پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

درمان جوش صورت


درمان جوش صورت
یبوست، كم خونی، تغذیه نادرست و استرس از عواملی است كه موجب ایجاد جوش می شود افرادی كه پوست شان زیاد جوش می زند باید از مصرف كردن موادقندی و چرب خودداری كنند و به جای خوردن شیرینی، شكلات و غذاهای سرخ شده و پرادویه در رژیم غذایی روزانه خود از آب، سبزی و میوه های تازه استفاده كنند.
ویتامین های C, E, B, A در درمان كردن جوش تأثیر فوق العاده ای دارد این ویتامین ها را در سبزی ها، میوه ها، سبوس غلات و جگر می توانید پیدا كنید در حالیكه رژیم غذایی مناسبی گرفته اید. نكات زیرا را نیز فراموش نكنید:
* جوش صورت را با نوك ناخن تان تحریك نكرده و آن را جدا نكنید. قشری كه روی جوش را پوشانده محافظ پوست است و نمی گذارد آلودگی ها وارد پوست شود. این قشر اگر از بین برود جوش عفونی می شود و حتی پس از بهبود جوش جای آن در صورت می ماند.
با صابون های ضدعفونی كننده پوست تان را تمیز كنید و روی جوشها را پاك كنید تا ازگسترش آن جلوگیری شود.
* برای اینكه پوستان جوش نزد باید چربی ها را از سطح پوست پاك كنید. هر روز صبح و آخر شب پوست صورتتان را شسته و پاك كنید بهتر است برای اینكه همه پوستتان را تمیز كنید و هم دانه های سرسیاه را از بین ببرید، از صابونهای ضدعفونی كننده استفاده كنید.
* اگر می خواهید پوست صورتتان صاف و درخشان باشد باید به كمك پوست سر و موهایتان بروید زیرا ارتباط مستقیم و تنگاتنگی میان این دو وجود دارد. اگر موهایتان شوره می زند و یا بیش از اندازه چرب است از سركه سیب یا آب لیموترش استفاده كنید.
* هر وقت می خواهیدبه پاك سازی پوست و سرتان بپردازید به یاد داشته باشید كه باید اول از همه دستتان عاری از هرگونه میكروب و آلودگی باشد.
* وجود نقاط عفونی در بدن موجب بروز جوش می شود به این علت به سلامت دندانها توجه كنید.
* داشتن آرامش عصبی باعث می شود كه پوست تان صاف باشد. تا می توانید ورزش كنید.
* از خوردن آجیل، سس، ادویه، غذاهای سرخ شده، شكلات، كاكائو، بستنی، شیرینی،نوشابه های گازدار، پنیرهای چرب، قهوه و چای داغ پرهیز كنید زیرا این مواد باعث افزایش جوش در صورت خواهدشد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید