سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

اگر قصد خرید کامپیوتر جدید را دارید...


اگر قصد خرید کامپیوتر جدید را دارید...
خدمات و کامپیوترهای فروشگاه‌های داخلی را باور داشتم تا این که در اسفند سال گذشته (۱۳۸۶) به اصرار دوستی مبلغ زیادی برای خرید کامپیوترM۷۷۹۰y که ساخت شرکت اچ-پی بود پرداخت نمودم.
در روز خرید احساس خوبی نداشتم. بعد از پرداخت و انتقال دستگاه به منزلمان حماقت از وجودم سرریز شده بود. خود را لعن و نفرین می کردم که چرا ۲۵% بیشتر از بهای کامپیوتری را که می‌توانستم در بازار رضا تهیه کنم برای خرید همان دستگاه با علامت اچ-پی پرداخت نموده ام.
با خود می‌گفتم: «ویندوز اورجینال ویستا دارد که دارد. به چه دردی می خورد. با ۱۵۰۰ تومان می‌توانستی یک دی-وی-دی بخرم که نسخه Ultimateاش را بر روی کامپیوترت نصب کنی. اچ-پی است که هست. موس و کیبرد وایرلس به په دردت می خورد. و غرغرغر ....» .وای... وای.. چه حال بدی داشتم. روز اول کامپیوتر را روشن نکردم. روز دوم به اصرار و کمک همان رفیق شفیق کامپیوتر (آیینه دق آنروزها) را روی میز کامپیوترم کار گذاشتم.
دستگاه را روشن کردیم. سینا دو عدد دی-وی-دی خام درخواست کرد. گفتم: «حالا نمی خواهد دستگاهم را با کپی یک فیلم افتتاح کنی.» جواب داد که: «برای فیلم نمی خواهم. می خواهم دی-وی-دی ریکاوری بسازم.» میدانستم دی-وی-دی ریکاوری چیست. چون برای نوت بوک ام یک بار ساخته بودم. اما برایم جالب بود که این امکان بر روی کامپیوترم وجود دارد. بعد از اتمام کار یک دی-وی-دی از کیفش درآورد و آن را نصب کرد. بازی Call of Duty بود. به او گفتم: «مردک این همه پولم را هزینه کرده‌ای تا بنشینیم و بازی کنیم!!» پاسخش این بود: «صبر کن. خواهیم دید که چه کسی بازی نمی‌کند.»
راست می گفت. قدرت و سرعت این کامپیوتر را تنها میتوانست با نصب آن بازی به رخ ام بکشد. شنیده بودم که برخی از دوستانم برای آنکه بتوانند بازی مذکور را بر روی کامپیوترهایشان نصب و راه اندازی کنند مجبور به ارتقاء دستگاههایشان شده بودند.
بازی را نصب و اجرا کرد. بسیار لذت بخش بود، بدون هیچ وقفه‌ای بازی با وضوح بالا به جلو می رفت.
روز بعد با فراز تماس گرفتم. فراز استاد بازی‌های استراتژیک و پرهیجان بود. وقتی فراز بازی را آغاز کرد، ساعت‌ها به آن مشغول بود. آنقدر با هیجان بازی می کرد که من هم هیجان زده بودم. در حین بازی فقط از کامپیوترم تعریف میکرد. اینکه چقدر سریع و پر قدرت است. با وجود اینکه ال-سی-دی ۱۹ اینچ اش از رده نمایشگرهای ساده اچ-پی است اما وضوح نمایش تصاویر گرافیکی با وضوح بالا خیره کننده است و از این حرف‌ها.
بعد از رفتن فراز احساس ام دگرگون شده بود. علاقه‌ام به کشف امکانات دستگاه جدید مرا به کودکی تبدیل کرده بود که درباره اسباب بازی جدیدش کنجکاوی می‌کند. دوست داشتم از همه امکاناتش سر درآورم. به بازار رفتم و چند بازی جدید را با کمک فروشنده انتخاب کردم. واقعا حق با سینا بود. دنیای کامپیوتر اچ-پی متفاوت از دنیای کامپیوترهای بازار رضا و امثال آن بود. هیچ مانعی برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی جدید وجود نداشت.
در مدت چند روز با کمک راهنمای ویندوز و مطالعه چند مقاله در سایت مایکروسافت و سایت‌های مرتبط دنیای ویستا نیز برایم دلپذیر شد.
یکی از لذت‌بخش‌ترین امکانات این سیستم استفاده از سرویس همیشه آنلاین خدمات اچ-پی است. کارشناسان خدمات آنلاین حوصله زیادی را برای راهنمایی مراجعه کنندگان صرف می‌کنند. حتی ضعف مشتری در گرامر و تایپ کلمات انگلیسی آنها را از دادن سرویس باز نمیدارد.
به یاد سرویس پشتیبانی شبانه‌روزی یک سرویس دهنده معروف اینترنتی افتادم. یک شب که با آنها تماس گرفته بودم کارشناسشان گفت: «برای چه ساعت ۲:۳۰ نیمه شب تماس گرفته اید. باید صبح تماس بگیرید.» صبح هم که با آنجا تماس گرفتم و موضوع را مطرح کردم، گفتند که: «حتما خسته بودند و نمی توانستند پاسخگو باشند.» هنوز هم برایم روشن نیست که چرا همچنان از سرویس آنها استفاده می کنم. شاید از روی ترس است. حال که او اینچنین سرویسی میدهد پس بقیه چگونه‌اند!!!.... بگذریم.
در مقابل، وقتی که کارشناسان اچ-پی در انتهای مکالمه‌مان می‌گویند: «از اینکه به من فرصت داده‌اید تا خدمتی انجام دهم بسیار از شما سپاسگزارم» مشعوف این کمپانی می‌شوید. من شده‌ام. ازاین رو همه جا از آنها تعریف می‌کنم و بیش از یک ساعت از زمان استراحتم را صرف نوشتن این مطالب نموده‌ام و تصمیم دارم تا آن را در تالارهای گفت‌وگوی سایت‌هایی که عضوشان هستم مطرح کنم.
همیشه وقتی شخصی از دوستی خود با اشیاء می‌گفت به او انگ خیال‌پرداز میزدم. اما امروز m۷۷۹۰y یک دوست با ارزش برای من است و بسیاری از عادت‌هایم را تغییر می‌دهد.
به لطف وجود m۷۷۹۰y در حال دیجیتالی شدنم هستم. دستگاه تلوزیون و پخش دی-وی-دی از اتاقم خارج شده تا اتاقم فضای بیشتری داشته باشد. روی میز کارم را دفاتر تلفن، سررسید و یاداشت‌های روزانه شلوغ نمی‌کنند. برنامه های تلوزیونی مورد دلخواهم را بر اساس برنامه زمان‌بندی از پیش تعریف شده ضبط می‌کنم و بسیاری دیگر....
در انتها به شما نیز پیشنهاد می‌کنم اگر قصد خرید کامپیوتر جدید را دارید دستگاهی تهیه کنید که سازنده آن یکی از علامت‌های بزرگ و شناخته شده باشد.
منبع : اخبار فن‌آوری اطلاعات ایتنا


همچنین مشاهده کنید