جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

رنگ های رنگین کمان شفا می بخشد


رنگ های رنگین کمان شفا می بخشد
آیا تا کنون به زندگی بدون رنگ اندیشیده اید؟ چه تصوری از طبیعت بی رنگ دارید؟زندگی و طبیعت به هر صورت زیباست اما رنگ به جز زیبایی و جلا ، دارای انرژی های روح بخش، طرب انگیز و جا نفزا نیز هست.
خداوند همه چیز را از خاک آفرید اما هستی را به رنگ های زیبا مزین نمود تا انسان ها شادی و آرامش یابند. رنگ قدرت ویژه ای برای شفای روح و جسم ما انسان ها دارد. امروزه با کمک علم روانشناسی رنگ ها به بسیاری از خصوصیات فردی و تاثیر هر رنگ در روحیات و شخصیت انسان ها پی برده اند. با استفاده از اصلی و مکمل، با شفا بخشیدن و بازگشت سلا مت و ایجاد توازن روحی را برقرار می سازند. در شفا بخشی با رنگ، طرق گوناگونی وجود دارد. شما می توانید رنگ مورد نیاز را به صورت یک هاله یا لا یه محافظ پیرامون خود با عضو بیمار خود تجسم کنید. می توانید هوایی با رنگ مورد نیاز را استنشاق کنید و همه حواس خود را بر بهبود متمرکز کنید یا از راه خوردن خوراکی های رنگی، گوهر یا بلوری با رنگ مناسب به سلا متی، نشاط و آرامش دست یابید.
▪ قرمز:
رنگ محرک و هیجان آور است. باعث ترشح آدرنالین شده و جریان گردش خودن را سرعت می بخشد و نیروی حیات از بین رفته را تجدید می کند. قدرت عضلا نی افراد در زیر نور قرمز در مقایسه با نوری آرامش بخش تا پنجاه درصد افزایش می یابد اگر از کار روزانه خسته اید، دوره نقاهت را می گذرانید و کم اشتها و سست و کاهل شده اید، از رنگ قرمز استفاده کنید. خوراکی های قرمز شامل: گوشت، چغندر، انگور، گوجه فرنگی و تمامی میوه هایی که پوست قرمز دارند، هست. بلور: لعل قرمز بهتر است و به کمر آویزان شود چون ممکن است سردرد و سرگیجه بیاورد.
▪ نارنجی:
رنگی است که احساس رضایت و سرزندگی را در انسان ایجاد می کند.
این رنگ لوزالمعده، طحال و شش ها را تقویت می کند، بنابراین باعث برطرف شدن برونشیت، آسم، آنفلوانزا و سرماخوردگی است. تحریک کننده و نیرو دهنده است و به پوست شادابی می بخشد. خوراکی های نارنجی شامل: پرتقال، هویج، کدو، ذرت شیرین و زرد آلو است. بلور: چشم ببر (قدرت و تحمل و جرات می دهد).
▪ زرد:
رنگ روح بخش و محرک ذهن است، که روحیه را بالا می برد و می تواند افسردگی را برطرف کند. این رنگ اساسا بردستگاه اعصاب موثر است، نیروی عضلا نی را تقویت می کند. می توان برای رفع یبوست، نفخ شکم، سو»هاضمه و تپش قلب از آن استفاده کرد، اما به هر حال لا زم است با احتیاط مصرف شود چون مقدار زیاد آن باعث بروز اسهال می شود. خوراکی های زرد شامل: کره، زرده تخم مرغ، گریپ فروت، خربزه و میوه هایی با پوست زرد است.
ـ بلور:
کوارتزلیمویی رنگ (کمک به تمرکز حواس و کاهش نگرانی).
▪ سبز:
رنگی هماهنگ کننده و شفا دهنده و نیرو بخشی طبیعی است. اضطراب و تنش های عصبی را از بین می برد و غده هیپوفیز را تحریک می کند. سبز ملا یم به رفع سردرد کمک می کند.این رنگ یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها برای چشم انسان است و در شفا بخشی با رنگ بیشترین مورد استفاده را دارد و همیشه جزو رنگ های باروری محسوب شده است. سبز، رنگ زندگی و سلا متی است. خوراکی سبز شامل تمامی میوه ها و سبزی های سبزرنگ است.
ـ بلور:
یشم سبز (عشق وخرد می دهد) و کهر بای سبز (استقلا ل و افکار بزرگ می دهد):
▪ آبی:
رنگی است که خاصیت ضد عفونی کننده دارد و قابض است.
آبی، رنگ آرامش بخش و تسکین دهنده است و برای رفع هر نوع تب و آماس از آن استفاده می شود. زیرا اثر خنک کننده دارد، اشتها را از بین می برد، برای سرماخوردگی و گلو درد و گواتر مفید است، همچنین برای بریدگی، خراش، سوختگی و روماتیسم کارایی دارد. خوراکی های آبی شامل: بلوبری (میوه ای از خانواده تمشک) و آلو است. بلور: سودالیت (به ابراز وجود شخص کمک می کند) آزوریت (آگاهی معنوی را افزایش می دهد).
▪ نیلی:
خاصیت خنک کننده دارد و در سطوح جسمی و روحی و احساسی از آن استفاده می شود. این رنگ خونریزی را کاهش می دهد و معمولا برای مشکلا ت گوش و حلق و بینی از آن استفاده می کنند.
خوراکی های نیلی شامل: انگور، آلوسیاه و شاه توت است.
ـ بلور:
سنگ لا جورد (به معنویت کمک می کند) فلوریت (بعد از آشفتگی احساسی دوباره بدن را به حالت اولیه بر می گرداند).
▪ بنفش:
در بالا ترین سطوح کارایی دارد و برای رفع تنش های عصبی و افسردگی بسیار مفید است. در معالجه بیخوابی و مشکلا ت بینایی و نابسامانی های ذهنی اثر مطلوب به جا می گذارد.
خوراکی های بنفش شامل: بادنجان، انگور، شاه توت، کلم بنفش است. بلور: یا قوت کبود (پشتیبانی مقتدر) فلوریت بنفش (باعث برقراری تعادل بدن و آگاهی معنوی می شود).
همچنین شما می توانید به آب، با رنگی که لا زم دارید انرژی بدهید. برای این کار کافی است آب را در لیوان رنگی (رنگ مورد نیاز) بریزید و آن را چهار ساعت کنار پنجره یا در محلی زیر نور خورشید قرار دهید. اگر آب این لیوان را در یخچال نگه دارید به مدت دو هفته خاصیت خود را حفظ می کند. اگر لیوان رنگی ندارید شیشه ای رنگی بین ظرف و منبع نور قرار دهید. این آب نیروزا می توان نوشید و برای شست و شو به کار برد.
نویسنده : حاجیه فتحی
منبع : روزنامه مردم سالاری


همچنین مشاهده کنید