چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

دوئل سه نفره برای رفتن به کاخ سفید


دوئل سه نفره برای رفتن به کاخ سفید
با شدت گرفتن رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا، حملا ت لفظی کاندیداهای رقیب در این انتخابات علیه یکدیگر افزایش یافت.
سناتور باراک اوباما گفت: کلینتون در فلوریدا و میشیگان آخرین سناتور منتخب است او هیلا ری را متهم کرد به دلیل به رسمیت نشناختن آرای اولیه فلوریدا و میشیگان، باعث انباشت خشم حزب دموکرات شده است.
او گفت: اجازه دهید هیچ گونه تظاهری در میان نباشد ما هنوز نمی دانیم چه اتفاقی در انتخابات خواهد افتاد این نقطه نظر حقیقی ماست و ما همچنان باید در مورد این که چگونه می توانیم پیروز شویم استدلا ل کنیم.
اوباما در جمع خبرنگارانی که در مرکز انتخاباتی اش در آخرین ساعات روز شنبه در مورد هیاهوی مک کین در مورد این که اوباما به خدمت سربازی نرفته و به همین دلیل فاقد صلا حیت لا زم است گفت: من تسلیم هستم هیچ کس توانایی سخن گفتن در مورد نتیجه بحث یک کهنه سرباز را ندارد. پدربزرگ من یک کهنه سرباز است و این کهنه سربازان بودند که به احیای حقوق اجداد من کمک کردند من پس از آن که به سنای ایالت متحده وارد شوم برای احیای حقوق تمام کهنه سربازان که در سراسر ایالت ایلی نیوز هستند خواهم جنگید.
این در حالی است که به گزارش آسوشیتدپرس همانطور که دموکرات های ایالت «جورجیا» هیئت نمایندگان خود در مجمع ملی این حزب در «دنور» را برای تابستان امسال انتخاب کردند، اوباما و کلینتون توانستند هر کدام یک «نماینده» دیگر در این ایالت به دست آورند.
اوباما همچنین توانست در اواخر روز شنبه یک «نماینده ویژه» دیگر در ایالت «وایومینگ» و پس از آن هم یک نماینده در آلاسکا کسب کند.
وی همچنین توانست در مجمع ملی حزب دموکرات آلاسکا حمایت یکی از نمایندگانی را که انتظار می رفت حامی کلینتون باشد، کسب کرد.
با به دست آوردن این ۴ نماینده، تعداد نمایندگان کسب شده اوباما به ۱۹۷۴ نفر رسید و اکنون او تنها به ۵۲ نماینده دیگر نیاز دارد تا در رقابت ریاست جمهوری حزب دموکرات به پیروزی برسد و از سد کلینتون که ۱۷۷۹ نماینده دارد بگذرد.
دو نماینده اضافه شده ایالت جورجیا عبارتند از «استفن لیدز» دبیر حزب دموکرات و یکی از حامیان اصلی اوباما و «ورنا کلیولند» مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون در ایالت جورجیا بودند.
نماینده اضافه شده وایومینگ «پاتریک گوگلس» بود که پس از انتخابش گفت که از اوباما در مجمع حمایت خواهد کرد.
در آلاسکا نیز «تونی ناولز» فرماندار سابق گفت که از اوباما برای رئیس جمهور شدن حمایت خواهد کرد.
اوباما همچنین در انتخابات مقدماتی ۵ فوریه جورجیا به پیروزی رسیده بود.
از ۳۰ نماینده این ایالت، ۲۰ نماینده از اوباما حمایت می کنند و ۱۰ نماینده نیز از کلینتون پشتیبانی خواهند کرد.
این ایالت همچنین ۱۳ نماینده ویژه دارد که ۷ نفر از آنها به اوباما و ۳ نفر به کلینتون قول همکاری داده اند.
سه نفر از نمایندگان ویژه که یکی از آنها «جیمی کارتر» رئیسجمهور اسبق آمریکاست، رسما تصمیمی برای حمایت از یکی از نامزدهای دموکرات نگرفته اند.
در انتخابات «درون حزبی» وایومینگ اوباما توانست با کسب۶۱ درصد از مجموع آرا، کلینتون را که تنها ۳۸ درصد آرا را از آن خود کرد شکست دهد.
اوباما توانست در این ایالت حمایت ۷ نماینده را کسب کند و کلینتون نیز ۵ نماینده به دست آورد.
اوباما در این ایالت از حمایت ۴ نماینده ویژه نیز برخوردار بود.
در انتخابات درون حزبی فوریه آلاسکا، اوباما ۷۵ درصد از آرا را از آن خود کرد ۲۵ درصد باقیمانده آرا به کلینتون اختصاص پیدا کرد.
تعداد نهایی نمایندگان اوباما ۱۴ نفر به اضافه ۴ نماینده ویژه و نمایندگان کلینتون ۴نفر به علاوه یک نماینده ویژه است.
نزهت امیرآبادیان
منبع : روزنامه مردم سالاری


همچنین مشاهده کنید