پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


از روی جسد او Over Her Dead Body


از روی جسد او  Over Her Dead Body
▪ نویسنده و کارگردان: جف لاول.
▪ موسیقی: دیوید کیتای.
▪ مدیر فیلمبرداری: جان بیلی.
▪ تدوین: مت فرایدمن.
▪ طراح صحنه: کوری لورنزن
▪ بازیگران: اوا لونگوریا پارکر[کیت]، پل راد[هنری]، لیک بل[اشلی]، جیسون بیگز[دان]، لیندسی اسلوآن[کلوئی]، استفن روت[مجسمه ساز].
▪ ٩٥ دقیقه.
▪ محصول ٢٠٠٨ آمریکا.
▪ نام دیگر: How I Met My Boyfriend&#۰۳۹;s Dead Fiancée ، Over My Dead Body .
▪ ژانر: کمدی، فانتزی، عاشقانه.
کیت و هنری تصمیم به ازدواج دارند، اما در روز عروسی کیت بر اثر سانحه افتادن مجسمه یخی یک فرشته روی او، می میرد. یک سال بعد، هنری که هنوز از این ماجرا ناراحت است، بر اثر اصرار ها و توصیه های خواهرش کلوئی می پذیرد تا از کمک یک مدیوم دارای قدرت روانی به نام اشلی استفاده کند. کلوئه دفتر خاطرات کیت را به اشلی می دهد تا از اطلاعات آن استفاده کند. هنزی ندانسته تحت تاثیر قرار می گیرد، اما این تاثیر به زودی از دایره رابطه عادی آن دو خارج و هر دو عاشق یکدیگر می شوند. اما مشکل زمانی آغاز می شود که روح کیت بر اشلی ظاهر شده و مراتب ناخشنودی خود را از این اتفاق اعلام می کند...
● چرا باید دید؟
اگر می خواهید بدانید یک ایده دبش هالیوودی چگونه می تواند تبدیل به زباله شود، به تماشای این فیلم بروید!
در سرتاسر ٩٥ دقیقه فیلم بسیار سعی کردم اندکی با فیلم همراه شوم، به شوخی های لایتچسبک آن بخندم و اندکی با شخصیت هایش همدلی کنم. اما نشد که نشد!
از روی جسد او که از روی کتابی پرفروش و با بودجه ای ١٠ میلیون دلاری ساخته شده، قرار بوده تا نسخه کمیک تر و به روز تر بهشت می تواند منتظر بماند یا روح باشد، اما در نهایت به فیلمی خسته کننده بدل شده که انتخاب غلط بازیگران نیز آن را به فاجعه مبدل کرده است.
حتی انتخاب جیسون بیگز که با شیرینی آمریکایی به شهرت رسید، نتوانسته ذره ای بر بار کمدی فیلم بیفزاید. در عوض آن را به کمدی اشتباهات در تولید فیلم تبدیل کرده است.
جف لاول با نوشتن قسمت هایی از سریال نمایش جورج کارلین در ١٩٩٤ وارد تلویزیون شده و تا سال ٢٠٠٦ سریال های متعددی از جمله سایبیل، نمایش درو کری، به این خانه برکت بده، فقط به من شلیک کن!، Inside Schwartz و زوئی، دانکن، جک و جین را نوشته است.
اولین تجربه سینمایی او نوشتن فیلمنامه جان تاکر باید بمیرد در سال ٢٠٠٦ و از روی جسد او اولین فیلم سینمایی است که سمت کارگردانی آن را بر عهده گرفته است و شاید هم آخرین شان باشد!
تصور نمی کنم تمایلی به دیدن ماجراهای بلاهت بار یک مرد، یک مدیوم و یک روح حسود داشته باشید، مرگ نه؟
امیر عزتی
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید