جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

کلینتون: صهیونیست های آمریکا! به من رأی بدهید تا ایران را از تاریخ و جغرا فیا حذف کنم


کلینتون: صهیونیست های آمریکا! به من رأی بدهید  تا ایران را از تاریخ و جغرا فیا حذف کنم
آیا هر فرمانروایی در آمریکا که رؤیای شیرین ریاست جمهوری را به سر دار باید ما را کشتار کند؟
کاندیدای دموکرات، هیلاری کلینتون، ضمانت سپرده است که ایران را از صفحه ی روزگار محو و نابود سازد اگر این کشور به اسراییل حمله کند.
و این، نشانه یی است از تصعید واضح و روشن تهدیدات علیه ایران و تمامی آحاد ملت آن.کلینتون این ضمانت خود را در همان روز سه شنبه یی که قرار بود انتخابات مقدماتی در ایالت پنسیلوانیا انجام شود [۲۲ آوریل ـ م] اعلام کرد.
در یک برنامه ی تلویزیون «اِی بی سی» به نام «صبح به خیر، آمریکا» از هیلاری کلینتون در باره ی سخن او مبنی بر «پاسخگویی کلان» به ایران در صورت حمله به اسراییل، سؤال شد. و او این بار نیز، حتّی تندتر و نظامی وار تر از پیش، برای فرموله کردن این تهدیدش علیه ایران، چنین پاسخ داد:
«من می خواهم که ایرانی ها این را بدانند. اگر من رییس جمهوری شوم، ما [در صورت عدم اطاعت مردم ایران از ما ـ م ] به ایران حمله می کنیم. و من می خواهم به ایرانی ها بفهمانم که باید با دقت بسیار به جامعه ی خود نگاه کنند. زیرا برنامه ی اتمی آن ها در هر مرحله یی از رشد خود باشد، احتمال این هست که آن ها در ده سال آینده، امکان یک حمله ی احمقانه به اسراییل را مورد بررسی قرار دهند.» [«استدلال» این خانم، طبعاً بسیار «محکم» است و جای کوچکترین اعتراضی وجود ندارد؛ و معترضین قطعاً سوء نیت دارند؛ و قصدشان «خریدن وقت برای رژیم» و تبلیغ «مماشات» است. اعتراض و انتقاد خوب است اما به شرطی که سوءنیت در کار نباشد. امّا متأسفانه همیشه سوء نیت در کار است ـ م] ما، آنچنان موقعیت و توانی داریم که آن ها را به طور کامل، و به تمامی، از عالم هستی بزداییم.
[obliterate کلمه یی است که خانم کلینتون مشخصاً در این مورد به کار برده است ـ م]
سناریویی که کلینتون در مورد ضرورت مراقب حمله ی ایران به اسراییل بودن تهیه کرده است، در واقعیتِ خود، یک بهانه تراشی از سوی اوست تا او بتواند تصریح کند که مصمم است که از نیروی نظامی کوبنده، از جمله سلاح های اتمی، برای تضمین فرمانروایی آمریکا بر خاورمیانه استفاده کند.
انتخاب کلمات به وسیله ی هیلاری کلینتون، پر معناست:
کلمه ی obliterate را فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی Merriam این گونه معنا می کند:
محو و نابود کردن مطلق و کامل؛ و رسانیدن یک چیز، به نقطه یی که آن چیز، دیگر قابل بازشناسایی و یا خطور از یاد و خاطر نباشد. و هیچ نشانه یی و هیچ ردّی از آن باقی نماند.
از طرف دیگر، کلینتون با انتخاب و سنجیدن کلمات خود می خواهد این معنا را القاء کند که:
ـ این، ایران و ایرانی ها هستند که باید در برابر خطر نابودی مطلق قرار بگیرند.
حرف او صریح است و روشن. و اگر بخواهیم معنای واقعی و اصل و جوهر آن را بدانیم: او دارد می گوید که در صورت حمله یی از سوی ایران به اسراییل، من به طور کامل، تمام بود و نبود، و تمام خط و ربط و نشان مردم ایران و تاریخ ایران را نیست و نابود خواهم کرد.
به بیان دیگر: یک نسل کشی تمام عیار در مورد هفتاد و یک میلیون ایرانی.
لازم است تأکید کنیم که این حرف های هیلاری کلینتون در کمتر از دوهفته پس از آن ادا شده است که یک مسؤول بلندپایه ی اسراییلی، یعنی بنیامین بن الیزر، وزیر «زیرساخت های ملّی» ، اخطاری مشابه همین اخطار، به ایران داده است. او اعلام کرده است که:
«حمله ی ایران به اسراییل، پاسخی سهمگین و پرخشونت در پی خواهد داشت که منجر به انهدام و زدوده شدن کشور ایران خواهد شد.» (۳)
اسراییل، هرگز به صورت رسمی، به داشتن انباری از سلاح های اتمی اعتراف نکرده است. سلاح هایی که تعدادشان امروز به صدها فقره تخمین زده می شود. امّا حالا وزیر اسراییلی، به صورت تاکتیکی، از گشودن در های این انبار در صورت برخورد با ایران سخن می گوید.
سخنان هیلاری کلینتون، خیلی اندک با واکنش انتقادی رسانه های آمریکا رو برو شد. و آنچه اوباما توانست بگوید این بود که لازم نیست انتظار شنیدن دنگ دنگ و تق و توق سلاح ها را داشته باشیم. ولی او در همان حال، از برخورد «پرقدرت و سریع» با هر حمله ی ایران سخن گفت.
خانم آندریا میچل، در روز چهارشنبه [۲۳ آوریل] در برنامه یی صبحگاهی در «اِم اِس اِن بی سی» در حضور هیلاری کلینتون، موضع سال گذشته ی او را به او یاد آوری کرد که طی آن او در برابر این پرسش که توان ایران برای دستیابی به سلاح اتمی تا چه اندازه است، از پاسخ دادن خودداری کرده بود و گفته بود که این پرسش، یک پرسش «فرضی» است.
آندریا میچل، از کلینتون پرسید که چه شده است که او از دیروز تا امروز، تغییر عقیده داده است.
کلینتون پاسخ داد:
امور در خود زمین بازی عوض شده اند!
کلینتون با وجودی که خودش را به دیپلماسی، متعهد می نمایانید، تأکید کرد که:
«این، واضح است که ایرانی ها کوشش می کنند تا وزنه ی خود را در جهان، سنگین کنند. کوچک ترین شکی وجود ندارد که آن ها اگر بتوانند، به تلاش در جهت یافتن راهی برای دستیابی به سلاح اتمی ادامه خواهند داد... آن ها باید از همین آغاز کار بدانند که این یک اشتباه بزرگ، خیلی بزرگ، خواهد بود.»
او هیچ گونه تغییری و تعدیلی در تهدید خود به نیست و نابود کردن کامل ایران انجام نداد.
حرف های کلینتون، ادامه ی تهدیدات او و سناتور باراک اوباما، در هنگام مناظره ی تلویزیونی این دو باهم در هفته ی پیش است.
وقتی از آن ها سؤال شد که «آیا آمریکا باید حمله به اسراییل را حمله به آمریکا تلقی کند؟» اوباما وعده داد که با ایران به مذاکره ی مستقیم خواهد پرداخت؛ ولی در عین حال تأکید کرد که:
«وقتی که موضوع، به مانع شدن ایرانیان از استفاده از سلاح اتمی و یا دستیابی به آن باشد، من هیچ گزینه یی را از نظر دور نمی کنم.»
اوباما افزود:
« این، بسیار مهم است که ایران بفهمد که حمله به اسراییل، حمله به مطمئن ترین متحد ما در منطقه است؛ و ما امنیت اسراییل را به عنوان امری برترین، تلقی می کنیم.»
او همچنین گفت که آمریکا «در رابطه با هر حمله یی، تصمیمات متناسب»، اتخاذ خواهد کرد.
کلینتون از موقعیت، استفاده کرد تا رقیب خود را از سوی راست، مورد حمله قرار دهد.
او متعهد به «پاسخگویی کلان» به ایران شد؛ و گفت که امر «پاسخگویی کلان» به ایران را علاوه بر مورد مربوط به اسراییل، به موارد مشابه در مورد کشور های دیگر منطقه هم تعمیم
می دهد:
« ما می خواهیم که به ایرانی ها اجازه بدهیم که بدانند ـ بله ـ حمله به اسراییل می تواند باعث پاسخگویی یی کلان از سوی ما شود. امّا حمله به دیگر کشور های منطقه که می خواهند در پناه حفاظ امنیتی باشند و از بلندپروازی های هسته یی دوری کنند، نیز چنین عاقبتی برای ایران خواهد داشت. او در این رابطه، به طور مشخص از نظام های سلطنتی عربستان سعودی، امارات متحده، و کویت نام برد.
کلینتون با چنین سخنانی، اراده ی خود را بر تشکیل یک پیمان نظامی میان آمریکا و چندین کشور نیمه فئودالی، و شیوخ نفتی آشکار کرد.
برای هیلاری کلینتون، افزایش دخالت نظامی آمریکا در منطقه تعهدی بزرگ و بنیادین است.
او حتی تا آنجا پیش رفت که خودش را در طرف راست تر از بوش قرار دهد و دستگاه بوش را به باد انتقاد بگیرد که بوش و دستگاه او در «تلاش به منظور قانع کردن جهان به این که جنگ در منطقه، نه فقط برای رفع خطر از خود ما آمریکایی ها و اسراییل است، بلکه برای رفع خطر از تمام منطقه است، شکست خورده است.»
در آنچه به سیاست خارجی آمریکا بر می گردد، تفاوت ماهوی و جوهری میان کلینتون و اوباما وجود ندارد.
این هردو، بر ادامه ی اشغال عراق به وسیله ی آمریکا پا می فشرند. این هردو، از منافع امپریالیسم آمریکا در خاورمیانه و در همه ی جهان حمایت می کنند.
امّا با وجود این، اختلافات تاکتیکی یی در بخش های مختلف حزب دموکرات، در مورد سیاست آمریکا در خاورمیانه، و در زمینه ی حمایت بی قید و شرط از اسراییل وجود دارد.
کلینتون، به صورتی روشن و آشکار، سعی می کند که کسانی را که نگران آنند که اوباما در مورد به کار بردن نیروی نظامی در دفاع از اسراییل، زیاد تأمّل و تردید به خرج دهد، به خود جذب کند.
کلینتون، همچنین، تلاش دارد که نظر «الیت» های در قدرت را از این بابت مطمئن سازد که بسیار بیشتر از اوباما از اربابی و فرمانروایی نظامی آمریکا بر جهان دفاع می کند.
در همین چهارچوب، کلینتون در حال بسط و گسترش دادن مباحثی است که پیش از این نیز مطرح بودند:
کلینتون تأکید دارد بر این که او و مک کین، از تجربه ی لازم برای «فرماندهی کل»، برخوردارند؛ در حالی که اوباما چنین تجربه یی را ندارد.
یک کلیپ تلویزیونی کارزار انتخاباتی کلینتون، او را در حالتی نشان می دهد که در ساعت سه بعد از نیمه شب، گوشی تلفن را برداشته است تا به درخواست یک تصمیم گیری سریع در مورد آغاز حمله ی نظامی به اینجا یا آنجای جهان پاسخ دهد.
اندکی قبل از انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا، هیلاری کلینتون یک آگهی جدید رو کرد که در آن، [پایگاه هوایی] Pearl Harbor (۴) و بن لادن، در کنار این نقل قول از رییس جمهوری معروف آمریکا از حزب دموکرات، هاری ترومن، نشان داده می شوند:
«شما اگر نمی توانید گرما را تحمل کنید، از آشپزخانه، بیرون بروید.»
ترومن یکی از رهبران جهان بوده است که استفاده از سلاح اتمی را در موقعیت بحرانی، جایز می دانسته است. استفاده از سخن او در این آگهی، احتمالاً به منظور جلب نظر اعتماد نظامیان و سیاسیون متمایل به سیاست فعلی آمریکاست.
توضیحات وتفسیر های کلینتون، افشاگر خیلی چیز هاست. نه فقط در مورد خودش. بلکه در مورد کلّ حزب دموکرات آمریکا در تمامیت آن. از جمله اوباما.
هیچ کس در دستگاه اداره کننده ی حزب دموکرات، پیش فرض های پایه یی یی را که تهدید های کلینتون علیه ایران بر آن ها استوارند، مورد اعتراض قرار نمی دهد. پیش فرض هایی که سیاست آمریکا در خاورمیانه و حالت تهاجمی آن نسبت به ایران را توجیه می کند.
هیچ یک از دو کاندیدای حزب دموکرات، به این موضوع اهمیت نمی دهد که سیاست تهاجم بی دلیل، نه سیاست ایران، بلکه سیاست آمریکاست که بیش از یک میلیون عراقی را کشته است و چهار میلیون پناهنده ی جدید به وجود آورده است، با این نیت که کنترل کشور های منطقه را در دست بگیرد.
خطر جنگ با ایران، با چین، با روسیه، و یا با هرکشور دیگر جهان، فقط از طرف حزب جمهوری خواه نیست.
دموکرات ها در همان حالی که می کوشند تا به صورت منتقد جنگ عراق جلوه داده شوند، خودشان نیز همچون جمهوری خواهان، به این تفاهم در میان خود رسیده اند که برای پیشبرد کار خود و به سرانجام رسانیدن همان هدفی که جمهوری خواهان، جنگ را برای آن به راه انداخته اند، آن ها نیز در آینده قطعاً مجبور خواهند بود که از نیروی نظامی استفاده کنند.
نزار قبانی (۱)
برگردان: محمد علی اصفهانی
www.ghoghnoos.org
توضیحات:
تیتر و لینک مقاله:
Hillary Clinton threatens to “obliterate” Iran
www.wsws.org/articles/۲۰۰۸/apr۲۰۰۸/iran-a۲۴.shtml
۱ ـ قسمتی از شعر نزار قبانی که در باره ی قتل عام بزرگ مردم قانا در لبنان در سال ۱۹۹۶ به وسیله ی اسراییل، نوشته بود. ترجمه ی متن کامل این شعر و توضیحات مربوط به آن:
چهره ی قانا – نزار قبانی:
http://ghoghnoos.org/honar/honarg/honarg۰۱/kabbani_ghana.html
۳ ـ دو روزنامه ی بزرگ اسراییل، هردو گزارشی منتشر کرده اند مبنی بر این که اسراییل، اگر لازم باشد، برای منهدم کردن تأسیسات اتمی ایران، به تنهایی به ایران حمله خواهد کرد؛ و باز به نوشته ی خود این دو روزنامه ی اسراییلی، منطقه را وارد در گیری یی خواهد کرد که در آن، احتمالاً بین ۱۶ تا ۲۸ میلیون ایرانی کشته خواهندشد.
این گزارش را در همان زمان ترجمه کردم با عنوان «اسراییل، احتمالاً ۱۶ تا ۲۸ میلیون ایرانی را خواهد کشت»:
http://ghoghnoos.org/khabar۰۶/is-۱۶-۲۸m.html
۴ ـ Pearl Harbor که نویسنده در اینجا به آن اشاره کرده است، نام پایگاه دریایی آمریکا در هاوایی است که در هفتم دسامبر ۱۹۴۱ به وسیله ی نیرو های ژاپن مورد حمله قرار گرفت. خطرات جانی و مالی بسیاری در این حمله، به آمریکاییان وارد آمد. و در فردای همین حمله بود که آمریکا با اعلام جنگ به ژاپن، به طور وسیع، در جنگ جهانی دوم درگیر شد.
منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگ توسعه


همچنین مشاهده کنید