چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ / Wednesday, 23 May, 2018

مدیریت روابط عمومی‌ و روابط عمومی برای مدیریت


مدیریت روابط عمومی‌ و روابط عمومی برای مدیریت
همکاران روابط عمومی عمدتا یک گلایه دارند، اینکه آن گونه که باید و شاید در سازمان‌هایی که خدمت می‌کنند، به موضوع روابط عمومی توجه نمی‌شود،‌ آن طور که باید و شاید مورد عنایت مدیریت و مدیران قرار نمی‌گیرد و حتی پرسنل سازمان توجهی به آن ندارند و آن طور که لازم است امکانات در اختیارشان قرار نمی‌گیرد. انتظاری که معمولا از روابط عمومی در درون سازمان دارند، این است که روابط عمومی یک پلاکارد خوبی بزند،‌ یک چراغانی خوبی بکند، یک مراسم جشن خوبی برگزار کند، یک نشریه خوب در بیاورد،‌ یک آگهی خوب از تلویزیون پخش کند و یا کارهای دیگری در همین ردیف که عمدتا به عنوان کارهای روزمره روابط عمومی،‌ من و شما درگیر آن هستیم. آیا به واقع اینها فعالیت‌های روابط عمومی است، آیا به واقع روابط عمومی باید خوب نشریه در بیاورد. خوب بتواند فیلم درست کند،‌خوب بتواند مراسم برگزار کند و عمدتا در غالب کارهای تشریفاتی، تبلیغاتی، انتشاراتی و حتی نظرسنجی یک سری فعالیت‌هایی انجام بدهد یا اینکه انتظارات دیگری از روابط عمومی می‌رود، جایگاه دیگری برای روابط عمومی باید قایل شد؟
در شکل اول روابط عمومی به عنوان یک پیمانکار است. مطمئنا شما هر چقدر یک فیلم خوب درست کنید، از کارکنان صدا و سیما که کارشان شبانه‌روز تولید فیلم است، نمی‌توانید بهتر تولید کنید. هر چقدر خوب نشریه در بیاورید، مطمئنا بهتر از روزنامه‌نگاران که شبانه‌روز کارشان تولید نشریه است و سال‌های سال روی این قضیه کار کرده‌اند نمی‌توانید بهتر نشریه در بیاورید و هر چقدر یک مراسم را خوب برگزار کنید یا کارهای دیگر،‌ کارهایی که روزمره روابط عمومی است مطمئنا بهتر از دیگران نمی‌توانید انجام دهید. هر کاری که دیگران بتوانند بهتر از شما انجام دهند،‌ مطمئنا آن کار، به عنوان کار اصلی روابط عمومی نمی‌تواند باشد و اگر روابط عمومی آن کار را انجام دهد در حقیقت پیمانکار است. مانند کسی که منتظر است به او دستوری بدهند و آن دستور را اجرا کند.
برداشت ما از روابط عمومی این است که روابط عمومی باید کارفرما باشد یعنی باید بنشیند فکر کند، طرح مساله کند،‌ راه علاج نشان دهد و دیگران مجری این قضایا باشند، در یک سازمان زدن پلاکارد، برگزاری مراسم و حتی نشریه را سایر قسمت‌ها هم می‌توانند انجام دهند،‌ ممکن است شما در سازمان‌تان یک اداره انتشارات داشته باشید، یک چاپخانه‌ای در اختیار دارید و تمام عوامل چاپ از حروف‌چین گرفته تا ناظر چاپ را در اختیار داشته باشید و همه اینها به خوبی بتوانند آن کار را انجام دهند.
اینکه می‌گوییم روابط عمومی باید کارفرما باشد به چه معنا و مفهوم است؟ حالا برمی‌گردیم به مساله خود مدیریت،‌ آن تعریفی که عمدتا همه ما می‌توانیم از مدیریت داشته باشیم،‌ این است که مدیریت «هنر به کار گماردن دیگران است بر اساس اهداف و خواسته‌های خودمان.» این یک تعریف ساده از مدیریت است، یعنی اگر بتوانیم کسی را بر اساس خواسته‌ها و تمایلات و اهداف خود به حرکت دربیاوریم و کاری را بر اساس تمایلات ما اجرا کند،‌ کار مدیریت انجام می‌دهیم و یک سری ابزار و امکانات باید در اختیارمان باشد. یعنی باید نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات، پول و اعتبارات، تخصص و تجربه داشته باشیم و اگر بیاییم اینها را با هم دسته‌بندی کنیم،‌ در حقیقت در سه دسته قرار می‌گیرند،‌ یک دسته می‌شود تجربه و تخصص. من به عنوان یک مدیر باید تجربه و تخصصی داشته باشم در رشته‌ای که می‌خواهم مدیریت کنم. میزان آگاهیم کمتر از عوامل زیرمجموعه‌ام نباشد. دسته‌ای دیگر امکانات است. این امکانات را می‌گوییم نیروی انسانی، ساختمان، تجهیزات، پول و اعتبار و دسته سوم که باید در اختیار مردم باشد مهارت برقراری روابط انسانی است مابین عواملی که در زیرمجموعه مدیر است.
در حقیقت این سه تا بخش را سه پایه میز قرار می‌دهند که به آن می‌گویم میز مدیریت. هر کدام از آنها که مفقود باشد و حضور نداشته باشد این میز مدیریت کله می‌کند. حساب کنید میزی که سه پایه دارد یک پایش را بشکنید می‌خورد زمین. یک بخشی که مهم‌تر از همه است مساله تنظیم روابط انسانی است. اگر شما همه این امکانات، تجربه و تخصص و امکانات مادی دیگر را در اختیار داشته باشید ولی نتوانید روابط میان کارکنانی را که در زیرمجموعه‌تان هستند تنظیم کنید باز هم نخواهید توانست مدیریت کنید و کار خراب می‌شود. این کار تنظیم روابط انسانی برعهده چه کسی است؟
برعهده روابط عمومی است یعنی روابط عمومی در هر سازمانی عهده‌دار این است که افرادی که در کنار هم قرار می‌گیرند حالا چه مخاطبان داخل سازمان و چه مخاطبان خارج از سازمان روابط‌شان را جوری تنظیم کند که اینها بتوانند در جهت اهداف مدیریت حرکت کنند و پیش بروند. روابط عمومی چگونه باید تنظیم روابط کند؟ کار یک پزشک را در نظر بگیرید وقتی نزد دکتر می‌روید و می‌گویید سرم درد می‌کند می‌گوید خوب دیگر چه؟ چند نشانه از یک بیماری را برای دکتر توضیح می‌دهید دکتر یک سری معاینات انجام می‌دهد و بعد یک نسخه می‌نویسد مثلا می‌نویسند بر اساس تشخیص من شما سینه پهلو دارید که یک سری کارها را انجام بده و یک سری کارها را انجام نده و شما هم نسخه را به داروخانه می‌برید و داروخانه هم نسخه را می‌پیچد و شما مصرف می‌کنید بعد از مدتی بهبودی حاصل می‌شود،‌ کار روابط عمومی هم به همین شکل است یعنی نشانه‌ها و علایمی از بیماری را ببیند و نوع بیماری را تشخیص دهد و بعد نسخه بنویسد. هیچ وقت دکتر از کشوی میزش قرص در نمی‌آورد و بگوید شما مصرف کنید اگر این کار را بکند می‌شود یک دکتر پیمانکار در حالی که نسخه را می‌نویسد و شما می‌روید از داروخانه نسخه را می‌گیرید مصرف می‌کنید و بهبود حاصل می‌کنید. روابط عمومی باید تشخیص بیماری را بدهد،‌ باید گیرهای ارتباطی و مشکلات روابط انسانی که در محیط کار است بر اساس علایم بیماری که در سازمان مشاهده می‌کند، اعلام کند. کارمندان بی‌انگیزه هستند، نسبت به ارباب رجوع با خشونت برخورد می‌کنند،‌ حس مشارکت در سازمان ضعیف است، نسبت به مدیریت بدبینی حاصل شده، مدیریت نسبت به زیردستانش اعتماد لازم را ندارد و مواردی از این قبیل و هم‌چنین باید بگوید که راه علاج این مشکلات در سازمان چیست. روابط عمومی باید بگوید که خوب است ما فیلمی درست کنیم برای اینکه بتوانیم روی مخاطبان خارج از سازمان اثر بگذاریم مراسم جشنی برگزار کنیم به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و به خواهران کارمند هدیه‌ای بدهیم،‌ خوب است که شب شهادت حضرت فاطمه (س) یک مراسمی برگزار کنیم حالا این نسخه‌هایی که پیچید این مواردی که نوشت الزاما خودش نباید تمام این کارها را انجام بدهد،‌ می‌شود به دیگران سفارش داد. معمولا همکاران روابط عمومی از مشکلات کمبود نیروی انسانی نگرانی و واهمه دارند،‌ می‌گویند که ما در روابط عمومی کارمند کم داریم وقتی ما می‌پرسیم که چند نفر پرسنل دارید؟ همکاران ما می‌گویند مثلا پنج نفر ده نفر یا بیست نفر حتی دوستانی گفته‌اند که ما بیش از ۵۰ نفر نیروی انسانی در روابط عمومی داریم و باز هم می‌گویند کم است زیرا حتی خود این دوستانی که در روابط عمومی کار می‌کنند،‌ تلقی و برداشت‌شان این است که اینها پیمانکار هستند. باید همه کارها را خودشان انجام دهند. برای تولید یک نشریه از گزارشگر و خبرنگار گرفته تا حروفچین و ناظر چاپ را خودشان داشته باشند،‌ برای تولید فیلم حتما باید یک فیلمبردار و دستیار صدابردار و سایر عوامل تست مونتاژ و تمام عوامل متخصص را خودشان داشته باشند. در واقع این به خاطر همان تلقی و برداشتی است که عمدتا دوستان به صورت اشتباه از روابط عمومی دارند، همین برداشت اشتباه در مدیریت‌ها هم وجود دارد. در بدنه سازمان هم وجود دارد. حتی در محیط خارج از سازمان هم وجود دارد.
این افتخار نیست که پای هر تولیدی که از طریق صدا و سیما پخش می‌شود،‌ امضا روابط عمومی هم باشد. مثلا روابط عمومی سازمان ... اگر روابط عمومی می‌توانست امضایش را پای یک فکر و اندیشه بگذارد آن زمان این افتخار دارد.
این فکر و اندیشه تشخیص بیماری و نسخه‌پیچی و در حقیقت بخشی از مدیریت است، نتیجه اینکه در حقیقت روابط عمومی که جزیی از مدیریت است، قابل تفکیک و جدا شدن از مدیریت نیست. این بودن جزو مدیریت یک سری نیازها لازم دارد. یعنی برای این ما به عنوان روابط عمومی بخشی از مدیریت باشیم باید یک کارهایی انجام شود معمولا وقتی که می‌خواهیم روی مدیریت یک سازمان قضاوت کنیم این اشتباه است که روی فرد قضاوت بکنیم که مثلا بگوییم فلان فرد مدیریتش قوی است و یا فلان فرد مدیریتش ضعیف است این مدیر سازمان را خوب اداره کرده این مدیر سازمان را بد اداره کرده این درست نیست چرا؟ برای اینکه باید ما مجموعه مدیریت را ببینیم مجموعه مدیریت چیست؟ مجموعه مدیریت شامل بالاترین مقام سازمان (رییس سازمان) معاونانش است و آنجایی که در مجامع تصمیم‌گیر فقط یک فرد باشد این دیکتاتوری می‌شود و سازمان اداره نمی‌شود برای اینکه گنجایش فکری یک فرد محدود است ولی اگر تصمیم‌گیری برنامه‌ریزی سیاست‌گذاری و نظارت در اختیار یک مجموعه باشد این یک تدبیر صحیح به شمار می‌رود این عین مدیریت منطبق با شرایط روز است در این مجموعه‌های خاصی مدیریتی هیچ وقت فرد را نمی‌بینیم بلکه مجموعه را می‌بینیم و روابط عمومی باید جزیی از این مجموعه باشد اگر در سازمان توانستیم روابط عمومی را در مرجع مدیریت قرار دهیم در جایگاه واقعی‌اش قرار داده‌ایم و آن موقع است که می‌توانیم بگوییم به طرف مسیر واقعی خودش حرکت می‌کند حضور در جلسات شورای معاونان که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است دسترسی به تصمیم‌گیری‌های مدیر و مورد مشورت واقع شدن روابط عمومی در اکثر اوقات. گاهی اوقات صحبت می‌شود که مثلا روابط عمومی چه ربطی دارد که در مسایل فنی دخالت داشته باشد یا در جلساتی که در ارتباط با مسایل فنی یا از مسایلی که خارج از حوزه روابط عمومی برگزار می‌شود، شرکت کند. این نظر درست نیست در تمامی مجامع که در سازمان شکل می‌گیرد و مجامع تصمیم‌گیری است. روابط عمومی حضورش الزامی و ضروری است برای اینکه باید اطلاع داشته باشد که در سازمان چه اتفاق می‌افتد. حضورش هم نه فقط حضور صوری بلکه باید حضور تصمیم‌گیرنده باشد، باید رای بدهد حق رای داشته باشد، بتواند اظهارنظر کند، خوب وقتی که به این صورت شد و حضور پیدا کرد یک سری اندازه‌گیری‌هایی دارد که بر اساس این اندازه‌گیری‌ها یک سری نشانه‌های دیگر را در می‌یابد و آنها را جمع‌بندی می‌کند و تشخیص می‌دهد که این کسالت عارض بر سازمان است و برای رفعش باید این راه‌ها را رفت. راهکار را ارایه می‌کند و نظارت می‌کند که درست عمل شود،‌ گاهی اوقات هم گفته می‌شود که حالا چه ضرورتی است که در کلاس‌های درسی به روابط عمومی می‌گویند که فیلمبرداری و نویسندگی و خبرنویسی بدان و یا کارهای دیگر، این ضرورت به لحاظ این است که بتواند نظارتش را درست اعمال کند

نویسنده : زنده‌یاد مجتبی جبل عاملی

منبع : انجمن روابط عمومی ایران

مطالب مرتبط

روابط عمومی ابزار مهم بنگاه‌داری

روابط عمومی ابزار مهم بنگاه‌داری
از عمر نخستین روابط عمومی در ایران پنجاه سال می‌گذرد. راقم این سطور قصد ندارد تا به روایت تاریخ پیدایش آن بپردازد، چه آگاهی از این ابزار موثر قرن بیستم كه با گسترش موسسات و بنگاه‌های تجاری، تولیدی و رسانه‌ای می‌تواند در تحلیل نقش آن سودمند واقع شود. اما بر ذكر نكته‌ای تاكید است كه به تازگی با آن روبرو شده و پاسخ بسیاری از پرسش‌ها و ابهامات بیشمار سال‌های زندگی روابط‌ عمومی‌ام را در آن یافته‌ام.
● با كدام ساختار به پیش برانیم؟
دكتر گوئل كهن استاد ایرانی دانشگاه‌های انگلستان و صاحب‌نظر در مدیریت ارتباطات و بازمهندسی سیستم‌ها در باره‌ی نقش روابط عمومی این چنین گفت: امروز مخاطبان سازمان‌ها و دستگاه‌ها به اطلاعات بسیار دسترسی دارند و این عامل موجب شده تا به راحتی پذیرای پیام‌ها و قبول آن نباشند. جهان امروز برپایه اطلاعات و ارتباطات شكل گرفته و كشوری از این سرمایه بیشترین بهره را می‌برد كه دارای قدرت و توانمندی بیشتری در عرصه‌های مختلف زندگی باشد. واحدهای روابط عمومی باید خود را به آخرین فناوری روز دنیا مجهز كنند تا بتوانند با از میان برداشتن محدودیت زمان و مكان با مخاطبان خود سریع‌تر و موثرتر تعامل برقرار كنند. روابط عمومی باید با بهره‌گیری از مدیریت ارتباط بین سازمان و مخاطبان در جهت كاهش فاصله‌های مشاركتی تلاش كند.
اما به واقع تحقق این معنا با ساختار مدیریت حاكم بر تفكر ما كه همانا براساس شیوه‌های آمریكایی و مبتنی بر بودجه‌بندی است، آیا امكان‌پذیر خواهد بود؟
● جایگزینی كه باید آن را جدی گرفت!
امروزه شیوه متفاوتی از مدیریت در صنعت بانكداری مطرح است. پروفسور هورنگرن متفكر برجسته مدیریت و حسابداری در مقدمه‌ای بر كتاب "فراسوی بودجه‌بندی" (Beyond Budgeting) می‌نویسد: امروزه بودجه‌بندی قلب روش مدیریت اغلب سازمان‌های بزرگ را تشكیل می‌دهد. مدیران عمیقا از آن ناراضیند ولی عده‌ی كمی از آن‌ها، واقعا بودجه‌بندی را به چالش كشیده‌اند. فراسوی بودجه‌بندی یك مدل منسجم جایگزین را توضیح می‌دهد كه به ویژه برای شرایط كسب و كار امروز طراحی شده‌است. مدلی كه بر بسیاری از محدودیت‌های مدل سنتی مدیریت غلبه می‌كند. شیوه‌ی مدیریت سازمان‌ها در طول قرن پیش راه و رسم حاكم بوده است و در بسیاری از نقاط جهان از آن پیروی شده است. ما با تغییر شرایط، ضعف‌های این راه و رسم‌ها ‌را تشخیص داده‌ و ابزار و روش‌های مفیدی مانند هزینه‌یابی برمبنای فعالیت و ارزیابی متوازن را برای مقابله با آن‌ها ابداع كرده‌ایم. ولی آیا این ابزار و روش‌ها به واقع مفید بودند؟ آیا این ابزارها توانستند تغییرات ریشه‌ای به وجود آورند؟ آیا این ابزار و روش‌ها می‌توانستند در قالب یك مدل مدیریتی متفاوت، بهتر عمل كنند؟ آیا چنین مدل جایگزینی وجود دارد؟ یا این‌ها همه بخشی از یك مجموعه تبلیغات تجاریند؟
به اعتقاد هورنگرن؛ فرهنگ ما برای افراد پیروز جشن می‌گیرد و قهرمانان را می‌ستاید. ما فردگرایی را تقویت می‌كنیم. ما به اهداف دشوار و پاداش‌های بزرگ اعتقاد داریم. ما از مدیران انتظار داریم عملكردی تهاجمی داشته باشند و دارای دیدگاه كنترل- مدار هستیم. ولی آیا چنین محتوای فرهنگی برای این روزگار مناسبند؟
وقایع اخیر نشان داده‌اند كه هیچگاه زمان بهتری برای یك تجدیدنظر اساسی در روش‌های اداره‌ی سازمان وجود نداشته است. امروز ما با سرعت تغییرات روبرو هستیم به طوری كه در هفتاد سال اخیر، هیچگاه امكان پیش‌بینی آینده به اندازه‌ی امروز محدود نبوده است. بحران‌های جهانی و بازار شكننده‌ی سهام، برنامه‌ریزی برای بیش از چند هفته یا ماه را دشوار و برای چندین ماه یا سال را فاقد موضوعیت می‌نمایند. امروز ما به فرایندهایی نیاز داریم كه بیشتر تطابق‌پذیر باشند و نیز به فرهنگی كه پشتیبان چنین فرایندهایی باشد. در حالی كه اغلب آنچه به جای این‌ها داریم عبارتند از اهداف ثابت و برنامه‌های ثابت. اكنون دیگر اهداف و برنامه‌های ثابت بی‌معنی به نظر می‌رسند. فراسوی بودجه‌بندی جایگزینی را مطرح می‌كند كه باید آن‌را جدی بگیریم.
● جور دیگر باید دید
بر این اساس نقش روابط عمومی در نظام بانكی به ویژه بانكداری خصوصی نیازمند تجدیدنظری است تا از قالب وظایف كلیشه‌ای معمول كه برپایه چهار وظیفه‌ی كلی: خدمات فرهنگی، تشریفات، تبلیغات و ارتباطات استوار است پا فراتر نهاده و با نسخه جدیدی به روش "راهبری مسئولیت‌سپار" به نیازهای عدیده‌ی نیروهای خط مقدم بانك و مناطق آن منطبق با خاستگاه مشتریان به ارزش‌آفرینی بپردازد. همچنان كه می‌دانیم در عصر حاضر اگر ریتم تند و سریع آهنگ تغییرات را نشنویم و چاره‌ای نیاندیشیم، به ناگزیر از گردونه رقابت حذف خواهیم شد.

وبگردی
نخل طلای کن در فرودگاه به جعفر پناهی رسید
نخل طلای کن در فرودگاه به جعفر پناهی رسید - عوامل فیلم «سه رخ» با استقبال جعفر پناهی به ایران بازگشتند و جایزه جشنواره فیلم کن را به او رساندند. جعفر پناهی به همراه نادی ساعی ور، برای فیلم "سه رخ" جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن امسال را دریافت کردند اما به دلیل آنکه پناهی ممنوعیت قانونی برای خروج از کشور داشت، موفق به حضور در جشنواره و دریافت جایزه نشد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!
ویدئو / مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران
ویدئو / مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران - مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران با حضور اصحاب هنر و ورزش یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم که با حضور بازیکنان و کادر فنی تیم ملی به همراه اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال انجام شد، از سرود رسمی تیم ملی ایران رونمایی گردید.
ویدئو / دیدار ملی‌پوشان فوتبال ایران با روحانی
ویدئو / دیدار ملی‌پوشان فوتبال ایران با روحانی - رئیس جمهور در دیدار با ملی‌پوشام فوتبال ایران از بازیکنان و کادر فنی تقدیر کرد. در این مراسم پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی فوتبال کشورمان به حسن روحانی اهدا شد.
حمله ماموران شهرداری به پلیس راهور!
حمله ماموران شهرداری به پلیس راهور! - حمله ور شدن ماموران سد معبر شهرداری به ماموران راهنمایی رانندگی
دستگیری معروف ترین شرور تهران، در ۵۰۰ متری مرز ترکیه
دستگیری معروف ترین شرور تهران، در ۵۰۰ متری مرز ترکیه - شرور سطح یک که در آخرین اقدام خود یکی از دوستانش را در منطقه ولنجک به قتل رسانده بود؛ در ۵۰۰ متری مرز ترکیه دستگیر شد.
لحظه ریزش وحشتناک کوه در جاده هراز!
لحظه ریزش وحشتناک کوه در جاده هراز! - ریزش ناگهانی کوه که توسط مسافران به ثبت رسیده است...!
همسر محسن افشانی با ریش و سبیل در استادیوم آزادی دستگیر شد
همسر محسن افشانی با ریش و سبیل در استادیوم آزادی دستگیر شد - قبل از شروع بازی تیم‌های پرسپولیس و الجزیره یکی از بازیگران سینما کشورمان قصد داشت به همراه همسرش وارد ورزشگاه آزادی شوند که این دو نفر توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.
فیلم | خسرو معتضد: جسد مومیایی قطعا متعلق به رضاخان است
فیلم | خسرو معتضد: جسد مومیایی قطعا متعلق به رضاخان است - فیلم - در ویدئوی زیر بخشی از صحبت های خسرو معتضد، مورخ را می شنوید که نتیجه تحقیقاتش را درباره مومیایی پیدا شده در حرم حضرت عبدالعظیم بیان می کند.
پهلوانان این روزهای ما
پهلوانان این روزهای ما - تصویری زننده و به شدت ناراحت کننده بر جا مانده از مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی ایران که به کتک کاری و جنجال کشید. خانواده عبدولی باز هم پای ثابت این درگیری بود که چهره ورزش پهلوانی ایران را تیره کرد
(ویدئو) تشویق اصغر فرهادی در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان
(ویدئو) تشویق اصغر فرهادی در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان - در این ویدئو تشویق اصغر فرهادی و پنه لوپه کروز، خاویر باردم و دیگر عوامل فیلم «همه میﺩﺍنند» در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان را مشاهده می‌کنید.
فیلم حجوم داعشی‌های حاتمی کیا به یک مرکز خرید و وحشت و اعتراض مردم
فیلم حجوم داعشی‌های حاتمی کیا به یک مرکز خرید و وحشت و اعتراض مردم - عوامل فیلم «به وقت شام» روز گذشته با حضور عجیب و رعب آور در پردیس سینمایی کوروش مردم را وحشت زده کردند. در این حرکت تبلیغاتی بازیگران نقش داعش، با گریم و پوشش داعشی ها، سوار بر اسب راهی پردیس سینمایی کوروش شدند و با حضور در مرکز خرید و فودکورت مجموعه، رفتارهای عجیبی نشان دادند که باعث وحشت و اعتراض مردم شد.
تصاویر مخفی از بزرگترین مرکز فروش مواد مخدر در جنوب تهران / فیلم
تصاویر مخفی از بزرگترین مرکز فروش مواد مخدر در جنوب تهران / فیلم - این گزارش حاوی تصاویری از بزرگترین مرکز فروش و مصرف مواد مخدر در جنوب شرق تهران است که مخفیانه ضبط شده‌است.
کشتار اسب‌های کولبران / فیلم
کشتار اسب‌های کولبران / فیلم - متاسفانه طی یک ماه گذشته دستکم سه نوبت و هر نوبت دستکم 30 اسب باربر متعلق به کولبران در جنگل میرآباد شهرستان اشنویه با شلیک گلوله از پای درآمده‌اند.
سید احمد خمینی معمم شد
سید احمد خمینی معمم شد - سید احمد خمینی فرزند آیت‌الله سید حسن خمینی در حضور جمعی از علما و پدر و پدربزرگ خود در حسینیه جماران معمم شد.
دختران پرسپولیسی با ریش و سبیل در ورزشگاه آزادی!
دختران پرسپولیسی با ریش و سبیل در ورزشگاه آزادی! - امروز عکسی از 5 تماشاگر بازی روز گذشته در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد 5 دختر جوان با گریم‌های عجیب و حرفه‌ای خودشان را به عنوان پسر جا زده و وارد ورزشگاه شده‌اند.
اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت
اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت - از ملتی که ستون فقراتش شکسته انتظار مقاومت دارید؟ بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!