چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

منصوریان: اهل جنجال در دوران پایانی فوتبالم نیستم


منصوریان: اهل جنجال در دوران پایانی فوتبالم نیستم
علیرضا منصوریان کاپیتان باتجربه تیم فوتبال استقلال تهران کمتر وارد مسائل حاشیه‌ای می‌شود و تا حدودی به عنوان بزرگ‌تر سعی کرده است دیگر بازیکنان تیمش را نیز از وارد شدن به حاشیه دور نگه دارد.
اما بعد از آن پنالتی مشکوک و حرف و حدیث‌هایی که در بازی با مقاومت سپاسی پیش آمد منصوریان از قضاوت نوید مظفری داور این دیدار به شدت انتقاد کرد او حالا باید با مساله کنار گذاشته شدن فیروز کریمی از پست مربیگری استقلال و آمدن سرمربی جدید تیم نیز کنار بیاید.
▪ چرا وارد حاشیه و اعتراض و انتقاد شده‌ای؟
ـ خودتان می‌دانید من اهل حاشیه و این‌گونه مسائل نیستم ،آن هم در دوران پایانی فوتبال. اگر می‌بینید در خصوص قضاوت نوید مظفری داور بازی تیم استقلال با فجر سپاسی آن حرف‌ها را زدم واقعیت بود و حرف نادرستی را بیان نکرده‌ام.
▪ اما شما کاپیتان تیم هستید و باید دیگران را آرام کنید.
ـ هیچ‌وقت در سال‌های زیادی که فوتبال بازی کرده‌ام دنبال جار و جنجال و ایجاد حاشیه نبوده‌ام به‌خصوص که اینک در سال‌های پایانی فوتبال خود به‌سر می‌برم و همواره سعی داشته‌ام بازیکنان را به صبور بودن و اطاعت از دستورات داوران ترغیب کنم ولی مگر انسان چقدر ظرفیت دارد که ناحقی‌ها را تحمل کند؟
▪ از این مساله ناراحت نیستید که شاید شما را محروم کنند؟
ـ وقتی حرف حق بزنید نباید از پیامدهای آن ناراحت بشوید. چرا بازیکنان نباید از عملکرد داوران انتقاد کنند ولی آنها فقط با گفتن ببخشید مرتکب اشتباه شدم کار را فیصله بدهند؟ امیدوارم روزی برسد که همه چیز روی اصول باشد و با منطق در مورد آن تصمیم‌گیری شود و احساسات در آن نقش نداشته باشد.
▪ قهر و آشتی بازیکنان را چگونه توجیه می‌کنید؟
ـ قبول دارم. بعضی رفتارها در تیم درست نبوده و بیشتر جنبه احساسی داشته تا منطقی. ولی آیا این مسائل فقط در تیم ما وجود داشته و همه تیم‌ها محیطی آرام داشته‌اند؟ به‌طور حتم جواب منفی است و نباید از شیطنت‌های دیگران غافل شویم.
▪ از دیدگاه شما ریشه آنها در کجاست؟
ـ متاسفانه فرهنگ نیمکت‌نشینی در فوتبال ما هنوز حل نشده و باید آن را جا انداخت تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم. اما یک نکته را هم نباید از نظر دور داشت که همیشه بازیکنان اعتراض غیرمنطقی ندارند و طبیعی است که واکنشی در خصوص این کار داشته باشند.
▪ اگر رفتاری که با دیگران شده با شما می‌شد باز هم چنین حرفی را می‌زدید؟
ـ اگر در این فصل به آمار و ارقام نگاه کنید می‌بینید که بنده چندان بازی هم نکرده‌ام و بیشتر ذخیره بوده‌ام ولی هر بازیکنی شخصیت و دیدگاه خودش را دارد و نباید آنها را با هم قیاس کرد.
▪ عده‌ای معتقدند فیروز کریمی بین بازیکنان فرق گذاشت.
ـ من این حرف را قبول ندارم چون کادر فنی یک تیم اول در فکر حفظ آبروی خودش است و هیچ وقت نمی‌آید بازیکنان کارآمد را به دلیل علاقه نداشتن به آنها از ترکیب اصلی بیرون بگذارد. ولی ممکن است در انتخاب و بازی دادن به آنها سلیقه‌ای عمل کند که این کار در خیلی از تیم‌ها اعمال می‌شود.
▪ آیا شما این حرف را قبول دارید که کریمی نفرات مورد توجه حجازی را مخصوصا بیرون گذاشت؟
ـ بحث در خصوص کار فنی سرمربی در ارتباط با چیدمان بازیکنان بدین شکل که عنوان می‌کنید صحیح نیست و اجازه بدهید من وارد چنین مسائلی نشوم که بعد مشکل‌ساز شود. در کل بعید می‌دانم چنین تفکری در ذهن آقای کریمی بوده باشد.
▪ جایگاه شما در جدول رده‌بندی منطقی است؟
ـ اصلا منطقی نیست و ما هم قبول داریم باید حداقل در بین چهار تیم بالای جدول قرار می‌گرفتیم ولی نشد!
▪ برای فصل بعد چه تصمیمی گرفته‌ای؟
ـ هنوز به طور رسمی در این خصوص صحبتی انجام نشده است و بعضی از شایعات که در مطبوعات انعکاس پیدا می‌کند فقط ساخته و پرداخته ذهن آنهاست.
▪ آیا در فکر مربیگری استقلال هم بودی؟
ـ حقیقت امر این است که من پست مربیگری‌ را دوست دارم و می‌خواهم پس از پایان یافتن دوران فوتبالم وارد این کار شوم. البته سعی خواهم کرد کلاس‌های لازم کار مربیگری را ببینم تا اگر روزی این شغل را انتخاب کردم کامل باشم.
▪ چرا بعضی از بازیکنان در کسوت مربی نمی‌توانند با همدوره‌های خود در تیم ارتباط منطقی داشته باشند و با مشکل روبه‌رو می‌شوند؟
ـ به نظر من این موضوع به شخصیت فرد و نوع رفتار و کردارش در دوران بازیگری با آنها برمی‌گردد. چون همه بازیکنان می‌دانند اگر روزی بخواهند وارد حرفه مربیگری شوند اگر اصولی را رعایت نکنند به طور طبیعی بعد که وارد این کار شوند دچار مشکلاتی می‌شوند که شما مطرح کردید.
▪ برای جام حذفی چه برنامه‌هایی دارید؟
ـ ما برای اینکه فصل را با ناکامی پشت سر نگذاریم فقط به دنبال کسب جام حذفی کشور هستیم و همه با هم متحد شده‌ایم برای شاد کردن طرفداران آن را به دست آوریم.
▪ بعد از جام حذفی قرار است به آلمان بروید؟
ـ صحبت‌هایی شده که برای حضور در کلاس مربیگری راهی آلمان و شهر کلن شوم که اگر شرایط و موقعیت فراهم شود حتما این کار را خواهم کرد.
منوچهر واحدی
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید