جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


در شهر خبری نیست، هست


در شهر خبری نیست، هست
تماشای بوتیک ها و فروشگاه های لباس در این وقت از سال که همه چشمشان را به ویترین مغازه ها دوخته اند تا ببینند از میان لباس های تن مانکن های رژه لباس یا کیف و کفش های طراحی شده کدام به بازار
می آید تا همان را بخرند و بپوشند و به پا کنند، همواره یکی از دلمشغولی های اهالی مد بوده است. با اینکه روزبه روز بر تعداد طراحان لباس و کیف و کفش افزود می شود ، به نظر می رسد امسال مدیست ها به رغم مدل های فراوانی که ارائه دادند نتوانستند بازار فروش خوبی برای خود دست و پا کنند . در این میان تنها مارک های معتبر و قدیمی هستند که بدون هیچ تبلیغ و حتی نمایش دستاوردهای تازه شان ، کماکان مشتری های خود را دارند و برایشان هیچ فرقی نمی کند که در بقیه کمپانی های تازه کار چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
تا این ماه از فصل بهار که رونق بازار مد لباس و کیف و کفش در دست مارک های گوچی (Gucci) ، والنتینو (Valentino) ، ورساچه (Versace)و انریکو کووری (Enrico Coveri) بوده است. آرمانی (Armani) هم از این جهت که بیشترین وقت خود را صرف طراحی لباس هنرپیشگان شرکت کننده در جشنواره فیلم کن که هم اینک درحال برگزاری است، کرده، نتوانست همچون سال های گذشته در این فصل خودنمایی کند. درماه گذشته محصولات گوچی در صدر پرفروش ها بود و در یکی دو هفته اخیر والنتینو گوی سبقت را ربود و توانست جایگاه ویژه ای نزد اهالی مد برای خود کسب کند.
والنتینو که در میان مارک های ایتالیایی یکی از قدیمی ها به شمار می رود، در یکی از شعبه های خود در میلان کیف و کفشی را ارائه کرده است که اوایل فصل برای آنجلینا جولی بازیگر صاحب نام هالیوود طراحی کرده بود. این کیف و کفش صورتی که
نمونه اش را در تصویر می بینید و به کیف و کفش جولی معروف است ، به یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین مدل ها برای زنان جوان بدل شده است. به گفته سیلویا یکی از فروشندگان شعبه والنتینو در میلان، سه ویژگی راحتی ، شیکی و رمانتیک بودن که در کیف و کفش جولی نهفته است، باعث شده تا این مدل خیلی زود بر سر زبان ها بیفتد. گذشته از کیف و کفش جولی علاوه بر زیبایی خود آن، نباید اسم آنجلینا جولی را در فروش بالای آن بی تاثیر دانست. دیگر مدل های ارائه شده کیف و کفش چندان تغییر و تحولی نسبت به گذشته نداشته اند.
کیف ها همچون سابق از جنس ورنی، دسته کوتاه و زنبیلی شکل هستند و کفش ها هم ۴ مدل دارند. یکی از فر م کفش های پرطرفدار، مدلی است با پاشنه ۵ سانتی و مربع شکل که پنجه گرد دارد و در
پیاده روی های طولانی مدت کمترین فشار را به پا وارد می کند. این مدل تقریبا شبیه به مدل کفش های سال های ۱۹۵۰ است که بیشتر از جنس ورنی و به رنگ های خیلی روشن نظیر قرمز، زرد و سبز تولید شده اند.
نوع دیگری از کفش ها، کفش های پاشنه خنجری هستند که آن ها نیز پنجه گرد بوده و رویه آن ها کوتاه است و معمولا با یک گل یا پاپیون تزئین شده اند. این مدل هم با اینکه پاشنه آن کمتر از ۱۰ سانت نیست فروش خوبی نسبت به دیگر مدها در میان نسل جوان داشته است. صندل های پاشنه سه سانتی رنگی وبا رویه باریک و تزئین شده با پاپیون و گل و همین طور صندل های سفید و شیری با رویه شیشه ای و تزئین شده از سنگ های آبی و قرمز رنگ از دیگر مدل های رایج در بوتیک ها هستند که نسبت به دو مدل قبلی از فروش کمتری برخوردارند و بیشترین خریداران آن ها به خصوص مدل دوم را عروس ها و دخترانی که برای برگزاری جشن نامزدی آماده می شوند، تشکیل می دادند.
برعکس یکنواختی که در مدل کفش های زنانه دیده می شود؛ کفش های مردانه از طراحی جذاب تری برخوردارند. یکی از ویژگی های کفش های مردانه مد بهاره امسال که به American Summer مشهور است، رنگ آمیزی آن هاست. بیشتر کفش ها طرحی شبیه کتانی داشته و در رنگ های سفید، طوسی، آبی عرضه شده اند. به نظر می رسد مردان در چند سال اخیر تمایل زیادی به پوشیدن کفش ها و لباس های رنگی از خود نشان دادند که ویترین مردانه فروشی ها از نظر رنگ آمیزی برتری خاصی به ویترین بوتیک های لباس و کیف و کفش زنانه دارد.
حال باید دید این روند تا چه زمانی ادامه دارد و دامنه یکنواختی مدیست ها در طراحی کیف و کفش زنانه تا کجا پیش می رود و کی می شود که یکی از طراحان طلسم یکنواختی بازار را بشکند و طرحی ارائه دهد که همه اهالی مد را شگفت زده کند و حیاتی تازه به این عرصه ببخشد.
منبع: www.elle.it
منبع : روزنامه سرمایه


همچنین مشاهده کنید