چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

رضایی: چند روز غیبت نباید باعث حذف من می‌شد


رضایی: چند روز غیبت نباید باعث حذف من می‌شد
مدت‌هاست در تیم «لیوورنو ایتالیا» فرصت بازی پیدا نکرده و مدعی است کادر فنی با او مشکل دارد وگرنه از نظر آمادگی در شرایط خوبی قرار دارد و باید به میدان می‌رفت که چنین نشد.
صحبت از «رحمان رضایی» مدافع ایرانی تیم لیوورنو و تیم ملی فوتبال کشور در میان است که به دلیل غیبت غیرموجه از سوی «علی دایی» سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان حذف شد و این موضوع باعث گردید ارتباط تلفنی با وی برقرار نماییم و علت آن را جویا شویم که چرا به موقع در اردوی تیم ملی حاضر نشده است و اصولاً از نیمکت‌نشینی در تیم لیوورنو خسته نشده و چرا باید در این سن و سال تیم خود را عوض کند و ذخیره بودن در لیگ ایتالیا برای او این‌قدر باارزش است و...
▪ چرا دیر آمدی که از تیم ملی خط بخوری؟
ـ این موضوع بدین شکل که عنوان شده نبود و من با سرپرست تیم ملی هماهنگ کرده بودم که بعد از اردوی اردبیل به آنها ملحق شوم، که انگار آقای «دایی» را در جریان قرار نداده‌اند.
▪ اما شایعه شده بازیکنان با سابقه تیم ملی قصد همکاری با او را ندارند؟
ـ اصلاً این‌گونه نیست و عده‌ای دارند شیطنت می‌کنند تا ما مدعی‌ها کنار تیم ملی نباشیم و سوگلی‌های خودشان در ترکیب قرار بگیرند.
▪ قرار نیست مساله‌ را با «دایی» مطرح کنید؟
ـ اول باید ببینیم اصل ماجرا چیست و بعد نسبت به آن اظهارنظر کنم که حرف و حدیث درست نشود، چون من فکر نمی‌کنم سرمربی تیم ملی بدون تحقیق و بررسی مسائل تصمیمی بگیرد که به ضرر کسی باشد.
▪ فکر نمی‌کنید تنها گذاشتن تیم ملی در این مقطع حساس درست نباشد؟
ـ همیشه پیراهن تیم ملی و بازی در آن برایم افتخار بوده و در حد توان خود وقتی در ترکیب بوده‌ام برای تیم ملی بازی کرده‌ام، چون نسبت به مردم و کشور دین دارم و هرچه موفقیت دارم از این تیم حاصل شده است. اما نباید یک‌طرفه به قاضی رفت و غیبت چند روزه در تمرینات نباید باعث حذف من می‌شد.
▪ ولی می‌گویند نفراتی مثل هاشمیان، کریمی و شما خیلی میانه خوبی با سرمربی تیم ملی ندارید؟
ـ نمی‌دانم چرا چنین فرضیه‌ای در خصوص ما پیش آمده، چون من چنین تصوری را ندارم و نمی‌دانم این موضوع چگونه شکل گرفته و ما با آقای «دایی» چندین سال همبازی بوده‌ایم و در آن زمان هیچ مشکلی هم با ایشان نداشتیم و این شایعات را کسانی می‌سازند که نمی‌خواهند ما را در تیم ملی ببینند.
▪ نمی‌خواهید رودررو با سرمربی تیم ملی صحبت کنید؟
ـ اگر لازم باشد حتماً این کار را خواهم کرد و برای رد شایعات به‌وجود آمده باید جلسه‌ای با وی داشته باشم.
▪ فصل خوبی را در ایتالیا پشت‌سر نگذاشتید؟
ـ وقتی تیمی دچار بحران می‌شود و مدیریت کادر فنی شرایط دلخواه ندارد، طبیعی است که تیم نتایج مطلوب را نگیرد و بروز هرگونه مسأله وجود دارد و بازیکنان هم ضرر خواهند کرد.
▪ اول فصل صحبت از جدایی‌ات و رفتن به تیم‌های دیگر بود؟
ـ چند پیشنهاد مناسب از دیگر تیم‌های لیگ ایتالیا داشتم که به‌دلیل پایان نیافتن قراردادم با «لیوورنو»، مجبور شدم به تعهدات پایبند باشم و نتوانتم به پیشنهادات فکر کنم چون همیشه شرایط مطابق نظر شما پیش نمی‌رود.
▪ همیشه ذخیره بودن شما دلیل خاصی داشت؟
ـ بازی در لیگ معتبر و حرفه‌ای مثل ایتالیا برای بازیکنان غیربومی چندان راحت نیست و مشکلات خاص خودش را دارد، لذا شرایط من چندان راحت و بدون دردسر هم نبود و تعویض مربیان و نتایج ضعیف تیم باعث شده بود غیربومی‌های تیم به‌نوعی تاوان این مشکلات را بدهند.
▪ قصد ندارید به ایران برگردید؟
ـ همیشه برای حضور در ایران و بازی در لیگ کشورم شوق داشته‌ام چون فوتبال خود را مدیون آن می‌دانم اما دنیای حرفه‌ای فوتبال، شرایط خاص خودش را دارد.
▪ آیا در تهران بازی خواهید کرد یا شهرستان؟
ـ بستگی به پیشنهاد و شرایط آن تیم دارد، چون انتخاب یک تیم برای سال‌های پایان فوتبال بازیکنی باتجربه مثل من باید بسیار حساب‌شده باشد اما ترجیح می‌دهم در تیمی بازی کنم که فاقد حاشیه‌های مشکل‌ساز باشد.
▪ منظورت این است که به تیم‌های قرمز و آبی نمی‌روی؟
ـ ما را با طرفداران این دو تیم روبه‌رو نکنید چون من هیچ‌وقت دوست نداشته‌ام به قول معروف کلاس بگذارم و برای همه تیم‌ها ارزش قائل بوده‌ام.
▪ قصد ندارید بعد از دوران بازیگری مربی شوید؟
ـ به این موضوع هنوز به‌طور جدی فکر نکرده‌ام چون کار بسیار سخت و پراسترسی است و باید شرایط خودم را بعد از دوران بازیگری بررسی کنم و بعد تصمیم بگیرم.
▪ تیم ملی با شرایط کنونی می‌تواند به مرحله بعد صعود کند؟
ـ آرزوی قلبی من این است که تیم ملی فوتبال ایران در مسابقاتی که پیش‌رو دارد پیروز و موفق باشد. چون فوتبال ایران برای رسیدن به جایگاه واقعی‌اش نیاز به شکست حریفانی مثل امارات و سوریه دارد که فوتبال آنها نسبت به ما ضعیف‌تر است.
▪ چقدر امیدوار به حضور مجدد در تیم ملی هستید؟
ـ امیدوارم خیلی زود مشکلات به وجود آمده حل شود و مثل گذشته خدمتگزار تیم ملی باشم چون نسبت به آن احساس دین می‌کنم. اما در هر شرایطی برای موفقیت و سربلندی آن دعا خواهم کرد.
منوچهر واحدی
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید