پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

یوسفی: امیدوارم شرمنده هواداران نشویم


یوسفی: امیدوارم شرمنده هواداران نشویم
محسن یوسفی هافبک تکنیکی استقلال هنوز کار را در جام حذفی برای شاگردان امیر قلعه نویی تمام شده نمی داند و اتفاقاً معتقد است که شانس آبی پوشان برای رسیدن به جام قهرمانی بیشتر از پگاه گیلان است، چرا که آنها در مقابل چشم ۱۰۰ هزار هوادار استقلالی، مثل قهرمانی چند سال پیش در لیگ بازی می کنند و جشن قهرمانی می گیرند.
▪ به نظر می رسد باز هم باید با جام قهرمانی خداحافظی کنید.
ـ چرا باید خداحافظی کنیم. هنوز که اتفاقی نیفتاده و یک بازی دیگر در تهران داریم و ۹۰ دقیقه فرصت داریم که سرنوشت را عوض کنیم. اتفاقاً کار ما از پگاه راحت تر است و شانس ما برای قهرمانی بیشتر از حریف است.
▪ اما شما در رشت بازی را یک بر صفر باختید؟
ـ خوب این جا در خانه خودمان با تفاضل می بریم و قهرمان می شویم. ما مقابل چشم هوادارانمان که قطعاً در این بازی ورزشگاه را پر می کنند بازی می کنیم و مطمئن باشید کار راحت تری نسبت به بازی رفت داریم. البته در کل بازی سختی داریم، اما تلاش می کنیم تا جام را در تهران نگه داریم.
▪ برایتان سخت نیست که بازیکنان پگاه با جام قهرمانی در آزادی دور افتخار بزنند؟
ـ این بیشتر شبیه به یک کابوس وحشتناک است. اصلاً نمی توانیم به این مسأله فکر کنم. بچه های ما انگیزه های بسیار زیادی دارند تا قهرمان شوند. ما یک فصل خیلی بد را پشت سر گذاشته ایم و واقعاً شرمنده هواداران استقلال هستیم. ضمن اینکه اگر ببریم می توانیم قهرمان شویم و به آسیا برویم. تمام اینها انگیزه بچه های ماست. واقعاً بچه های ما می خواهند ثابت کنند که استقلال تیم بزرگی است.
▪ اما به نظر می رسد که این استقلال درون زمین مشکلات زیادی دارد.
ـ وقتی یک تیم در طول فصل نتیجه نمی گیرد قطعاً مشکلات زیادی داشته است ، اما ما بازیکنان بزرگی داریم که توانایی های بالایی دارند و در مواقع ضروری هر کدام از آنها می توانند سرنوشت یک بازی را عوض کنند. استقلال تیم کوچکی نیست و به راحتی جام را در خانه اش از دست نمی دهد.
▪ قطعاً روی حضور هوادارانتان هم حساب ویژه ای باز کرده اید؟
ـ ما همیشه روی هواداران خوب استقلال حساب ویژه ای باز می کنیم.
آنها همیشه کنار تیم هستند و از ما حمایت می کنند، اما در این فصل فقط شرمندگی برایمان ماند که امیدوارم در بازی برگشت جبران کنیم و شرمنده نشویم.
دوست دارم آزادی در روز بازی با پگاه کاملاً پر شود تا جشنمان با شکوه تر شود.
▪ اما اگر شکست بخورید
ـ ما اصلاً به این چیزها فکر نمی کنیم. استقلال باید قهرمان شود و بچه ها هم کاملاً مصمم هستند تا این جام را بگیریم، چون برای آینده خودمان هم خوب است.
▪ نبودن مجتبی جباری در بازی رفت چقدر روی استقلال تأثیر گذاشت؟
ـ بازیکنی مثل جباری برای هر تیمی نعمت است. کدام مربی هست که دوست نداشته باشد بازیکنی مثل مجتبی نداشته باشد؟
قطعاً جباری مهره مؤثر و تعیین کننده ای برای ماست و اگر در بازی با پگاه در رشت بود، نتیجه بازی عوض می شد.
▪ امیر قلعه نویی چه تأثیری در این مدت روی استقلال داشته است؟
ـ امیرخان یک مربی کارنامه دار و کار بلد است، اما قبول کنید که زمان خیلی کمی داشت تا تفکراتش را در تیم پیاده کند. در این مدت بیشتر روی مسایل روحی و روانی تیم کار کرده تا بچه ها به اعتماد به نفس لازم بر سند ما نسبت به لیگ بهتر کار می کنیم، اما اگر زمان بیشتری داشتیم قطعاً خیلی بهتر کار می کردیم.
▪ علی منصوریان هم قصد دارد بعد از این بازی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.
ـ به هر حال هر بازیکنی یک روزی باید کفشهایش را آویزان کند، اما من شخصاً مدیون منصوریان هستم، چون از روزی که به استقلال آمدم خیلی به من کمک کرد و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. منصوریان برای تیم ما یک وزنه بزرگ است و همیشه برای ما الگوست. امیدوارم او در زندگی شخصی اش هم موفق شود. او بازیکن بزرگی است و برای استقلال و تیم ملی خیلی زحمت کشیده است.
▪ حرف پایانی؟
ـ پگاه گیلان را می بریم. آنها رئال و منچستر نیستند و استقلال هم تیم بزرگی است. اگر نتوانیم پگاه را ببریم، بهتر است که اصلاً به آسیا نرویم، چون آن جا حریفان سخت تری داریم.
نورا مهدوی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید