منجر به نرسیدن پیام گردد،رله باز شده و مانع وارد شدن قطار به خط مزبور گردد.به هرحال، عملکرد قطع ایمن این استعداد را دارد که رله خط عمل نماید اگر سیستم دچار خطا گردد.
آرش ایمانی


همچنین مشاهده کنید