چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ / Wednesday, 15 August, 2018

گردشگری جنسی


گردشگری جنسی
گردشگری جنسی گسترش سریع و روزافزون شبکه اینترنت، به تبلیغات صنعت گردشگری جنسی به ویژه جهت ساکنان اروپای غربی و آمریکا، رونقی دوچندان بخشیده است.
در این تبلیغات خدماتی نظیر تورهای جنسی، فاحشه‌خانه‌ها و سفارشات اینترنتی زنان روسپی در کشورهایی نظیر تایلند، فیلیپین و کوبا ارائه می‌شود. بی‌شک در این وضعیت، علاوه بر گسترش قاچاق زنان و کودکان، ضربات سنگینی بر حقوق انسانی زنان و کودکان وارد شده و آنها را به یک کالای جنسی جهت مردان هوسران گردشگر، تبدیل نموده است.
مبلغان تورهای جنسی، اندام‌ها و جنسیت زنان را در کل کره خاکی و از طریق شبکه اینترنت به حراج می‌گذارند. این شبکه، ارتباط بین‌المللی جهت فروش زنان در یک بازار جهانی و به ویژه جهت مردان کشورهای صنعتی به وجود آورده است. در دو سال گذشته، امکانات چندرسانه‌ای (صوت و تصویر) به شبکه اینترنت افزوده شده که تبدل رنگ، گرافیک، عکس، انیمیشن، صدا و تصاویر متحرک را ممکن نموده است. این ویژگی‌های پرشور و نوین اینترنت، به رشد سریع منافع تجاری در بخش‌های گوناگون شبکه منجر گردیده است که در این میان «صنعت سکس» یکی از پیشگامان در استفاده از این ویژگی‌هاست.
تبلیغات ویژه تورهای جنسی، فاحشه‌خانه‌ها و استریپ‌بارها (بارهایی که در آن افرادی کاملاً برهنه می‌شوند). به سهولت و بدون کمترین محدودیتی در شبکه اینترنت ارائه می‌گردد. چند مثال را مرور می‌کنیم: اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی، امروزه به مکانی جهت تبادل اطلاعات در توصیه‌ها برای گردشگری‌های جنسی و یافتن زنان روسپی در کشورهای مختلف تبدیل شده است. اطلاعاتی نظیر چگونگی سفر، قیمت‌ هتل‌ها، شماره تلفن‌ها، کرایه تاکسی‌ها، قیمت مشروبات الکلی، قمیت خدمات جنسی ارائه شده و انواع آن را به راحتی می‌توانید در این اتاق‌ها بیابید.
تصاویر مستهجن این سفرها نیز در دسترس همگان است. در تابستان ۱۹۹۵ یک مرد آمریکایی، برای اولین بار «تورهای جنسی» به مقصد جمهوری دومینیکن را در شبکه اینترنت تبلیغ نمود.
این تور ۴ روزه با همراهی یک راهنما جهت ارائه اطلاعات کاربردی در مورد چگونگی یافتن و ارتباط با زنان روسپی و همچنین یافتن گروه‌های عیاشی ارائه می‌شد. این تورها با سکس دهانی توسط یک زن جذاب که از سوی راهنمای تور انتخاب می‌شد، همراه بود و یا در تبلیغات مربوط به «تعطیلات جنسی» در کاستاریکا که با ارائه راهنمای گردشگری (زنان روسپی بومی) همراه بود، با طولانی شدن زمان تور امکان تعویض راهنماها نیز ممکن بود. شوهای مبتذل سکسی نیز در تایلند به یکی از بخش‌های مهم گردشگری تبلیغ شده در اینترنت بدل شده است.
از تصاویر زنان کاملاً عریان نیز در این تبلیغات استفاده می‌شود. در یکی از تبلیغات مربوط به سفر به فیلیپین، که با ارائه تصویر یک زن همراه است، وی از شما دعوت می‌کند که جهت دیدن فیلیپین با وی همراه شوید! در این تبلیغات از آن کشور به عنوان مکانی جذاب و هیجان‌انگیز نام برده شده است. در این تبلیغات به اختصار به وجود زنان روسپی در همه جای کشور و با ارائه لیست قیمت آنان اشاره شده است.
به نظر می‌رسد همه حرف‌ها پیرامون عشق، زناشویی کودکان دور می‌زند. در تبلیغاتی دیگر، ارائه یک راهنمای مؤنث اختصاصی جهت این تورها تبلیغ شده است.
در این تبلیغات اشاره شده که کلیه دستمزدها باید به مدیر تور و نه زن پرداخت گردد، اما پرداخت انعام فراموش نگردد! و یا گفته می‌شود که این زنان به سن، ظاهر و ثروت شما توجهی نخواهند کرد. در تبلیغی دیگر با ارائه لیستی مصور از زنان مختلف، آدرس‌های آنان به خریداران فروخته می‌شود. همه این تبلیغات برای سودآوری فاحشه‌خانه‌ها و هتل‌ها و مشروب‌فروشی‌های نیز مفید خواهند بود. در سفارشات اینترنتی دختران برخلاف آنچه که به عنوان یافتن همسر در کشورهای دیگر تعبیر می‌شود، اکثر مردان پس از سفر به آن کشورها و ازدواج با آن دختران، آنان را ترک می‌کنند.
در گردشگری جنسی و سفر به مکان‌های هیجان‌انگیز، افراد محدودیت‌های موجود در منازل خود را نخواهند داشت. در شهرهای خارجی، مردان امکان همه نوع سوءاستفاده و بدرفتاری با زنان و دختران را به روش‌هایی که در کشورهای خودشان بسیار خطرناک و یا پردردسر است، خواهند داشت. برای تعدادی از مردان، جذابیت بانکوک به دلیل وجود دختران بسیار جوان و روش‌های شبیه به برده‌داری در آن است. در تبلیغات اینترنتی سفر به بانکوک، به رضایت مردانی که پیش از این به تایلند سفر کرده‌اند، اشاره شده است. نیروهای پرقدرت تبعیض نژادی، آزار زنان، تسلط کشورهای قدرتمند و استعمار اقتصادی در فروش زنان جذاب و شهوانی متحد گردیده‌اند.
اکثر مکان‌های توریسم جنسی در نیم کره جنوبی نظیر تایلند و فیلیپین سال‌های آغاز فعالیت خود را با تقاضای مربوط به زنان روسپی توسط نظامیان اشغالگر آمریکایی آغاز نموده است و با ترک ارتش آمریکا، دلالان محبت (قوادان) و کارگزاران فعال در این صنعت بازار جدیدی را برای زنان تایلندی و فیلیپینی جهت تورهای نسی به مقاصد ژاپن و اروپا پیدا کرده‌اند. سود فزاینده این تورها نصیب شرکت‌های فراملیتی، خطوط هواپیمایی، هتل‌ها و رستوران‌ها می‌گردد. با تبدیل روسپی‌گری به یکی از انواع گردشگری ویژه مردان، این فعالیت‌ها به یکی از عوامل توسعه اقتصادی کشورهای فقیر بدل شده است.
«صنعت گردشگری» همواره از سوی سازمان ملل متحد، بانک جهانی و گروه‌های مشاوره‌ای ایالات متحده به عنوان یکی از راه‌های ایجاد درآمد و بازپرداخت بدهی‌های خارجی کشورهای فقیر معرفی شده است.
کشورها با تعیین سیاست‌های گردشگری خود، می‌توانند در صورت تمایل از گسترش روسپی‌گری به عنوان یک جنبه گردشگری حمایت نموده و یا از شکل‌گیری آن جلوگیری نمایند. البته تعدادی از کشورها با اتکا به فروش اندام‌های زنان، به کسب درآمد روی آورده‌اند.
با رشد صنعت سکس، زنان و دختران بیشتری در یک شهر و یا کشور به این سو کشیده می‌شوند تا به گردشگران خارجی فروخته شوند. در «بارهای بانکوک» زنان و دختران اسم ندارند، بلکه شماره‌هایی بر لباس‌های تنگ و کوتاه آنان نصب شده است.
مردان آنان را با شماره‌هایشان انتخاب می‌کنند. آنها کالاهایی سکسی و قابل تعویض به معنای کامل کلمه هستند. در یک تخمین گفته شده است که ۱۰ درصد جمعیت مؤنث تایلند در صنعت سکس فعالند. در مراکز توریسم جنسی، نظیر بانکوک تقاضا برای زنان مورد استفاده در مراکز روسپی‌گری، از ظرفیت جمعیت بومی آن فراتر رفته و آنان قادر به تأمین زنان کافی جهت انجام تقاضاهای گردشگری خارجی نیستند، لذا دلالان محبت و پااندازها به سایر کشورها به ویژه آنهایی که بحران‌های سیاسی ، زنان را آسیب‌پذیر و نیازمند نموده، روی آورده‌اند.
مقامات تایلندی تخمین می‌زنند که هم‌اکنون ۲۰۰۰۰ زن برمه‌ای در فاحشه‌خانه‌ها فعالند که همه ساله به تعداد آنها افزوده می‌گردد.
هم چنین ۱۰۰۰۰ زن از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و ۵۰۰۰ زن چینی نیز همه ساله به تایلند روی آورده می‌شوند.
مردانی که از این سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند ، در یادداشت‌های خود به یکدیگر، گردشگران را به بازدید از کشورهایی که به سختی از فقر صدمه دیده‌اند ، دعوت می‌کنند. با کاهش درآمد سالانه، زنان مستأصل‌تر گردیده و در برابر روسپی‌گری ، مقاومت کمتری نشان می‌دهند و همچنین قیمت‌ها برای سکس با زنان روسپی هم پایین‌تر می‌آید. مردان در اکثر موارد، درآمد میانگین مناطق را به عنوان بخشی از اطلاعات عمومی در مورد هر کشور یا شهر خاطرنشان می‌کنند. این اطلاعات جهت توضیح و توجیه اینکه چرا زنان را می‌توان به بهایی اندک در مقایسه با درآمد مردان کشورهای صنعتی خریداری کرد، به کار می‌آید. با رشد توریسم جنسی، شهرها و کشورها بر اساس روسپی‌گری در سطح جهانی با بدنامی روبه‌رو می‌شوند. هنگامی که محیط سرشار از خودفروشی و قوادی گردد ، همه زنان حاضر در محیط‌های بیرونی به عنوان «روسپی» و همه مردان به شکل «قواد» دیده می‌شوند. در یکی از تبلیغات اینترنتی که از کوبا به عنوان مکانی جدید جهت خوشگذرانی مردان اروپایی در منطقه کارائیب نام می‌برد. یک مرد در گزارش خود از کوبا می‌نویسد: «شما هر دختری که بخواهید می‌توانید داشته باشید. فقط در برابر او در خیابان بایستید و از آن زن بپرسید که آیا تمایل دارید با من بیایید و او خواهد آمد… هدایای کوچکی نظیر لباس‌های زنانه یا عطر به همراه داشته باشید تا با شما نظیر یک سلطان برخورد شود».
یک توریست دیگر در مورد کوبا می‌نویسد: «هر دختر غیر مجرد کوبایی را می‌توانید داشته باشید. اکثر آنها در مورد روسپی‌گری چیزی نمی‌دانند تا اینکه با یک توریست آشنا می‌شوند.
«همچنین مرد دیگری در مورد اینکه چگونه یک دختر کمتر از ۱۲ ساله را برای سکس در بانکوک بیابید چنین می‌نویسد: «به دنبال مردان قواد باشید تا دختر مورد نظر خود را بیابید حتی اگر آن مرد نتواند به شما کمکی کند ، مرد مناسبی را به شما نشان خواهد داد».
تبدیل جنسیت زن به کالا جهت فروش به هر مردی، نجابت روحی و پاکی جسمانی او را که جزء حقوق پایه هر انسانی است ، از بین می‌برد. روسپی‌گری ، پایمال نمودن حقوق انسانی زنان است. کلیه مقالات ارایه شده در گردهمایی سازمان‌های غیردولتی و چهارمین کنفرانس جهانی زن در پکن ، به این مورد اشاره نموده‌اند که یک نیاز اساسی جهت پایان دادن به استثمار جهانی زنان و گردشگری جنسی احساس می‌شود. در قطعنامه کنفرانس می‌خوانیم: «ما خواهان پایان دادن به تجاوزات جنسی و همه انواع استثمار جنسی و خشونت و آزار جنسی زنان و کودکان هستیم. ما همچنین خواهان پایان دادن به قاچاق زنان و کودکان به ویژه گردشگری جنسی هستیم».
تبلیغات اینترنتی در مورد زنان روسپی در تورهای گردشگری جنسی ، باعث افزایش رفتارهای این چنینی مردان و همچنین برخورد روزافزون مردان با زنان به عنوان یک کالای جنسی می‌گردد.
اینترنت ، شبکه‌ای ارتباطی با سریع‌ترین رشد و فاقد قانونمندی است. این یک رسانه ارتباطی سریع است که می‌تواند مخاطبانش را در هر نقطه دنیا و در عرض چند دقیقه بیابد. این عوامل ، شبکه اینترنت را به مکانی پررونق جهت قاچاق بین‌المللی زنان تبدیل نموده است که موجب توسعه تجارت جهانی سکس گردیده است. هنوز هم وارد شدن و توسعه‌ی صنعت سکس در اینترنت، به عنوان آسیب‌هایی قلمداد می‌شود که بر زنان وارد می‌گردد.
اولین آسیب این است که با استثمار جنسی زنان ، حقوق انسانی آنان، پایمال می‌شود. کسانی که خواهان توقف این خشونت‌ها علیه زنان و کودکان هستند ، باید در همه جنبه‌ها نظیر حوزه‌های سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی ، محلی ، ملی و بین‌المللی فعالیت نمایند تا دنیایی بسازند که به مردان اجازه استثمار زنان و کودکان را ندهد.

محمود قوچانی

منبع : ایران سهراب

مطالب مرتبط

فکر نمی کردم این طور باشد!

فکر نمی کردم این طور باشد!
«ایرانیان عادت ندارند در منزل خود حمام بگیرند... هیچ مقررات ثابتی در مورد تعویض آب خزینه وجود ندارد. ورقه چربی جمع شده روی آب، روزی سه مرتبه و لجن كف آن روزی یك مرتبه صبح به صبح خارج می گردد... هر كس می تواند از حمام استفاده كند. اگر مبتلا به سفلیس یا كچلی است یا دوران نقاهت تیفوس را می گذراند. كسی نیست كه از حمام گرفتن او جلوگیری كند» عصبانی نشوید. این بخشی از گزارش هیأت اعزامی اداره صحیه جامعه اتفاق ملل است كه در سال ۱۳۰۳ تهیه شد. شاید ایراد ما این است كه سعی می كنیم همیشه پنجره های خوب را باز كنیم.
تصویری كه از ایران سال های دور (اوایل قرن) نزد جهانیان وجود شد در هاله ای از خیال و واقعیت تنیده شده بود. در یادداشت ها، سفرنامه های متعددی كه منتشر شده نمایی از ایران را می بینیم كه تلفیقی از وضعیت نامناسب بهداشت، بیابان های وسیع، شكوه كوهستان ها، تغذیه غیراصولی، میهمان نوازی و صحنه های غریبانی است كه می پنداشتند در مركز ثقل تمدن جهان قرار دارند.
«هارولد اف وستون» یك آمریكایی بود كه در سال های ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰ همراه نیروهای انگلیسی ژنرال دنسترویل از بین النهرین وارد خاك ایران شد. او در بخشی از یادداشت های خود می نویسد: «به منزل یا مسافرخانه كنار جاده و سالن پردود و بزرگ آن داخل شدیم، یك سكوی پهن برای نشستن وجود داشت كه با گلیم های زمخت و ناهموار پوشیده شده بود. میهمانان به گونه ای انكارناپذیر از گدایان تشخیص دادنی نبودند، فضای قهوه خانه انباشته از رایحه كرخت كننده و سرگیجه آور افیون بود. اثر ماده مخدری كه مایه ننگ مردم ایران امروز است. بعضی ها داشتند قلیان می كشیدند، هر كدام یك یا دو پك عمیق می زدند و لوله مارپیچ طولانی قلیان را كه دهانه ای مستعمل و آلوده داشت به یكدیگر تعارف می كردند.»هر چند امثال این آمریكایی نمی توانستند زیبایی های نهفته در ایران را نیز كتمان كنند: «یكی از زیبایی های جادویی ایران این است كه به طور مداوم تضادهای نامنتظر باشكوهی را در اطراف خود مشاهده می كنید. مثلاً خنكای دلپذیر و مطبوع باغی سبز، حرارت سوزاننده دشت لم یزرع را در هم می شكند. منظره پرابهت قله ای پربرف، هنگامی كه شما در غبار راه به كندی و ملال و باتحمل ۱۱۰ درجه فارنهایت، طی طریق می كنید چشم هایتان را نوازش می دهد و گنبد چندرنگ مینایی یك مسجد به قدری زیبا و آرامش دهنده است كه خانه های خشتی و ویران اطراف را به كلی از خاطر می برید.»
گمان می برد در چادر زندگی می كنیم
نمی توان گفت ما اكنون در دوران طلایی صنعت توریسم قرار داریم. آخرین اظهارنظر مقامات رسمی به كمبود هتل ها و مراكز اقامتی بازمی گردد. درآمد ایران از صنعت توریسم بسیار ناچیز است و درست در همسایگی ما تركیه قرار دارد كه سالانه سود هنگفتی از طریق جذب جهانگردان به دست می آورد. اگر افرادی چون «هارولد اف.وستون» ایران را در مجموع كشوری عقب مانده می دیدند مشكل كنونی چیز دیگری است. یكی از مهمانان چهارمین دوره بازی های زنان مسلمان كه هفته گذشته در تهران به پایان رسید چیز عجیبی می گفت: «راستش را بخواهی تصور می كردم به كشوری می روم كه مردمش در چادر زندگی می كنند. زنانش در كنج خانه ها و پشت درهای بسته وظیفه ای جز زاییدن ندارند و فضا بشدت پلیسی است اما حالا می بینم چقدر ابله بوده ام!»
هر چند تصوری كه وی از كشورمان داشت نشان دهنده دور بودن او از حداقل مطالعات پیرامون ایران است ولی واقعیتی انكارنشدنی درون خود مستقر دارد.
به پاسخ های توریست ها در چند سال اخیر دقت كنید. وجهه ای مشترك در بین تمامی آنها وجود دارد كه باگفتن چنین جمله ای بیانش می كنند: «اصلاً فكر نمی كردم ایران اینگونه باشد، حالا نظرم عوض شد.»
آیا ما در تمام سال های گذشته همین قدر كار كرده ایم كه مسافران ورودی به این نتیجه برسند كه طور دیگری در مورد ایران فكر می كرده اند؟ چه عواملی چنین تفكری را در ذهنشان ملكه كرده؟ آیا می توان به راضی كردن تك تك مردم كره زمین برای سفر به ایران و عوض شدن نظرشان دل بست؟
* این گزارش می توانست با نگاهی به آمارتوریست هایی كه ایران را انتخاب كرده اند ادامه یابد ولی به نظر می رسد در این حوزه قبل از بررسی های آماری و صحبت مسؤولان به یك رفرم همه جانبه نیاز داریم. هرچند اتفاقاتی دارد می افتد. تور اروپایی شكوه هخامنشیان می تواند یك قدم باشد كه چندی است برداشته شده ولی كافی نیست. دنیا باید ابتدا نظرش را در مورد ایران عوض كند تا به جای حیران شدن از نظرش پیرامون ایران در سفر به كشور به چیزهای دیگر دقت كند. خانم شندی الشوفی، دختر جوان سوریه ای كه برای سفر چند روزه به تهران آمده بود می گفت: «هتل محل اقامت من روبروی رشته كوه های البرز است. این طبیعت بی نظیر است آن هم در وسط پایتخت. باورم نمی شود ایران چنین مناظری داشته باشد، حال آنكه قبلاً فقط در مورد دود و ترافیك و جمعیت زیاد آن شنیده بودم» اما حتی شندی هم همان جمله معروف را می گوید: «تصورم چیز دیگری بود.»
ما چه كرده ایم؟ بسیاری مردم دنیا برای شناختن كشوری كه به سرزمین چهارفصل مشهور است هنوز هم به نوشته های امثال هارولد رجوع می كنند. نوشته هایی كه حدود ۸۰ سال پیش به رشته تحریر درآمده اند. اگرنه چرا هنوز باید جمله كلیشه ای «فكر نمی كردم ایران...» را بشنویم؟
راهی برای شكست آن قاب
امید حالا ۳۰ ساله است. سالی یك بار به تركیه می رود. جالب آن كه اسامی بسیاری از اماكن تاریخی و توریستی این كشور را می داند.
ایرانیانی كه دبی را به عنوان مكانی برای تفریح یا سیاحت انتخاب می كنند نیز كم نیستند. روزانه حدود ۳۰ پرواز از ایران به مقصد دبی انجام می شود كه اگر متوسط ظرفیت هر پرواز را ۲۵۰ نفر در نظر گرفته و فرض كنیم هر مسافر حداقل ۱۰۰۰ دلار با خود خواهد برد روزانه رقمی حدود ۷ میلیون دلار از ایران وارد دبی می شود. این در حالی است كه ما هنوز زیبایی درونی كشور خود را نمی شناسیم. شاید در چنین فضایی انتظار داشتن از بیگانگان چندان منطقی نباشد. آمارها نشان می دهد در سال ۸۳ كمتر از یك میلیارد دلار از طریق صنعت توریسم درآمد داشته ایم و در مقابل به رقمی بیش از ۱۱ میلیارد دلار برای تركیه ای ها برمی خوریم. برخی كارشناسان معتقد هستند به عنوان مثال ورزش می تواند بخشی از برنامه های جذب توریست را عملی كند. آمارها نشان می دهد اگر درست عمل كنیم می توانیم در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، حدود ۵ میلیارد یورو از محصولات هنری - فرهنگی كشورمان را بفروشیم و هزاران هزار نفر از مردم جهان را برای آمدن به ایران تشوق كنیم.»
... و این فقط یكی از صدها راه پیش روی ماست تا تصویری مانند آنچه كه در اوایل قرن گذشته در مورد ایران از سوی مسافران غربی ارائه می شد، در هم شكند.

وفا شمس

وبگردی
تریلی در اهواز چپ کرد، مردم بارش را غارت کردند!
تریلی در اهواز چپ کرد، مردم بارش را غارت کردند! - یک تریلی در اهواز واژگون شد و مردم به جای کمک به راننده مصدوم بار تریلی را بردند
بازگشت گوگوش به ایران و نحوه برخورد با او در فرودگاه
بازگشت گوگوش به ایران و نحوه برخورد با او در فرودگاه - در ویدئوی زیر روایت فائقه آتشین (گوگوش) را از بازگشت به ایران بعد از انقلاب و نحوه برخورد پاسدار فرودگاه و دادستانی با او می شنوید. او این خاطرات را سال ۲۰۰۰ در تورنتوی کانادا روایت کرد.
ماجرای عکس متفاوت وزیر جوان و هشتگ‌های توییتری
ماجرای عکس متفاوت وزیر جوان و هشتگ‌های توییتری - نكته جالب در اين ميان، گستردگي و تنوع واكنش‌ها به پوشش «وزير جوان» بود. تا آن‌جا كه در ميان كاربران بودند گروهي كه اين پوشش را در حد «شق‌القمر» بالا برده و اين تفاوت ظاهري را نشانه‌اي از تفاوتي عميق در نوع نگاه آذري‌جهرمي تحليل كردند و در مقابل، طيفي نيز «وزير جوان» را به‌خاطر تلاش براي آنچه ازسوي اين كاربران نوعي «پوپوليسم» و «عوام‌فريبي» خوانده شد
اظهارات تند احمدی نژاد علیه روحانی و دولت!
اظهارات تند احمدی نژاد علیه روحانی و دولت! - محمود احمدی نژاد با انتشار پیام ویدیویی تندی علیه رئیس جمهور، وی را هم دست رئیس دو قوه دیگر نامید و خواستار کناره گیری حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری شد.
فیلم | قرار نبود روحانیت در همه چیز اظهارنظر کند!
فیلم | قرار نبود روحانیت در همه چیز اظهارنظر کند! - فیلم - مدتی قبل حجت الاسلام زائری مهمان خبرآنلاین بود و در کافه خبر به بررسی مسایل فرهنگی و اجتماعی ایران و نقش روحانیت در جامعه پرداخت.
فیلم | چرا مردم مسئولین را مسخره می‌کنند؟
فیلم | چرا مردم مسئولین را مسخره می‌کنند؟ - فیلم - چرا مردم مسئولین را مسخره می‌کنند؟ پاسخ این سوال را در ویدئوی زیر ببینید.
فیلم سانسور شده خوانندگی سحر قریشی در یک برنامه
فیلم سانسور شده خوانندگی سحر قریشی در یک برنامه - سکانس سانسور شده مسابقه «13 شمالی» که در آن سحر قریشی ترانه های مشهور چند تن از خوانندگان را می خواند، ببینید. اولین قسمت این مسابقه در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.
عاشق شدن لیلای سریال پدر،داستانی کاملا واقعی!
عاشق شدن لیلای سریال پدر،داستانی کاملا واقعی! - روایت نازنین پیرکاری،مجری و تهیه کننده تلویزیون از عاشق شدن خود که داستان سریال پدر شد...
یک ژن خوب تازه: جان متاعی است که هر بی سروپایی دارد
یک ژن خوب تازه: جان متاعی است که هر بی سروپایی دارد - مهمترین بخش های سخنان او اینجاست که عنوان می کند: چه کسی در جریان انقلاب بوده؟ اگر یک عده ای جان دادند، یک عده ای هم این وسط پول دادند. او که گویا دستی در شعر هم دارد، سخن عجیب تری از آنچه پیش از این گفته بر زبان جاری می سازد و با به کار بردن این بیت که «جان چه باشد که نثار قدم دوست کنم *** این (جان) متاعی است که هر بی سروپایی دارد» ...
ترامپ حتی به شلیک یک گلوله نیاز ندارد
ترامپ حتی به شلیک یک گلوله نیاز ندارد - برای آمریکا کم هزینه‌ترین استراتژی ادامه وضع موجود است. ترامپ در یک سال گذشته کاری کرد که ۳۰ میلیارد دلار دارایی ایران از کشور خارج شود. این پول به کشور‌هایی مثل ترکیه، گرجستان، ارمنستان، مالزی و ... که از ثبات و امنیت برخوردارند رفت و در این کشور‌ها سرمایه گذاری شد. همین موضوع کمر اقتصاد ایران را می‌شکند. در این یک سال دلار به نزدیک ۱۰ هزار تومان رسیده است. ترامپ حتی به شلیک یک گلوله نیاز ندارد. اگر…
سحر تبر چهره واقعی‌اش را آشکار کرد!
سحر تبر چهره واقعی‌اش را آشکار کرد! - سحر تبر سال گذشته برای اولین بار در رسانه‌های جهان دیده شد. گمانه زنی می‌شد که او برای شباهت پیدا کردن به آنجلینا جولی ۵۰ عمل جراحی داشته است. اما او در نهلایت شبیه شخصیت "عروس مرده" تیم برتون به نظر می‌رسید.
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.