جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ / Friday, 20 April, 2018

معامله مایکروسافت و یاهو بی‌سرانجام ماند


معامله مایکروسافت و یاهو بی‌سرانجام ماند
بدون سر گرفتن هیچ معامله‌ای، دو غول دنیای اینترنت به سر خانه‌های اول خود بازگشتند و باز هم با فاصله زیادی در پشت سر گوگل حرکت می‌کنند
هم‌اکنون تقریباً هر شرکتی که کسب و کارش به نوعی به اینترنت مربوط می‌شود، هنوز در شوک عقب‌نشینی مایکروسافت از پیشنهاد ۴۵ میلیارد دلاری‌اش برای خرید یاهو، قرار دارد. اما در این میان دو سؤال بی‌پاسخ باقی مانده است: آیا نه گفتن بالمر واقعاً نه است؟ و سؤال دوم این است که اگر جواب منفی بالمر واقعاً منفی است، قدم بعدی برای مایکروسافت و یاهو چه خواهد بود؟
تنها استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت، و جری یانگ، مؤسس و مدیرعامل یاهو، می‌توانند به این دو پرسش پاسخ بدهند و این دو نفر هم فعلاً هیچ علاقه‌ای به مصاحبه ندارند. اما یک منبع آشنا به مذاکرات به ما گفت که به نظر نمی‌رسد کنار کشیدن مایکروسافت تنها یک تاکتیک برای چانه‌زنی بوده باشد.
از سوی دیگر، اگرچه مدیران یاهو حاضر به فروش آن با قیمت مشخصی بودند، اما همین بالا بودن قیمت تعیین شده آنها نشان می‌دهد که ترجیح می‌دادند یاهو مستقل بماند. در واقع مدیران یاهو با پافشاری روی بالا نگه داشتن قیمت فروش یاهو حتی صابون مواجهه با سهام‌داران خشمگین را نیز به تن خود مالیده‌اند.
اما حقیقت تلخ این است که دورنمای هر دو شرکت حالا از همیشه تیره‌تر به نظر می‌رسد. آقای تایلر موبیوس، مدیرعامل مؤسسه تبلیغاتی Adconian Media Group‌ در این مورد می‌گوید: «هر دو شرکت در نتیجه این مذاکرات و شکست آنها، ضعیف‌تر شده‌اند.»
هم‌اکنون هر دو شرکت با مشکل فرار استعدادهای خودشان مواجه هستند. آقای تایلر گفت که از میان ۷۵ نفری که شرکتش در سال گذشته استخدام کرده است حدود یک‌سوم از یاهو یا مایکروسافت خارج شده بودند.
اما هنوز هم افرادی در صنعت فناوری هستند که اعتقاد دارند مایکروسافت و یاهو می‌توانند در بلند‌مدت کارهایی بکنند. جو اپردنی، مدیرعامل شبکه تبلیغاتی Collective Media از این دسته افراد است. او می‌گوید: «گوگل در بازار تبلیغات گرافیکی حضور کمی دارد. یاهو می‌تواند از این بررسی خود در بازار تبلیغات گرافیکی برای جبران عقب‌ماندگی‌اش در بازار جست‌وجو استفاده کند.»
در این میان مایکروسافت هم صدها میلیون دلار صرف بالا بردن قابلیت‌های خود در بازار تبلیغات آنلاین کرده است. اما سؤال اصلی همچنان پابرجاست: آیا یاهو و مایکروسافت در کوتاه‌مدت می‌توانند در برابر گوگل مقاومت کنند و اجازه ندهند که سرمایه‌گذاری‌های بلند‌مدتشان تباه شود؟
● یک پیروزی برای گوگل
موقعیت هر دو شرکت به‌خصوص در وقتی با گوگل مقایسه شود بسیار نابه‌سامان به نظر می‌رسد. اگر فقط یک شرکت در دنیا باشد که از سر نگرفتن قرارداد میان یاهو و مایکروسافت سود ببرد، آن شرکت گوگل است که وضعیتش در بازار تبلیغات آنلاین دست نخورده باقی مانده و هر روز هم قوی‌تر می‌شود. کلی موران، کارشناس گروه پژوهشی Stanford می‌گوید: «دو دشمن گوگل از هم جدا و در حال سقوط هستند. از نظر ما گوگل برنده این مبارزه است.»
به همین دلیل است که بسیاری از افراد حرف‌های مدیران یاهو و مایکروسافت را در مورد شکست خوردن قطعی مذاکرات باور ندارند. آنها باور نمی‌کنند که بالمر زحمات سه ماهه خودش برای خرید یاهو را به خاطر فقط ۵ میلیارد دلار اختلاف هدر بدهد؛ آن هم در زمانی که رقابت با گوگل به اوج خود رسیده است.
آنانت ساندارام، استاد اقتصاد دانشگاه داتموث که این مذاکرات را از ابتدا مطالعه کرده است، می‌گوید: «من باور دارم که این دو شرکت به پای میز مذاکره باز خواهند گشت.»
حتی نامه بالمر به یاهو هم نشان می‌داد که او هنوز اعتقاد دارد پیشنهاد مایکروسافت برای یاهو خوب و منطقی است. علاوه بر این بالمر گریزی هم به سوی سهام‌داران یاهو زد و در نامه خود نوشت: «من هنوز هم اعتقاد دارم که پیشنهاد ما تنها پیشنهاد موجود در برابر سهام‌داران شما و پیشنهادی است که ارزش کامل و منصفانه‌ای برای سهام یاهو در نظر گرفته است. شما با خودداری از مذاکره مستقیم با ما ارزش زیادی را از سهام‌دارانتان دریغ کرده‌اید.»
● نگاه به سهام‌داران یاهو
در مورد یاهو باید گفت که قرارداد پیشنهاد شده توسط مایکروسافت دست کم در حال حاضر مورد نظر مدیران این شرکت نبود. یاهو با وجود تمام مشکلاتی که دارد هنوز هم سود‌ده است. این شرکت هنوز هم دارایی‌های باارزشی در زمینه ورزش، ایمیل، و امور مالی دارد و مارک تجاری معروفش نیز بسیار ارزشمند است.
در نهایت باید گفت که یاهو در زمینه تبلیغات گرافیکی و ویدیویی پیشتاز است و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این تبلیغات در آینده نزدیک با جهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو خواهند شد. علت این جهش به گفته کارشناسان امر ظهور فناوری‌های نوین و مؤثر تبلیغات گرافیکی است.
ولی وقتی مایکروسافت پیشنهادش برای خرید یاهو را مطرح کرد، و مشخص شد که این پیشنهاد ۶۲ درصد بیشتر از ارزش سهام یاهو است، سهام‌داران یاهو بی‌تاب شدند. آنها به هیچ جایگزین دیگری که ارزش سهام را دست‌کم به مبلغ مذکور نرساند رضایت نخواهند داد. بنابراین کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اگر در روزهای آتی قیمت سهام یاهو به سطح ۱۹ دلار (همان قیمتی که سهام یاهو قبل از پیشنهاد مایکروسافت داشت) برسد، سهام‌داران این شرکت بی‌تردید به سراغ یانگ خواهند رفت و او را به برقراری تماس مجدد با مایکروسافت مجبور خواهند ساخت.
اما اگر قیمت سهام یاهو خیلی افت نکند، آنگاه احتمالاً مدیران یاهو فشار زیادی را احساس نخواهد کرد و خواهند توانست در برابر بالمر مقابله کنند.
سخن آخر این است که هر دو شرکت به احتمال فراوان به سراغ گزینه‌های جایگزین خود خواهند رفت تا موقعیت خود را در چانه‌زنی بالا ببرند.
مشکل این است که گزینه‌های جایگزین همه ناامید‌کننده‌تر از ادغام یاهو و مایکروسافت به نظر می‌رسند. در واقع در حال حاضر هیچ کاری مثل ادغام این دو شرکت شانس هر دو را برای رقابت با گوگل بالا نخواهد برد. اگر دو شرکت به تنهایی عمل کنند با گذشت زمان فقط بیش‌تر عقب خواهند افتاد چون تعداد کاربران هر دو کمتر از آن است که خدمات جدید‌ باعث ایجاد یک تغییر عمده در وضع آنها بشود.
● امکان‌های دیگر
هیچ‌یک از جایگزین‌های دیگری که در این مقاله مطرح می‌شوند برای یاهو و مایکروسافت آن‌قدر مزیت نخواهد داشت که بتوانند با گوگل مقابله کنند. یاهو در بازار تبلیغات گرافیکی و ویدیویی پیشرو است و می‌تواند از این مزیت برای رقابت با گوگل استفاده کند. در میان جایگزین‌هایی که یاهو برای ادغام با مایکروسافت در نظر گرفته می‌توان از همکاری با شرکت AOL و شبکة اجتماعی مای‌اسپیس نام برد.
ولی هر دوی این جایگزین‌ها برای خود مشکلاتی به همراه دارند. برای نمونه روپرت مرداک، رئیس شرکت News Corp. که صاحب مای‌اسپیس است، در مصاحبه اخیر خود موضعش را تغییر داد و اعلام کرد که حاضر است با مایکروسافت بر سر خرید مصالحه کند.
اما حتی اگر مایکروسافت بخواهد با مای‌اسپیس معامله‌هایی انجام بدهد باز هم باید گفت شبکه‌های اجتماعی هنوز آن‌قدر بزرگ نشده‌اند که بتوان آنها را با تبلیغات در کنار جست‌وجو مقایسه کرد. گوگل که در حال حاضر با مای‌اسپیس در تبلیغات شراکت دارد، ‌ماه‌ها پیش اعلام کرد که درآمد حاصل از تبلیغات در شبکة اجتماعی مای‌اسپیس مطابق انتظارش نبوده است.
از سوی دیگر AOL‌ با وجود اینکه در بازار تبلیغات گرافیکی آنلاین موقعیت خوبی دارد، ‌اما از نظر تعداد کاربر مدت‌هاست که با مشکل مواجه است و صاحبش تایم وارنر‌ دنبال بهانه می‌گردد تا از دستش خلاص شود. یاهو همین حالا هم تعداد کاربر بیشتری نسبت به AOL دارد؛ پس نمی‌توان گفت که از این معامله سود زیادی نصیبش خواهد شد.
از این گذشته، بالمر مدتی پیش نسبت به AOL‌ ابزار علاقه کرد و می‌دانیم که مایکروسافت منابع مالی بسیار بیشتری نسبت به یاهو دارد پس بدون شک در هر رقابتی برای خرید AOL، مایکروسافت پیروز خواهد بود.
در نهایت باید گفت که هر دو شرکت در صورت تلاش برای خرید AOL‌ با مشکلات مربوط به رگولاتوری و ضد انحصار روبه‌رو خواهد شد.
بهترین امید یاهو این است که گوگل وارد عمل شود و دست کم درصدی از تبلیغات کنار جست‌وجویش را بر عهده بگیرد. یاهو به تازگی به طور محدودی قراردادن تبلیغات گوگل در کنار نتایج جست‌وجویش را امتحان کرد و طبق اعلام رسمی هر دو شرکت آزمایش مذکور موفق بوده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که می‌توان در هفته آینده منتظر یک قرارداد بین یاهو و گوگل بود. اما باز هم نگرانی‌های مربوط به رگولاتوری مطرح می‌شود و ممکن است چنین قراردادی به تأخیر بیفتد.
مایکروسافت و یک بغل پول نقد
اما مایکروسافت بدون خرید یاهو با حجم عظیمی از پول نقد تنها خواهد ماند که می‌تواند از آن برای خرید بسیاری از شرکت‌های دیگر استفاده کند. شرکت‌هایی که مایکروسافت می‌تواند بخرد بسیار متفاوت هستند و می‌توان از میان آنها شبکه خبری و تحلیلی CNET و شرکت ValueClick را نام برد. ValueClick یک شبکه تبلیغاتی است که به طور تخصصی در زمینه پرسود و رو به رشد ارائه آمار و اطلاعات به آگهی‌دهندگان فعالیت می‌کند.
مایکروسافت همچنین می‌تواند دلار‌های بلا‌استفاده‌اش را برای خرید بقیه سهام شبکة اجتماعی فیس‌بوک هزینه کند. سال گذشته مایکروسافت درصد کمی از سهام فیس‌بوک را خریده بود و حالا می‌تواند با خرید بقیه سهام آن به سرمایه‌گذاری برای آینده بپردازد.
البته فیس‌بوک در جذب درصد زیادی از تبلیغات آنلاین ناموفق بوده است و می‌توان گفت که شانه به شانه مای‌اسپیس پیش می‌رود. ممکن است علت عدم توفیق این شبکه اجتماعی بر بازار تبلیغات به نوع مخاطبانش مربوط باشد که از نظر ذهنی واکنش خوبی به تبلیغات نشان نمی‌دهند. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان ۱۵ میلیارد دلار –این مبلغی است که مایکروسافت سال گذشته برای فیس بوک در نظر گرفت- را برای فیس‌بوک ارزش زیادی می‌دانند.
در این میان هم یاهو و هم مایکروسافت هنوز مشغول هضم چند خرید بزرگی هستند که در سال گذشته انجام داده‌اند. مایکروسافت در سال گذشته شرکت aQuantive را به مبلغ شش میلیارد دلار خرید و به گفته بسیاری از کارشناسان امر هنوز موفق نشده که تمام عملیات این شرکت را تحت کنترل خود بگیرد.
یاهو هم شبکه تبلیغات آنلاین BlueLithium و شرکت تبادل تبلیغات Right Media را در سال گذشته خرید و هنوز موفق به یکپارچه‌سازی کامل آنها نشده است. اضافه کردن قرارداد‌های دیگر باعث چند برابر شدن مشکلات و تأخیرها خواهد شد. کوین لی، مدیرعامل و رئیس شرکت بازاریابی تبلیغات Didit می‌گوید: «بی‌نهایت مشکل است که در آن واحد هم به نوآوری در کار پرداخت و هم به یکپارچه‌سازی چند شرکت مختلف.»
گوگل هم با خرید دابل‌کلیک خود را آماده می‌کند که به سرعت وارد بازار تبلیغات گرافیکی شود و در آن جای خود را باز کند. در نتیجه می‌توان گفت که یاهو و مایکروسافت به تنهایی هیچ امیدی به مقاومت در برابر گوگل نخواهند داشت.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

مطالب مرتبط

چگونه از نوار ابزار گوگل استفاده کینم

چگونه از نوار ابزار گوگل استفاده کینم
گوگل به عنوان بخشی از خدمات خود، نوار ابزاری ایجاد كرده است كه قابلیت كار با نسخه‌های ۵ و بالاتر IE تحت ویندوز را دارا می‌باشد. در این مقاله نكاتی درباره نصب و روش استفاده از نوار ابزار گوگل را خواهید آموخت.
گوگل به عنوان بخشی از خدمات خود، نوار ابزاری ایجاد كرده است كه قابلیت كار با نسخه‌های ۵ و بالاتر IE تحت ویندوز را دارا می‌باشد. حال شما می‌توانید جستجوی موردنظر خود را در هر مكانی از وب انجام دهید و دیگر مجبور نیستید برای این منظور به وب سایت گوگل بروید، و این كار مسیر شما را برای انجام جستجوی موردنظر یك قدم كوتاه‌تر می‌كند.
در واقع اگر جستجوی بهتر تنها كاری بود كه نوار ابزار گوگل انجام می‌داد، باز هم قابل توصیه به سایر كاربران بود، اما این ابزار توانایی انجام كارهایی فراتر از این مورد را نیز داراست. قابلیت جدید Browse by Name به شما این امكان را می‌دهد كه تنها نام موردنظر را در نوار آدرس IE تایپ كنید تا وب سایت موردنظر برای شما یافته شود. این قابلیت به‌ویژه هنگامی به‌كار می‌آید كه وب سایتی كه به دنبال آن هستید آدرس دقیق و مشخصی ندارد.
اگر گزینه مناسبی پیدا نشود، صفحه نتایج جستجوی گوگل باز می‌‌شود كه در آن گزینه‌هایی مشابه به نمایش در می‌آیند. علاوه بر جستجو در وب سایت‌ها، از این نوار جهت جستجو در بخش‌های مختلف گوگل مانند عكس‌ها، گروه‌ها و حتی froogle، سایت فروشگاه جدید گوگل، نیز می‌توان استفاده كرد. این نوار ابزار بیشتر popupها را نیز متوقف می‌كند و آیكون موجود در نوار ابزار به شما می‌گوید كه آیا در صفحه‌ای كه مشاهده می‌كنید popupای را متوقف كرده است یا خیر. با كلیك روی آیكون مذكور می‌توانید در صورت تمایل آن‌ها را نیز مشاهده كنید.
گزینه دیگر موجود در نوار ابزار، Auto fill است كه می‌توان از آن جهت پر كردن فرم‌های موجود در شبكه استفاده كرد. اطلاعاتی كه به هنگام پر كردن یك فرم وارد می‌كنید در كامپیوتر شما ذخیره می‌شود و هرگاه در یك فرم به فیلدی زردرنگ برخورد كردید می‌توانید از گوگل بخواهید آن را برای شما پر كند. اگر استفاده از این قابلیت در یك فرم امكان‌پذیر باشد آیكون موجود در نوار ابزار فعال و در غیر این‌صورت آیكون غیرفعال خواهد بود.
۱) بارگذاری نوار ابزار
اینترنت اكسپلورر نسخه ۵ یا بالاتر را باز كرده و به نشانی /http://toolbar.google.com بروید از لیست موجود زبان موردنظر خود را ا نتخاب كرده و كلیدDownload google toolbar را بزنید. در كادر محاو ره File Download، گزینهopen to install را انتخاب كنید. صبر كنید تا فایل‌ها بارگذاری و اجرا شوند.
۲) تنظیمات
شرایط مندرج در كادر را خوانده و در صورت توافق كلید Agree را بزنید. در صفحه بعد باید مشخص كنید كه آیا می‌خواهید قابلیت‌های پیشرفته فعال باشند یا خیر. سپس كلید next را بزنید. www.google.com را به عنوان سایت جستجوی خود انتخاب كنید. البته می‌توانید برحسب تمایل گزینه‌های دیگر را انتخاب كنید. سپس كلید next را بزنید.
۳) شروع به كار نوار ابزار
چنانچه برنامه از شما درخواست كرد، IE را ببندید. مرتبه بعدی كه IE را باز كنید نوار ابزار گوگل را در صفحه خواهید دید. در آینده، می‌توانید از طریق منوی view گزینه Toolbars و سپس google مشخص كنید كه آیا می‌خواهید نوار ابزار نمایش داده شود یا خیر.
۴) فقط اسم را تایپ كنید
در نوار ابزار گوگل قابلیت جدیدی موسوم به Browse by Name وجود دارد. به عنوان مثال برای مشاهده وب سایت دانشگاه MIT كافیست عبارت MIT University را در نوار آدرس (به جای نوار جستجوی گوگل) تایپ كنید و كلیدEnter را فشار دهید.
۵) جستجوهایی سریعتر
چنانچه قابلیت فوق نتواند وب سایت‌هایی را با اسم موردنظر شما پیدا كند، صفحه جستجوی گوگل را كه حاوی تعدادی لینك است به نمایش در می‌آورد و شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب كنید.
۶) جستجو در اینترنت
برای جستجو در اینترنت با استفاده از google، متن موردنظر را در قسمت جستجوی نوار ابزار وارد كرده كلیدEnter را بزنید. صفحه نتایج گوگل به نمایش درخواهد آمد. برای استفاده از <یا شانس و یا اقبال>(I&#۰۳۹;m feeling lucky) می‌توانید این گزینه را از لیست search web انتخاب كنید. در واقع اگر جستجوی بهتر تنها كاری بود كه نوار ابزار گوگل انجام می‌داد، باز هم قابل توصیه به سایر كاربران بود، اما این ابزار توانایی انجام كارهایی فراتر از این مورد را نیز داراست.
۷) پیدا كردن متن
برای پیدا كردن مواردی از متن مورد جستجوی خود در صفحه وب می‌توانید از دكمه‌هایی كه به این منظور در سمت راست نوار ابزار تعبیه شده استفاده كنید. با كلیك روی هر یك از دكمه‌ها می‌توانید محل آن متن را در صفحه مشاهده كنید.
۸) جستجوی محلی
برای مشاهده نتایج به صورت محلی (مثلاً در uk)، متن مورد جستجوی خود را وارد كرده و از لیست
search the web، گزینه search uk را انتخاب كنید. جهت تنظیم نوار ابزار برای به خاطر داشتن نوع جستجوی شما، از منوی options، گزینه more tab را انتخاب كرده سپس گزینه Remember the search type را فعال نمایید.

وبگردی
مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر
مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر - سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه با نمایش «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی در سینما فلسطین آغاز بکار کرد.
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس - بازیگر سریال "تعطیلات رویایی" از حمله افراد ناشناس به خود خبر داد. مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت - سعید مرتضوی که در روزهای گذشته خبری از او نبود و حتی سخنگوی دستگاه قضایی گفته بود حکم جلبش صادر شده اما گیرش نیاورده‌اند، به گفته همسرش در تهران است.
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد - «احمد مهران فر» بازيگر نقش «ارسطو عامل» در سريال پايتخت ۵ در اینستاگرام خود از ازدواجش با «مونا فائض پور» خبر داد.
اقدام عجیب سیف/ پرداخت پاداش 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی به معاون
اقدام عجیب سیف/ پرداخت پاداش 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی به معاون - عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس از پرداخت پاداش میلیاردی در بانک مرکزی خبر داد و گفت: آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی؛ معاون خود را بازنشسته کرد و به او یک میلیارد و 200 میلیون تومان پاداش داد و دوباره این معاون بازنشسته را یک هفته بعد در همان شغل منصوب کرد.
حکومت نمی‌تواند ارتباط درستی با مردم برقرار کند
حکومت نمی‌تواند ارتباط درستی با مردم برقرار کند - خود اين سیاست‌گذاران توليد داخلي را بي اعتبار كردند، امنيت شبكه‌هاي داخل را از بين بردند و... حالا اعتراض مي‌كنند كه چرا رفتيد سراغ شبكه‌هاي خارجي؟ و مدعی‌اند که همه اطلاعات دست موساد و سيا و ام‌آي‌سيكس است؛ گویی که مثلا در ایمیل یاهو و جی‌میل چنین نیست؟! درحالي‌كه مسئوليت این وضع بر عهده سيستم است. وقتي رسانه‌هاي داخل تحت فشار هستند و رسانه رسمی یکسویه هر چه می‌خواهد می‌گوید و با اخبار نا‌صحیح مواجه…
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی - صحبت های جنجالی رییسی پیرامون استفاده روحانی از نام امام رضا در انتخابات
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند!
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند! - محمد غرضی می‌گوید: زمانی که به عنوان وزیر در وزارت حضور یافتم بیش از ۵۰۰ نفر را دیدم نامه‌هایی که از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور ارسال می‌شدند را چک می‌کردند و به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و نامه‌ها را می‌خواندند.
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟ - در قسمت های اخیر سریال پایتخت بازیگر جدیدی به جمع خانواده معمولی پیوسته است؛ نیلوفر رجایی فر نقش الیزابت را در سریال پایتخت ۵ ایفا می کند ؛ این بازیگر با جلب اعتماد سیروس مقدم این فرصت ط بازی در سریال پر طرفدار پایتخت را به دست آورد .
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم - ویدیوهایی از نسیم نجفی اقدم در شبکه های اجتماعی به زبان های انگلیسی و فارسی موجود است که در آن ها وی از حذف ویدیوهای خود توسط یوتیوب شکایت دارد.
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟ - بگذارید اینطور بپرسم: مگر کیروش، مربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران عرق نمی‌خورد؟ نمی‌رقصد؟ مگر برانکو و شفر نمازشب می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اصولگرا و ارزشی و انقلابی هستند؟!
رقص های قبل از تو سوء تفاهم بود
رقص های قبل از تو سوء تفاهم بود - پایتخت ۵ با داستان های نقی و تقی ، رحمت و رحمان و رحیم سارا و نیکا و ارسطو و پرستوش
گفتگو با فرد کشمیری به نام سرباز روح الله که در ایران به سفارتخانه‌ها حمله می‌کرد
گفتگو با فرد کشمیری به نام سرباز روح الله که در ایران به سفارتخانه‌ها حمله می‌کرد - خشت خام / نوبت سی و پنجم / گفتگوی حسین دهباشی با سرباز روح الله رضوی