سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا
اهمیت نامه روی جلد در کاریابی
نامه روی جلد برای موفقیت شما در بازاریابی خود و دادن ایده ای از آینده شغلیتان به کارفرما مفید است. اغلب گفته میشود پیدا کردن شغل، خود یک حرفه است. اما چیزی که شما به آن پی نبرده اید این است که این یک حراجی شغل است که شما باید در آن پیروز شوید.
برای پیروز شدن مقابل مدیران رده بالا و متقاعد کردن آنها برای سرمایه گذاری روی شما و یا به عبارتی استخدام، باید تمام ابزارهای بازاریابی بروی محصولی که اینبار خودتان هستید را به کار گیرید.
در سالهای اخیر،بعضی از کارجویان با نادیده گرفتن مستندتاتی که در رابطه با پیشرفتها و ترفیعاتشان بوده است مثل نامه ی روی جلد بسیاری از فرصتهای شغلی مناسب خود را از دست داده اند.
همانطور که میدانیم امروزه اکثر فرمهای استخدامیاز طریق e-mail ارسال میشوند،در نتیجه بسیاری از کارجویان، بیشتر و کامل نوشتن این نامه را به جای جمله “لطفا رزومه ی الحاقی را مشاهده نمایید” نا ددیده میگیرند که این یک اشتباه بسیار بزرگ است.
هنگامیکه رزومه ی شما مختصری ازسابقه حرفه ای و تخصصی شما را بیان میکند،یک نامه روی جلد که خوب نوشته شده باشد میتواند بطور کامل مهارتهای منحصر به فرد و صلاحیتهای شما را طوری بیان کند که این شغل را برای شما ایده ال جلوه دهد.
در ادامه نکته هایی برای نوشتن نامه روی جلد که برای موفقیت شما در بازاریابی خود و دادن ایده ای از آینده شغلیتان به کارفرما مفید است شرح داده شده است.
۱) ادرس دهی صحیح برای کسب موفقیت:
به یاد داشته باشید فروشندگان همیشه مشتریان خود را میشناسند. اگر ممکن است در قسمت آدرس نامه ی روی جلد، به جای استفاده از جملات “به مسئول مورد نظر ” یا “کارفرمای عزیز”، نامه را به یک فرد خاص ارجاع دهید اگر آنرا نمیدانستید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و نام ، املای درست نام، سمت و جنسیت فرد رسیدگی کننده به نامه خود را بپرسید و آنرا بطور کامل بروی نامه روی جلد خود بنویسید با این کار، نامه ی شما به جایی میرود که باید برود و همچنین شما یک امتیازهم برای اثبات انگیزه و کردانی خود کسب کرده اید. تا انجایی که ممکن است از نوشتن جملات “اقا یا خانم عزیز”و”به مسئول مورد نظر” دوری کنید.
۲) اطلاعاتی با کارایی بالا در آن شغل مورد نظر ارائه دهید:
کارفرمایان نیازهای منحصر به فرد و فرهنگهای متحدی دارند، ، بنابراین بسیار مهم است که شما لم های هر شرکتی که با آن در تماسید را هدف گیری کنید.
مهارتها، سابقه کاری و بزرگترین معلومات حرفه ای خود را به نیازهای آن شرکت و آن جایگاه شغلی مورد نظر ربط دهید.
برای مثال یک شخص طراح باید خصوصیات بلقوه و توانایی فکر کردن خود را برای کار فرمایی که به دنبال فردی با ذهن مثبت و تیم گرا میگردد، پر رنگ کند و قوت دهد. اما اطمینان دادن به تسلط بروی طراحی نرم افزار برای شرکتی که تنها به دنبال یک حرفه ای و مسلط بروی فوتوشاپ و فلش میگردد کافی است.
۳) مختصر ومفید بنویسید:
این نکته را در نظر داشته باشید که بیشتر اگهی های بازرگانی فقط ۳۰ ثا نیه برای رساندن پیامشان به مشتریان خود وقت دارند.
مدیران استخدام با انبوهی ازفرمهای استخدامیروی میزشان، وقت کافی برای مطالعه ی نامه های روی جلد طولانی ودور از مطلب اصلی ندارند. در نتیجه بهترین نامه ی روی جلد نامه ایست که جامع، شفاف، کوتاه ومتقاعد کننده باشد.
یک مقدمه ای که نظر خواننده را به خود جلب کند و مهمترین ویژگی های شما را به اختصار بیان کند، بنویسید.
توضیح دهد که چرا این شغل برای شما جذاب است، در خواست وقت برای مصاحبه ی حضوری ودر نهایت تشکر از کارفرما برای وقتی که گذاشته است، این فضای با ارزش را با نوشتن جملات تملق و پر چانه گی از دست ندهید همچنین توضیح شخصیت کاری شما نیز میتواند موثر و مفید واقع شود.
از نوشتن نکات ریز درباره ی زندگی شخصی خود جدا” بپرهیزید. به طور مثال یکی ازجویندگان کار جمله عجیبی نوشته بود که: ” زمانی که فارغ التحصیل شدم در یک بازار خیریه جنس فروختم” یا “خواهرزاده ام تازه متولد شده است” و یا “با قطار تصادف کرده ام” و یا شاهکار دیگری که بروی یک نامه روی جلد دیده ام این بود که “من نمیتوانم جایی کار کنم که به رستوران فست فود نزدیک نباشد”.
۴) در ارائه تبلیغات خود صادق باشید
گاهی فروشنده ها، بازاریابها و یا تبلیغ کنندگان حرفه ای نیز، در مخمصه ای که دراثرغیرواقعی جلوه دادن خصوصیات یک محصول بیان میکنند، گرفتار میشوند. همچنین بزرگترین اشتباه یک جوینده کار هم این است که در رزومه و نامه روی جلد خود دروغ بنویسد.
برای مثبت شدن برداشت نخستین و پیروز شدن در مصاحبه هیچ گاه حقایق را اغراق نکنید. به خاطر داشته با شید که حتی دروغ های مصلحتی و کوچک هم ، حتی بعد از اینکه آن شغل را ترک کردید ،میتواند به سراغتان بیایند و برایتان دردسر ایجاد کنند.
در نهایت اگر شما همه ی نیازمندیهای لازم را دارید و فکر میکنید برای یک شغل بهترین هستید، در نظر داشته باشید که تفاوت ناچیزی بین اطمینان به خود واز خود راضی بودن وجود دارد.
بنابراین، در نامه ی روی جلد از تعریف وتمجید خود بپرهیزید وصادق باشید. در عوض به جای نوشتن تعریف وتمجید مغرورانه ،از مثالهایی که نشان میدهد شما برای کارفرمایتان بهترین گزینه هستید استفاده کنید.
و در آخر هم به یاد داشته باشید که فروشنده ها با بیان حقایق درباره محصولات متفاوت، شما را مجاب به خرید محصول خود میکنند.
منبع : سیمرغ
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران پاکستان مجلس شورای اسلامی رئیسی دولت سید ابراهیم رئیسی ایران و پاکستان حجاب رئیس جمهور مجلس دولت سیزدهم رهبر انقلاب
تهران سیل پلیس هواشناسی بارش باران فراجا شهرداری تهران فضای مجازی قتل سلامت وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
بانک مرکزی خودرو قیمت خودرو ایران خودرو قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو دلار سایپا بورس تورم مالیات
ترانه علیدوستی کتاب رادیو سریال سینمای ایران تلویزیون نمایشگاه کتاب فیلم فیلم سینمایی سینما تئاتر معماری
سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان بنیاد ملی نخبگان
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه روسیه جنگ غزه چین عملیات وعده صادق ترکیه اوکراین حماس طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال باشگاه پرسپولیس اوسمار ویرا سردار آزمون رئال مادرید بارسلونا بازی سپاهان باشگاه استقلال فوتسال
گوگل همراه اول ایلان ماسک اپل شیائومی مایکروسافت هوش مصنوعی تبلیغات فناوری تلگرام سامسونگ ناسا
یبوست پیری صبحانه