جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


گفت و گو با نیکلاس کیج


گفت و گو با نیکلاس کیج
▪ آیا از طرفداران فیلیپ دیک هستی؟
ـ البته. عاشقشم.شیفته تخیل فیلیپ هستم.
▪ فکر می کنی چرا کارهای او این روزها این قدر طرفدار دارد؟
ـ چون او با وقایع همان طور برخورد می کند که وجود دارند.ایده ی استفاده از بدل اولین بار از فیلم های او شروع شد.ما حیوان ها را شبیه سازی می کنیم و از ربات ها برای انجام دادن کارهای انسانها استفاده می کنیم.
در مورد پیش اگاهی یا اطلاع از اینده هم باید بگویم که این همان کاری است که ما در زندگی روزمره مان انجام می دهیم.ما درباره کارهایی که می خواهیم انجام دهیم از قبل فکر می کنیم.من فکر می کنم انگشت دیک روی نبض اجتماع قرار دارد. او برای هر برهه از زمان چیزی در استین دارد.
▪ این همان چیزی بود که از next می خواستی؟
ـ بله. دنبال شخصیتی می گشتم که تا حالا بازی نکرده باشم.قبلاً چنین نقشی بازی نکرده بودم.مردی که می تواند دو دقیقه زودتر از سایرین اینده را ببیند،فرصت خوبی را برای من فراهم کرد که خودم را نشان دهم.من هیچ وقت به چیزی که دارم راضی و قانع نیستم.
دوست دارم شانس های مختلفی که در خانه ام را می زند امتحان کنم.فیلم ،شرایط خاصی را برای من فراهم کرد.وقتی فیلم را می بینید چه احساسی به شما دست می دهد؟ وقتی فیلم را روی حرکت اهسته قرار می دهید تا ببینید من چگونه اینده را پیش بینی می کنم ، دچار اضطراب نمی شوید؟
▪ آیا خودتان تجربه شخصی این جورموارد ماورایی را دارید؟
ـ خب ، من ذهن بازی دارم.تاکنون چنین چیزی را تجربه نکرده بودم.چنین انسانی را تا به حال ندیده بودم.امابه این معنی نیست که به این چیزها اعتقاد نداشته باشم.
▪ شنیده ایم شما بازنویسی جدی را روی فیلم نامه اعمال کرده اید؟
ـ بله.وقتی فیلم نامه برای بار دوم بازنویسی شد ،کاراکترمن تقریبا محو شده بود.دیگر هیچ نقطه هیجان انگیز و جذابی برای من وجود نداشت. وقتی فیلمنامه را خواندم،این نکته در ذهنم تداعی شد که قرار است نقش فردی با نیروهای استثنایی را بازی کنم که می خواهد نیروهایش را از دیگران پنهان کند و بهترین روش، رفتن در قالب یک فرد شعبده باز است.
دنبال راهی بودم که بتوانم با کاراکتر جسیکا یک رابطه عشقی برقرار کنم. در این فکر بودم که چطور است با دستمال سفره ، یک گل رز درست کنم ،بعد آن را اتش بزنم و درنهایت یک گل رز واقعی از آن بیرون بکشم. بعد تعاریف زیبایی را از افسانه های ایتالیایی استخراج کردم.فکر کردم اگر این کارها را بکنم او مطمئنا مرا می بوسد.
▪ شعبده بازیها را خودت یاد گرفتی؟
ـ همیشه عاشق جادو و جادو گری بودم.در واقع یکی از آرزوهای دوران کودکی بود که به حقیقت پیوست.
▪ خیلی کار سختی بود؟
ـ نه ،اتفاقاً خیلی هم سرگرم کننده بود.عاشق جادو گری بودم و به آرزوم رسیدم . در ضمن ،یک گروه قوی جادوگری هم مرا پشتیبانی می کرد.
▪ next یک PG-۱۳است.یعنی فیلمی که باید با همراهی والدین دیده شود.دوست نداشتید در فیلمی با رده بندی متفاوت تری بازی می کردید؟
ـ خب،این بستگی به سرمایه گذاران دارد.کسانی که می خواهند از فیلم سود مالی ببرند.مسلما یک فیلم PG-۱۳ پر منفعت تر از یک فیلم R-ratedاست.
شخصا فکر می کنم، فیلم خودش باید سخن بگوید، این رده بندی ها کار خاصی انجام نمی دهند.من خودم روی رده بندی فیلم به عنوان یک PG-۱۳شک دارم.
▪ به نظر می رسد شما علاقه خاصی به لاس و گاس دارید؟
ـ خب، لاس و گاس برای من جای جذابی است. اهل قمار نیستم. ولی مراکز خرید آنجا برایم هیجان انگیز است.به وگاس می روید و میتوانید از هر چیز ذره ای بچشید.وای ...خدای من ...خیلی شگفت انگیز است. وگاس ، مثل یک مرکز خرید غول پیکر است.
برای من که شهرخوش شانسی بوده است.دقیق نمی دانم چند فیلم در این شهر بازی کرده ام...ترک لاس و گاس، ماه عسل در لاس و گاس ، همیشه با هم و حالا "next".
ترجمه از مهدیه مفیدی
منبع : وب سایت سینمایی سی نگاه


همچنین مشاهده کنید