پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

کاکا: منچستر قهرمان اروپا می شود


کاکا: منچستر قهرمان اروپا می شود
کاکا ستاره برزیلی میلان در گفت وگو با پایگاه اینترنتی یورو اسپورت منچستر یونایتد را بخت مسلم قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا عنوان کرد.
او در این گفت وگو از وفاداری اش به میلان عقایدش درباره بالاک و ولوکاس پودولسکی و بخت های قهرمانی در رقابت های جام ملت های اروپا در اتریش و سوئیس هم صحبت کرد.
▪ فینال لیگ قهرمانان در پیش است، کدام تیم را بخت مسلم قهرمانی می دانید؟
- لیگ قهرمانان همواره با شگفتی همراه است با این حال به عقیده من منچستر یونایتد شانس مسلم قهرمانی است. به دلیل آنچه آنها در هفته های گذشته نشان داده اند تیمی هستند که در بهترین فرم آمادگی به سر می برند.
▪ شما پیشنهادهای بسیار خوب و در خور توجه باشگاه های دیگر را رد کردید و قراردادتان با میلان را تا سال ۲۰۱۳ تمدید کردید. چرا؟
- یک دلیلش آن است که میلان من را از برزیل آورد و به من این فرصت را داد تا رویایم را عملی کنم. هرگز تیمی را انتخاب نکردم بلکه قصد داشتم در همین تیم بازی کنم. تمام آنچه را که به دست آوردم مرا بیش از پیش با میلان پیوند می دهد. این دلیل دوم من است دلیل سوم من هم عشق و شوری است که من به این تیم و باشگاه دارم. علاقه ام به میلان و در کل به ایتالیا!
▪ تیم های انگلیسی در حال حاضر چهره فوتبال اروپا را ترسیم می کنند. آیا هرگز به پیوستن به فوتبال جزیره علاقه نداشتید؟
- من در تیمی بازی می کنم که در پنج سال گذشته ۳ بار در دیدار پایانی و یا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر بوده است. با این حال امکان دارد که اوضاع به این خوبی هم پیش نرود. با وجود این علاقه ای به بازی در انگلیس ندارم چرا که در میلان احساس راحتی می کنم.
▪ پس از عملکرد درخشان تان در فصل گذشته فصل جاری کمتر رضایت بخش بود. میلان در سری A و لیگ قهرمانان چه کمبودی داشت؟
- در فصل ۲۰۰۸ -۲۰۰۷ در ما ه آگوست در سوپر کاپ اروپا و در دسامبر در ژاپن در جام باشگاه های جهان به قهرمانی رسیدیم. این چیزهایی هستند که ما در این فصل باید آ نها را عملی می کردیم. همه انتظار میلانی فوق العاده را داشتند اما این موضوع بدون تردید همانند سال گذشته عملی نشد. بسیاری چیزها دگرگون شدند. میلان در سری A بنا را به قهرمانی گذاشت. از دو سال پیش ما همواره روی این هدف کار می کنیم که سال بعدش در لیگ قهرمانان حاضر باشیم. به گمان من چنین چیزی درست نیست. باشگاه اکنون باید برای فصل آینده برنامه ای را تدارک ببیند تا باز هم بتواند قهرمان شود.
▪ هنوز سه هفته تا پایان فصل باقی مانده است اگر میلان نتواند راهی لیگ قهرمانان اروپا شود بازی در رقابت های جام یوفا چطور خواهد بود؟
- هنوز به این موضوع فکر نکردم که بازی در یوفا چطور خواهد بود. تا زمانی که این امکان را داریم به حضور در لیگ قهرمانان اروپا باور دارم.
▪ به نظر شما بهترین بازیکن حال حاضر آ لمان کیست؟
- از بالاک خیلی خوشم می آید. فکر می کنم که او بازیکنی است که استعداد زیادی دارد. او بسیار قدرتمند است. از بازی پودولسکی هم خوشم می آید. جوانی که پیشرفت می کند و به گمان من آینده خوبی برابرش دارد.
▪ چه تیمی قهرمان یورو ۲۰۰۸ می شود؟
- ایتالیا بدون تردید یکی از بخت های قهرمانی است چرا که آنها جام جهانی را برده اند و در این روزها بسیار قدرتمند هستند. فرانسه هم همیشه بخت قهرمانی است. اسپانیا و پرتغال هم در این رقابت ها می توانند به نتایج خوبی برسند و البته آ لمان چرا که همیشه می تواند قهرمان باشد.
▪ رونالدینیو در آستانه پیوستن به میلان است. . .
- هنوز روشن نیست که آیا او به میلان می آید یا خیر. گفت وگوها به ثمر نرسیده است چرا که بارسلونا مبلغ هنگفتی درخواست می کند. به گمان من این می تواند خرید خوبی باشد. رونالدینیو استعداد زیادی دارد و بازیکنی است که هر تیمی او را می خواهد از جمله میلان.
▪ حضور رونالدینیو و شما در خط میانی میلان می تواند زوجی رویایی باشد .
- این وظیفه من نیست. این به نظر مربی بستگی دارد برایم دشوار است که در این باره چیزی بگویم. با این همه می توانم بگویم که می توانیم با هم بازی کنیم. در تیم ملی با هم بازی کرده ایم و از همین رو فکر می کنم که در باشگاه هم می توانیم با هم و در کنار هم بازی کنیم.
▪ آیا شما به نوعی در این جابه جایی نقش دارید؟
- تاکنون به هیچ عنوان در ورود احتمالی او نقش و تاثیری نداشته ام. به هیچ عنوان فکر نمی کنم که این موضوع به من ربطی داشته باشد. باشگاه باید تصمیم بگیرد که آیا او می آید یا خیر. آنچه می توانم بگویم آن است که او بازیکنی جهانی است و صمیمانه آمدنش را خوش آمد خواهم گفت.
▪ شما در فوتبال تقریبا به همه چیز رسیده اید. آیا هنوز هم هدف دیگری را در سر دارید؟
- هدف من آن است که تمام این جوایز و عنوان ها را تکرار کنم. بار دیگر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم. جام جهانی را با تیم ملی برزیل ببرم و جوایز شخصی همانند توپ طلای اروپا و بهترین بازیکن دنیا را بار دیگر به دست بیاوریم.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید