جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

رییس جمهور نماد جنبش اصیل دانشجویی ایران


رییس جمهور نماد جنبش اصیل دانشجویی ایران
وقتی در چهارم تیرماه ۸۴ تیتر اغلب رسانه های دنیا احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران شد، خیلی ها غافلگیر و متعجب شدند. برخی ناراحت و بسیاری خوشحال شدند. در این میان اما شور و نشاط دانشجویان و دانشگاهیان بیشتر از دیگران بود. مردی معلم با آرمان های دانشجویی و با حمایت دانشجویان شخص دوم ایران شده بود و طبیعی بود که جامعه دانشگاهی ایران خرسند از این اتفاق شود. استاد دانشگاه علم و صنعت و شهردار مقبول تهران با شعارهایی متفاوت و دادن
و عده های برقراری عدالت، فراهم کردن رفاه و نشاط، احیای عزت و غرور ملی، جمع کردن بساط شبکه بازی و رانت خواری و آقازاده بازی از دولت و... منتخب مردم برای ریاست جمهوری شده بود.
رفتارها و اعمال بعدی احمدی نژاد همزمان با آغاز دوران خدمت وی و انجام بسیاری از اقدامات دور از انتظار، از وی چهره ای متفاوت ساخت و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علم صنعت را به نماد جنبش دانشجویی ایران تبدیل کرد.
● و اما چرا احمدی نژاد نماد جنبش دانشجویی ایران؟
محمود احمدی نژاد نماد جنبش دانشجویی ایران است نه به دلیل این که وی مدت زمانی طولانی و مؤثر را در این جنبش سپری کرده است و خود از پایه گذاران انجمن های اسلامی دانشگاه های کشور بوده است، نه بخاطر این که او شخص دوم مملکت ایران است و نه از آن جهت که او محبوبیت مردمی و جهانی دارد و نه به خاطر عمران و آبادانی و خدماتی که وی در این ۳ساله در کشور انجام داده است بلکه او نماد جنبش دانشجویی ایران است به این دلیل که تنها کسی است که با رسیدن به بالاترین رده های قدرت همچنان پایبند به آرمان های دانشجویی خود است.
احمدی نژاد سمبل نسل آرمانخواهی است که امروز همچنان اصولگرایانه، بر آرمان های سی سال و بیست سال پیش خود پای می فشارد و درصدد تحقق آنهاست.
او برخلاف برخی دیگر، با گرفتن یک آب نبات، پشیمان از فتح لانه جاسوسی نمی شود بلکه بعکس بعد از رسیدن به ریاست جمهوری صحبت از محو اسرائیل، نبرد با آمریکا، استقلال ملت ها، افسانه هولوکاست و هولوکاست واقعی در فلسطین می کند.
او امروز آرمان هایش را در صحنه عمل می جوید، ساده زیست است، به سفرهای استانی می رود تا دولت را به میان مردم ببرد، مشتاقانه دردهای مردم را می شنود و برایشان چاره می اندیشد، در برابر مافیا می ایستد، به منتقدانش جایزه می دهد، از حقوق هسته ای ملت دفاع می کند و در برابر غرب سر تعظیم فرو نمی آورد، جاسوسان را رسوا می کند، هیچ هراسی ندارد از این که بگوید قطعنامه های سازمان ملل کاغذ پاره ای بیش نیست، به جای سخنرانی و انتشار روزنامه و فرافکنی و سرگرم کردن ملت به بازیهای سیاسی، از صبح تا شب کار می کند و به شهرها و روستاها سرمی زند. احمدی نژاد رئیس جمهوری متفاوت است چرا که برای خود کلاس نمی گذارد، به جای سیاست بیشتر صراحت دارد و بیش از آنکه به دنبال حفظ قدرت باشد به دنبال تحقق اهدافش است. رئیس جمهوری نهم از معدود کسانی است که در کمال ناباوری در بحث گرانی و مشکلات اقتصادی قصور و کم کاری های دولت و دولتمردان را می پذیرد و در برابر همه مردم، از آنان به خاطر تورم، رسما عذرخواهی می کند. احمدی نژاد قدرت مبارزه و شور خود را از دوران دانشجویی به ریاست جمهوری آورده است چرا که به جنگ فقر، فساد و تبعیض رفته است و مجبور است در این راه مشق های نانوشته دیگری را هم بنویسد. او جرأت آن را دارد که نرخ سود بانکی را کاهش دهد، برای بالا بردن سرعت سازندگی و از میان برداشتن قوانین دست و پاگیر، سازمان مدیریت را منحل کند و با شجاعت برای تأمین آینده و جلوگیری از فاجعه، بنزین را سهمیه بندی کند و از آن سو هم برای مشکلات زنان روستایی هرمزگان اشک می ریزد و به نامه کودکانه یک دختر یتیم بوشهری پاسخ می دهد. گرچه دیگران شعار تحمل مخالف را دادند اما احمدی نژاد آن را عملی کرد چه که با ۵۷اقتصاددان منتقد خود گفت وگو کرد. وقتی پیاده نظام احزاب کج اندیش عکسش را در مقابل چشمانش در دانشگاه امیرکبیر آتش زدند تنها لبخند زد.
هر چند احمدی نژاد سرعت عمران و آبادانی را چند برابر کرد، عزت و اقتدار را به دستگاه سیاست خارجی برگرداند، زیر بار سلطه ابر قدرت ها نرفت، فناوری هسته ای را به سرانجام رساند، با اعتماد به جوانان نسل جوانی از مدیران را وارد چرخه مدیریتی کشور کرد اما او هنوز در ابتدای راه است و تا پایان فاصله زیادی دارد. او باید دست گردن کلفت ها و غارتگران بیت المال را قطع کند و مشکلات اقتصادی و اقتصاد مشکلمان را سامان ببخشد و برای تحقق عدالت سخت پیکار کند و البته که در این راه موانع و سنگ اندازی های فراوان وجود خواهد داشت، باند بازها، آقازاده ها، عوامل بیگانه، جاسوسان، خلافکاران و صاحبان ثروت های بادآورده همراه با کارتل های اقتصادی و بنگاه های رسانه ای غول پیکرشان نمی خواهند احمدی نژاد موفق شود.
جنگ اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی، جنگ فقر و غنا و جنگ حق و باطل، باز آغاز شده است. با این حال خود خادم جمهور علت همه این کارشکنی ها را به خوبی بیان کرده است: این که دولت و شخص من مورد بیشتر هجمه و هجوم تخریبی قرار گرفته ایم به خاطر این است که احمدی نژاد روحیه دانشجویی را در مطالبه حق و آرمانخواهی حفظ کرده است. (۲۱آبان ۱۳۸۶- در دیدار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت).
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده خبر
به نقل از ماهنامه دانشجویی جنبش
ابراهیم رضایی
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید