سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

عنایتی: شاید فصل آینده به ایران برگردم


عنایتی: شاید فصل آینده به ایران برگردم
رضا عنایتی مهاجم ملی‌پوش فوتبال کشورمان باز هم پیراهن آبی بر تن کرد و این‌بار به تیم «النصر دوبی» پیوست تا وفاداری خود نسبت به آبی‌پوشان را حفظ کند.
او می‌گوید تیم الوصل هم خواهان عقد قرارداد بود که ترجیح دادم به النصر بروم. عنایتی در فصلی که گذشت برای تیم الامارات بازی کرد و با زدن ۱۲ گل یکی از مهاجمان موفق این تیم بود، اما به دلیل سقوط این تیم به دسته دوم باپیشنهادی مناسب از سوی تیم النصر راهی این تیم شد تا در کنار «لوکا بوناچیچ» سرمربی سابق تیم‌های استقلال اهواز و سپاهان روزهای بهتری را در فوتبال امارات سپری نماید. عنایتی به ۲ دلیل این تیم را انتخاب کرده است نخست داشتن یک سرمربی کاربلد و دوم شرایط مالی خوب تیم النصر که باعث می‌شود وی باانگیزه‌ای مضاعف فوتبال بازی کند.با این حال جدا شدن او از اردوی تیم ملی ایران در آستانه دیدار شنبه شب با سوریه به این معنا است که عنایتی به لحاظ روحی در وضعیت ایده‌آلی قرار ندارد.
▪ چطور شد «النصر» را انتخاب کردی؟
ـ چون پیراهن این تیم آبی بود (می‌خندد) و ادامه می‌دهد: این موضوع را که به شوخی گفتم، اما واقعیت امر این است که سرمربی تیم «لوکا بوناچیچ» پیشنهاد همکاری داد و من هم چون نسبت به ایشان شناحت داشتم و شرایط مالی نیز مناسب بود تیم «النصر» را انتخاب کردم.
▪ قبلاً گفته می‌شد قرار است به تیم الوصل بروید؟
ـ البته درخصوص پیوستن به تیم الوصل هم پیشنهاد داشتم که ترجیح دادم تیم «النصر» را انتخاب کنم.
▪ گویا صحبت‌هایی با مسوولان استقلال تهران هم داشته‌اید؟
ـ قرار بود اگر خواستم به تهران بیایم حتماً در استقلال بازی کنم که در فصل جاری به‌نظر می‌رسد قسمت نبود و در آینده امیدوارم این اتفاق صورت گیرد.
▪ مساله حضور در پرسپولیس چه بود؟
ـ از طریق یک واسطه پیشنهاد شد در صورتی که بخواهم به ایران برگردم به تیم پرسپولیس بروم که گفتم به‌خاطر طرفداران استقلال نمی‌توانم روی این پیشهاد فکر کنم و از آنها تشکر کردم.
▪ چرا الامارات را انتخاب کردی که تیم ضعیفی بود؟
ـ دنیای حرفه‌ای فوتبال از این مسائل زیاد دارد و شما هیچ وقت نمی‌توانید همه چیز را براساس خواسته‌هایتان انتخاب کنید. آیا کسی تصور می‌کرد تیم استقلال با آن سابقه و شهرت در فصل جاری چنین جایگاهی را کسب نماید؟ ضمناً مسوولان باشگاه «الامارات» واقعاً تلاش خود را به‌کار گرفتند که تیم سقوط نکند اما نفرات ما در کل ضعیف بودند.
▪ النصر می‌تواند مدعی قهرمانی این فصل باشد؟
ـ من و سایر بازیکنان جدید سعی خواهیم کرد با کمک کادر فنی تیم از فصل پیش نتایج بهتری کسب نماییم اما قول قهرمانی دادن کار سختی است که نمی‌خواهم از حالا چنین انتظاری از طرفداران ایجاد کنم، ولی نهایت تلاش خودمان را برای رسیدن به قهرمانی انجام می‌دهیم.
▪ پرسپولیس فقط در روز آخر قهرمان لیگ ایران شد. در این مورد چه نظری داری؟
ـ حضور یک سرمربی کاربلد و دارای شخصیت عالی در تیم پرسپولیس از همان ابتدای فصل نوید قهرمانی این تیم را می‌داد اما کسر شش امتیاز و اختلافات سلیقه‌ای داشت کار دست آنها می‌داد که با درایت «قطبی» روز آخر آن را به دست آوردند و به نظر من حق آنها بود.
▪ چرا استقلال شرایط بسیار بدی در لیگ داشت؟
ـ استقلال هر زمان اسیر اختلافات سلیقه‌ای شده از اصالت واقعی‌اش دور شده و به یک تیم درجه دو تبدیل شده است. تغییرات متعدد در کادر فنی، اختلافات مربیان در استفاده کردن از بازیکنان در ترکیب تیم و وارد شدن بعضی از بازیکنان به حاشیه، همه دست به دست هم دادند تا استقلال از شرایط آرمانی خود دور شود و در چنین جایگاهی قرار بگیرد که اصلا تصورش هم سخت است.
▪ آیا می‌توانید عمده‌ترین این مشکلات را بگویید؟
ـ آقایان حجازی و کریمی از مردان بزرگ فوتبال ما هستند اما این دو از نظر مدیریت، رفتاری، فنی و... با هم تفاوت‌های زیادی دارند که هیچ‌وقت با یکدیگر نمی‌توانستند موفق باشند و حضورشان در کنار یکدیگر اشتباه بود و شاید یکی از عوامل مهم ناکامی استقلال همین مساله باشد.
▪ اما حجازی وی را پیشنهاد داد؟
ـ هیچ‌کجای دنیا مثل ایران این‌طور تصمیم‌گیری نمی‌شود و شاید عدم موفقیت ما در فوتبال به همین دلیل باشد که همه چیز براساس احساس، رفاقت و رودربایستی صورت می‌گیرد که اکثر مواقع نتیجه عکس حاصل می‌گردد.
▪ قلعه‌نویی می‌تواند تیم را دوباره روبه‌راه کند؟
ـ امیرخان شناخت کافی از استقلال دارد و قبلا هم در جمع آبی‌پوشان موفق عمل کرده است اما نیاز به زمان است تا دوباره این کشتی شکسته درست شود و نباید انتظار داشت همه چیز خیلی زود و سریع مثل گذشته شود. البته من امیدوارم با کسب مقام قهرمانی در جام حذفی تا حدود زیادی مشکلات قبلی حل شود و تیم استقلال باز هم یک قطب فوتبال ما باشد.
▪ کی به فوتبال ایران برمی‌گردید؟
ـ فوتبال ما آن‌قدر مهاجم گلزن و آماده دارد که عدم حضور من در آن چندان به چشم نمی‌آیداما باید بگویم شاید فصل آینده دوباره به تهران برگردم و فوتبالم را با استقلال به پایان برسانم.
منوچهر واحدی
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید