جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

دفتر کار در منزل


دفتر کار در منزل
اگر مهندس آرشیتكت هستید، اگر مترجم هستید، اگر طراح، نقاش، وكیل و تایپیست هستید و یا هر نوع تخصص دیگری را دارا می باشید كه نیاز به محل كاری یا امكانات و تجهیزات خاص و بسیار حرفه ای ندارد، می توانید یكی از اتاقهای محل زندگی خود را به دفتر كار تبدیل كنید بدون اینكه این كار باعث به وجود آمدن كمبود فضا برای اهالی منزل بشود. البته این به شرطی است كه ارباب رجوع نداشته باشید و خود به تنهایی پروژه های خود را تكمیل كنید. با این كار، درآمد شما بسیار بالاتر خواهد رفت زیرا قادر خواهید شد از فرصتهای اضافی خود در منزل بهره ببرید و نیز از دست غرولندهای افراد خانواده كه همیشه از عدم حضور شما در خانه شكایت دارند خلاص شوید.
در این دفتر كار كه شما در خانه خود برپا می كنید تنها دو چیز آنقدر ضروری است كه بدون وجود آنها كارتان خواهد خوابید و طرحتان به شكست منجر خواهد شد: خط تلفن و یك رایانه خانگی. بقیه لوازم را می توانید بسته به سلیقه خود تهیه كنید و یا از خرید آنها چشم پوشی كنید. در انتخاب محل مناسب در درون منزل كه مناسب این منظور باشد می توانید به این نكته توجه كنید كه این محل باید دنج، دور از دسترس كودكان و نیز دور از چشم میهمانان باشد. همچنین داشتن پریز برق و تلفن در تصمیم گیری در این مورد بسیار ضروری است. سعی كنید یك نگاه حرفه ای به این اقدام خود داشته باشید هرچند كه به واقع در كار خود یك حرفه ای تمام عیار نیستید. فكر نكنید چون در درون خانه كار می كنید پس باید تمام افراد خانواده و نیز مسائل و مشكلات خانوادگی را نیز در كار خود راه دهید. هرگز خود را در موقعیتی قرار ندهید كه به طور مستمر مجبور به عذرخواهی از مشتریان خود به علت اتلاف وقت آنها و نیز سوءتفاهم های ایجاد شده بشوید: «از شما عذر می خواهم كه فرزند كوچكم شما را پشت گوشی معطل نگاه داشت.» من در آشپزخانه بودم در اول راه، هرگز به میز كارهای مجلل و تابلوهای دیوار مدرن گرانقیمت فكر نكنید. بلكه بخشی از فضای میز تحریر خود یا همسرتان و حتی فرزندانتان را به كار جدیدتان اختصاص دهید. با توجه به این نكته كه در شرایط حاضر، نمایشگرها آنقدر كوچك و سبك شده اند كه می توان آنها را به راحتی جابه جا كرد. بنابراین می توانید با ساختن یك قفسه كوچك كه بر روی دیوار نصب می شود، مانع از آن شوید كه نمایشگر و یا حتی فاكس و تلفن زیر دست و پای دیگران بمانند. برای تزئین اتاق نیز از تابلوهایی استفاده كنید كه هم برای حالت معمولی اتاق هم برای یك اتاق كار مناسب باشند، به عنوان مثال منظره یك غروب دریایی یا گله اسب های سفید به جای پرتره ای از فرزندتان كه بسیار شخصی است یا نمایی از یك آسمانخراش كه شما در حال طراحی دكوراسیون داخلی آن هستید. به این ترتیب مشتری شما كه برای تحویل كار خود به شما مراجعه كرده است حس نامطلوبی نخواهد داشت. قالیچه كف اتاق را نیز طوری انتخاب كنید كه در هر دو حالت عادی و كاری قابل استفاده باشد. قالیچه های گرانبها یا قالیچه هایی كه دارای طرح هایی فانتزی كودكانه و یا طرح هایی بسیار خاص می باشند حتماً به كار شما نخواهد آمد.
از همه مهمتر آنكه، سعی كنید محل كار خود رشا نزدیك به در ورودی منزل انتخاب كنید تا رفت و آمد و حمل وسایل كاری برایتان راحت باشد. به روشنایی اتاق كار خانگی خود نیز توجه كنید. لوسترهای لوكس بسیار چشمگیر را فراموش كنید و از حبابها و طرح های ساده و در عین حال شیك استفاده كنید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید