چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

کرم و ماسک ویژه پوست چرب


کرم و ماسک ویژه پوست چرب
در انتخاب كرم باید بسیار محتاط و دقیق باشید و با پزشك مشورت كنید چون بسیاری ازكرم ها كه خیلی چرب هستند، موجب تشدید چربی پوست و ایجاد جوش می شوند.
به طوركلی باید از كرم های خشك یا كم چربی استفاده كنید. استفاده از مواد آرایشی مایع هیچگونه نگرانی ندارند و مفید نیز هستند چون چربی را كم می كنند ولی پودرها و كرم ها را با احتیاط مصرف كنید زیرا منافذ پوست را می بندند و چون پوست شما دارای چربی بیش از حد است، به سرعت این چربی در پوست نفوذ می كند و به صورت جوش های مقاوم درمی آید.
بهترین ماسك هایی كه می توان برای مراقبت از پوست چرب از آنها استفاده كرد عبارتند از ماسك آلوی قرمز، ماسك لیموترش و ماسك هویج.
برای تهیه ماسك آلوی قرمز كافی است هسته ۷آلوی قرمز را درآورید و سپس آلوها را له كنید و چندقطره روغن بادام شیرین به آن اضافه كنید و خوب مخلوط نمایید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه آن را برروی پوست بمالید و آنگاه باپنبه آغشته به گلاب آن را پاك كنید.
برای تهیه ماسك لیموترش آب ۲لیمو را بگیرید و با ۱قاشق عسل گرم، مخلوط كنید و روی پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاك كنید.
ماسك هویج نیز به وسیله آب هویج تهیه می شود. برای این منظور مقداری آب هویج را با ماست مخلوط كنید و با انگشت روی پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاك كنید. پوست های چرب نسبت به موادپاك كننده و موادآرایشی و دارویی حساس هستند و ممكن است در اثر مصرف موادپاك كننده یا محلول های الكل دار دچار قرمزی، خشكی، خارش یا پوسته ریزی شوند.
دراین صورت باید مصرف هرگونه شیرپاك كن، محلول های طبی و داروهای موضعی را متوقف و به پزشك مراجعه كرد تا پمادساختنی (تركیبی) التیام دهنده ای را تجویزكند. روی پوست های چرب كه اینگونه تحریك شده اند نباید پماد یا كرم بتامتازون، تریامسینولون، هیدروكورتیزون یا فلوسینولون مالید و نیز دراین مواقع نباید صابون اسیدی مصرف كرد. افرادی كه پوست چرب دارند باید مصرف چربی و قند را به حداقل برسانند و غذاهایی مثل خرما، پسته، فندق، گردو، شكلات و موز را بسیاركم مصرف كنند. این افراد برای كنترل چربی پوست خود و برخورداری از یك پوست شاداب و خوب باید خواب كافی، اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشند و هرچه می توانند سبزی و میوه مصرف كنند.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید