پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


طنز حیدر ملکی نژاد


طنز حیدر ملکی نژاد
در خبرها داشتیم که وزیر رفاه وتامین اجتماعی علیرغم اصرار رسانه ها از اعلام خط فقر کنونی خودداری نموده است . به نظر اینجانب بایستی این درایت و نکته سنجی وزیر محترم را ستود و به خبرنگران رسانه ها گوشزد نمود منبعد هرگز برای افشای خط فقر اصرار نفرمایند. چون ایشان کاملا به این نکته واقف هستند که چه بسا به محض اعلام خط فقر دست اندرکاران فق به رساندن اقشار آسیب پذیر تا روی خط فقر بسنده کنند وپس از آن کار راتمام شده بدانند و همه چیز را به امان خدا رها کنند و دیگر رساندن مردم به زندگی آرمانی را فراموش نمایند .
اما آنطوریکه روزنامه آفرینش به نقل از ورلد نیوز گزارش داده محققان پی برده اند که اثر درمانی عسل چهار برابر پماد سوختگی است . بنابراین با این حساب افراد دماغ سوخته منبعد نگران درمان درد خود نباشند چون با مالیدن مقداری عسل به محل سوختگی چهار برابر زودتر از پماد خود را از درد و سوزش رهایی بخشند .
یادش بخیر آنوقت ها که ساکن ولایت بودیم و هنوز پایمان به شهر باز نشده بود یکی از همولایتی های رند هروقت می خواست ثابت کند یک نفر در حق او هیچ خوبی نکرده با کنایه می گفت : فلانی به اندازه موهای سرم به گردنم حق دارد . آنروزها ما نمی دانستیم چرا او و خیلی از هم ولایتی ها کله هایشان بی مواست مثل حالا که نبود روزنامه جام جم بنویسد محققان دانشگاه لندن پی برده اند که عامل اصلی طاسی سر مردان آلودگی هوا است . ممکن است بپرسید در ولایت شما آلودگی هوا کجا بوده که آن همه آدم طاس داشته ؟ راستش خود ما هم هرچه فکرش را کردیم عقل ناقصمان به جایی نرسید جز اینکه تقصیر را به گردن دود غلیظ چپق های فراوان اهالی روستا بیندازیم و قال قضیه را بکنیم .
اما روزنامه اطلاعات به نقل از معاون اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خبر داده که شصت درصد درآمد اقتصاد کشور در دست کمتر از سی درصد جامعه قرار دارد به نظر اینجانب اگر آن چهل درصد بقیه را هم به آنها بدهند هیچ ایرادی ندارد البته به شرطی که این اقلیت سی درصدی متعهد شوند که وام بلند مدت به اکثریت هفتاد درصدی بدهند و اقساط آن هم توسط دولت از محل سهام عدالت به اقلیت سی درصدی باز پرداخت شود .
اما ملاحظه بفرمایید هلندیها برای زندگی آینده زندانیان خود چه ابتکار جالبی را بکار برده اند ؟ به گزارش روزنامه همشهری دست اندرکاران امور زندانهای این کشور اروپایی تصمیم گرفته اند دست زندانیان مجردی که دوران محکومیتشان را گذرانده اند در دست یکدیگر بگزارند و زمینه ازدواج آنها با یکدیگر را فراهم نمایند .البته به نظر این حقیراین راهکار مناسبی برای سر و سامان دادن به اینگونه افراد است به شرط آنکه پس از ازدواج فکرهایشان را روی هم نگذارند و نقشه های حساب شده تر و خطرناک ترو پخته تری برای انجام کارهای خلاف جدید تر خود نکشند .
حیدر ملکی نژاد


همچنین مشاهده کنید