سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / Tuesday, 19 September, 2017

نگاهی به برنامه‌های مایکروسافت برای رقابت با گوگل


نگاهی به برنامه‌های مایکروسافت برای رقابت با گوگل
● مایکروسافت چگونه می‌خواهد بازار تبلیغات آنلاین را از آن خود کند؟
کوین جانسون از مایکروسافت درباره کسب‌وکار آنلاین این غول نرم‌افزاری و تلاش‌های آن برای کسب سهم بیشتری از تبلیغات آنلاین در شرایطی که هیچ امیدی به ادغام با یاهو وجود ندارد، سخن می‌گوید
مایکروسافت هنوز هم در بازار بزرگ و پرمنفعت نرم‌افزار رایانه‌های شخصی سلطه کامل دارد و در بازار نرم‌افزارهای سرور و سازمانی هم جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است. ولی هم اکنون در ردموند واشنگتن – مقر اصلی مایکروسافت- یک موضوع مهم‌تر وجود دارد. این روزها در ردموند فقط صحبت از تبدیل شدن مایکروسافت به بزرگ‌ترین مرکز تبلیغات آنلاین به گوش می‌رسد.
مایکروسافت آن‌قدر در این هدف جدی است که حاضر بود ۴۷.۵ میلیارد دلار بری خرید یاهو بپردازد. اما با پافشاری مدیران یاهو برای بالا بردن مبلغ بالأخره تحمل بالمر تمام شد و در نتیجه مایکروسافت در روز سوم ماه مارس اعلام کرد که پیشنهادش را پس گرفته است.
اما پس گرفتن پیشنهاد خرید یاهو به معنی پس گرفتن وعده‌های داده شده در مورد تسخیر بازار تبلیغات آنلاین نیست. علت پافشاری مایکروسافت بر موفقیت در بازار تبلیغات آنلاین این است که تهدید جدی برنامه‌های کاربردی تحت وب بر ضد برنامه‌های سنتی دسک‌تاپ هر روز بیشتر از روز پیش احساس می‌شود. در واقع مایکروسافت هم‌اکنون هسته اصلی کسب‌وکار خود را در خطر می‌بیند.
هم‌اکنون نرم‌افزارهای آنلاینی که برای ساخت اسناد متنی یا صفحات گسترده به کار می‌روند به طور رایگان عرضه می‌شوند و هزینه آنها از محل فروش تبلیغات تأمین می‌شود. سردبیر شعبه بیز‌نس‌ویک در سیاتل،‌ آقای جی گرین، با کوین جانسون، رئیس واحد پلتفرم‌ها و خدمات آنلاین مایکروسافت در این مورد مصاحبه کرده است. در ادامه خلاصه مصاحبه مذکور را می‌خوانید.
● چرا مایکروسافت باید در بازار تبلیغات آنلاین و دیجیتال پیشرو باشد؟
چند دلیل مهم وجود دارد. دلیل اول این است که تبلیغات آنلاین یک بازار ۴۰ میلیارد دلاری دارد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در دو تا سه سال ‌آینده این مبلغ دو برابر نیز خواهد شد. بنابراین بازار مذکور یک فرصت رشد بسیار مهم برای مایکروسافت محسوب می‌شود.
دلیل دوم این است که کسب‌وکار تبلیغات آنلاین بر پایه الگوریتم‌های نرم‌افزاری بنا شده است. در این کسب‌وکار همه چیز به نرم‌افزاری بستگی دارد که در عرض چند میلی‌ثانیه تصمیم می‌گیرد که کدام تبلیغ را برای کدام کاربر بفرستد. چنین نرم‌افزاری حجم عظیمی از اطلاعات را مدیریت می‌کند. چنین نرم‌افزاری ابزارهای جریان کاری (workflow) را برای صاحبان و خریداران فضای تبلیغاتی تأمین می‌کند. چنین نرم‌افزاری به ناشرها امکان می‌دهد عملکرد خود را بهینه کنند. و دست آخر، چنین نرم‌افزاری به آگهی‌دهندگان کمک می‌کند درآمد خود را بیشتر کنند. کسب‌وکار تبلیغات آنلاین یک کسب‌وکار نرم‌افزاری است که فرصت رشد بسیار زیادی را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهد.
دلیل سوم این است که مدل کسب‌وکار ما در مایکروسافت کم‌کم تبدیل به «نرم‌افزار + خدمات» می‌شود. در نتیجه باید در میان مدل‌های تجاری خودمان نوعی تعادل داشته باشیم. مدل کسب درآمد از فروش مجوز نرم‌افزار ادامه خواهد داشت ولی در کنارش خدماتی وجود خواهد داشت که هزینه‌شان از محل تبلیغات تأمین خواهد شد. بنابراین بهترین راهبرد برای ما این است که خودمان خدمات تبلیغاتی ارائه بدهیم تا اینکه متکی به خدمات شرکت‌های طرف سوم باشیم. چون شرکت‌های طرف سوم بدون شک، منافع ما را به عنوان اولویت اول در نظر نخواهند داشت.
دلیل سوم برای من بسیار جالب بود چون نشان می‌دهد که نگاه شما به تبلیغات آنلاین هم به عنوان یک فرصت و هم به عنوان یک تهدید است.
خب من کاملاً اعتقاد دارم که داشتن یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین برای ما بهتر از اتکا به شرکت‌های دیگر است. پس می‌توان گفت که این کسب‌وکار برای ما بسیار مهم است.
شما و آقای بالمر وقتی پیشنهاد ادغام با یاهو را برای اولین بار در ماه فوریه اعلام کردید دلایل بسیار زیادی برای موجه جلوه دادن آن داشتید. در آن زمان شما گفتید که این ادغام در رقابت با گوگل به شما کمک خواهد کرد. حالا که این ادغام منتفی شده چگونه خیال دارید اهدفتان را محقق کنید؟
در بازار تبلیغات گرافیکی ما مشغول بیشتر کردن تعداد کاربرانمان هستیم.
مایکروسافت از ابزارهای پی‌گیری خودش برای محاسبه علایق کاربر استفاده می‌کند و بر اساس اطلاعات، تبلیغات مربوط به مسائل مورد علاقه او را در لحظه آنلاین بودنش در صفحات نمایش می‌دهد. به این ترتیب از یک فضای تبلیغاتی ارزان‌قمیت حداکثر استفاده صورت می‌گیرد. دومان می‌گوید: «ما چنین امکاناتی را در اختیار نداریم، پس از خدمات مایکروسافت استفاده می‌کنیم.»
چینین تبلیغات رفتاری‌ای هم روز به روز گسترش بیشتری پیدا می‌کنند و شرکت‌های دیگر مانند یاهو هم از آن بهره بیشتری می‌برند.
اما پرحاشیه‌ترین واکنش لوریزیو و گروهش وقتی بود که اعلام کردند تبلیغات متنی در کنار نتایج جست‌وجو آنقدرها هم که تبلیغ می‌شود مهم و تأثیرگذار نیستند.
آزمودن فناوری‌ تبلیغات مایکروسافت
در سال‌های اخیر مایکروسافت مشغول توسعه فناوری جدیدی بوده که به صاحبان تبلیغات اطلاعات بیشتری را ارائه می‌دهد. این فناوری «نگاشت میزان درگیری کاربران» نام دارد و ۱۶ شرکت تبلیغاتی از ماه فوریه امسال تاکنون در حال آزمایش آن بوده‌اند.
این فناوری از فایل‌ها‌ی کوکی -که در رایانه کاربران ذخیره می‌شود و سابقه اینترنت‌گردی کاربر در آنها باقی می‌ماند- استفاده می‌کند. به این ترتیب مایکروسافت می‌تواند بفهمد که کاربر در فاصله یک ماهة از کلیک کردن روی یک تبلیغ باز هم تبلیغاتی از آن نوع را دیده است یا خیر.
مایکروسافت با استفاده از این فناوری ارزش نسبی هر تبلیغ آنلاین را تعیین می‌کند و برای تبلیغ‌های ویدیویی ارزش بیشتری قائل می‌شود چون فرض بر این است که آنها تأثیر بیشتری روی کاربر دارند.
به این ترتیب صاحبان تبلیغات دیدگاه بهتری درباره میزان موثر بودن تبلیغات خودشان پیدا می‌کنند و قیمت هر آگهی هم بر همین اساس مشخص می‌شود. برایان مک‌اندروز، یکی از مدیران این پروژه، می‌گوید: «این فناوری ضد جست‌وجو نیست و فقط روش بهتری برای ارزیابی میزان سود‌مندی تبلیغات محسوب می‌شود.»
بن وینکلر از طرفداران این فناوری به شمار می‌رود. او رئیس واحد رسانه‌های تعاملی در Ingenuity Media Group است که از زیرمجموعه‌های شرکت تبلیغاتی Martin Agency محسوب می‌شود. شرکت او یکی از شانزده شرکتی است که در آزمایش این فناوری با مایکروسافت همکاری کرده‌اند. در واقع فناوری مایکروسافت فقط روی یکی از مشتریان این شرکت به نام Alltel که ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی بی‌سیم است،‌ آزمایش می‌شود.
به گفته وینکلر، این فناوری نشان می‌دهد تبلیغات گرافیکی تأثیری دارند که تاکنون ناشناخته بوده است. به همین دلیل وینکلر خیال دارد از این پس به مشتریانش توصیه کند که درصد بیشتری از بودجه خود را صرف تبلیغات ویدیویی کنند. او می‌گوید: «ما مشغول کم کردن اعتباری هستیم که برای تبلیغات متنی قائل بودیم.»
گوگل از اظهارنظر در مورد ادعاهای مطرح‌شده از سوی مایکروسافت در این مقاله خودداری کرد. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که صاحبان تبلیغات نباید فقط روی تعداد کلیک‌ها در تبلیغات متنی تمرکز کنند. در واقع خود گوگل هم مشغول ساخت ابزار‌ جدیدی برای گسترده کردن دامنه تبلیغات آنلاین است.
آیا همه اینها کافی هستند که مایکروسافت به یکی از بزرگان صنعت تبلیغات آنلاین تبدیل شود؟ هنوز پاسخ این سؤال مشخص نیست. هم اکنون گوگل در آستانه وارد شدن به این بازار است و یاهو هم یک تهدید جدی محسوب می‌شود.
این شرکت از پیشگامان فناوری آگهی‌های تصویری است و به عقیده کارشناسان سهمش در بازار تبلیغات گرافیکی از مایکروسافت بیشتر است. این سایت در هر ماه پانصد میلیون بازدیدکننده دارد که باعث می‌شود که هدفی جذاب برای صاحبان تبلیغات به شمار رود.
یاهو در کسب‌وکار رسانه دیجیتال هم جایگاه نخست را دارد و سایت‌های ورزشی، مالی، و خبری‌اش کاربران بسیاری دارند. جری یانگ در مورد شرکتش می‌گوید: «من هنوز هم اعتقاد دارم که تجربه کاربری بسیار خوب ما در کنار پیش‌روی در بازار تبلیغات باعث می‌شود که یاهو شرکتی منحصربه‌فرد باشد.»
بالمر همیشه می‌تواند به سراغ پشتیبانان مالی‌اش برود. شاید او تصمیم بگیرد که مایکروسافت نیاز به خرید یک یا چند شرکت برای رقابت با گوگل دارد. شایعه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مایکروسافت از طریق خریدن AOL یا یک شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک سعی خواهد کرد به تعداد کاربرانی که با خرید یاهو به دست می‌آورْد، نزدیک شود. بسیاری هنوز اعتقاد دارند که مایکروسافت و یاهو در نهایت با هم ادغام خواهند شد. آناند ساندارم می‌گوید: «من مطمئن هستم که این دو شرکت در نهایت چاره‌ای به جز ادغام با هم نخواهند داشت.»
اما در حال حاضر لوریزیو و همکارانش باید با هر آنچه در چنته دارند به جنگ گوگل بروند. لوریزیو اعتقاد دارد که مایکروسافت فناوری و قدرت مالی لازم برای پیروزی در این مبارزه را دارد. او می‌گوید: «من آمده‌ام که پیروز شوم.»


منبع : پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

مطالب مرتبط

کلمات در حال جستجو
آموزش قالی‌بافی به کودکان , جام نشنال , مقام اماراتی , تغییر شکل , بوستی , شکرانه , مصلحی , اقدام پیشگیرانه , پروژه های دست اجرا , نیروگاه هسته‌ای مصر , انتقال خون قزوین , رقابت لیگ جهانی , درون خودرو , جشنواره مهارت , اولین کلینیک , تلویزیون و نوروز , بازیکنان ملی پوش , گفتگوی ویژه خبری , سالگرد شهید زرهرن , فرآورده‌های گوشتی , 18 هزار , مشارکت اجتماعی , هزاره ققنوس , گزارش های استانی , آنجل , زمین خواری , عكس زن , بحران در روابط , تحریم غیرهسته‌ای آمریکا علیه ایران , صربسکا بوسنی , سنحان , شعار انتخاباتی , دوربین نظارت , سفال‌منش , مشغله , تل آویو / رژیم صهیونیستی , اوماگ , دیدار وزیر ارشاد , جان باختن سه نفر , گرامیداشت 12 , ورزشکار لرستانی , توفان ستاره , رئیس هیات گلف , خزانه داری ایران , قیمت سنگ آهن , رژیم گیاهی , تبعیض نژادی , ایوشانک , تکلیفی , مصرف قرص برنج ,

برخی از مطالبی که کاربران هم اکنون در حال خواندن آن هستند
فرآیند اجرای بازاریابی , تأثير زبان ترکى در زبان فارسى , بقعه شیخ زاهد گیلانی , علوم پایه , هکتور برلیوز , آرامگاه شیخ محمد لاهیجی، شیراز (ایلخانیان) , نثر ساده به تقلید اروپا , تاجری که اقبالش برگشت و دوباره به او رو کرد (۱) , هذیان‌ها (dalusions) و توهم‌ها (hallucination) , بدار دست ز ریشم که باده‌ای خوردم , سازماندهی محیط و تجارب یادگیری , کانال‌های تهیه و توزیع دولتی , اپیدمیولوژی توصیفی در میگرن و سردرد , سیاستگذاری , استرالیا و نیوزلند (۲) , رومینز , تنور (بروجرد) , شوق می از بهار گل‌اندام تازه شد , بده آن باده دوشین که من از نوش تو مستم , فیلتر قرمز ,

برخی منابع مهم خبری
qudsonline.ir قدس آنلاین , shefanews.com شفا نیوز , piroozionline.ir روزنامه پیروزی , eranico.com ارانیکو , fc-perspolis.com پرسپولیس , donyayesanat.com دنیای صنعت , ikcopress.com ایران خودرو , asriran.com عصرایران , kanoonnews.ir کانون پرورش فکری , cinemapress.ir سینما پرس , cbi.ir بانک مرکزی , peymane.ir پیمانه , zistboom.com زیست‌بوم , irannaz.com ایران ناز , mobile.ir موبایل , sport.shafaqna.com شفقنا ورزشی , parsfootball.com پارس فوتبال , aftabeyazd.ir روزنامه آفتاب یزد , modeonline.ir مدآنلاین , chetor.com چطور , qudsonline.ir روزنامه قدس , khordadnews.ir خرداد نیوز , tarashe.com تراشه , persianmags.com پرشین مگز , itna.ir ایتنا , honarpress.com هنر پرس , favanews.com فاوا , hamshahrimags.com مجلات همشهری , asemanweekly.com آسمان , dchq.ir ستاد مبارزه با مواد مخدر ,

وبگردی
بالاخره خودروی چینی بخریم یا نه؟
بالاخره خودروی چینی بخریم یا نه؟ - جیلی، چری، لیفان، ام وی ام، جک و ... همگی اسامی ماشین های چینی است که در چند سال اخیر بازار ایران را قرق کرده اند. ماشین های خوش بر و رویی که حالا مشتری های زیادی هم پیدا کرده اند و به دلیل آپشن های مختلفی که دارند، خیلی ها را به سمت خودشان جلب کرده اند اما از آنجا که پشت سر اجناس چینی هیچ وقت خوب حرف نمی زنند، این ماشین ها هم هیچ وقت با اقبال عمومی مواجه نشدند.
مشاهده زندگی جدید خانم رهنما فعلآ بلامانع است / عکس
مشاهده زندگی جدید خانم رهنما فعلآ بلامانع است / عکس - عقد «بهاره رهنما» و همسرش در حرم امام رضا (ع)
اولین گفت‌وگو با بهاره رهنما و همسر دومش / فیلم
اولین گفت‌وگو با بهاره رهنما و همسر دومش / فیلم - فیلم - اولین گفت‌وگو با بهاره رهنما و همسر دومش بعد از شروع زندگی مشترک را تی وی پلاس منتشر کرد.
لحظه دیدار امیرعباس (کچلیک) و محمدرضا گلزار!
لحظه دیدار امیرعباس (کچلیک) و محمدرضا گلزار! - امیر کچلیک، کودک خوش زبان مازندرانی را حالا همه می شناسند. کودک بامزه ای که با ویدئوی کچلیک در اینستاگرام مشهور شد و به برنامه ماه عسل هم راه پیدا کرد. او چندی پیش در یک ویدئوی دیگر گفت که آرزو دارد محمدرضا گلزار را ببیند. آرزوی امیر حالا برآورده شده و او توانسته با محمدرضا گلزار دیدار کند. عکس العمل تماشایی امیر کچلیک را در لحظه دیدن گلزار در ویدئوی زیر ببینید.
تصاویر ازدواج مجدد بهاره رهنما
تصاویر ازدواج مجدد بهاره رهنما - بهاره رهنما که بیشتر کارهای او با مضمون ظنز و کمدی است . روز شنیه 4 شهریور با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد.
جنجال جدید جواد خیابانی
جنجال جدید جواد خیابانی - «فدای سرت که سرم را می‌بری» این جمله یعنی اینکه من اصلا کاری که تو می‌کنی (داعش) برام مهم نیست. من اینجا آمده ام تا در دفاع از حریم و حرمت خاندان پیامبرم سر بدهم.
اولین گفتگو با حمید صفت پس از دستگیری / تصاویر
اولین گفتگو با حمید صفت پس از دستگیری / تصاویر - حمید صفت خواننده رپ،پس از پنج ساعت انکار سرانجام در جریان تحقیقات پلیس به قتل پدرخوانده اش اعتراف کرد.
فیلم حضور تینا آخوندتبار در مسابقات بوکس!
فیلم حضور تینا آخوندتبار در مسابقات بوکس! - این بازیگر ایرانی که مدتهاست خبری از حضور او در عرصه هنر نیست برای اولین بار مقابل حریف چینی مسابقه داد.
فیلم لحظه فوت میوه فروش پس از درگیری با ماموران شهرداری
فیلم لحظه فوت میوه فروش پس از درگیری با ماموران شهرداری - در صحنه درگیری ماموران شهرداری قم بادستفروشی درخیابان شاهد،ماموران باکوبیدن سردستفروش به جدول خیابان وی رابقتل رساندند
ویدیو کامل از نبرد و اسارت شهید حریم آل الله محسن حججی
ویدیو کامل از نبرد و اسارت شهید حریم آل الله محسن حججی - شهید محسن حججی از مدافعان حرم در سوریه بود که پس از اسارت بدست تروریست های داعش به شهادت رسید.
جشن تولد ۶۰ سالگی مهرانه مهین‌ترابی
جشن تولد ۶۰ سالگی مهرانه مهین‌ترابی - جمعه ۲۰ مرداد بیست و پنجمین مراسم «تولد ماه» به مناسبت سالروز تولد مهرانه مهین‌ترابی، بازیگر سینما و تلویزیون، با حضور جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای دینی برگزار شد.
سلفی حقارت فراموش شدنی نیست
سلفی حقارت فراموش شدنی نیست - تصویر پشت صحنه برنامه رادیویی فرزاد حسنی و دوستانش را مشاهده می کنید.
دختر خلخالی: پدرم خشن نبود/ اهل مماشات نبود
دختر خلخالی: پدرم خشن نبود/ اهل مماشات نبود - مدرسه که می‌رفتم تقریباً همه معلم‌های من می‌دانستند که پدر من کیست. این خیلی اذیت می‌کرد. تک‌وتوک می‌آمدند و سفارش دوست و آشنایی را برای کاری می‌کردند.
اسکورت تامل برانگیز و عجیب خودروی مهران مدیری در مشهد!
اسکورت تامل برانگیز و عجیب خودروی مهران مدیری در مشهد! - مهران مدیری که برای حضور در جمع مخاطبان فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» به مشهد رفته بود با اسکورت ویژه به سینمایی رفت که هوادارانش برای استقبال منتظر او بودند.
حرکات عجیب احمدی  نژاد هنگام تعریف خاطرات بقایی از زندان!
حرکات عجیب احمدی نژاد هنگام تعریف خاطرات بقایی از زندان! - حرکات عجیب احمدی نژاد هنگام تعریف خاطرات حمید بقایی از دوران زندان کوتاه مدتش
آزاده نامداری تیتر یک پرتیراژترین روزنامه سوئیس/ عکس
آزاده نامداری تیتر یک پرتیراژترین روزنامه سوئیس/ عکس - روزنامه پرتیراژ عصر سوییس بنام بلیک که بصورت رایگان توزیع میشود ، این تیتر را برای آزاده نامدارى انتخاب کرد:دورویی!
چرا واکنش افکار عمومی به آزاده نامداری بی رحمانه است؟
چرا واکنش افکار عمومی به آزاده نامداری بی رحمانه است؟ - متاسفانه جامعه ما و نظام ها و نهادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه افراد را تشویق و حتی وادار می کنند چیزی غیر از آن خود واقعی خود باشند. اگر خانم نامداری خود را خیلی محجبه نشان نمی داد شاید این واکنش بی رحمانه نسبت به ایشان ایجاد نمی شد.
فیلم | لحظه هولناک اسید پاشی در خیابان ولی‌عصر
فیلم | لحظه هولناک اسید پاشی در خیابان ولی‌عصر - فیلم - تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته از لحظه اسید پاشی در یک مغازه در خیابان ولی عصر تهران را در ویدئوی زیر می‌بینید.
پربازدیدها