جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ / Friday, 19 January, 2018

روابط عمومی، هنر هشتم


روابط عمومی، هنر هشتم
برای ایجاد و گسترش تفاهم و اعتماد سازی بین سازمان متبوعه و مخاطبان درون و برون آن فعالیت می کند. روابط عمومی آمیخته ای است از علم، فن و هنر و برای توفیق در آن می بایست از تلاش ها و اقدامات آگاهانه، برنامه ریزی شده و سنجیده همراه با توجه ویژه به امر تحقیق و پژوهش برای استقرار و کسب تفاهم متقابل غافل نبودبرای ایجاد و گسترش تفاهم و اعتماد سازی بین سازمان متبوعه و مخاطبان درون و برونآن فعالیت می کند. روابط عمومی آمیخته ای است از علم، فن و هنر و برای توفیق در آنمی بایست از تلاش ها و اقدامات آگاهانه، برنامه ریزی شده و سنجیده همراه با توجهویژه به امر تحقیق و پژوهش برای استقرار و کسب تفاهم متقابل غافل نبود. از این رولازم است هر روابط عمومی در حوزه فعالیت خود با تحلیل وضعیت موجود، نقاط قوت و ضعف،فرصت ها و محدودیت ها را بررسی و ترسیم کرده و برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شدهخود تلاش کند.
روابط عمومی فعالیتی است ممتد ، مداوم و طرح‌ریزی شده که از طریقآن ، افراد و سازمانها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکاردارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر ،قلب تپنده ، دست اجراء ، پای پیشرفت ، گوش شنوا ، چشم بینا و زبان گویای سازمانمدیریت آن را ایفا می‌کند. فعالیتی که روابط عمومی انجام می‌دهد در یک کلمه«ارتباط» از دیدگاه نظری «علم» از جنبه عملی و اجرایی خود «فن» و از جنبه خلاقانه وزیبایی شناختی «هنر» است و آیینه تمام نمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقالاطلاعات است. روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار ، بانک اطلاعات ، مغز متفکر سازمانو پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمایلات وعادات و سلایق متفاوت است و باید خصلتهایی چون قانون مداری ، نظم ، شجاعت ، ابرازعقیده ، تحمل شنیدن آرای مخالفان ، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقترشد و توسعه نماید.و روابط عمومی یک رفتار مدیریتی است برای کسب تفاهم با گروههایمخاطب برای ایجاد نگرش مشترک، اعتماد سازی وتحقق روابط حسنه که عالی ترین تجلیزندگی اجتماعی هم هست.
در روابط عمومی ما دست به یک کار ارتباطی می زنیم و سعیمی کنیم با استفاده از این ارتباط پیامی را منتقل کنیم، یا ایده ای را گسترش دهیم واین کار را با استفاده از فنون و تکنیک های روابط عمومی انجام می دهیم که از جملهاین تکنیک ها می توان به فعالیت های انتشاراتی و یا ارتباطات رسانه ای با جراید وصداو سیما، تولید خبر و اطلاع رسانی و یا انجام تبلیغات محیطی مثل استفاده از تابلوهای تبلیغاتی داخل شهر، نمایشگاه و غیره اشاره کرد.
● مهمترین وظایف روابط عمومی
مهم ترین وظیفه و رسالت هر روابط عمومی آن است که با مدیریت نظام ارتباطیسازمان متبوعه اش، امر اطلاع رسانی و اطلاع یابی را تحقق بخشد به این معنا که بابرقراری ارتباط دو سویه و تعاملی هدفمند و مستمر، در حوزه فعالیت خویش، اقدام بهانجام تازه ترین پژوهش ها در خصوص مخاطب شناسی، نیازسنجی و نظرسنجی کرده و بابرنامه ریزی های سنجیده در جهت نفوذ و اقناع افکار عمومی و نهادینه کردن مشتریمداری در آن سازمان حرکت کند.
روابط عمومی می بایست با مشتری صادقانه تبادلاطلاعات کرده و به او بگوید توانایی سازمان متبوعه اش در این حد است و نه بیشتر ودر عین حال تمام توان خود را در جهت بهبود ارایه خدمات به کار گرفته است و اینموضوع را با توجه به گذشت زمان در آینده اثبات کند تا جریان اعتماد سازی اتفاقبیفتد.
روابط عمومی ها با افکار عمومی، یعنی نماینده بخش بزرگی از جامعه روبهرو هستند که باید تلاش کنند تا از طریق کاربرد روش های علمی و رعایت اصول اخلاقی درآن نفوذ کنند. پس لازم است گرایش ها، نگرش ها، فرهنگ، سطح تحصیلات، مشاغل، روحیات،هنجارها و ارزش های محلی و منطقه ای را بررسی و شناسایی کرده و برای چگونگی ارتباطو تعامل دوسویه برای رسیدن به نفع طرفین برنامه ریزی و اقدام کنند.
▪ و مهمترینوظایف هر روابط عمومی عبارت است از جمع‌آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط بهفعالیتها ، اقدامات ، طرحها و برنامه‌های سازمان به‌منظور تنظیم گزارش ، خبر وسیاستهای خبری و تبلیغاتی و اجرای طرحهای ارتباطی و انتشاراتی و آماده نمودن اذهانعمومی با توجه به خط مشی کلی سازمان از طریق :
▪ شرکت در جلسات مهم هیأت امنا
▪ شورای معاونان و جلسات سیاستگذاری در سطح مدیران و معاونان رده اول سازمان
▪ ارتباط مستقیم و مستمر با مسؤلان
▪ شرکت در گردهمایی ها
▪ حضور درسفرهای داخلی و خارجی
▪ دریافت گزارش فعالیتها ، طرحها و برنامه‌های واحدهایمختلف سازمان ، صورتجلسات شوراها و مکاتباتی که ارزش اطلاع‌رسانی دارند.
▪ جمع‌آوری هر گونه اخبار اطلاعات مورد نیاز به روشهای تلفنی ، شفاهی ، مکاتبه‌اییارانه‌ای
▪ ارتباط مستقیم با مردم ، جراید ، خبرگزاریها ، رسانه‌های گروهیداخلی و خارجی .
▪ بررسی مطالب مطروح در رسانه‌های گروهی و مجامع عمومی درارتباط با فعالیتهای مستقیم و غیرمستقیم سازمان به‌منظور اطلاع‌رسانی ، انعکاس وپاسخگویی در صورت لزوم
▪ برقراری ارتباط با روابط عمومی سازمانهای دیگر ونهادهای دولتی برحسب ضرورت از طریق به‌کارگیری ابزار ارتباطی مناسب
▪ حضور درمراکز قانون گذاری و سیاست گذاری در سطوح ملی و ارتباط با نمایندگان مردم وسیاستگذاران پیرامون وظایف و عملکرد سازمان
▪ بررسی دیدگاهها و سنجش افکارعمومی مردم ، مخاطبان و خدمات گیرندگان در چهارچوب وظایف و در قالب طرحهای تحقیقاتیو ارائه نتایج حاصل به مسئولان سازمان به‌منظور اتخاذ روشهای اجرایی مطلوب و تدوینطرحها و برنامه‌های اجرایی و ارتباطی مناسب
▪ دریافت یا خرید کتب نشریات ،نوارهای صوتی و تصویری و اطلاعات و لوح ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای و دیگر اطلاعات، اسناد و مدارک مورد نیاز ایجاد و اداره کتابخانه و آرشیو اطلاعاتی ، مطبوعاتی ،سمعی و بصری و رایانه‌ای مرجع در ارتباط با فعالیتهای سازمان و روابط عمومی باروشهای پیشرفته به‌منظور کاربردهای ارتباطی و استفاده همکاران سازمان
▪ پیگیریانجام به موقع وعده های مسؤولان سازمان به‌منظور انعکاس نتایج حاصل
▪ فراهمآوردن حسن ارتباط متقابل میان مردم و مسئولان سازمان از طریق برگزاری ملاقات عمومی، مصاحبه با رسانه‌های گروهی ، برپایی سخنرانیها - ترتیب سفرها ، بازدیدها وملاقاتها
▪ پشتیبانی ، تحلیل و توجیه ارتباطی طرحها و برنامه‌های اجرایی سازمانبه‌منظور روشن شدن اذهان عمومی.
▪ انعکاس فعالیتها ، برنامه‌ها و طرحهای سازمانبه مردم ، دولت و نهادها و سازمانهای داخل و خارج کشور از طریق :
۱) سخنگویسازمان
۲) تهیه و تدوین اخبار بیانیه‌ها اطلاعیه‌ها آگهی‌ها و پیامهای سازمان
۳) ترتیب نشر و انعکاس آن در رسانه‌های گروهی
۴)انتشار نشریه ادواری داخلیو چهارچوب قوانین مصوب
۵)انتشار نشریات ادواری و غیر ادواری برای عموم مخاطبان
۶) تهیه عکس اسلاید فیلم تیزر گزارش ، گزارش آگهی نوارهای صوتی و دیگرفعالیتهای سمعی و بصری و نوشتاری و رایانه‌ای از فعالیتهای سازمان آرشیو آنها وانعکاس و پخش آنها از طریق رسانه‌های گروهی .
۷) انتشار عملکرد سازمان وواحدهای مختلف آن در چارچوب قوانین مصوب
۸) برپایی نمایشگاههای گوناگون و شرکتدر نمایشگاههای مرتبط
۹) طراحی و اجرای فعالیتهای ارتباطی و تبلیغی کلان سازمان
▪ ایجاد حسن رابطه و جلب مشارکت بین کارکنان و مسئولان سازمان در ستاد ،واحدهای تحت پوشش و مراکز استانها از طریق :
۱)برقراری جلسات داخلی و ایجادنظام پیشنهادها و انتقادها و انعکاس پیشنهادها و انتقادهای کارکنان به مسئولان
۲) ایجاد وحدت رویه و نظارت بر حسن اجرای امور انتشاراتی ، تبلیغاتی و ارتباطیسازمان
۳) طراحی سازمان و شرح وظایف روابط عمومی برای بخشها و مؤسسات و واحدهایمختلف تحت پوشش سازمان و اصلاح و ارتقای سطح روابط عمومی های موجود
۴) اجرایامور نگارشی و هنری در زمینه‌های تبلیغاتی و انتشاراتی ستاد و سازمان مرکزی
۵) اجرا و ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی تبلیغی و هنری در قالبهای گوناگون بههمکاران
۶) مطالعه ، بررسی - ارزیابی برنامه‌ریزی و تجهیز مستمر روابط عمومی وفعالیتهای آن به‌منظور ارتقای کیفیت و بهینه سازی فعالیتهای تبلیغاتی ، انتشاراتی وارتباطی براساس روشهای پیشرفته و به روز آموزش مستمر همکاران روابط عمومی و نیزتشکیل دوره‌هایا نشستهای توجیهی کوتاه مدت برای مدیران و کارکنان سازمان در زمینهروابط عمومی و ارتباطات و ارائه مشاوره و ارشاد واحدهای سازمان در این زمینه‌ها.
۷) مشارکت و برنامه‌ریزی جهت برگزاری سمینارها ، کنفرانسها، نمایشگاهها وکمیته‌های بازرگانی ، صنعتی ، تبلیغاتی ، فرهنگی ، هنری و فنی سازمان
۸)عقدقرارداد ، مجریان طرحهای روابط عمومی که به بیرون از سازمان سفارش داده می‌شوند.
۹) تهیه ، تنظیم و پیشنهادهای برنامه و بودجه سالانه روابط عمومی
۱۰) اجرایسایر امور مربوط که برحسب ضرورت از طریق بالاترین مقام سازمان برای اقدام ابلاغمی‌گردد.


منبع : پایگاه اطلاع ‌رسانی مدیران ایران

مطالب مرتبط

بازخوانی یک تجربه


بازخوانی یک تجربه
هزاران سال طول کشید تا دریانوردان، قاره‌های بزرگ جدید را کشف کنند. اما برای گذشتن از دریای سرکش دولت چین و سیر در دنیای اقتصادی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی آن، فعالیت دریانوردان مجرب و از آن جمله متخصصین روابط عمومی، در عین سودآوری، جانفرسا و هیجان‌انگیز است. خانم مارگارت یافی‌یو، درباره تجربیات مفیدش در راستای پیشرفت شرکت‌های خارجی در چین توضیحاتی داده است که در زیر می‌خوانید. بیوگرافی او در پایان مقاله گنجانده شده است.
در چین، روابط عمومی به عنوان یک بخش خدماتی کاملا حرفه‌ای در حدود سال ۱۹۸۴ پایه‌گذاری شد. در آن سال، روزنامه‌ای دولتی به‌نام اکونومیک دیلی برای اولین بار عبارت روابط عمومی را به‌کار برد. در همان سال، دو شرکت بزرگ روابط عمومی وارد چین شده و شروع به ارائه خدمات خود کردند.
شروع اصلاحات اقتصادی، دلگرم شدن سرمایه‌گذاران خارجی و فراهم شدن فرصتی مناسب برای شرکت‌های خصوصی را در پی داشت تا از این رهگذر شرکت‌های دولتی نیز تشویق و تحریک به پیشرفت شوند. طی این فرایند، چند نوع شرکت تجاری و به‌طور همزمان سیستم‌های مختلف مدیریتی به‌وجود آمدند. در این دوره شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری‌های مشترک چین و کشورهای خارجی، شرکت‌های تعاونی چینی-خارجی، شرکت‌های کاملا خارجی، شرکت‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های تجاری تاسیس و جایگزین ادارات دولتی قدیمی شدند. آن‌ها پیش از این توسط «سیستم‌های برنامه‌ریزی شده اقتصادی» مدیریت می‌شدند. به عبارت دیگر فعالیت‌شان بر اساس اهداف از پیش تعیین شده بود. شرکت‌های جدید توسط «سیستم‌های اقتصادی و بازاری» که بر پایه اهداف مدیریتی و در نظر گرفتن نیروهای موثر بازاری بنا نهاده شده بودند، هدایت و مدیریت می‌شدند. بنابراین، شرکت‌های موجود یا شرکت‌هایی بودند که مانند موسسات دولتی اداره و سازماندهی می‌شدند و یا شرکت‌های مدرنی که توسط روش‌ها و مفاهیم وارداتی خارجی اداره می‌شدند.
در حالی که بعضی شرکت‌ها، سخت در تلاش بودند تا دست به اصلاح زده و مدیریت‌شان را تحت روش‌های جدید مدرنیزه کنند، بسیاری از شرکت‌ها نیز تنها به تغییراتی سطحی بسنده کردند. برخی، از متخصصین روابط عمومی برای تبلیغ شکل و یا ماهیت جدید شرکت یاری خواستند. گروهی، موفق به دسترسی به بازارهای داخلی و جهانی شدند و بعضی نیز تلاش کردند تا در بورس کشورهای آن‌سوی دریاها فعالیت کنند. سایرین حتی پس از صرف هزینه‌های کلان در تبلیغات، با شکست مواجه شدند.
با گذشت دو دهه و نیم از آغاز فعالیت روابط عمومی حرفه‌ای در چین، چنین نتیجه گرفته‌ایم که روش‌های سنتی تبلیغات که با اشباع کردن مطبوعات به هر قیمتی همراه است‌، با وجود سیستم‌های نوین اقتصادی بازده چندانی ندارند. ما مجبور به استفاده از طرحی مناسب و به‌کارگیری روشی متفاوت برای هر کدام از متقاضیان بودیم تا آنان را در نایل شدن به اهدافی مانند شهرت و نام و نشان شرکت، کسب محبوبیت عمومی به‌عنوان گروه پیشگام در عرصه صنعت، افزایش اقبال عمومی به شرکت یا افزایش سهام شرکت در بازار، یاری کنیم. با وجود تنوع فعالیت متقاضیان، به‌دلیل نیازهای مشترکی که داشتند، یک‌سری دوره‌های آموزشی را منطبق با وضعیت بازار چین در زمینه‌های مختلفی چون روابط عمومی، تبلیغات، طرح‌های بازاری و هماهنگی ورابطه با دولت، ترتیب دادیم.
● طرح‌های بازاری
جهت ارائه خدمات بهتر به متقاضیان، به ارائه طرح‌های بازاری پرداختیم. ما در این زمینه، متفاوت از سایر شرکت‌های طراح طرح‌های بازاری هستیم، زیرا در تنظیم و تدوین سیاست‌ها و راه‌کارهای بازاریابی، طرح‌های فروش و فعالیت‌های تبلیغی همکاری بسیار نزدیکی با متقاضیان برقرار می‌کنیم.
بر اساس نیازها و اهداف متقاضیان، دو نوع طرح کلی ارائه می‌کنیم:
۱) طرح‌های عمودی، که عموما موردنیاز متقاضیان صنعت‌گر است
۲) طرح‌های افقی که بیشتر مناسب حال متقاضیانی است که محصولات مصرفی تولید می‌کنند.
▪ طرح‌های عمودی بازار
طرح‌های عمودی، ساختارهای حاکم را – که شامل سیاست‌های اقتصادی، ساختار دولت و اثرات مرتبط با آن است – بر اساس زمینه‌ تجارت و یا نوع تولیدات متقاضی تجزیه و تحلیل می‌کند. به این مثال توجه کنید:
طی روند اصلاحات در چین،تعدادی از ادارات دولتی، قوانینی را در راستای تمایلات و اهداف خود وضع کردند. بعضی از این قوانین نه تنها جزء فعالیت‌های پذیرفته شده بین‌المللی نیستند بلکه حتی بسیاری از آن‌ها زیان‌بار و یا در تقابل با استراتژی ملی اصلاحات اقتصادی نیز هستند.
در سال ۱۹۹۵ یک موسسه دولتی مجموعه قوانینی را تحت عنوان «قوانین زیست محیطی چین در مورد صادرات و واردات محصولات شیمیایی» منتشر کرد. این قوانین، مانع فعالیت بعضی شرکت‌های بین‌المللی شیمیایی در چین گردید. ما مامور شدیم تا در مورد «تمایلات و دیدگاه‌های مختلف موجود نسبت به قوانین، ادارات و مسئولین مربوطه» تحقیقی انجام دهیم. ما با وزارت اقتصاد و تجارت، گمرک، وزارت صنایع شیمیایی، موسسه ملی حمایت از محیط زیست و ستاد ملی حمایت از قوانین زیست محیطی تماس برقرار کردیم تا در این مورد با مسئولین مربوطه به بحث نشسته و نظریات آنان را جویا شویم. بر اساس نتایج آن بررسی، برای متقاعد کردن مسئولین مربوطه و بخش‌هایی که اصول پذیرفته شده بین‌المللی را می‌پذیرند، طرحی پیشنهاد کردیم.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کندی روند پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی (WTO) شده، این است که هنوز، قواعد محدود کننده‌ای برای خارجیان در زمینه بعضی صنایع کلیدی و مهم مانند ارتباطات مخابراتی وجود دارد. با وجودی که هنوز منتظر انجام اصلاحات در این زمینه هستیم، اما برخی از متقاضیان طرح‌هایی در مورد صنایع ارتباطات مخابراتی ارائه کرده‌ایم. این طرح به تجزیه و تحلیل ساختار صنایع ارتباطات مخابراتی، موسسات قانونگذاری مربوطه، روند قانون‌گذاری، تمایلات و سرانجام فشار وارده بر سرمایه‌گذاران احتمالی پرداخته است.
در طی این سال‌ها که به جمع‌آوری اطلاعات و افزایش تجربه سپری شد، اطلاعات و تجارب خود را در بخش‌های فوق تخصصی تجاری مانند تولید آسانسور، تولید برق و ذخیره سوخت به‌کار گرفتیم. در جریان هم‌کاری با بخش‌های دولتی توانستیم بر دامنه اطلاعات مورد نیاز خود جهت تعیین یک خط مشی تجاری موفق بیفزاییم.
نمونه دیگر، تحقیقی است که در مورد یک شرکت خارجی تولید کننده آسفالت انجام دادیم. برای کمک به متقاضی در مورد ساخت کارخانه تولید آسفالت در چین، تعداد زیادی از بنادر دریایی دور دست و تسهیلات حمل و نقل را جهت تعیین مکان‌های احتمالی کارخانه مورد بررسی قرار دادیم. همچنین تحقیقاتی در مورد طرح‌های احداث جاده طی دو دوره«برنامه پنج ساله» انجام دادیم. به‌دلیل وسعت چین، مجبور بودیم که بر اساس تفاوت‌های اقلیمی در نقاط مختلف کشور و نوع مواد تشکیل دهنده سطحی و مقاومت آن‌ها و البته ضمن در نظر گرفتن نوع نگرش مسئولین مربوطه به بخش‌های متفاوت جغرافیایی و اثر این تفاوت‌ها بر فروش، اطلاعات جامع و کافی به‌دست آوریم.
▪ طرح افقی بازار:
طرح افقی، مربوط به محصولات مصرفی مانند ماءالشعیر، شکلات، پاک کننده‌ها، محصولات نظافت شخصی و لوازم آرایشی است. این طرح همچنین برای رستوران‌ها نیز مناسب است.
ما معمولا با دیگر شرکت‌های طراح طرح‌های بازاری جهت بهره‌مند شدن از تحقیقات آن‌ها نیز، همکاری می‌کنیم. طرح‌ها باید با توجه به سطوح مختلف درآمد، سلایق متفاوت در مصرف و آینده‌نگری در توسعه بازار شهرهای مختلف در بخش‌های گوناگون کشور، تنظیم شوند. طرح‌های پیش بازاری تولیدات جدید به ارزیابی فرصت‌ها و محیط رقابت کمک می‌کند و به متقاضی این امکان را می‌دهد که به طرح مطلوب تولید، قیمت‌گذاری مناسب، نحوه پخش و برنامه‌های فروش دست یابد. نمونه تحقیقات پس بازاری، شامل سیستم‌های کنترل کننده خرده فرشی جهت ارزیابی میزان تاثیرگذاری برنامه‌ها و فعالیت‌های بعدی متقاضیان است.
طرح‌های افقی به پیچیدگی و ظرافت طرح‌های عمودی نیستند. شرکت‌های بسیاری وجود دارند که خدمات و اطلاعات مربوط به طرح‌های صنعتی را عرضه می‌کنند. با این وجود، طرح‌های افقی هم مشکلات خاص خود را دارند. یک نمونه قابل ذکر، در مورد یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذار در بازی‌های المپیک است که برای جلب «افکار عمومی» به‌عنوان سرمایه‌گذار انحصاری بازی‌های ملی چین در چند رویداد ورزشی سرمایه‌گذاری کرد. اما به‌دلیل عدم وجود شناخت کافی از موسسات مربوطه در مورد این‌که کدام اداره دولتی حق تملک بر سازمان‌ بازی‌های ملی و کدام اداره حق صدور مجوز تبلیغات را دارد، پس از گذشت چند سال به نتیجه دل‌خواه خود نرسید.
▪ خلاصه
برای بررسی این‌که تحت چه شرایطی یک شرکت در چین می‌تواند به موفقیت دست یابد، از طرح‌های بازاری کمک گرفتیم. روابط عمومی بخش جدایی ناپذیر کسب موفقیت در تجارت است و استفاده از طرح‌های بازاری مرحله اساسی آغازین برای اطمینان از حصول نتایج رضایت‌بخش است.
چنین به نظر می‌رسد که طرح‌های بازاری سنتی ناکارآمد باشند. شرکت‌ها باید به بصیرت و درک درست از ساختار، سنت و روش‌های موجود در این کشور دست یابند چرا که هنوز هم «سیستم‌های برنامه‌ریزی شده اقتصادی» در کنار «اقتصاد بازاری» نوین به ایفای نقش خود مشغول است. اگر محیط تجارت را به‌درستی درک نکنید، پول و زمانتان را به هدر خواهید داد.

وبگردی
کشتی قرآن مطلا سازگار با سیره نبوی یا سنت جاهلی
کشتی قرآن مطلا سازگار با سیره نبوی یا سنت جاهلی - خبر «قرآن مطلا» در روزهای اخیر احساسات بسیاری را جریحه­ دار کرده است. اگربه جامعه و واقعیت ­های آن سری بزنیم چه می توانیم بگوییم؟ گیریم که قران مطلا کار درستی است. آیا با توجه به وجود فقط 100 خانوادۀ زیر فقر در جامعه، باز هم باید برخلاف سیره رسول خدا و امیرمومنان(علیهما السلام) آنان را نادیده گرفت و به کاری ازین دست پرداخت؟ در آن صورت، آیا قرآن مطلا با سیره و سنت رسول...
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس - 38 شرکت که جزء بزرگترین کارتل های اقتصادی کشور هستند، متعلق به آستان قدس است. بنابراین آستان قدس کنونی، آستان قدسی نیست که حضرت امام در نامه خود از آن سخن گفته‌اند.
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها - به‌جز وزارت ارشاد، هیچ‌یک از این 40 ارگان و نهاد در قبال میلیاردها تومان بودجه‌هایی که دریافت می‌دارند پاسخگو نبوده نیستند.
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار - ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی»
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی» - علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده یکی از خدمه نفتکش «سانچی» اظهار همدردی کرد.
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی - توقف عملیات خنک سازی و مهار آتش در شب گذشته، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت - رسانه های مطرح یونانی با انتشار تصاویری از رابطه عاطفی ملی پوش ایرانی باشگاه المپیاکوس با یک میلیاردر یونانی - آمریکایی پرده برداشتند و مدعی شدند این دو تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کرده اند.
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟ - بخشی از تکثر مسئولیت های بعضی چهره‌های سیاسی به بی‌اعتمادی نظام به افراد کارآمد برمی‌گردد و علت دیگر این موضوع، اعتماد غیرمعقول به این افراد است. با این حال این افراد هرچقدر هم که توانمند باشند، از نظر روان شناسی و انسان شناسی در بخشی از مسئولیت های خود ناموفقند.
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود!
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود! - فیلم - حسین عطایی ۱۰ سال دارد و در حوزه طراحی مفهومی خودرو فعالیت می کند. او ۶ اختراع ثبت شده دارد، مدرسه نمی رود و از دو شرکت تسلا و ولوو دعوت به همکاری شده است. او مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه است. گفتگوی رضا رشیدپور با نابغه ١٠ساله طراحی خودرو را اینجا ببینید.
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت !
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت ! - تست برخورد جلوی خودرو با سرعت 50 کیلومتر در ساعت برای سمند TU5 ، توسط یکی از سازمانهای معتبر ارزیابی خودرو در انگلستان صورت گرفت.
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه - این فیلم حواشی زیادی را در فضای مجازی به همراه داشته است.
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم - اولین قسمت از برنامه هاردتاک کاکتوس را با صحبت های جذاب نیوشا ضیغمی در مورد خانواده و همسرش ، ماجرای صحبت های جنجالی یک هواپیما ، 8 سال احمدی نژاد و ...
    پربازدیدها