پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

کار دشوار میزبان


کار دشوار میزبان
اتریش میزبان مشترک یورو ۲۰۰۸ اگر بخواهد به سرنوشت سوئیس مبتلا نشود کار سختی پیش رو دارد، این تیم باید آلمان را مغلوب کند. در دیگر بازی امشب که همزمان برگزار می‌شود کرواسی تیم نخست گروه B به مصاف لهستان می‌رود.
● پس از ۳۰ سال
اتریش در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین با آلمان هم‌گروه بود و در حالی که هیچ شانسی برای صعود از گروه خود نداشت ۲-۳ تیم همسایه را با شکست روبه‌رو کرد و مدافع عنوان قهرمانی را به همراه خود بیرون برد. اما ۳۰ سال پس از تنها پیروزی اتریش، این تیم انگیزه‌ای بجز انتقام و حفظ آبرو دارد، در حالی که آلمان با یک تساوی به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد می‌شود، اگر اتریش آلمان را شکست دهد و لهستان با نتیجه‌ای بهتر بر کرواسی غلبه نکند، جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست می‌آورد.
درست است که ۵۰ هزار هوادار اتریشی در پایتخت این کشور به شدت از تیم ملی خود حمایت می‌کنند اما آلمان با وجود بازی ضعیف در دیدار با کرواسی که به شکست یک- ۲ ژرمن‌ها انجامید، از بخت بسیار زیادی برای کسب یک امتیاز لازم برخوردار است. جوزف هیکرسبرگر مربی اتریش که در آن بازی به یادماندنی در ترکیب تیم حضور داشت به این مساله اذعان دارد: «تیمی مانند اتریش به ندرت می‌تواند بر رقیبی همچون آلمان غلبه کند، آمار گویاست من هم به یاد ندارم آلمان در یک رقابت رسمی ۲ بار به اتریش باخته باشد.»
● ضدحملات
هدف آلمان بار دیگر استفاده از ضدحملات است همان تاکتیکی که در بازی نخست پیروزی ۲-صفر این تیم را برابر لهستان در پی داشت. کریستوف متزلدر مدافع میانی آلمان درباره این بازی گفت: «این دیدار بیشتر رقابتی سخت است تا یک بحران.
آلمان همیشه تحت فشار است اما شاید در این بازی فشار بیشتری روی تیم وجود دارد، خوشبختانه تیم شرایط روحی خوبی دارد و باید این توان روحی را به زمین منتقل کند.» آلمان در این دیدار باستین شواین اشتایگر را به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبل، در اختیار ندارد و ممکن است مارسل یانسن مدافع پوششی آلمان، این تیم را به علت آسیب دیدگی شانه همراهی نکند. لوکاس پودولسکی که هر سه گل آلمان را در این رقابت‌ها زده بر مصدومیت قوزک پا غلبه کرده و به بازی امشب می‌رسد اما در کنار او میروسلاو کلوزه بازی خواهد کرد زیرا ماریو گومس در ۲ بازی نخست نتوانسته نظر مربیان را جلب کند. کلمنس فریتز از هافبک به خط دفاع تغییر مکان خواهد داد تا جای یانسن را پر کند، فیلیپ لام نیز به سمت چپ نقل مکان خواهد کرد با این حساب احتمال حضور توماس هیتسلسپرگر و تیم بوروفسکی در خط میانی برای ایجاد خلاقیت بیشتر وجود دارد. در تیم اتریش نیز سباستین پرودل با دریافت دومین کارت زرد در بازی امشب مقابل لهستان حضور ندارد.
● غرور و افتخار
مدافع لهستان میشال زولاکوف معتقد است لهستان باید کرواسی را شکست دهد حتی اگر این پیروزی فقط موجب حذف این تیم از یورو ۲۰۰۸ شود: «ما تا به حال هواداران خود را ناامید کرده ایم و من فکر می‌کنم باید مایه غرور و افتخارشان شویم. همچنین اگر یک در میلیون شانس صعود داشته باشیم باید تمام تلاشمان را برای استفاده از آن انجام دهیم.» لهستان برای صعود به یک چهارم نهایی باید با بیش از ۲ گل تیم صدرنشین گروه را مغلوب کند و امیدوار باشد اتریش با نتیجه‌ای ضعیف‌تر آلمان را شکست دهد. کرواسی که صعود خود را قطعی کرده شاید به بازیکنان ذخیره خود میدان بدهد اما این نفرات برای اثبات توانایی‌های خود انگیزه‌های زیادی دارند و این، کار لهستان را دشوارتر می‌سازد.
منبع: Reuters
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید