چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

روز پیروزی مبارک باد!


روز پیروزی مبارک باد!
بشریت ترقیخواه، روز نهم ماه مه سال ٢٠٠٨، ٦٣- مین سالروز درهم کوبیدن فاشیسم هیتلری را جشن می گیرد. روسیه، جشن پیروزی خلقهای شوروی در جنگ کبیر میهنی را برگزار می کند. حاکمیت رسمی و رسانه های بورژوازی با ناراحتی از این روز بنام روز پیروزی همه خلق نام می برند. زیرا، ایدئولوژی این پیروزی را نفی می کـنند و این روز را با نام روز یادبود قربانیان فاشیسم، می نامند.
شکی نیست که، این روز، روز پیروزی همگان است. شکی نیست که، همه باید یاد قربانیان بزرگترین فاجعه تمام تاریخ بشری را گرامی بدارند. اما، این هم را نباید فراموش کرد که، همه خلق، برعلیه بخشی از مردمی که در جبهه فاشیسم، نه در زیر پرچم سرخ، بلکه، در زیر پرچم سه رنگ می جنگیدند، وارد جنگ مقدس شدند.
جنگ کبیر میهنی، یک جنگ تمام عیار طبقاتی بود. هیتلر در کتاب «مبارزه من» تأکید می کند که، این جنگ، یک جنگ ایدئولوژی بود و هدف فاشیسم از آن، از میان برداشتن کمونیسم بود. مردم شوروی برای دفاع از سوسیالیسم، برای دفاع از حاکمیت خلق، برعلیه برقراری نظمی که انسانها براساس ثروت درجه بندی می کند، به پا خاستند و مقاومت کردند.
در جنگ کبیر میهنی خلقهای شوروی، سیستم سوسیالیستی و اولین دولت کارگران و دهقانان جهان پیروز شد. پرچم سرخ اتحاد شوروی با نشان داس و چکش، سمبل اتحاد کارگران، دهقانان و همه زحمتکشان، پرچم پیروزی گردید. پیروزی در جنگ کبیر میهنی، پیروزی ایدئولوژی کمونیستی بود.
گرچه ٦٣سال پیش جنگ کبیر میهنی با فاشیسم آلمان، پایان یافت ولی، جنگ ایدئولوژی، جنگ طبقاتی همچنان ادامه دارد. اتحاد شوروی تخریب شد، حاکمیت شوراها را به زیر کشیدند، پرچم فاشیسم را به اهتزاز درآوردند و جنگ افروزان جبهه فاشیسم، حاکمیت را بدست گرفتند، جشن هفتم نوامبر(سالروز انقلاب اکتبر) را لغو کردند، پرچم پیروزی ارتش سرخ را به موزه سپردند و در مقابل آن، به واحدهای ارتش، پرچمی با نشان عقاب دوسر تقدیم کردند. با کمک رسانه های جمعی نیز، بطور برنامه ریزی شده و سیستماتیک، تاریخ شوروی و تاریخ جنگ کبیر میهنی را تحریف می کنند.
حاکمیت رسمی بخاطر قربانیان هولوکاست، بخاطر افسران لهستان که گویا بوسیله ارگانهای امنیتی شوروی در خاتئن تیرباران شدند، اشک تمساح می ریزد، اما، در مقابل مبارزان قهرمان، در وهله اول، مبارزانی که، در جبهه های مرگ خواهش می کردند آنها را کمونیست بنامند و پیروزی در جنگ را میسر ساختند، سکوت می کنند. ۵/٣میلیون نفر از بهترین فرزندان حزب بلشویکها زندگی خود را فدای پیروزی نمودند. میلیونها عضو سازمان جوانان در خط مقدم جبهه جنگ، با شجاعت افسانه ای، باستقبال مرگ رفتند.
امروز، با بازنویسی تاریخ سعی می کـنند که ما را مجبور سازند تا بنیان ایدئولوژیک این پیروزی بزرگ را فراموش کنیم، تلاش می کنند تا هم پیروزی خلقهای شوروی را از محتوای طبقاتی آن خالی سازند، هم تاریخ پیروزی ما را تحریف کنند و آن را چیزی جدا از سیاست حاکمیت شورواها و اقدام رهبری شوروی نشان دهند.
تلاش برای پاک کردن داس و چکش سمبلیک از روی پرچم پیروزی، یکی از نمونه های بارز مبارزه حاکمیت با گذشته شوروی است. هر چند تا کنون موفق نشده اند ولی، آقایان آرام نمی گیرند. جنگ آنها با تاریخ شوروی، جنگی است بخاطر تصاحب بخش بازهم بیشتری از ثروتهای مردم، بخاطر خصوصی سازی و در نهایت جنگی است برعلیه نگرش انقلابی بر ساختار ناعادلانه جهان کنونی.
کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری روسیه، سالروز پیروزی خلقهای شوروی بر فاشیسم در جنگ سالهای ١٩٤١- ١۹٤۵ را به همه قهرمانان جنگ کبیر میهنی، به همه مردم شوروی تبریک می گوید.
کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری روسیه، از همه نیروهای ترقیخواه، از همه انسانهای نیک اندیش تقاضا می کند، اعتماد به نفس خویش را از دست ندهند و نگذارند دستاوردهای پدران و پدربزرگانمان را آقایانی که نظم دلخواه خود را برقرار ساخته اند، وارونه جلوه دهند، اجازه ندهند تاریخ و موفقیتهای اتحاد شوروی را تحریف کـنند. افتخارات مان را به اختیار خصوصی سازان واگذار نکنیم!
رفقا!
روز پیروزیتان مبارک باد!
مبارزه پیگیر ایدئولوژیک، رمز پیروزی ماست!
راه ما حق است و ما پیروز خواهیم شد!
کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری روسیه
برگردان: ا. م. شیزلی
منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگ توسعه


همچنین مشاهده کنید