جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

اتوئو در اینتر، میلان در تردید


اتوئو در اینتر، میلان در تردید
گمانه زنی های تابستانی از همین حالا آغاز شده است. ایتالیایی ها در این سال بار دیگر نگاه ویژه ای به گلزنان صاحبنام دارند. میلان و اینتر باز هم در صدراخبار نقل و انتقالات قرار گرفته اند و فهرست آنها مملو از چهره های سرشناس مثل رونالدینیو، شوچنکو، دروگبا، ون نیستلروی و برباتف است. علاوه بر ۲ تیم میلانی، رئال مادرید، تاتنهام، چلسی و بارسلونا هم تمام تلاش خود را می کنند تا شاید به این ستاره ها دست پیدا کنند و با توجه به اینکه هنوز فصل جاری تعدادی از لیگ ها به پایان نرسیده و فینال جام یوفا و لیگ قهرمانان هم در راه است، نمی توان صددرصد از شانس تیم های نامبرده درباره خرید این بازیکنان حرف زد. تابستان ۲۰۰۸ می تواند یکی از داغ ترین و خبرسازترین فصول نقل و انتقالات اروپا باشد. که دلیل اصلی آن نام هایی است که هر کدام از بهترین مهاجمان حال حاضر جهان هستند؛ ستاره هایی گرانقیمت با تواناییهای انکار نشدنی...
● دیدیه دروگبا (چلسی)
«رومن آبراموویچ» مردی مغرور است اما برای تمجید و تعریف از دروگبا مرزی قائل نمی شود. دیدیه دروگبا نزدیک به ۲ سالی است توانسته نگاه ویژه تیم های بزرگ را به خود جلب کند اما حضور مورینیو روی نیمکت چلسی به او اجازه رفتن نمی داد اما اکنون همه چیز برای یک جابجایی بزرگ آماده است.
مورینیو فصل آینده هدایت یک تیم را به دست خواهد گرفت و بعید نیست تیم آینده دروگبا همان تیم بعدی مربی پرتغالی باشد. در حال حاضر میلان، بارسلونا و اینتر خواهان اصلی مورینیو محسوب می شوند و جالب اینکه همین تیم ها علاقه بسیار زیادی به خرید دیدیه دروگبا دارند و هر کدام که بتوانند با مورینیو به توافق برسند، بیشترین شانس را برای ربودن مهاجم ساحل عاجی خواهند داشت. آخرین خبرها درباره دروگبا حکایت از علاقه شدید او به بازی سری A دارد. می گویند حتی چنان مورینیو به میلان یا اینتر نرود، دروگبا راهی یکی از این ۲ تیم صاحبنام می شود. احتمال اینکه او در چلسی بماند فقط ۵ درصد است.
● مشخصات کامل:
▪ نام: دیدیه دروگبا
▪ ملیت: متولد ساحل عاج
▪ تاریخ تولد: ۱۱ مارس ۱۹۷۸
▪ قیمت: ۴۰ میلیون یورو
▪ دستمزد سالانه: ۴ میلیون یورو
▪ احتمال انتقال به سایر تیم ها
▪ رئال مادرید: ۴۰ درصد
▪ میلان: ۳۰ درصد
▪ بارسلونا: ۱۵ درصد
▪ اینتر: ۱۰ درصد
● ساموئل اتوئو (بارسلونا)
در فهرست خرید اینتر، اتوئو جدیدترین نام به حساب می آید. گلزن کامرونی که سابقه بازی در تیم های رئال B، تیم اصلی پایتخت و مایورکا را دارد در فهرست خروج بارسا قرار گرفته است. در این سال ها چلسی، میلان، اینتر و چند باشگاه بزرگ دیگر تلاش زیادی برای خرید او به کار بستند اما وی ترجیح داده در تیم بزرگ کاتالان بماند. امسال شرایط تغییر کرده زیرا بارسلونا عملکرد ضعیفی داشته و لاپورتا هم تصمیم گرفته اکثر ستارگان ناکارآمدش را به فروش برساند؛ هر چند نام اتوئو در لیست خروج قرار ندارد اما به نظر می رسد پیشنهادات رسیده، او را وسوسه کرده است. اینتر آماده است ۴۰ میلیون یورو برای خرید این ستاره کامرونی به بارسا بپردازد، ضمن اینکه شایعه معاوضه شیر کامرونی با زلاتان هم تکذیب شد. آبی و مشکی ها علاوه بر اتوئو، ۲ ستاره بزرگ بارسلونا به نام های دکو و آنری را هم می خواهند.
● مشخصات کامل
▪ نام: ساموئل اتوئو فیلز
▪ ملیت: کامرونی
▪ تاریخ تولد: ۱۰ مارس ۱۹۸۱
▪ قیمت: ۴۰ میلیون یورو
▪ دستمزد سالانه: ۵ میلیون یورو
▪ احتمال انتقال به سایر تیم ها
▪ اینتر: ۳۵ درصد
▪ تاتنهام: ۳۰ درصد
▪ چلسی: ۲۵ درصد
▪ بارسلونا: ۱۰ درصد
● دیمیتار برباتف (تاتنهام)
میلان به عنوان اصلی ترین مشتری خرید برباتف نامیده می شود اما تیم های دیگری هم علاقه مند به این بازیکن هستند. در فهرست خرید میلان نام های بزرگی مانند رونالدینیو، دروگبا، آدبایور و شوچنکو دیده می شود و حالا چند روزی است بحث خرید برباتف مطرح است. این بازیکن قصد ماندن در تاتنهام را ندارد اما پیوستن او به تیمی دیگر هم بعید به نظر می رسد چرا که درخواست انگلیسی ها خیلی دور از انتظار بود. مشکل حال حاضر میلانی ها، تردید بازیکنان مورد علاقه این تیم درباره آینده است. برای مثال بازیکنانی چون دروگبا، آدبایور و برباتف به دنبال تیمی هستند که فصل آینده در ۵ جام باشگاه های اروپا حاضر باشد اما در حال حاضر میلان نمی تواند برای آنها مفید باشد چرا که تازه هفته آینده مشخص می شود این تیم به لیگ قهرمانان می رود یا جام یوفا. چلسی شرایط خرید برباتف را دارد؛ درست مانند رئال مادرید اما وضعیت چلسی به خاطر موقعیت جغرافیایی خیلی بهتر از سایر تیم ها تلقی می شود.
● مشخصات کامل:
▪ نام: دیمیتار برباتف
▪ ملیت: بلغاری
▪ تاریخ تولد: ۳۰ ژانویه ۱۹۸۱
▪ قیمت: ۵۰ میلیون یورو
▪ دستمزد سالانه: ۳ میلیون یورو
▪ احتمال انتقال به سایر تیمها
▪ میلان: ۳۰ درصد
▪ رئال مادرید: ۳۰ درصد
▪ چلسی: ۳۰ درصد
احتمال ماندن برباتف در تاتنهام فقط ۱۰ درصد است!
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید