یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ / Sunday, 25 February, 2018

معامله مایکروسافت و یاهو بی‌سرانجام ماند


معامله مایکروسافت و یاهو بی‌سرانجام ماند
بدون سر گرفتن هیچ معامله‌ای، دو غول دنیای اینترنت به سر خانه‌های اول خود بازگشتند و باز هم با فاصله زیادی در پشت سر گوگل حرکت می‌کنند
هم‌اکنون تقریباً هر شرکتی که کسب و کارش به نوعی به اینترنت مربوط می‌شود، هنوز در شوک عقب‌نشینی مایکروسافت از پیشنهاد ۴۵ میلیارد دلاری‌اش برای خرید یاهو، قرار دارد. اما در این میان دو سؤال بی‌پاسخ باقی مانده است: آیا نه گفتن بالمر واقعاً نه است؟ و سؤال دوم این است که اگر جواب منفی بالمر واقعاً منفی است، قدم بعدی برای مایکروسافت و یاهو چه خواهد بود؟
تنها استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت، و جری یانگ، مؤسس و مدیرعامل یاهو، می‌توانند به این دو پرسش پاسخ بدهند و این دو نفر هم فعلاً هیچ علاقه‌ای به مصاحبه ندارند. اما یک منبع آشنا به مذاکرات به ما گفت که به نظر نمی‌رسد کنار کشیدن مایکروسافت تنها یک تاکتیک برای چانه‌زنی بوده باشد.
از سوی دیگر، اگرچه مدیران یاهو حاضر به فروش آن با قیمت مشخصی بودند، اما همین بالا بودن قیمت تعیین شده آنها نشان می‌دهد که ترجیح می‌دادند یاهو مستقل بماند. در واقع مدیران یاهو با پافشاری روی بالا نگه داشتن قیمت فروش یاهو حتی صابون مواجهه با سهام‌داران خشمگین را نیز به تن خود مالیده‌اند.
اما حقیقت تلخ این است که دورنمای هر دو شرکت حالا از همیشه تیره‌تر به نظر می‌رسد. آقای تایلر موبیوس، مدیرعامل مؤسسه تبلیغاتی Adconian Media Group‌ در این مورد می‌گوید: «هر دو شرکت در نتیجه این مذاکرات و شکست آنها، ضعیف‌تر شده‌اند.»
هم‌اکنون هر دو شرکت با مشکل فرار استعدادهای خودشان مواجه هستند. آقای تایلر گفت که از میان ۷۵ نفری که شرکتش در سال گذشته استخدام کرده است حدود یک‌سوم از یاهو یا مایکروسافت خارج شده بودند.
اما هنوز هم افرادی در صنعت فناوری هستند که اعتقاد دارند مایکروسافت و یاهو می‌توانند در بلند‌مدت کارهایی بکنند. جو اپردنی، مدیرعامل شبکه تبلیغاتی Collective Media از این دسته افراد است. او می‌گوید: «گوگل در بازار تبلیغات گرافیکی حضور کمی دارد. یاهو می‌تواند از این بررسی خود در بازار تبلیغات گرافیکی برای جبران عقب‌ماندگی‌اش در بازار جست‌وجو استفاده کند.»
در این میان مایکروسافت هم صدها میلیون دلار صرف بالا بردن قابلیت‌های خود در بازار تبلیغات آنلاین کرده است. اما سؤال اصلی همچنان پابرجاست: آیا یاهو و مایکروسافت در کوتاه‌مدت می‌توانند در برابر گوگل مقاومت کنند و اجازه ندهند که سرمایه‌گذاری‌های بلند‌مدتشان تباه شود؟
● یک پیروزی برای گوگل
موقعیت هر دو شرکت به‌خصوص در وقتی با گوگل مقایسه شود بسیار نابه‌سامان به نظر می‌رسد. اگر فقط یک شرکت در دنیا باشد که از سر نگرفتن قرارداد میان یاهو و مایکروسافت سود ببرد، آن شرکت گوگل است که وضعیتش در بازار تبلیغات آنلاین دست نخورده باقی مانده و هر روز هم قوی‌تر می‌شود. کلی موران، کارشناس گروه پژوهشی Stanford می‌گوید: «دو دشمن گوگل از هم جدا و در حال سقوط هستند. از نظر ما گوگل برنده این مبارزه است.»
به همین دلیل است که بسیاری از افراد حرف‌های مدیران یاهو و مایکروسافت را در مورد شکست خوردن قطعی مذاکرات باور ندارند. آنها باور نمی‌کنند که بالمر زحمات سه ماهه خودش برای خرید یاهو را به خاطر فقط ۵ میلیارد دلار اختلاف هدر بدهد؛ آن هم در زمانی که رقابت با گوگل به اوج خود رسیده است.
آنانت ساندارام، استاد اقتصاد دانشگاه داتموث که این مذاکرات را از ابتدا مطالعه کرده است، می‌گوید: «من باور دارم که این دو شرکت به پای میز مذاکره باز خواهند گشت.»
حتی نامه بالمر به یاهو هم نشان می‌داد که او هنوز اعتقاد دارد پیشنهاد مایکروسافت برای یاهو خوب و منطقی است. علاوه بر این بالمر گریزی هم به سوی سهام‌داران یاهو زد و در نامه خود نوشت: «من هنوز هم اعتقاد دارم که پیشنهاد ما تنها پیشنهاد موجود در برابر سهام‌داران شما و پیشنهادی است که ارزش کامل و منصفانه‌ای برای سهام یاهو در نظر گرفته است. شما با خودداری از مذاکره مستقیم با ما ارزش زیادی را از سهام‌دارانتان دریغ کرده‌اید.»
● نگاه به سهام‌داران یاهو
در مورد یاهو باید گفت که قرارداد پیشنهاد شده توسط مایکروسافت دست کم در حال حاضر مورد نظر مدیران این شرکت نبود. یاهو با وجود تمام مشکلاتی که دارد هنوز هم سود‌ده است. این شرکت هنوز هم دارایی‌های باارزشی در زمینه ورزش، ایمیل، و امور مالی دارد و مارک تجاری معروفش نیز بسیار ارزشمند است.
در نهایت باید گفت که یاهو در زمینه تبلیغات گرافیکی و ویدیویی پیشتاز است و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این تبلیغات در آینده نزدیک با جهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو خواهند شد. علت این جهش به گفته کارشناسان امر ظهور فناوری‌های نوین و مؤثر تبلیغات گرافیکی است.
ولی وقتی مایکروسافت پیشنهادش برای خرید یاهو را مطرح کرد، و مشخص شد که این پیشنهاد ۶۲ درصد بیشتر از ارزش سهام یاهو است، سهام‌داران یاهو بی‌تاب شدند. آنها به هیچ جایگزین دیگری که ارزش سهام را دست‌کم به مبلغ مذکور نرساند رضایت نخواهند داد. بنابراین کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اگر در روزهای آتی قیمت سهام یاهو به سطح ۱۹ دلار (همان قیمتی که سهام یاهو قبل از پیشنهاد مایکروسافت داشت) برسد، سهام‌داران این شرکت بی‌تردید به سراغ یانگ خواهند رفت و او را به برقراری تماس مجدد با مایکروسافت مجبور خواهند ساخت.
اما اگر قیمت سهام یاهو خیلی افت نکند، آنگاه احتمالاً مدیران یاهو فشار زیادی را احساس نخواهد کرد و خواهند توانست در برابر بالمر مقابله کنند.
سخن آخر این است که هر دو شرکت به احتمال فراوان به سراغ گزینه‌های جایگزین خود خواهند رفت تا موقعیت خود را در چانه‌زنی بالا ببرند.
مشکل این است که گزینه‌های جایگزین همه ناامید‌کننده‌تر از ادغام یاهو و مایکروسافت به نظر می‌رسند. در واقع در حال حاضر هیچ کاری مثل ادغام این دو شرکت شانس هر دو را برای رقابت با گوگل بالا نخواهد برد. اگر دو شرکت به تنهایی عمل کنند با گذشت زمان فقط بیش‌تر عقب خواهند افتاد چون تعداد کاربران هر دو کمتر از آن است که خدمات جدید‌ باعث ایجاد یک تغییر عمده در وضع آنها بشود.
● امکان‌های دیگر
هیچ‌یک از جایگزین‌های دیگری که در این مقاله مطرح می‌شوند برای یاهو و مایکروسافت آن‌قدر مزیت نخواهد داشت که بتوانند با گوگل مقابله کنند. یاهو در بازار تبلیغات گرافیکی و ویدیویی پیشرو است و می‌تواند از این مزیت برای رقابت با گوگل استفاده کند. در میان جایگزین‌هایی که یاهو برای ادغام با مایکروسافت در نظر گرفته می‌توان از همکاری با شرکت AOL و شبکة اجتماعی مای‌اسپیس نام برد.
ولی هر دوی این جایگزین‌ها برای خود مشکلاتی به همراه دارند. برای نمونه روپرت مرداک، رئیس شرکت News Corp. که صاحب مای‌اسپیس است، در مصاحبه اخیر خود موضعش را تغییر داد و اعلام کرد که حاضر است با مایکروسافت بر سر خرید مصالحه کند.
اما حتی اگر مایکروسافت بخواهد با مای‌اسپیس معامله‌هایی انجام بدهد باز هم باید گفت شبکه‌های اجتماعی هنوز آن‌قدر بزرگ نشده‌اند که بتوان آنها را با تبلیغات در کنار جست‌وجو مقایسه کرد. گوگل که در حال حاضر با مای‌اسپیس در تبلیغات شراکت دارد، ‌ماه‌ها پیش اعلام کرد که درآمد حاصل از تبلیغات در شبکة اجتماعی مای‌اسپیس مطابق انتظارش نبوده است.
از سوی دیگر AOL‌ با وجود اینکه در بازار تبلیغات گرافیکی آنلاین موقعیت خوبی دارد، ‌اما از نظر تعداد کاربر مدت‌هاست که با مشکل مواجه است و صاحبش تایم وارنر‌ دنبال بهانه می‌گردد تا از دستش خلاص شود. یاهو همین حالا هم تعداد کاربر بیشتری نسبت به AOL دارد؛ پس نمی‌توان گفت که از این معامله سود زیادی نصیبش خواهد شد.
از این گذشته، بالمر مدتی پیش نسبت به AOL‌ ابزار علاقه کرد و می‌دانیم که مایکروسافت منابع مالی بسیار بیشتری نسبت به یاهو دارد پس بدون شک در هر رقابتی برای خرید AOL، مایکروسافت پیروز خواهد بود.
در نهایت باید گفت که هر دو شرکت در صورت تلاش برای خرید AOL‌ با مشکلات مربوط به رگولاتوری و ضد انحصار روبه‌رو خواهد شد.
بهترین امید یاهو این است که گوگل وارد عمل شود و دست کم درصدی از تبلیغات کنار جست‌وجویش را بر عهده بگیرد. یاهو به تازگی به طور محدودی قراردادن تبلیغات گوگل در کنار نتایج جست‌وجویش را امتحان کرد و طبق اعلام رسمی هر دو شرکت آزمایش مذکور موفق بوده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که می‌توان در هفته آینده منتظر یک قرارداد بین یاهو و گوگل بود. اما باز هم نگرانی‌های مربوط به رگولاتوری مطرح می‌شود و ممکن است چنین قراردادی به تأخیر بیفتد.
مایکروسافت و یک بغل پول نقد
اما مایکروسافت بدون خرید یاهو با حجم عظیمی از پول نقد تنها خواهد ماند که می‌تواند از آن برای خرید بسیاری از شرکت‌های دیگر استفاده کند. شرکت‌هایی که مایکروسافت می‌تواند بخرد بسیار متفاوت هستند و می‌توان از میان آنها شبکه خبری و تحلیلی CNET و شرکت ValueClick را نام برد. ValueClick یک شبکه تبلیغاتی است که به طور تخصصی در زمینه پرسود و رو به رشد ارائه آمار و اطلاعات به آگهی‌دهندگان فعالیت می‌کند.
مایکروسافت همچنین می‌تواند دلار‌های بلا‌استفاده‌اش را برای خرید بقیه سهام شبکة اجتماعی فیس‌بوک هزینه کند. سال گذشته مایکروسافت درصد کمی از سهام فیس‌بوک را خریده بود و حالا می‌تواند با خرید بقیه سهام آن به سرمایه‌گذاری برای آینده بپردازد.
البته فیس‌بوک در جذب درصد زیادی از تبلیغات آنلاین ناموفق بوده است و می‌توان گفت که شانه به شانه مای‌اسپیس پیش می‌رود. ممکن است علت عدم توفیق این شبکه اجتماعی بر بازار تبلیغات به نوع مخاطبانش مربوط باشد که از نظر ذهنی واکنش خوبی به تبلیغات نشان نمی‌دهند. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان ۱۵ میلیارد دلار –این مبلغی است که مایکروسافت سال گذشته برای فیس بوک در نظر گرفت- را برای فیس‌بوک ارزش زیادی می‌دانند.
در این میان هم یاهو و هم مایکروسافت هنوز مشغول هضم چند خرید بزرگی هستند که در سال گذشته انجام داده‌اند. مایکروسافت در سال گذشته شرکت aQuantive را به مبلغ شش میلیارد دلار خرید و به گفته بسیاری از کارشناسان امر هنوز موفق نشده که تمام عملیات این شرکت را تحت کنترل خود بگیرد.
یاهو هم شبکه تبلیغات آنلاین BlueLithium و شرکت تبادل تبلیغات Right Media را در سال گذشته خرید و هنوز موفق به یکپارچه‌سازی کامل آنها نشده است. اضافه کردن قرارداد‌های دیگر باعث چند برابر شدن مشکلات و تأخیرها خواهد شد. کوین لی، مدیرعامل و رئیس شرکت بازاریابی تبلیغات Didit می‌گوید: «بی‌نهایت مشکل است که در آن واحد هم به نوآوری در کار پرداخت و هم به یکپارچه‌سازی چند شرکت مختلف.»
گوگل هم با خرید دابل‌کلیک خود را آماده می‌کند که به سرعت وارد بازار تبلیغات گرافیکی شود و در آن جای خود را باز کند. در نتیجه می‌توان گفت که یاهو و مایکروسافت به تنهایی هیچ امیدی به مقاومت در برابر گوگل نخواهند داشت.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

مطالب مرتبط

یک مشت مرورگر اینترنت


یک مشت مرورگر اینترنت
هنوز هم مایکروسافت حرف اول را در بازار مرورگر وب می‌زند با وجود رقبای سرسختی که اینترنت اکسپلورر مایکروسافت دارد نزدیک به ۷۰ درصد از سهم بازار متعلق به مایکروسافت است.
در سال‌های اخیر شاهد رقابت بین مرورگرها بوده‌اید، فایرفاکس، Opera، Netscape ، Maxton و ... همگی سعی بر کنار زدن اینترنت اکسپلورر مایکروسافت را داشتند. هر کدام از مرورگرها هدف اصلی خود را مایکروسافت قراردادند و او را به مبارزه طلبیدند اما در واقع هیچ جنگی در جریان نیست هیچ رقابتی در کار نیست، با کمی دقت خواهید دید که همه مرورگرها شبیه یکدیگر شده‌اند.
با توجه به اینکه چندین سال است که دیگر برای نصب مرورگر اینترنت نباید پولی پرداخت شود (برای مردم ایران از اول هم رایگان بود) و مرورگر اینترنت محصولی نیست که برای تولیدکنندگان سودآور باشد لذا تولیدکنندگان با کپی‌برداری از همدیگر روی یکدیگر را کم کرده‌ند.
اگر تاکنون تجربه نصب بیش از یک مرورگر را نداشته‌اید، حتما آن را را تجربه کنید. از نصب یک مروگر جدید کمی دلهره به وجودتان رخنه می‌کند؟ ترس به خود راه ندهید. با توجه به این مقاله مرورگر خود را انتخاب کنید.
پس از نصب مرورگر جدید در نگاه اول کمی هیجان زده خواهید شد، این هیجان به دلیل تغییر شکل در مرورگریست که قبلا به آن عادت کرده‌اید.
در مقابل شما یک نرم‌افزار است که بر روی ویندوز شما نصب شده و این شما هستید که با او بازی خواهید کرد. تغییر شکل ظاهر در واقع چاشنی آبگوشت شرکت‌های سازنده نرم‌افزار است. پس از مدتی استفاده از آن خواهید دید IE۸ همان فایرفاکس ۳ است یا Maxton همان هما IE است و ...
در واقع شکل ظاهر آنها باهم متفاوت است و از نظر کارآیی هریک چیزی از دیگری کم ندارد. معمولا تکنیکی در فایرفاکس نیست که در IE یافت نشود، اگر امروز یافت نشد فردا حتما یافت می‌شود. پس مسئله رقابت برای چیست؟ چه کسی رقسب کیست؟ تکنولوژی رقابت می‌کند یا برند؟ جواب این سوالات را تا پایان این مقاله خواهید دانست.
چند مسئله وجود دارد که مرورگرها را از یکدیگر متمایز می‌کند: امنیت، کمترین مدت زمان بارگذاری صفحات، پشتیبانی، سازگاری با سیستم‌عامل‌های موجود، امکانات و در نهایت قیمت آنهاست.
سایت Top Ten Review ده مرورگر را از چند جنبه مختلف مقایسه کرده است که توجه شما را به آن جلب می‌کنم.
اولین شاخص در بین این ده مرورگر قیمت است تمامی آنها بصورت رایگان ارائه می‌شوند. دومین مسئله مهم در بین مرورگرها از نظر سایت Top Ten Review عواملی چون امکانات مرورگر، سهولت در استفاده، امنیت مرورگر، سرعت و سازگاری با نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل‌ها، پشتیبانی و راهنمایی آنها است.
بالا بودن سرعت بارگذاری صفحات وب یکی از عوامل رضایتمندی کاربران مرورگرهای اینترنت است هر چه سرعت باز شدن اولیه نرم‌افزار بالا باشد و بارگذاری صفحات در کوتاه‌ترین مدت زمان انجام شود رضایت کاربران نسبت به مروگر بیشتر خواهد.
در رتبه ‌بندی امکانات سنجی مرورگرها رتبه اول متعلق به فایرفاکس است امکاناتی چون باز شدن صفحات در برگه جدید بجای صفحه جدید، سازگاری با موتورهای جست‌وجو و امکان اضافه کردن موتورهای جست‌وجوگر جدید به مرورگر، Toolbar هوشمند (مرورگر فایرفاکس یکی از هوشمندانه‌ترین Toolbarها را دارد به نحوی که شما با تایپ قسمتی از عنوان صفحه مرور شده نیز می‌توانید آدرس سایت مورد نظر را نیز به دست بیاورید.
شما کافیست قسمتی از آدرس سایت موردنظر را تایپ کنید (فرقی نمی‌کند ابتدا، انتها یا اواسط آدرس سایت را تایپ کنید)، امکان خبرخوان، بروزرسانی خودکار، بزرگنمایی صفحات، مدیریت کلمات رمز و ... .
در میان یک مشت مرورگر اینترنت بهترین گزینه که مورد بحث کاربران حرفه‌ای است مسئله امنیت است بررسی‌ها نشان می‌دهد که مایکروسافت و گوگل پای خود را از گلیمشان درازتر کرده‌اند و از فایرفاکس پیشی گرفته‌اند و امتیاز بهتری را به دست آورده‌اند.
اما در میان ۱۰ مرورگر برتر مرورگری به چشم می‌خورد به نام Google Chrome، رتبه دوم را دارد محصول شرکت Google است و گوگل به قدری به مرورگر خود اطمینان دارد که در ابتدای راه آن را با فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر مقایسه می‌کند. اما همین موضوع باعث اعتراض قدیمی‌ها شده، مرورگر جدید گوگل نه تنها از نظر تکنولوژی و امکانات با دیگر مرورگرها تشابهاتی دارد بلکه از نظر لوگوی نرم‌افزار نیز با دیگر محصولات شرکت‌های برنامه‌نویسی معروف نیز تشابهاتی دارد.
سایت Technologizer در یک مقایسه گفته است لوگوی گوگل کروم شباهت مبهمی به لوگوی ویستا دارد. این سایت عقیده دارد که این دو لوگو هر دو مدور و درخشان هستند و از رنگ‌های مشابهی بهره برده‌اند. اما مشهودترین شباهت را سایت CNet به آن پرداخته است. شباهت کروم با شکل و فرم لوگوی بازی الکترونیک سیمون بسیار است. رنگ‌های بکاربرده شده دقیقاً همانند هستند، فقط لوگوی کروم دایره را به سه بخش رنگی تقسیم کرده و رنگ آبی را هم به بخش مرکزی منتقل کرده است. سایت‌های دیگری چون Digital Daily و Zedomax به این موضوع پرداخته‌اند.
Russell Heimlich در وبلاگش به شباهت لوگوی کروم با لوگوی ویندوز مدیاپلیر اشاره کرده است. اما گوگل پاسخ قاطعی که مورد پذیرش همگان باشد در رابطه با این تشابهات ارائه نکرده است و از طرفی پس از عرضه نسخه آزمایشی آن دو نقطه ضعف امنیتی جدی در آن شناسایی و اعلام شده است.
پس به دوستان توصیه نمی‌شود که از مرورگر کروم به عنوان مرورگر اصلی اینترنت خود استفاده کنند.

وبگردی
افشای ماجرای ضرب و شتم و مرگ زهرا کاظمی
افشای ماجرای ضرب و شتم و مرگ زهرا کاظمی - اقامه عدل، باید همچنان در دستور کار قرار گیرد و نمی توان به بهانه گذشت زمان، از خون یک انسان، حیثیت یک حکومت و منافع یک ملت گذشت.
لحظات ترسناک فرود بدون چرخ فوکر١٠٠ هواپیمایی آسمان
لحظات ترسناک فرود بدون چرخ فوکر١٠٠ هواپیمایی آسمان - در این ویدئو لحظات نفس گیر و ترسناک فرود بدون چرخ فوكر ١٠٠ هواپیمایی آسمان در اردیبهشت١٣٩٣ در زاهدان را مشاهده می کنید. در این سانحه هواپیما به سلامت فرود آمد اما از چرخه خارج شد.
هر جایی فضول باشی‌ها و حمله‌ورها کمترند حجاب بهتر است
هر جایی فضول باشی‌ها و حمله‌ورها کمترند حجاب بهتر است - سید مهدی طباطبایی: هر جایی که فضول باشی ها، حمله ورها و حمله کننده ها کمتر هستند، حجاب خانم ها هم بهتر است.
"دختر خیابان انقلاب" و 4 نکته درباره پاسخ پلیس
"دختر خیابان انقلاب" و 4 نکته درباره پاسخ پلیس - این ماده نه درباره بدحجابی یا تشویق به بدحجابی که مشخصاً درباره دایر کردن مرکز فحشا است و رکن مادی جرم ماده مذکور، دایر کردن مرکز فساد و فحشاست.
امروزجلوی ماایستاد،درآینده جلوی آقای خامنه ای می ایستد
امروزجلوی ماایستاد،درآینده جلوی آقای خامنه ای می ایستد - خاطره فرزند آیت الله فاضل لنکرانی: " پدر خطاب به آیت الله جنتی در خصوص احمدی نژاد گفت: من نیستم، شما هستید، امروز جلوی ما ایستاد، در آینده جلوی آقای خامنه ای می ایستد و تمام زحمات آقای خمینی را بر باد خواهد داد"
حیدری هم جرات انتقاد پیدا کرد !
حیدری هم جرات انتقاد پیدا کرد ! - صراحت مرتضی حیدری، مجری برنامه پایش درباره پشت پرده طولانی بودن مراحل صدور مجوزهای کسب و کار
استحاله! / بررسی نامه احمدی‌نژاد به رهبری
استحاله! / بررسی نامه احمدی‌نژاد به رهبری - دگرديسي‌هاي فراواني در ايران صورت گرفته‌است؛ اصولگرايان اصلاح‌طلب شده‌اند، تحول‌طلبان محافظه‌كار شده‌اند، مسئولان پاسخ ناكارآمدي‌هاي خود را از مردم مي‌خواهند و در تازه‌ترين نوع اين استحاله‌ها فردي كه بسياري مدعي هستند او برآمده از مهندسي انتخابات است با ارسال نامه به رهبرمعظم انقلاب درخواست برگزاري انتخاباتي آزاد، زودهنگام و به دور از مهندسي كرده‌است! محموداحمدي‌نژاد همان پديده خانمان براندازي كه براي…
مصاحبه دختری که با ریش به «آزادی» رفت با یورونیوز
مصاحبه دختری که با ریش به «آزادی» رفت با یورونیوز - فیلم - زهرا خوش نواز در گفتوگو با یورونیوز از مراحلی که برای آماده سازی ظاهرش طی کرد تا با چهره‌ای متفاوت وارد استادیوم شود گفت. او می‌گوید: «زمانی که از تونل گذر کردم و وارد ورزشگاه شدم و چشمانم به چمن ورزشگاه افتاد گریه‌ام گرفت.»
بار دیگر زیر گرفتن ماموران پلیس با ماشین سواری توسط دراویش
بار دیگر زیر گرفتن ماموران پلیس با ماشین سواری توسط دراویش - باز هم زیر گرفتن ماموران امنیتی و نیروی انتظامی توسط یک ماشین دیگر سواری توسط اراذل خیابان گلستان هفتم
حمله با اتوبوس به مأموران پلیس در پاسداران
حمله با اتوبوس به مأموران پلیس در پاسداران - کی از دراویش گنابادی با اتوبوس به مردم و مأموران پلیس در خیابان پاسداران تهران / گفته میشود تعداد شهدای ناجا در حمله آشوبگران فرقه ضاله گنابادی و حامیان نورعلی تابنده به ۴ تن رسیده است.
لحظه مواجهه وزیر راه با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای
لحظه مواجهه وزیر راه با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای - به دنبال سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ویدیو لحظه مواجه خانواده های جانباختگان را با وزیر مشاهده می کنید.
حمله با چاقو به یک راننده سر پارک خودرو
حمله با چاقو به یک راننده سر پارک خودرو - تصاویری دردناک از حمله مرد موتور سوار با چاقو به یک مرد راننده در حضور همسر و فرزندش در شهرستان داراب استان فارس را در ویدئوی زیر می بینید. به نظر میرسد این اتفاق در پی جرو بحثی بر سر پارک کردن وسایل نقلیه روی داده است!
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد !
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد ! - شب گذشته مراسم اکران فیلم بلوک 9 خروجی 2 به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا و نیز فیلم شاخ کرگدن در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه - سخنرانی پرحاشیه احمدی نژاد در مقابل دادگاه بقایی
    غذایی برای کمک به کاهش وزن
    ● مواد لازم برای ۲ نفر ▪ بادمجان ۷۵ گرم ▪ روغن زیتون یک قاشق غذاخوری ▪ پیاز خرد شده یک‌دوم کوچک ▪ فلفل دلمه‌ای قرمز خلال شده یک‌چهارم ▪ سیر ۲ عدد ▪ تخم‌مرغ ۱ ۵ عدد ▪ پودر جعفری …