سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

اهداف پنهانی رژیم صهیونیستی


اهداف پنهانی رژیم صهیونیستی
تهاجم گسترده اخیر رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۰ تن شد، بخشی از استراتژی رژیم صهیونیستی برای کوچاندن دسته جمعی ساکنان غزه به سوی منطقه مصری رفح را تشکیل می دهد.
استراتژی رژیم اسرائیل که با موافقت آمریکا ترسیم شده بر تشکیل یک دولت یهودی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و بخشی از اراضی اشغالی ۱۹۶۷ تاکید دارد.
در جریان سفر سال گذشته جرج بوش رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و گفت وگو با مقامات این رژیم، موضوع تشکیل چنین رژیمی علنی شد و جرج بوش نیز صریحا موافقت خود را با این طرح اعلام کرد.
به موجب این طرح ساکنان اصلی نوار غزه تحت فشار بمباران های مکرر هواپیماهای اسرائیلی و محاصره همه جانبه این منطقه ناچار خواهند شد که به سمت رفح و صحرای سینا کوچ کنند و برای همیشه در این دو منطقه مستقر شوند. گفته می شود رژیم صهیونیستی هزاران چادر را تحت عنوان کمک های بین المللی برای اسکان اهالی غزه در رفح و سینا آماده کرده تا در صورت مهاجرت اجباری اهالی غزه به سمت سینا و رفح در اختیار آنان قرار گیرد.
هدف بعدی رژیم صهیونیستی جایگزین ساختن فلسطینیان موجود در اراضی ۱۹۴۸ در غزه است. تعداد فلسطینیان موسوم به ۱۹۴۸ در حال حاضر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بالغ می شود که رژیم صهیونیستی آنان را شهروند درجه دو به حساب می آورد.
هدف دیگر اسرائیل از چنین طرحی تامین امنیت شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه و یک دست ساختن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ است که در نهایت منجر به تشکیل ساختار اجتماعی یکنواخت خواهد شد که در آن تنها یهودیان مهاجر حق حیات خواهند داشت.
چنین طرحی هرچند رویایی بیش نیست اما در پرتو سکوت جامعه جهانی و مماشات اعراب منطقه با سیاست های رژیم صهیونیستی بسیار متحمل است. در صورت تحقق این طرح خطرناک، ملت فلسطین با بحران جدی تری به مراتب پیچیده تر از اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ روبه رو خواهد شد. تشدید محاصره شهر غزه و بمباران های سنگین ساکنان این منطقه پرجمعیت که در واقع خاستگاه اصلی مبارزان فلسطینی تلقی می شود، در این فرآیند زمانی خاص بسیار قابل تامل است.
مقامات رژیم صهیونیستی با توجه به آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تلاش نامزدهای انتخاباتی آمریکا برای کسب پشتیبانی لابی صهیونیستی موجود در آمریکا، تلاش می کنند تا قبل از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا، طرح خود را عملی سازند.
اظهارنظرهای اخیر نامزدهای حزب دموکرات و حزب جمهوریخواه در مورد امنیت رژیم صهیونیستی نشان می دهد که جلب رضایت لابی یهودی مهمترین برگ برنده نامزدهای دو حزب اصلی آمریکا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است.
سانسور خبری شدید رسانه های آمریکا و اروپا و بی توجهی محافل خبری نسبت به فاجعه کشتار ملت فلسطین در حقیقت بخشی از سناریوی مشترک آمریکا، غرب، لابی صهیونیستی و رژیم اسرائیل برای عملی ساختن طرح اخراج نهائی ساکنان غزه از این منطقه به شمار می رود، لذا مقامات رژیم صهیونیستی حتی از ملاقات با جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا که برای بررسی وضعیت دردناک فلسطینیان وارد اراضی اشغالی شده بود سرباز زدند.
در واقع اقدامات وحشیانه و غیرقابل توجیه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی دفاع نوار غزه تنها برای نابودی مقاومت اسلامی حماس نیست بلکه اهداف مهمتری در ورای آن قرار دارد. اگر شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه عرب به سکوت مشکوک خود در برابر چنین فجایعی ادامه دهند قطعا نه تنها اراضی اشغالی بلکه خاورمیانه در آینده ای نه چندان دور با بحران جدیدی مواجه خواهد شد که کنترل چنین بحرانی برای جامعه جهانی امکان پذیر نخواهد بود.
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید