جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

لامپ ها و حباب ها


لامپ ها و حباب ها
روشنایی خانه ها امروزی دیگر صرفاً وابسته به لامپ نیست و براساس سبك ها و سلیقه های متنوعی كه بر دیوارها، سقف ها و كف اتاق ها اعمال می شود، می توان از چراغ های ظریف و بسیار زیبایی استفاده كرد كه افزون بر كاركرد روشنایی، به منزله بخشی از تزیینات و آرایه های درونی خانه به شمار می آیند. با این همه، لامپ همچنان نقش مهم خود را حفظ كرده است. در اتاق های مدرن، رعایت تناسب میان كیفیت و كمیت نور اتاق با كاركرد آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. نورگیر یا سایبان یك لامپ را می توان هرچند وقت یكبار عوض كرد و با این كار، جلوه ای تازه به نورپردازی محیط بخشید. آیا در خانه تان، بیش تر تمایل دارید از نورهای درخشان استفاده كنید یا نورهای ملایم و خفیف را ترجیح می دهید؟
شمعدان های دیواری
از شمعدان های دیواری معمولاً برای برجسته تر نشان دادن آیینه یا یك تصویر استفاده می شود. می توان این شمعدان ها را به تنهایی و به عنوان آرایه ای مستقل نیز به كار برد. ولی آنها معمولاً در كنار دیگر لوازم آرایه ای مفهم بیش تر و عمیق تری می آفرینند. یك جفت از این شمعدانها را بالای شومینه یا در دو سوی میز گوشه اتاق نصب كنید. بهتر است هنگام نوسازی خانه برای كابل كشی این شمعدانها، فكری اساسی كنید. این شمعدان دیواری كلاسیك و زیبا با یك جفت حباب و كریستال های آویز متصل به آن، زیبایی نمای دیوار و میز را دو چندان كرده است.
بازتاب نور
برای آن كه حباب چراغ رومیزی تان سیمایی درخشان و پر نور تر به خود بگیرد، با كمك منجوق های شیشه ای رنگارنگ می توانید آن را تزیین كنید. تركیب منجوق های شیشه ای به رنگ های متنوع آبی، سبز و ارغوانی، تصویر زیبایی می آفریند. با آنكه استفاده از منجوق ها نشانه سبك سنتی است، ولی در این تصویر، با هم آیی زیبایی كه خلق شده، با سبك مدرن اتاق بسیار هماهنگ است.
۱- منجوق ها را از سوزن رد كنید و به صورت زنجیره های كوتاه و بلند در آورید، سپس رشته حاصل را به لبه حباب بدوزید. هنگام حاشیه دوزی، نهایت دقت را در رعایت فاصله میان منجوق ها به كار ببرید.
۲- مقداری روبان - به هر رنگی كه دوست دارید - بردارید و آن را دورتادور لبه پایینی حباب به گونه ای بچسبانید كه ۲‎/۵ سانتی متر پایین تر از لبه باشد و بتوانید آن را به سمت لبه داخلی برگردانید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید