پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ / Thursday, 21 June, 2018

معامله مایکروسافت و یاهو بی‌سرانجام ماند


معامله مایکروسافت و یاهو بی‌سرانجام ماند
بدون سر گرفتن هیچ معامله‌ای، دو غول دنیای اینترنت به سر خانه‌های اول خود بازگشتند و باز هم با فاصله زیادی در پشت سر گوگل حرکت می‌کنند
هم‌اکنون تقریباً هر شرکتی که کسب و کارش به نوعی به اینترنت مربوط می‌شود، هنوز در شوک عقب‌نشینی مایکروسافت از پیشنهاد ۴۵ میلیارد دلاری‌اش برای خرید یاهو، قرار دارد. اما در این میان دو سؤال بی‌پاسخ باقی مانده است: آیا نه گفتن بالمر واقعاً نه است؟ و سؤال دوم این است که اگر جواب منفی بالمر واقعاً منفی است، قدم بعدی برای مایکروسافت و یاهو چه خواهد بود؟
تنها استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت، و جری یانگ، مؤسس و مدیرعامل یاهو، می‌توانند به این دو پرسش پاسخ بدهند و این دو نفر هم فعلاً هیچ علاقه‌ای به مصاحبه ندارند. اما یک منبع آشنا به مذاکرات به ما گفت که به نظر نمی‌رسد کنار کشیدن مایکروسافت تنها یک تاکتیک برای چانه‌زنی بوده باشد.
از سوی دیگر، اگرچه مدیران یاهو حاضر به فروش آن با قیمت مشخصی بودند، اما همین بالا بودن قیمت تعیین شده آنها نشان می‌دهد که ترجیح می‌دادند یاهو مستقل بماند. در واقع مدیران یاهو با پافشاری روی بالا نگه داشتن قیمت فروش یاهو حتی صابون مواجهه با سهام‌داران خشمگین را نیز به تن خود مالیده‌اند.
اما حقیقت تلخ این است که دورنمای هر دو شرکت حالا از همیشه تیره‌تر به نظر می‌رسد. آقای تایلر موبیوس، مدیرعامل مؤسسه تبلیغاتی Adconian Media Group‌ در این مورد می‌گوید: «هر دو شرکت در نتیجه این مذاکرات و شکست آنها، ضعیف‌تر شده‌اند.»
هم‌اکنون هر دو شرکت با مشکل فرار استعدادهای خودشان مواجه هستند. آقای تایلر گفت که از میان ۷۵ نفری که شرکتش در سال گذشته استخدام کرده است حدود یک‌سوم از یاهو یا مایکروسافت خارج شده بودند.
اما هنوز هم افرادی در صنعت فناوری هستند که اعتقاد دارند مایکروسافت و یاهو می‌توانند در بلند‌مدت کارهایی بکنند. جو اپردنی، مدیرعامل شبکه تبلیغاتی Collective Media از این دسته افراد است. او می‌گوید: «گوگل در بازار تبلیغات گرافیکی حضور کمی دارد. یاهو می‌تواند از این بررسی خود در بازار تبلیغات گرافیکی برای جبران عقب‌ماندگی‌اش در بازار جست‌وجو استفاده کند.»
در این میان مایکروسافت هم صدها میلیون دلار صرف بالا بردن قابلیت‌های خود در بازار تبلیغات آنلاین کرده است. اما سؤال اصلی همچنان پابرجاست: آیا یاهو و مایکروسافت در کوتاه‌مدت می‌توانند در برابر گوگل مقاومت کنند و اجازه ندهند که سرمایه‌گذاری‌های بلند‌مدتشان تباه شود؟
● یک پیروزی برای گوگل
موقعیت هر دو شرکت به‌خصوص در وقتی با گوگل مقایسه شود بسیار نابه‌سامان به نظر می‌رسد. اگر فقط یک شرکت در دنیا باشد که از سر نگرفتن قرارداد میان یاهو و مایکروسافت سود ببرد، آن شرکت گوگل است که وضعیتش در بازار تبلیغات آنلاین دست نخورده باقی مانده و هر روز هم قوی‌تر می‌شود. کلی موران، کارشناس گروه پژوهشی Stanford می‌گوید: «دو دشمن گوگل از هم جدا و در حال سقوط هستند. از نظر ما گوگل برنده این مبارزه است.»
به همین دلیل است که بسیاری از افراد حرف‌های مدیران یاهو و مایکروسافت را در مورد شکست خوردن قطعی مذاکرات باور ندارند. آنها باور نمی‌کنند که بالمر زحمات سه ماهه خودش برای خرید یاهو را به خاطر فقط ۵ میلیارد دلار اختلاف هدر بدهد؛ آن هم در زمانی که رقابت با گوگل به اوج خود رسیده است.
آنانت ساندارام، استاد اقتصاد دانشگاه داتموث که این مذاکرات را از ابتدا مطالعه کرده است، می‌گوید: «من باور دارم که این دو شرکت به پای میز مذاکره باز خواهند گشت.»
حتی نامه بالمر به یاهو هم نشان می‌داد که او هنوز اعتقاد دارد پیشنهاد مایکروسافت برای یاهو خوب و منطقی است. علاوه بر این بالمر گریزی هم به سوی سهام‌داران یاهو زد و در نامه خود نوشت: «من هنوز هم اعتقاد دارم که پیشنهاد ما تنها پیشنهاد موجود در برابر سهام‌داران شما و پیشنهادی است که ارزش کامل و منصفانه‌ای برای سهام یاهو در نظر گرفته است. شما با خودداری از مذاکره مستقیم با ما ارزش زیادی را از سهام‌دارانتان دریغ کرده‌اید.»
● نگاه به سهام‌داران یاهو
در مورد یاهو باید گفت که قرارداد پیشنهاد شده توسط مایکروسافت دست کم در حال حاضر مورد نظر مدیران این شرکت نبود. یاهو با وجود تمام مشکلاتی که دارد هنوز هم سود‌ده است. این شرکت هنوز هم دارایی‌های باارزشی در زمینه ورزش، ایمیل، و امور مالی دارد و مارک تجاری معروفش نیز بسیار ارزشمند است.
در نهایت باید گفت که یاهو در زمینه تبلیغات گرافیکی و ویدیویی پیشتاز است و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این تبلیغات در آینده نزدیک با جهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو خواهند شد. علت این جهش به گفته کارشناسان امر ظهور فناوری‌های نوین و مؤثر تبلیغات گرافیکی است.
ولی وقتی مایکروسافت پیشنهادش برای خرید یاهو را مطرح کرد، و مشخص شد که این پیشنهاد ۶۲ درصد بیشتر از ارزش سهام یاهو است، سهام‌داران یاهو بی‌تاب شدند. آنها به هیچ جایگزین دیگری که ارزش سهام را دست‌کم به مبلغ مذکور نرساند رضایت نخواهند داد. بنابراین کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اگر در روزهای آتی قیمت سهام یاهو به سطح ۱۹ دلار (همان قیمتی که سهام یاهو قبل از پیشنهاد مایکروسافت داشت) برسد، سهام‌داران این شرکت بی‌تردید به سراغ یانگ خواهند رفت و او را به برقراری تماس مجدد با مایکروسافت مجبور خواهند ساخت.
اما اگر قیمت سهام یاهو خیلی افت نکند، آنگاه احتمالاً مدیران یاهو فشار زیادی را احساس نخواهد کرد و خواهند توانست در برابر بالمر مقابله کنند.
سخن آخر این است که هر دو شرکت به احتمال فراوان به سراغ گزینه‌های جایگزین خود خواهند رفت تا موقعیت خود را در چانه‌زنی بالا ببرند.
مشکل این است که گزینه‌های جایگزین همه ناامید‌کننده‌تر از ادغام یاهو و مایکروسافت به نظر می‌رسند. در واقع در حال حاضر هیچ کاری مثل ادغام این دو شرکت شانس هر دو را برای رقابت با گوگل بالا نخواهد برد. اگر دو شرکت به تنهایی عمل کنند با گذشت زمان فقط بیش‌تر عقب خواهند افتاد چون تعداد کاربران هر دو کمتر از آن است که خدمات جدید‌ باعث ایجاد یک تغییر عمده در وضع آنها بشود.
● امکان‌های دیگر
هیچ‌یک از جایگزین‌های دیگری که در این مقاله مطرح می‌شوند برای یاهو و مایکروسافت آن‌قدر مزیت نخواهد داشت که بتوانند با گوگل مقابله کنند. یاهو در بازار تبلیغات گرافیکی و ویدیویی پیشرو است و می‌تواند از این مزیت برای رقابت با گوگل استفاده کند. در میان جایگزین‌هایی که یاهو برای ادغام با مایکروسافت در نظر گرفته می‌توان از همکاری با شرکت AOL و شبکة اجتماعی مای‌اسپیس نام برد.
ولی هر دوی این جایگزین‌ها برای خود مشکلاتی به همراه دارند. برای نمونه روپرت مرداک، رئیس شرکت News Corp. که صاحب مای‌اسپیس است، در مصاحبه اخیر خود موضعش را تغییر داد و اعلام کرد که حاضر است با مایکروسافت بر سر خرید مصالحه کند.
اما حتی اگر مایکروسافت بخواهد با مای‌اسپیس معامله‌هایی انجام بدهد باز هم باید گفت شبکه‌های اجتماعی هنوز آن‌قدر بزرگ نشده‌اند که بتوان آنها را با تبلیغات در کنار جست‌وجو مقایسه کرد. گوگل که در حال حاضر با مای‌اسپیس در تبلیغات شراکت دارد، ‌ماه‌ها پیش اعلام کرد که درآمد حاصل از تبلیغات در شبکة اجتماعی مای‌اسپیس مطابق انتظارش نبوده است.
از سوی دیگر AOL‌ با وجود اینکه در بازار تبلیغات گرافیکی آنلاین موقعیت خوبی دارد، ‌اما از نظر تعداد کاربر مدت‌هاست که با مشکل مواجه است و صاحبش تایم وارنر‌ دنبال بهانه می‌گردد تا از دستش خلاص شود. یاهو همین حالا هم تعداد کاربر بیشتری نسبت به AOL دارد؛ پس نمی‌توان گفت که از این معامله سود زیادی نصیبش خواهد شد.
از این گذشته، بالمر مدتی پیش نسبت به AOL‌ ابزار علاقه کرد و می‌دانیم که مایکروسافت منابع مالی بسیار بیشتری نسبت به یاهو دارد پس بدون شک در هر رقابتی برای خرید AOL، مایکروسافت پیروز خواهد بود.
در نهایت باید گفت که هر دو شرکت در صورت تلاش برای خرید AOL‌ با مشکلات مربوط به رگولاتوری و ضد انحصار روبه‌رو خواهد شد.
بهترین امید یاهو این است که گوگل وارد عمل شود و دست کم درصدی از تبلیغات کنار جست‌وجویش را بر عهده بگیرد. یاهو به تازگی به طور محدودی قراردادن تبلیغات گوگل در کنار نتایج جست‌وجویش را امتحان کرد و طبق اعلام رسمی هر دو شرکت آزمایش مذکور موفق بوده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که می‌توان در هفته آینده منتظر یک قرارداد بین یاهو و گوگل بود. اما باز هم نگرانی‌های مربوط به رگولاتوری مطرح می‌شود و ممکن است چنین قراردادی به تأخیر بیفتد.
مایکروسافت و یک بغل پول نقد
اما مایکروسافت بدون خرید یاهو با حجم عظیمی از پول نقد تنها خواهد ماند که می‌تواند از آن برای خرید بسیاری از شرکت‌های دیگر استفاده کند. شرکت‌هایی که مایکروسافت می‌تواند بخرد بسیار متفاوت هستند و می‌توان از میان آنها شبکه خبری و تحلیلی CNET و شرکت ValueClick را نام برد. ValueClick یک شبکه تبلیغاتی است که به طور تخصصی در زمینه پرسود و رو به رشد ارائه آمار و اطلاعات به آگهی‌دهندگان فعالیت می‌کند.
مایکروسافت همچنین می‌تواند دلار‌های بلا‌استفاده‌اش را برای خرید بقیه سهام شبکة اجتماعی فیس‌بوک هزینه کند. سال گذشته مایکروسافت درصد کمی از سهام فیس‌بوک را خریده بود و حالا می‌تواند با خرید بقیه سهام آن به سرمایه‌گذاری برای آینده بپردازد.
البته فیس‌بوک در جذب درصد زیادی از تبلیغات آنلاین ناموفق بوده است و می‌توان گفت که شانه به شانه مای‌اسپیس پیش می‌رود. ممکن است علت عدم توفیق این شبکه اجتماعی بر بازار تبلیغات به نوع مخاطبانش مربوط باشد که از نظر ذهنی واکنش خوبی به تبلیغات نشان نمی‌دهند. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان ۱۵ میلیارد دلار –این مبلغی است که مایکروسافت سال گذشته برای فیس بوک در نظر گرفت- را برای فیس‌بوک ارزش زیادی می‌دانند.
در این میان هم یاهو و هم مایکروسافت هنوز مشغول هضم چند خرید بزرگی هستند که در سال گذشته انجام داده‌اند. مایکروسافت در سال گذشته شرکت aQuantive را به مبلغ شش میلیارد دلار خرید و به گفته بسیاری از کارشناسان امر هنوز موفق نشده که تمام عملیات این شرکت را تحت کنترل خود بگیرد.
یاهو هم شبکه تبلیغات آنلاین BlueLithium و شرکت تبادل تبلیغات Right Media را در سال گذشته خرید و هنوز موفق به یکپارچه‌سازی کامل آنها نشده است. اضافه کردن قرارداد‌های دیگر باعث چند برابر شدن مشکلات و تأخیرها خواهد شد. کوین لی، مدیرعامل و رئیس شرکت بازاریابی تبلیغات Didit می‌گوید: «بی‌نهایت مشکل است که در آن واحد هم به نوآوری در کار پرداخت و هم به یکپارچه‌سازی چند شرکت مختلف.»
گوگل هم با خرید دابل‌کلیک خود را آماده می‌کند که به سرعت وارد بازار تبلیغات گرافیکی شود و در آن جای خود را باز کند. در نتیجه می‌توان گفت که یاهو و مایکروسافت به تنهایی هیچ امیدی به مقاومت در برابر گوگل نخواهند داشت.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

مطالب مرتبط

ماجرای سیستم‌عامل‌ گوگل

ماجرای سیستم‌عامل‌ گوگل
ایکروسافت به جای کار بر روی مشکلات متعدد سیستم‌عامل‌اش سرگرم وارد شدن به کسب‌و‌کار تبلیغات آنلاین است؛ پس چرا گوگل میلیارد‌ها دلار درآمدش از محل تبلیغات آنلاین را صرف ساخت یک سیستم‌عامل‌ بهتر و رایگان نکند؟
اخیراً مایکروسافت در رسانه‌ها خیلی مورد توجه بوده و این توجه از دو جنبه متفاوت هم شامل حال این شرکت شده است. جنبه اول توجه به مایکروسافت در رسانه‌ها مربوط به استقبال سرد از ویستا است و اینکه بیشتر کاربران با آن مشکل دارند و و ترجیح داده‌اند به استفاده از XP برگردند. در چنین شرایطی انسان انتظار دارد که تلاش‌های مایکروسافت متوجه رفع مشکلات سیستم‌عامل‌‌اش بشود.
ولی در عوض می‌بینیم که مایکروسافت همه مشکلات سیستم‌عامل‌ خود را انکار می‌کند و برنامه‌ٔ دیگرش را پیش می‌برد: تبلیغات. البته وقتی می‌گویم تبلیغات منظورم خرید تبلیغات نیست که هر شرکت معمولی نرم‌افزاری انجام می‌دهد و باید هم بدهد؛ منظورم فروش تبلیغات است که در اصل کار یک شرکت تبلیغاتی مثل گوگل باید باشد.
● سندروم مهندسین
تنها مشکل در این جا است که مایکروسافت –که زمانی یک شرکت نرم‌افزاری بود- وارد کسب‌و کارهایی می‌شود که در آنها تجربه و تخصص خاصی ندارد. شاید مایکروسافت به «سندورم مهندسین» دچار شده باشد. این سندورم این روزها بسیار شایع است. بسیار جالب است که مهندسین همیشه بروز این بیماری خطرناک را در دیگر همکارانشان تشخیص می‌دهند اما در خودشان نه.
مشکل این است که وقتی اصول مهندسی را فرا گرفتیم، می‌خواهیم به‌جای طراحی محصول، آن اصول را در تلاش‌های راهبردی خود در کسب‌وکارمان هم اعمال کنیم. علت این امر از یک منظر این حقیقت است که همه ما در زندگی هر کاری می‌کنیم به نوعی مهندسی است.
بلی درست است که در این تفکر حقیقت‌هایی هم وجود دارد، اما اعتماد به نفس زیادی باعث می‌شود بعضی‌ها این ایده را در جاهای نامناسب به کار ببندند. اتفاقی که در سندورم مهندسین می‌افتد عبارت است از اینکه: «شما کم‌کم باورتان می‌شود که چون در یک زمینه تخصص دارید دیگر یک نابغه تمام و کمال هستید و همه کارها را درست انجام خواهید داد؛ چون طبق همان تفکری که پیش از این ذکرش رفت، همه کارها در واقع یک چیز هستند و با هوشی که شما دارید حتماً می‌توانید همه نوع کاری را انجام دهید.»
این سندورم به‌خصوص وقتی آشکار می‌شود که مهندسین سعی می‌کنند وارد کسب‌وکار تبلیغات شوند و تلاش‌های تبلیغاتی را تهیه، طراحی، و هماهنگ‌سازی کنند. لابد آنها با خودشان فکر می‌کنند که این کار هم نوعی مهندسی است. اما کافی است به آژانس‌های تبلیغاتی اطراف سیلیکون‌ولی سری بزنید تا ببینید که چه داستان‌هایی دارند از کابوس کار با شرکت‌های نرم‌افزاری. علت این امر هم فقط دخالت مهندسین در امور تبلیغاتی است.
● مایکروسافت دچار افسردگی
به نظر می‌رسد مایکروسافت خیلی بیشتر از گوگل دچار این سندروم شده است. مایکروسافت می‌بیند که گوگل مشغول پارو کردن پول از قرار دادن تبلیغات در کنار جست‌وجوها و سازوکارهایِ دیگرِ فروشِ تبلیغات است. لابد مایکروسافت با خودش فکر می‌کند که این کار چندان هم سخت نیست پس چرا من انجام ندهم؟
پس بالمر دوره می‌افتد و همه جا اعلام می‌کند که تا چند سال دیگر مایکروسافت نیمی از درآمدش را از محل فروش تبلیغات به دست خواهد آورد. سؤال من این است که آیا این مرد واقعاً دیوانه شده؟ مثل این است که جنرال موتورز تصمیم بگیرد که دیگر نمی‌خواهد تبلیغات را بخرد و ماشین بفروشد، بلکه ترجیح می‌دهد ماشین بخرد و تبلیغات بفروشد!!!
فکرش را بکنید که جنرال موتورز روی کادیلاک‌هایش تبلیغات بچسباند. اگر از من بپرسید می‌گویم حال بالمر موقع گفتن این حرف‌ها چندان سرجایش نبوده است. چنین حرفی به‌خصوص برای مایکروسافت غیر‌منطقی است چون مایکروسافت یک شرکت سازنده نرم‌افزار است نه مجله زیبایی و مُد.
پیامدهای چنین کاری برای مایکروسافت می‌تواند بسیار فاجعه‌بار باشد. فکرش را بکنید که مایکروسافت تمرکزش را از روی سیستم‌عامل‌ بردارد و متوجه کسب‌وکار پردردسر تبلیغات شود: در این صورت مایکروسافت چندین شرکت تبلیغاتی را خواهد خرید و شروع به فرماندهی به‌ آنها خواهد کرد؛ چون طبق سندروم مهندسین، مهندسین مایکروسافت بهتر می‌دانند. این یک فاجعه تمام و کمال است.
● گوگل پا در کفش مایکروسافت می‌کند
در این میان گوگل با گروهی جالب از برنامه‌نویسان برخورد کرده که از ترکیب لینوکس و ویندوز و VM و BSD یک سیستم‌عامل‌ ترکیبی ساخته‌اند. نتایج کارشان جالب است. بیشتر مردم نمی‌دانند که چه تعداد سیستم‌عامل‌های جدید و خوبی ساخته می‌شوند که هیچ‌گاه فرصت مطرح شدن را پیدا نمی‌کنند. این سیستم‌عامل‌‌ها به محض اینکه موفقیت محدودی به دست می‌آورند زیر پاهای مایکروسافت له می‌شوند. ولی هیچ‌یک از تلاش‌های قبلی برای تولید یک سیستم‌عامل‌ جدید، زیر چتر شرکت ثروتمند و قدرت‌مندی مثل گوگل نبوده است. شاید همه ما شاهد یک تحول عمده در آینده سیستم‌عامل‌‌ها باشیم.
● مایکروسافت پا در کفش گوگل می‌کند
اگر به یاد داشته باشید در اوسط دهه ۱۹۹۰ همه جا صحبت از تجاوز نت‌اسکیپ به قلمرو مایکروسافت بود. مایکروسافت مجبور شد که وارد عمل بشود و نت‌اسکیپ را نابود کند. خب این‌بار خود مایکروسافت است که با پا کردن در کفش گوگل سروصدا به پا کرده است. در آن زمان به نظر می‌رسید که کار نت‌اسکیپ خنده‌دار است؛ اما حالا کار خود مایکروسافت خنده‌دار به نظر می‌رسد.
این ایده به نظرتان آشنا نیست؟ یک سیستم‌عامل‌ رایگان سازگار با اکس‌پی و ویستا که از امکانات کامل و پشتیبانی یک شرکت میلیاردر مثل گوگل برخوردار است، برای رقابت با سیستم‌عامل‌ پولی مایکروسافت. در دهه ۱۹۹۰ مایکروسافت یک محصول مجانی به نام اینترنت اکسپلورر برای نابود کردن نت‌اسکیپ منتشر کرد. حالا ممکن است این بلا به دست گوگل سر خودش بیاید.
بلی این ایده همان است. یک نرم‌افزار را به رایگان و با پشتیبانی کامل عرضه کن تا گاو شیرده رقیب نابود شود و به خاک سیاه بنشیند. این دقیقاً‍ بلایی است که اگر مایکروسافت به پا کردن در کفش گوگل ادامه بدهد، بر سرش نازل خواهد شد. در حالی که حتی لازم نبود مایکروسافت با گوگل در رقابت باشد.
شاید بهتر باشد مایکروسافت به جای وارد شدن به کسب‌وکار تبلیغات آن هم فقط به این علت که گوگل در آن موفق است، به کار اصلی خودش مشغول شود و از گاو شیرده خودش مراقبت کند.

وبگردی
فیلم |  بالاخره کار بانک‌ها ربا هست یا نیست؟ | ۴۰سال است تکلیفمان را با ربا معلوم نکرده‌ایم
فیلم | بالاخره کار بانک‌ها ربا هست یا نیست؟ | ۴۰سال است تکلیفمان را با ربا معلوم نکرده‌ایم - فیلم - دکتر حمید ابوطالبی مشاور سیاسی رئیس جمهور در کافه خبر با انتقاد از اینکه در 40 سال گذشته بسیاری از مسایل مهم را تعیین تکلیف نکرده ایم می گوید: این گونه جامعه دچار سردرگمی و به سمت گناه یا بزهکاری و یا توافق بر سر گناه سوق پیدا می کند. صحبت های او را در ویدئوی زیر ببینید و بشنوید.
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال - جواد یساری پس از ۴۰ سال با خواندن در فیلم «دشمن زن» دوباره به عرصه هنر بازگشت.این گزارش توسط تماشا تهیه و منتشر شده است. منبع
(ویدئو) پرواز تماشاگران ایرانی از سن پترزبورگ به کازان
(ویدئو) پرواز تماشاگران ایرانی از سن پترزبورگ به کازان - به گزارش ورزش سه، هواداران تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه برای حمایت از تیم کشورمان مقابل اسپانیا به شهر کازان رسیدند.
سرلشگر فیروزآبادی و ویلای 10هزار متری لواسان !
سرلشگر فیروزآبادی و ویلای 10هزار متری لواسان ! - لازم است ذکر شود جنبش عدالتخواه دانشجویی در صورت ادامه تعلل دستگاه‌های مربوطه در تخلیه ملک بیت‌المال، حق اقدامات انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان، برای خود محفوظ می‌داند.
ماجرای تجاوز به 41 دختر از زبان امام جمعه ایرانشهر
ماجرای تجاوز به 41 دختر از زبان امام جمعه ایرانشهر - امام جمعه اهل سنت ایرانشهر : در ماه رمضان به ۴۱ دختر تجاوز شده که از این میان فقط ۳ دختر شکایت کرده اند.
ویدئو / لطفاً در این مکان اعتراض کنید!
ویدئو / لطفاً در این مکان اعتراض کنید! - بر این اساس، ورزشگاه‌های دستگردی، تختی، معتمدی، آزادی، شیرودی، بوستان‌های گفت‌وگو، طالقانی، ولایت، پردیسان، هنرمندان، پارک شهر و ضلع شمالی ساختمان مجلس شورای اسلامی به عنوان محل‌های مناسب تجمع در تهران تعیین شده‌اند و از این پس معترضان می‌توانند در این محل‌ها تجمع کنند.
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی - مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد دیشب با انتشار عکسی دلخراش از وضعیت جسمی «حمید بقایی» از بازگشت این مجرم پرونده‌ی مالی آن دولت به زندان اوین خبر داد.
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد!
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد! - در پی برگزاری نمایش مد لباس زنان به سبکی عجیب در عربستان، سر و صدای بسیاری در رسانه ها به راه افتاد. ماجرا از این قرار بود که لباسها بدون مانکن و مانند اشباح در حال پرواز با استفاده از پهباد نمایش داده شدند.
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی - علی اکبر ولایتی، مرد 37 شغله ای که به جز حوزه دیپلماسی، سالیانیست که کارشناس ادبی، فرهنگی، تاریخی، عرفانی و ... تلویزیون نیز هست، و هر سال دهها جلد کتاب به نام او منتشر می شود. همه ی این سوابق معششع یک سو و چرخش مادام سیاسی او در حوزه های مختلف، در سوی دیگر، کار را به جایی رسانیده که ولایتی را با ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» نیز می شناسند! ولایتی در تازه ترین تغییر مواضع خود این بار برجام را که روزگاری…
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده - در این ویدئو صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده توسط معلم مدرسه را مشاهده می کنید.
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی - پوری بنایی به عیادت پناهی رفت و دیدارش با مرحوم ناصر ملک‌مطیعی پس از پخش نشدن برنامه‌هایش از تلویزیون تعریف کرد.
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران!
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران! - ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار گروهی دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران وارد فصل تازه‌ای شد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!