پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا


یک تماس ناموفق One Missed Call


یک تماس ناموفق  One Missed Call
▪ کارگردان: اریک والت.
▪ فیلمنامه: اندرو کلاون بر اساس داستان یاسوشی آکیموتو و فیلمنامه میناکو دایرا.
▪ موسیقی: گلن رینولد هیل، جانی کلیمک.
▪ مدیر فیلمبرداری: گل نمک فرسون.
▪ تدوین: استیو میرکوویچ.
▪ طراح صحنه: لارنس بنت.
▪ بازیگران: شانین سوسامون[بث ریموند]، ادوارد برنز[جک اندروز]، آنا کلودیا تالانکون[تیلر آنتونی]، ری وایز[تد سامرز]، ازورا اسکای[لینا کول]، جانی لوئیس[برایان سوسا]، جیسون بگ[ری پروایس]، مارگرت چو[میکی لی]، مگان گود[شلی بائوم]، رادا گریفیس[مری لیتون].
▪ ٨٧ دقیقه.
▪ محصول ٢٠٠٨ ژاپن، آمریکا، آلمان.
▪ نام دیگر: Don&#۰۳۹;t Pick Up the Cell Phone!.
▪ ژانر: ترسناک، رازآمیز، مهیج.
بث ریموند شاهد مرگ سه نفر از دوستان خود می شود. همه این آدم ها قبل از مرگ خود پیامی توسط موبایل خود متعلق به خودشان، اما از آینده و لحظه مرگ شان دریافت کرده اند. همزمان جک اندروز که خواهرش نیز در میان قربانیان قرار دارد، شروع به تحقیق در این باره می کند.
همه قربانیان در دو موضوع اشتراک دارند: اول اینکه پیغام هایی مشابه توسط موبایل شان دریافت کرده اند و دوم بعد از مرگ شان آب نباتی در دهان هر کدام یافت می شود.
بعد از مراجعه بث به پلیس و توضیح وقایع، جک با او صحبت کرده و نظر او را برای همکاری جهت کشف حقیقت طلب می کند.
اما به زودی بث نیز پیامی مبنی بر مرگ خود دریافت کرده و هر دو نفر برای پیشگیری از به حقیقت پیوستن آن دست به تلاشی همه جانبه می زنند. آنها به این نتیجه رسیده اند که روحی مادری خشن مرتکب این قتل ها می شود، اما بث و جک به زودی درمی یابند که مادر نیز خود قربانی بیش نبوده است....
● چرا باید دید؟
یک تماس ناموفق بازسازی هالیوودی فیلم موفق ژاپنی به همین نام[Chakushin ari] ساخته تاکاشی مییکه است که دنباله هایی نیز توسط رنپئی تسوکاموتو و مانابو آسو در سال های ٢٠٠٥ و ٢٠٠٦ بر آن ساخته شده است.
فیلم که قرار بود در سال ٢٠٠٥ تولید شود، سرانجام بعد از رد کردن پروژه توسط گیلرمو دل تورو به اریک والت سپرده شد.
البته جناب والت خود قبل از ساختن این فیلم نسخه اصلی را ندیده و از بازیگران هم خواسته بود تا آن را تماشا نکنند، نتیجه هم روشن است یک بازسازی تقریباً کم جان، بی فایده[مخصوصاً از جهت تجاری چون بیش از ٢٦ میلیون دلار در گیشه آمریکا به دست نیاورده] و بی معنی که بازیگری چون ادوارد برنز را نیز به هدر داده است.
اریک والت متولد ١٩٦٧ تولوز فرانسه است و یک تماس ناموفق اولین فیلم هالیوودی او به شمار می رود. او با ساختن فیلم کوتاه شنبه، یکشنبه و همین طور دوشنبه در ١٩٩٩ موفق به دریافت سه جایزه از جشنواره های معتبر شده و اسم و رسمی به هم زد.
با اولین فیلمش Maléfique در ٢٠٠٢ در ژانر فانتزی و ترسناک درباره چهار زندانی که دست نوشته ای قدیمی با موضوع جادوی سیاه پیدا می کنند، توانست در میان دوستداران این ژانر محبوبیتی گسترده کسب کند و سرانجام به هالیوود راه یابد.
اما بازسازی یک تماس ناموفق نتوانسته امتیازی بر کارنامه وی بیفزاید. نه از رمز و راز فیلم منبع اقتباس اثری بر جای مانده و نه از مهارت سازنده Maléfique.....
اگر می خواهید بدانید یک قصه واقعاً ترسناک که شما را وادار به دور انداختن موبایل تان می کند، چگونه تبدیل به یک قصه لولوخورخوره بی خاصیت شده است، به دیدن این فیلم بروید!
امیر عزتی
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید