دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ / Monday, 25 June, 2018

حقیقت همیشه زنده


حقیقت همیشه زنده
یکی از ویژگی‌های بارز حضرت امام(ره) که ایشان را از سایر رهبران نهضت‌های ضد استبدادی و ضد‌استعماری گذشته بخصوص رهبرای نهضت مشروطه متمایز کند این است که امام(ره) دارای ایده ونظریه منحصر به فردی برای برپای نظام سیاسی پس ازسرنگونی رژیم حاکم بود.
امام(ره) به خوبی هدف و مسیر خود را در مبارزه با رژیم طاغوت ترسیم کرده بود. نظریه مترقی ولایت فقیه و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی دستاورد بزرگ حضرت امام در عصر حاضر است. نظریه ونظامی که امروز به تمام دیدگاه و نظریات سیاسی همچون لیبرال دموکراسی تنه می‌زند و آنها را به چالش می‌طلبد. هنر حضرت امام(ره) پیوند دین وسیاست بود که در نظریه ولایت فقیه تجلی پیدا کرد. امام از جمله فقها و علمای شیعه بود که به تشکیل حکومت اسلامی اعتقاد راسخ داشت و بر اساس همین اعتقاد بود که سال‌ها قبل از شروع نهضت نظریه ولایت فقیه را تشریح وتبیین کرد و با پشتوانه‌ای تئوریک وایدئولوژیک قدم در راه مبارزه گذاشت.تاسیس نظام جمهوری اسلامی اولین تجربه عملیاتی شده نظریه ولایت فقیه بود که با حمایت و پشتیبانی ملت به پا خواسته ایران استقرار یافت وعلی‌رغم توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف چشم انداز ترسیم شده را به نحوی هدفمند دنبال نمود.
از زمانی که حضرت امام(ره) این نظریه را تبیین کردند برخی مخالفت‌ها متوجه آن شد اما استدلال حضرت امام(ره) به قدری قوی و محکم بود که این قبیل مخالفت‌ها نتوانست امام را از مسیر انتخاب شده منصرف ویا حتی سست کند و یا این نظریه را با چالش‌های مواجه سازد. این نظریه محصول سال‌ها تلاش علمی و تجربیات بسیار بوده و به سادگی قابل تخطئه نیست.دقیقا در مقعطی که اندیشه جدایی دین از سیاست در جامعه از سوی بسیاری از روشنفکران وابسته و عوامل استعمار و در محافل علمی و دانشگاهی نیز به شیوه‌های مختلف مطرح می‌شد حضرت امام(ره) با دفاع از تئوری ولایت فقیه بر امور جامعه مسلمین و تفسیر آن به مبارزه ایدئولوژیک و استدلالی با طراحان اندیشه سکولاریسم ولائیسم پرداخت.
امام آمده بود تا باقاطعیت تمام بگوید دین از سیاست جدا نیست و می‌توان بر اساس آموزه‌های اسلام حکومت اسلامی تشکیل داد.این ایده به گونه‌ای نبود که فقط در آستانه انقلاب اسلامی مطرح شود بلکه سال‌ها بود امام(ره) آن را به تشریح و ترویج می‌کردند.
از اولین تالیفات حضرت امام(ره) که به صراحتا به حکومت دینی و حضور و نظارت روحانیت در اداره کشوراشاره می‌کنند . کتاب کشف‌الاسرار است که در سال ۱۳۲۱ هجری شمسی به رشته تحریر درآمد. از دیگر آثار امام(ره) الرسائل، البیع و تحریرالوسیله است که در آنها نیز به‌طور متفرق و به تناسب‌های گوناگون منصب حکومت و دخالت در مسائل سیاسی و اجتماعی و اصلاح زندگی دنیوی را برای فقیه ثابت می‌داند و به گونه‌ای پراکنده به مبحث ولایت فقیه عادل نیز پرداخته‌اند.
امام مهمترین اثر حضرت امام(ره) که به‌طور مستقیم و صریح به بحث ولایت فقیه پرداخته کتاب ولایت فقیه است که حاصل درس‌های پربار خارج فقه ایشان در نجف اشرف است. در این اثر گرانقدر امام راحل در باب زعامت سیاسی فقیه به شکل مسبوط و علنی سخن گفته‌اند. امام در آثار خود اثبات کرده‌اند که جامعه اسلامی نیازمند حکومت اسلامی است واین اعتقاد خود ناشی از این اعتقاد بود که دین اسلام جامع و پاسخگوی همه نیازهای بشری در همه شئون است .
نظریه ولایت فقیه حضرت امام(ره) برگرفته از اسلام ناب شیعی است . اسلام دین توحید و یکتاپرستی است و هرگز حاکمیت انسان بر انسانی دیگر نمی‌پذیرد واعلام می‌دارد که تنها خداوند متعال است که شایستگی حکومت بر انسان را دارد .تفکر شیعی هم اساسا مبتنی بر اصل عدم حاکمیت انسان بر دیگری است. حکومت مختص خدا است و انسان حق حکومت کردن بر دیگران را ندارد. به هر حال اعتقاد ما براین است که مهمترین مبانی توحیداسلامی اصل آزادی انسان از حاکمیت انسان‌ها است. اما باید توجه کرد که جوامع انسانی بدون حکومت توان ادامه حیات نخواهد داشت. لذا تشکیل حکومت در جوامع بشری امری عقلانی والزامی است. اما تفاوت اسلام با سایر دیدگاه‌های معتقد به تشکیل حکومت در جوامع این است که اسلام هر حکومتی را نمی‌پذیرد.اسلام معتقد به حکومت خدا است و لذا این حکومت باید در جوامع جاری وساری گردد. دراین جا این سوال پیش می‌آید که چه کسی حق حکومت دارد؟ جواب این است “ کسی که خداوند به او اذن داده باشد. لذا حاکم یا با واسطه اذن می‌یابد مثل امامان(علیهم السلا‌م) و فقها یابی واسطه اذن می‌یابد مثل پیامبران ( الهی.) در عصر غیبت به فرموده امامان (علیهم السلا‌م) این فقهای جامع‌الشرایط هستندکه نقش نائبان ایشان را ایفا می‌کنند لذا تکشیل حکومت و قرار گرفتن در راس حکومت اسلامی وظیفه فقها است. حضرت امام از دل این اعتقاد و آموزه شیعی نظریه ولایت فقیه را استخراج کرده‌اند.
طرح و بسط نظریه ولایت فقیه از سوی حضرت امام(ره) در ادامه اندیشه سیاسی اسلام وتکاپوی فقه پویای شیعه تبیین گردید. بر اساس این نظریه در زمان غیبت امام معصوم (عج) ولایت امر وامامت امت به نیابت از امام عصر(عج) بر عهده فقیه عادل،آگاه به زمان، شجاع ومدیر و مدبری است که بتواند اداره امور جامعه اعم از اقتصاد ،سیاست و... به عهده بگیرد.
به حق می‌توان نظریه ولایت فقیه را محوری‌ترین و مهمترین پایه و اساس نظام سیاسی اسلام در عصر غیبت امام زمان (عج) دانست . نظریه‌ای که در ‌آخرین سال‌های قرن ۲۰ عملا کارآیی و صلاحیت دین را در اداره امور جامعه برهمگان آشکار ساخت و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با تکیه بر این اندیشه توانستند علی‌رغم میل همه قدرت‌های استعمارگر دنیا نظام حکومت اسلامی را ایجاد کرده و به خوبی آن را اداره کنند.
تفاوت حضرت امام با فقهای دیگر این بود که تشکل حکومت اسلامی را امکان‌پذیر می‌دانست اما برخی اگر چه به ولایت فقیه وحکومت اسلامی اعتقاد داشتند اما تحقق آن را امکان‌پذیر نمی‌دانستند.
حتی مرحوم نائینی در کتاب معروف خود “ تنبیه الامه و تنزیه المله” می‌گوید: گرچه حکومت متعلق به نائبان عام حضرت است اما چون اخذش مقدور نیست لذا ما حکومت مشروطه را بر استبدادیه ترجیح می‌دهیم یعنی حتی نظریه‌پرداز حکومت مشروطه هم تصریح می‌کند که چون حکومت فقها مقدور نیست به حکومت مشروطه قناعت می‌کنیم و گرنه نظریه سیاسی ایشان همان حکومت فقها است.
امام(ره) هم به‌عنوان یک فقیه معتقد به حکومت اسلامی بود و برای تحقق این دیدگاه تئوری والگوداشت یعنی همان چیزی که بسیاری از آن محروم بودند. امام این الگو و نظریه را از دل سال‌ها تجربه و مجاهدات علمی استخراج کرده بود و به حق می‌توان این نظیه را محوری‌ترین و مهمترین پایه واساس نظام سیاسی اسلام در عصر غیبت امام زمان (عج) دانست. نظریه‌ای که در آ‌خرین سال‌های قرن بیستم عملا کارآیی وصلاحیت دین را دراداره امور جامعه بر همگان آشکار ساخت و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر این اندیشه توانست علی رغم میل همه قدر‌ت‌های استعمارگر دنیا نظام حکومت اسلامی را ایجاد کرده و به خوبی آن را اداره کند.
حضرت امام خمینی(ره) توانست اصل ولایت فقیه را علاوه بر اثبات وتبیین به بهترین شکل در برابر دیدگاه بشر قرار دهد. قدرت عمل ورهبری ویژه و فوق‌العاده حضرت امام دراین زمینه تا آ‌نجا درخشید که شیوه حاکمیت فقهی امام(ره) در میان همه معتقدان به ادیان توحیدی واندیشه‌های سیاسی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین انواع حکومت‌های دینی پذیرفته شده ودر زمان سیطره حکومت‌های غیر الهی ومادی حاکمیت دین در جامعه زنده واحیا گشت.ولایت فقیه به‌عنوان بارزترین نوع پیوند دیانت و سیاست بیانی جدید در حوزه اندیشه سیاسی بود. حضرت امام(ره) با احیای امر حکومت و تاسیس جمهوری اسلامی نحوه اتصال دین و سیاست را در عمل نشان داد و بر بسیاری سوء تفاهمات و نیز خاطرات تلخ حکومت‌های کلیسایی قلم کشید.
ظهور یک نظام سیاسی مبتنی بر دین که دو عنصر جمهوریت و اسلامیت را بر مبنای نظام امت و امامت مورد توجه قرار می‌دهد آن هم در دهه‌های پایانی قرن بیستم برای هر اندیشمندی جالب توجه و قابل مطالعه می‌نمود. پی‌ریزی یک نظام سیاسی مبتنی بر حاکمیت ملی و دینی و به رسمیت شناختن ولایت فقیه به‌عنوان رکن اساسی آن در جهانی که قرن‌ها است مسئله جدایی دین از سیاست امری پذیرفته شده و مسلم پنداشته شده است . چنان حیرت انگیز وباور نکردنی بودکه آثار شوک ایجاد شده از ناحیه آن هنوز پا برجا است.امروز پس از گذشته دو دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام ونظام ولایت فقیه در کشور دشمنان قسم خورده ملت و کشور ما که به درستی دریافته‌اند رمز استواری، استقلال ،‌عظمت و سربلندی این کشور پایبندی به این و ولایت فقیه است، با شیوه‌ها و ترفندهای گوناگون سعی در تضعیف اعتقادو تشکیک در باورها ،‌اصول وارزش‌های دینی واسلامی مردم و جامعه ما دارند و به‌عنوان یکی از اهداف راهبردی خود تضعیف ولایت فقیه را نشانه رفته‌اند ومتاسفانه گروهی از دگراندیشان آگاهانه و ناآ‌گاهانه با اعمال، رفتار ، زبان و قلم خود به این جریان کمک می‌کنند.


منبع : روزنامه رسالت

مطالب مرتبط

کسروی و حمایت از دیکتاتور پهلوی

کسروی و حمایت از دیکتاتور پهلوی
● دشمنی کسروی با دین و علما
کسروی با اسلام و به تبع آن: با علمای دین دشمنی و عناد آشکار دارد و این امر بر هر کس که مروری کوتاه بر آثار او - اعم از تاریخی و غیر تاریخی - داشته باشد، کاملاً روشن است. شادروان جلال آل احمد، که خود زمانی از اعضا و نویسندگان مهم حزب توده بود، می نویسد: پس از شهریور ۱۳۲۰ «از هر صد نفر توده ای، ۸۰-۷۰ نفرشان قبلاً در کتابهای کسروی تمرین عناد با مذهب را کرده» بودند. (۵۰۲) احسان طبری، تئوریسین پیشین مارکسیسم، نیز سخن جلال را تأیید می کند: «آموزش کسروی، ای چه بسا حلقأ رابط بین مذهب و افکار انقلابی ] = بخوانید: کمونیسم[ قرار گرفت». (۳۵۰)
جلال و طبری، به درستی، آزادی عمل کسروی در زمان رضا خان را ناشی از همسویی او با سیاست استعماری و ضدّ دینی پهلوی می دانند. به گفتأ جلال: «اگر به خاطر کوبیدن مذهب یا به عنوان جانشین کردن چیزی به جای روشنفکری نبود، پیمان ] = مجلأ مشهور کسروی[ هم می توانست مثل هر مجله و مطبوعأ دیگری در توبرأ محرّم علی خان ] مأمور معروف سانسور[ جا بگیرد و فرصت نیافته باشد برای آن مذهب سازی قراضه(۴۰۵). . . کسروی در زمانی به اوج فعالیت خود رسیده بود که در سالهای پیش از ۰۲۳۱ حکومت وقت نسبت به روحانیت بدجوری سخت می گرفت». (۵۰۵) اظهارات طبری را در صفحات آینده خواهیم آورد.
سخن جلال و طبری کاملاً درست است و رمز حمایت کسروی از بنیادگذار سلسلأ پهلوی و اقدامات ضدّ اسلامی وی را، دقیقاً باید در ستیز آشکار او با اسلام و روحانیّت جستجو کرد. در این باره، بد نیست نخست با موضع «جانبدارانأ» کسروی نسبت به دیکتاتور پهلوی آشنا شویم و سپس رمز این جانبداری را معلوم سازیم.
‌● حمایت کسروی از دیکتاتور پهلوی
دو اثر مشهور کسروی: «تاریخ مشروطأ ایران» و «تاریخ هجده سالأ آذربایجان»، سالها پیش از آنکه با عنوان و به شکل کنونی منتشر شود، نخست به صورت پاورقی و با عنوان واحد «تاریخ هجده سالأ آذربایجان» در مجلأ پیمان (سالهای ۳۱۳۱ به بعد) درج و نشر یافت و سپس با افزود و کاستهای بسیار، به شکل چاپهای فعلی درآمد. کسروی در چاپهای پیشین و پسین تاریخ مشروطه، همه جا نسبت به دیکتاتور پهلوی (رضاخان) لحنی جانبدارانه دارد. برای نمونه، در دیباچأ «تاریخ هجده سالأ آذربایجان» (ضمیمأ پیمان ۳۱۳۱ ش، ص ۹) از بنیادگزار سلسلأ پهلوی به عنوان «یکی از سرداران نامدار تاریخی، اعلی حضرت شاهنشاه پهلوی» یاد کرده و در تاریخ مشروطأ ایران نیز وی را پادشاهی می شمارد که: «بیست سال با توانایی و کاردانی بسیار فرمانروایی کرد»!(۶۰۵) در همان دیباچه (ص ۸۲) وقتی از قتل میرزا آقا خان کرمانی به دست محمدعلی شاه سخن می گوید، خطاب به میرزا آقاخان (و با اشاره به عصر پهلوی) می نویسد:
«دریغ ای جوان غیرتمند دریغ!. . . دریغ که گرفتار دیو تیره درونی گردیدی!
دریغ که زود رفتی و روزهای خوش ایران را ندیدی»، و مقصودش از «روزهای خوش ایران»، با توجه به تنقید شدید کسروی از دوران حاکمیت قاجار و نگارش این مطلب در سالهای ۳۱۳۱-۴۱۳۱، «عصر پهلوی» است! به همین نمط، در اثر دیگرش: «تاریخ پانصد سالأ خوزستان» از «سردار نامی ایران (حضرت اشرف رئیس الوزرا) اعلیحضرت شاهنشاه امروزی» سخن می گوید که «قد مردانگی برافراشت»(۷۰۵) و سپس بر سرکوب قیامهای ضد استعماریی چون قیام جنگل توسط رضا خان صحّه گذاشته و آن را به چوب شورشهای کوری (نظیر فتنأ سیمیتقو) می راند: «آقای رئیس الوزرا چون از سال ۹۳۳۱ ] اشاره به کودتای سوم اسفند ۹۹۲۱ ش[ رشتأ کارها را به دست گرفته، به کندن ریشأ گردنکشان و خودسران پرداختند و در مدت دو سال، شورش امیر مؤیّد را در مازندران و آشوب ] ![ جنگلیان را در گیلان و فتنأ اسماعیل آقای سمتقو در آذربایجان و کردستان که هرکدام از سالها مایأ گرفتاری ایران ] ![ بود فرو نشاندند و پس از این فیروزیها، به سرکوب عشایر که از آغاز مشروطه سر به خودسری آورده و جز تاخت و تاز و راهزنی ] ![ کاری نداشتند، پرداختند»!(۸۰۵)
در جریان سرکوب خزعل توسط سردار سپه (که عملاً راه را بر دستیابی رضا خان به «سلطنت» گشود) کسروی رئیس عدلیأ خوزستان بود و در جشن پیروزی قشون پهلوی به ایراد نطق پرداخت و در آن از رضا خان به عنوان «بازوی نیرومندی» یاد کرد که «خدای ایران برای سرکوبی گردنکشان این مملکت و نجات رعایا آماده گردانیده است» و افزود که «باید. . . همه ساله در این روزها به شادی و جشن بپردازیم و فاتح آن، سردار باعظمت ایران را که امروز خود شخصاً به خوزستان آمده از درون جان و بن دندان دعا گفته و ثنا خوانیم»!(۹۰۵)
کسروی، در پیشگفتار «تاریخ مشروطأ ایران» (چاپ فعلی) اصولاً فلسفأ نگارش تاریخ را زمینه سازی برای روشن شدن ارج خدمات رژیم پهلوی دانسته و با اشاره به دوران قاجار می نویسد: «دسته های انبوهی آن زمانهای تیرأ گذشته را از یاد برده اند و از آسایشی که امروز می دارند خشنود نمی نمایند، و یک چیزی درباید که همیشه روزگار درهم و تیرأ گذشته را از پیش چشم اینان هویدا گرداند».

وبگردی
ارز تک نرخی سیف / شوخی صدهزار میلیارد تومانی از جیب ملت
ارز تک نرخی سیف / شوخی صدهزار میلیارد تومانی از جیب ملت - سیاست‌های ارزی اخیر دولت بر اصولی استوار شد که از همان ابتدا تبعات اجرای آن قابل پیش‌بینی بود؛ به طوری که هیچ‌یک از اهداف اولیه سیاست‌های ارزی فروردین ماه تحقق ...
تجمع برخی از کسبه بازار علاء الدین و چارسو
تجمع برخی از کسبه بازار علاء الدین و چارسو - تجمع برخی از کسبه بازار علاء الدین و چارسو در اعتراض به وضعیت ارز
قیمتهای روانی  / این آقایان عاقل / و بیجاره مردم
قیمتهای روانی / این آقایان عاقل / و بیجاره مردم - افاضات امروز معاون اول رییس جمهور، البته قبلتر نیز از زبان دیگر مقامات اقتصادی دولت از جمله نهاوندیان و نوبخت شنیده شده بود. یک اظهارنظر کلی و تاکید بر «عدم نگرانی مردم درباره وضعیت معیشتی» ! عجیب است این جملات شگفت انگیز از زبان جهانگیری که خود از منتقدان وضعیت مشابه در دوران احمدی نژاد بود. او حالا همان جملات را با همان ادبیات تکرار می کند! اما آقای جهانگیری! حقیقتاً این دلار و آن سکه و و قیمت های…
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم - لادن طباطبایی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران که برای درمان بیماری فرزندش مدتی است در خارج از ایران به سر می برد امروز مهمان شبکه «من و تو» بود و بدون حجاب مقابل دوربین این شبکه حاضر شد.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال - جواد یساری پس از ۴۰ سال با خواندن در فیلم «دشمن زن» دوباره به عرصه هنر بازگشت.این گزارش توسط تماشا تهیه و منتشر شده است. منبع
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی - مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد دیشب با انتشار عکسی دلخراش از وضعیت جسمی «حمید بقایی» از بازگشت این مجرم پرونده‌ی مالی آن دولت به زندان اوین خبر داد.
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد!
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد! - در پی برگزاری نمایش مد لباس زنان به سبکی عجیب در عربستان، سر و صدای بسیاری در رسانه ها به راه افتاد. ماجرا از این قرار بود که لباسها بدون مانکن و مانند اشباح در حال پرواز با استفاده از پهباد نمایش داده شدند.
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی - علی اکبر ولایتی، مرد 37 شغله ای که به جز حوزه دیپلماسی، سالیانیست که کارشناس ادبی، فرهنگی، تاریخی، عرفانی و ... تلویزیون نیز هست، و هر سال دهها جلد کتاب به نام او منتشر می شود. همه ی این سوابق معششع یک سو و چرخش مادام سیاسی او در حوزه های مختلف، در سوی دیگر، کار را به جایی رسانیده که ولایتی را با ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» نیز می شناسند! ولایتی در تازه ترین تغییر مواضع خود این بار برجام را که روزگاری…
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده - در این ویدئو صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده توسط معلم مدرسه را مشاهده می کنید.
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی - پوری بنایی به عیادت پناهی رفت و دیدارش با مرحوم ناصر ملک‌مطیعی پس از پخش نشدن برنامه‌هایش از تلویزیون تعریف کرد.
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران!
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران! - ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار گروهی دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران وارد فصل تازه‌ای شد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!