پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

فکری: چه بر سر استقلال آورده اند؟


فکری: چه بر سر استقلال آورده اند؟
محمود فکری حالا در قامت یک مربی به استقلال برگشته و رؤیای قهرمانی در جام حذفی را با این تیم در سر می پروراند. تیم محبوب او در لیگ برتر سیزدهم شد ولی حاج محمود قصد دارد با کمک قلعه نویی و تجربه سالها حضورش در استقلال این تیم را به اوج برگرداند.
▪ از وضعیت استقلال راضی هستید؟
ـ شرایط ما روز به روز بهتر می شود. اما ای کاش یک مقدار فرصت بیشتری داشتیم و می توانستیم یک هفته بیشتر با بچه ها کار می کردیم تا شرایط بهتر شود، اما تمام تلاشمان را می کنیم تا تیم را به شرایط مطلوب بدنی و روحی برسانیم.
▪ تیمی که تحویل گرفتید چطور تیمی بود؟
ـ شما بهتر است نظر بدهید چون ما نمی توانیم چیزی بگوییم. اگر حرفی بزنیم ممکن است سوءتفاهم شود. استقلال نباید سیزدهم می شد. ببینید چه به روزش آمده که این اتفاق افتاده است.
▪ بازی با فولاد را چطور پیش بینی می کنید؟
ـ فولاد تیم خوبی است و در بهترین شرایط قرار دارد چون به پلی آف صعود کرده و انگیزه زیادی برای صعود به لیگ برتر دارد. از نظر روحی و جسمی باید خوب باشند. بازی سختی در خانه حریف داریم که کارمان را سخت تر می کند. هوای اهواز هم الان مناسب نیست و گرما اذیت کننده است.
▪ حذف که نمی شوید؟
ـ اگر قرار بود حذف شده باشیم تیم را تحویل نمی گرفتیم. اما کار خیلی سخت است.
▪ ولی شما خیلی ناامید صحبت می کنید.
ـ وقتی استقلال را می بینید که سیزدهم می شود، مطمئناً هم از لحاظ بدنی و هم روحی مشکل دارند. برای برطرف کردن این مشکلات، چند روز ،فرصت خیلی کمی است. انتظار هواداران و جامعه هم هست. تیم در لیگ نتیجه نگرفته و باید قهرمان جام حذفی شود. این انتظار منطقی نیست اما تمام تلاشمان را برای رسیدن به قهرمانی می کنیم وهیچ لحظه ای را از دست نمی دهیم.
▪ حساب جو اهواز را کرده اید؟
ـ باید جو سنگینی باشد. چون دوست دارند تیمشان قهرمان شود، اما استقلال به هر شهری که برود هوادار دارد و ما را تشویق می کنند. ما در اهواز کمتر از حریف طرفدار نداریم. شاید بیشتر هم داشته باشیم.
▪ چقدر دوست داشتی در این شرایط برای استقلال بازی کنی؟
ـ بازی کردن لذتی دارد و مربیگری دنیای دیگری است. خیلی دوست داشتم بازی کنم ولی امیدوارم در این لباس هم مثمر ثمر باشم. به همه استقلالی ها قول می دهم که تلاش زیادی برای موفقیت تیم بکنم.
▪ شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی می کنی؟
ـ بازی با زامبیا را ندیدم ولی در روزنامه ها خواندم که پنالتی دوم ما درست نبوده است. در هر شرایطی می خواهیم ببریم تا ضعفها مشخص نشود. اما اگر ببازیم و ضعفها مشخص شود خیلی بهتر است. اگر داور کمک کند تا ببریم ضعفها مشخص نمی شود اما اگر نتیجه طبیعی بگیریم خیلی بهتر است تا اینکه ضعفها بماند و روزی که نیاز داریم گریبان ما را بگیرد.
▪ در مورد حذف قدیمی های تیم ملی توسط دایی چه نظری داری؟
ـ اگر سر هر مسأله کوچکی بازیکنان اصلی را کنار بگذاریم و احترام بزرگترها را نداشته باشیم تیم ضربه می خورد. مهدوی کیا، کریمی و رضایی بازیکنان بزرگ، با تجربه و میدان دیده ای هستند و می توانند کمک زیادی بکنند. مسؤولان تیم ملی باید تجدیدنظر بکنند و حتی اگر آنها ضعیف باشند در کنار تیم حفظ شان کنند، چون به وجودشان نیاز است. آنها به تیم آرامش می دهند و ابهت تیم ملی حفظ می شود.
▪ به نظر شما چرا این اتفاقها می افتد؟
ـ دلیلش را از خودشان بپرسید شاید منطقی باشد. اگر پروژه حذف بزرگترهای تیم باشد، اول به ضرر دایی است بعد تیم ملی، چون هر مربی نیاز به نتیجه دارد و اگر نتیجه نگیرد اولین کسی که زیر تیغ برود سرمربی است.
▪ محمد مایلی کهن با لفظ آقا قلدره از دایی یاد می کند. دایی واقعاً قلدر است؟
ـ (خنده) نمی خواهم وارد جنگ آنها شوم اما مسائلی که به نفع تیم ملی است را می گویم. من با دایی پدرکشتگی ندارم و با تیم ملی هم مشکل ندارم. رفاقت آنچنانی هم با کسی ندارم.
یک زمانی با دایی مشکل داشتم و حرفهایم را می زدم. الان هم اگر حرف می زنم یا از سر دلسوزی است یا عقل ناقص من است.
▪ در مورد قهرمانی پرسپولیس چه صحبتی داری؟
ـ قبلاً هم تبریک گفتم. در کل خیلی خوب شروع کردند ولی برخی مشکلات حاشیه ای داشتند و خیلی خوب خودشان را جمع کردند. در کل پرسپولیس شایسته قهرمانی بود که مبارکشان باشد. من هم از قهرمانی پرسپولیس خوشحال شدم.
نورا مهدوی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید