جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

دلیلی ندارد از دایی حمایت کنم


دلیلی ندارد از دایی حمایت کنم
رحمان رضایی ناموفق‌ترین فصل فوتبالی‌اش را در سری A ایتالیا پشت‌سر گذاشت.
او در طول این فصل در اکثر بازی‌های لیوورنو نیمکت‌نشین بود، البته رحمان این موضوع را به مسائل غیرفنی ربط داده و می‌گوید: «آنها عمداً مرا نیمکت‌نشین کردند و مستحق چنین رفتاری نبودم، البته فصل رو به اتمام است و به زودی از لیوورنو جدا خواهم شد.»
▪ وضعیت فعلی‌ات در لیوورنو چگونه است؟
ـ خوشبختانه از لحاظ آمادگی بدنی و شرایط روحی مشکل خاصی ندارم، ولی همچنان شرایط بازی‌های گذشته ادامه دارد و فعلاً نیمکت‌نشین هستم. قرارداد من با لیوورنو رو به پایان است، به همین دلیل سرمربی ترجیح می‌دهد از بازیکنانی استفاده کند که فصل آینده هم در این تیم حضور خواهند داشت.
ولی این شرایط از اول فصل برای شما وجود داشت.
اصلاً نمی‌توانم نیمکت‌نشینی‌ام را به دلایل فنی ربط بدهم. این آخرین فصل حضورم در لیوورنو است به همین دلیل آنها پیشنهاد دادند که قراردادم را تمدید کنم ولی قبول نکردم. این باعث شد مسئولان و مربیان لیوورنو هم به نوعی حرکت من را تلافی کنند تا نیمکت‌نشین شوم.
▪ چرا قراردادت را تمدید نکردی؟
ـ پیشنهاد آنها جالب نبود و در نهایت هم اسیر لجبازی کادرفنی و مدیرعامل لیوورنو شدم.
▪ قرار بود در اواسط فصل با یکی از بازیکنان پارما معاوضه شوی. چرا این موضوع منتفی شد؟
ـ بله، چنین بحثی وجود داشت و باشگاه هم ابتدا با جدایی من موافق بود، ولی نظر مسئولان تیم به یکباره عوض شد و با رفتن من مخالفت کردند. احساس کردم که بعد از این اتفاق شاید به من بازی برسد اما شرایط قبلی باز هم ادامه داشت و به این نکته پی بردم که حقم پایمال شد.
▪ فصل تلخی را پشت‌سر گذاشتی، اینطور نیست؟
ـ بله، واقعاً هیچ چیز برایم جالب نبود. برای یک فوتبالیست خیلی سخت است که در اوج دوران آمادگی قرار داشته باشد، ولی به ناحق نیمکت‌نشین شود. البته خوشحالم که همه چیز رو به اتمام است و ۴ بازی بیشتر باقی نمانده تا قراردادم به پایان برسد.
▪ از تیمی پیشنهاد داری؟
ـ در ایتالیا فصل نقل و انتقالات بعد از پایان مسابقات شروع می‌شود و فعلاً تیم‌ها روی انتقال بازیکنان تمرکز نمی‌کنند. در حال حاضر هیچ پیشنهادی ندارم و باید منتظر بمانم تا فصل تمام شود.
▪ به بازی کردن در یک لیگ اروپایی دیگر فکر نمی‌کنی؟
ـ سال‌هاست که در ایتالیا بازی می‌کنم و با شرایط زندگی در این کشور به طور کامل آشنا هستم، پس ترجیح می‌دهم که در ایتالیا بمانم.
▪ این احتمال وجود دارد که در یک تیم دسته دومی بازی کنی؟
ـ همه چیز بستگی به نوع پیشنهادها دارد و باید تا آخر فصل منتظر بمانم. اگر به یاد داشته باشید یک سال با مسینا در سری B بازی کردم و در نهایت به سری A صعود کردیم. اگر تیمی با شرایط مسینا وجود داشته باشد، این احتمال وجود دارد که در سری B نیز بازی کنم.
▪ قصد بازگشت به فوتبال ایران را نداری؟
ـ فعلاً به این موضوع فکر نمی‌کنم، چون به نظر خودم هنوز شرایط لازم برای بازی کردن در اروپا را دارم.
▪ خطر سقوط لیوورنو را تهدید می‌کند. فکر می‌کنی در نهایت در سری A باقی بمانید؟
ـ شرایط بسیار سخت است و در حال حاضر دو تیم دیگر مثل ما ۳۰ امتیاز دارند. این هفته هم با میلان بازی داریم که این روزها در اوج به سر می‌برد و اگر ببازیم کار سختی برای ماندن در سری A خواهیم داشت.
▪ کمی هم در مورد تیم‌ملی صحبت کنید. به نظر تو ایران در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی از گروهش صعود می‌کند؟
ـ وضعیت تیم‌ملی را به طور دقیق دنبال نمی‌کنم، ولی از دو بازی اول فقط ۲ امتیاز گرفتیم که این اصلاً راضی‌کننده نیست. برای افزایش شانس صعود تحت هر شرایطی باید امارات را شکست دهیم تا وضعیت کمی بهتر شود. البته این را هم باید در نظر گرفت که با آمدن مربی جدید ترکیب تیم‌ملی تا حدود زیادی تغییر کرده و این موضوع ناهماهنگی‌هایی را در ترکیب تیم به وجود آورد.
▪ نظرت درخصوص تغییراتی که دایی در تیم‌ملی ایجاد کرده، چیست؟
ـ اگر تغییرات جواب ندهد نمی‌توان از تیم‌ملی دفاع کرد. دلیلی ندارد که من از علی دایی دفاع کنم، ولی او به تازگی سرمربی تیم‌ملی شده و باید فرصت بدهیم تا تفکراتش را در تیم پیاده کند. هرچند این فرصت نباید به حدی طولانی شود که ما همه چیز را از دست رفته ببینیم.
▪ به نظر تو در نهایت تیم‌ملی با دایی به جام‌جهانی صعود می‌کند؟
ـ این اصلاً منطقی نیست که بخواهم در این مورد با قاطعیت حرف بزنم، چون در فوتبال هیچ‌چیز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. فقط امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و ما به جام‌جهانی صعود کنیم.
▪ چه زمانی به تیم‌ملی برمی‌گردی؟
ـ تابستان به ایران می‌آیم و امیدوارم با روحیه‌ای بالا و آمادگی کامل در خدمت تیم‌ملی کشورم باشم.
کریم اعظمی
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید