جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ / Friday, 19 January, 2018

گوگل و حفظ حریم خصوصی کاربران


گوگل و حفظ حریم خصوصی کاربران
از زمانی که [۱]PI گوگل را به عنوان نامزد دریافت جایزه «برادر بزرگ» در سال ۲۰۰۳ میلادی معرفی کرد، بحث‌های زیادی بین مخالفان و موافقان گوگل درگرفته است. PI‌ که سازمانی مستقل و غیر دولتی است در زمینه حفظ حریم خصوصی فعال است و هر ساله جایزه‌ای را به فعالترین افراد یا موسساتی که در زمینه نقض حریم خصوصی تلاش می‌کنند، اعطا می‌کند. برادر بزرگ عنوانی است که از نام رمان ۱۹۸۴ برگرفته شده است. در این رمان جورج ارول جهان را در سال ۱۹۸۴ به تصویر می‌کشد و برادران بزرگ را به عنوان ناظر اعمال مردم معرفی می‌کند.
● لوگوی گوگل
با وجودی که جایزه برادر بزرگ در سال ۲۰۰۳ به گوگل نرسید، اما بحث در مورد خدمات گوگل و اهدافی که این شرکت از ارائه این خدمات دنبال می‌کند، همچنان ادامه دارد. کار به جایی رسیده است که بعضی از منتقدین گوگل، سرویس‌های امنیتی را پشت این شرکت می‌دانند و معتقدند گوگل از حمایت‌‌های مادی و معنوی این سرویس‌ها بهره‌مند است.
موتور جستجوی گوگل که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد، اندک اندک جای خود را در بین سایر رقبای قدر باز کرد. استفاده از الگوریتم‌های جدیدی که دقت جستجو را تا حد زیادی بالا می‌برد باعث شد تا گوگل کفه بازار موتورهای جستجو را به نفع خود سنگین کند. توانایی خارق‌العاده گوگل در جستجوی وب و ایجاد فهرستی از محتوای سایت‌های مختلف، زمان کوتاه جستجو و سرعت بالای ارسال نتایج از نکات قوت گوگل است. در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد ورودی به بسیاری از سایت‌ها از طریق گوگل است.
سیستم آگهی منحصر به فرد گوگل در موفقیت روز افزون و کسب درآمدهای چند صدمیلیون دلاری در سال نقش به سزایی داشته است. برخلاف روش‌های سنتی تبلیغ که بدون توجه به نیازهای کاربر، به یکباره صفحات تبلیغاتی در برابر کاربر ظاهر می‌شوند(بعضا این روش‌ها می‌توانند ضد تبلیغ هم باشند)، در این روش، تبلیغات کاملا متناسب با نیازهای مخاطب انجام می‌شود. به عنوان مثال وقتی کاربر در سایت گوگل اقدام به جستجو در مورد «رباتیک» می‌کند، تبلیغ میزبانی وب در برابرش ظاهر نمی‌شود. در قسمت سمت راست صفحه کادری برای تبلیغ در نظر گرفته شده است که سایت‌هایی متناسب با کلمات کلیدی جستجو به صورت متنی و مجزا از نتایج جستجو به کاربر معرفی می‌شوند.
همزمان با بزرگ‌تر شدن گوگل و گسترش حوزه‌های فعالیت آن، نقد صاحب نظران و مدافعان حوزه خصوصی افزایش یافت. در راس منتقدان گوگل سازمان‌هایی مانند PI‌ قرار دارند که اتهامات سنگینی را متوجه گوگل نموده‌اند.
اتهاماتی که PI‌ به گوگل وارد کرده مبتنی بر ۹ ماده به شرح زیر است:
۱) کوکی‌های گوگل مادام‌العمر هستند:
تاریخ انقضای کوکی‌های گوگل سال ۲۰۳۸ است. این کوکی‌ها یک کد شناسایی یکتا بر روی دیسک‌سخت قرار می‌دهند. با هر بار مراجعه به سایت گوگل، یک کوکی بر روی دستگاه قرار می‌گیرد. در صورتی که از قبل کوکی موجود باشد، متن آن خوانده شده و کد یکتای آن ارسال می‌شود.
۲) گوگل همه چیز را ذخیره می‌کند:
گوگل در رابطه با هر جستجو اطلاعاتی شامل کد کوکی، آدرس IP‌، زمان و تاریخ، عبارات جستجو و پیکربندی مرورگر را ذخیره می‌نماید. به این ترتیب این امکان وجود دارد که گوگل نتایج جستجو را با توجه به شماره IP‌ شخصی‌سازی کند.
۳) گوگل به صورت نامحدود داده‌های کاربران را ذخیره می‌کند:
شواهدی در دست است که نشان می‌دهد گوگل قادر است همه اطلاعات کاربران را که جمع‌آوری و ذخیره می‌کند، مورد استفاده قرار دهد.
۴) گوگل تاکنون مشخص نکرده است که به چه دلیل به این داده‌ها نیاز دارد:
پرسش‌هایی که تاکنون در مورد حفظ حریم شخصی از گوگل شده است تا کنون بی پاسخ مانده‌اند.
۵) گوگل نیروهای امنیتی را به استخدام خود در آورده است:
گوگل در صدد استخدام نیروهای با سابقه خدمت در سازمان‌های امنیتی است. به عنوان مثال یکی از مهندسین کلیدی گوگل با نام Matt Cutts قبلا در استخدام آژانس امنیت ملی (NSA) بوده است.
۶) نوارابزار گوگل جاسوسی می کند:
بنابه مفاد سیاست‌‌های حریم شخصی(Privacy Policy) گوگل، نوارابزار مجانی گوگل با وجود قابلیت‌های فراوانی که دارد، گزارش همه صفحاتی را که در مرورگر بازدید می‌شوند، ارسال می‌کند. علاوه بر این کوکی‌های موجود بر روی سیستم را نیز می‌خواند. بدتر از این، فرایند به‌روز رسانی نوار ابزار است که به صورت خودکار و بدون اخذ مجوز انجام می‌شود. بیشتر تولیدکنندگان نرم‌افزار برای انجام این کار نظر کاربر را جویا می‌شوند. در این صورت در دستگاه‌هایی که نوارابزار گوگل نسب شده است، دسترسی همیشگی به محتوای دیسک سخت در هر بار ارتباط با گوگل که در طول روز معمولا چندین بار اتفاق می‌افتد وجود دارد.
۷) ذخیره سازی نسخه cache غیر قانونی است:
به نظر می‌رسد که نگهداری یک نسخه از محتوای سایت‌ها توسط گوگل مطابق قوانین کپی رایت غیرقانونی است. در صورتی که مدیر یک سایت مایل به تغییر محتوای سایت خود باشد (به هر دلیلی از جمله وجود محتوای نادرست و اشتباه بر روی سایت) نسخه‌ قدیمی نزد گوگل نگه‌داری می‌شود.
۸) گوگل با کاربران خود برخورد دوستانه‌ای ندارد:
در حال حاضر ۷۵ درصد از مراجعات به بیشتر وب سایت‌ها توسط گوگل هدایت می‌شوند. با توجه به اینکه مدیران سایت‌ها مایل به افزایش ترافیک سایت خود هستند، لذا نمی‌توانند نسبت به قابلیت‌های گوگل در این زمینه بی‌توجه باشند. از سوی دیگر در صورتی که مدیران سایت‌ها بخواهند از ضعف‌های موجود در الگوریتم‌های نیمه محرمانه گوگل بهره‌برداری کنند، توسط گوگل مجازات می‌شوند و ترافیک موجود بر روی سایت‌شان به ناگهان از بین می‌رود. تاکنون هیچ استانداردی توسط گوگل در زمینه روش جستجو و امتیاز دهی سایت‌ها منتشر نشده است. علاوه بر این هیچ فرایند استینافی هم برای سایت‌های مجازات شده پیش‌بینی نشده است. گوگل کاملا غیر پاسخگو است.
۹) گوگل بمب ساعتی از بین برنده حریم خصوصی است:
با وجود حدود ۲۰۰ میلیون جستجو در روز توسط گوگل، که بیشتر آنها از خارج از آمریکا انجام می‌شود، گوگل به سمت بوجود آوردن یک فاجعه نقض حریم خصوصی‌ پیش می‌رود.
واقعیت این است که علی‌رغم همه تلاش‌های انجام شده برای تبرئه گوگل، پاسخ بسیاری از سوالات هنوز مبهم است. استدلال‌های ارائه شده‌ عموما با این رویکرد هستند که کاربران می‌توانند به گوگل اجازه بعضی از فعالیت‌های مشکوک را ندهند (مانند قرار دادن کوکی بر روی دستگاه)، شناخت کاربران به صورت دقیق امکان‌پذیر نیست و یا اینکه مراکز دیگری نیز چنین فعالیت‌هایی انجام می‌دهند و بنابراین اتهامی به گوگل وارد نیست. هرچند این استدلال‌ها درست است ولی نمی‌تواند تبرئه کننده کامل گوگل از اتهامات وارده باشد. در چارچوب استدلال‌های مدافعان گوگل، کاربران عادی اینترنت که تخصص زیادی ندارند (و درصد قابل توجهی از کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهند) همچنان در معرض خطر هستند.
با دیدی خوش‌بینانه می‌توان از اشکالاتی که به استدلال‌های موافقین گوگل وارد است چشم‌پوشی کرد، ولی توسعه فعالیت‌های گوگل در حوزه‌های جدیدی مانند وبلاگ، ارائه mail‌ مجانی با حجم بالا و همچنین شبکه اجتماعی Orkut سوالات جدیدی را به ذهن متبادر می‌کند.
گوگل ادعا می‌کند با استفاده از کوکی‌هایی که بر روی دستگاه‌ها قرار می‌دهد قادر به شناسایی اشخاص نیست. کوکی‌های گوگل تا سال ۲۰۳۸ معتبر هستند و در این بازه زمانی، شاخص همه جستجو‌های کاربران هستند. ترکیب این کوکی‌ها با کوکی‌های Orkut‌ امکان شناسایی دقیق افراد را برای گوگل فراهم می‌آورد. علاوه بر این Gmail‌ این تصویر را با نگه‌داری سابقه‌ای طولانی از تبادلات الکترونیکی افراد شفاف‌تر می کند. همه پیام‌های ارسالی و دریافتی به هر فرد در یک مکان علامت‌گذاری، ذخیره و مرتب می‌شوند. در کنار این پیام‌ها مقصد و مبدا آنها هم نگه‌داری می‌شود که برای تحلیل ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. جستجوهای انجام شده بر روی وب و شبکه اجتماعی (Orkut) و همچنین خرید‌ها هم در کنار این اطلاعات ذخیره می‌شوند. این اطلاعات به سادگی می‌تواند در اختیار مقامات مجری قانون ‌و یا شرکت‌های تجاری قرار گیرند.
در کنار نکات فوق جالب است به بندهایی از سیاست حریم شخصی Gmail‌ توجه شود که اذعان دارد نامه‌های کاربران پس از حذف شدن و حتی پس از قطع اشتراک کاربر (برای بازه زمانی نامشخصی) توسط گوگل نگه‌داری می‌شود.
شاید نتوان در حال حاضر در مورد گوگل و فعالیت‌هایش به صورت قطعی اظهار نظر کرد. اتهاماتی به این شرکت وارد شده و افراد زیادی در سراسر دنیا به فعالیت‌های گوگل اعتراض دارند و شواهد متعددی را ارائه می‌کنند. کلید حل معما در گذر زمان و انجام تحقیقات و مطالعات بیشتر است. تصمیم‌گیری در مورد استفاده از خدمات گوگل در این فاصله بر عهده اشخاص است و با توجه به نکاتی که ذکر شد اعمال پاره‌ای محدودیت‌ها خالی از فایده نیست.


منبع : گروه امداد امنیت کامپیوتر ایران

مطالب مرتبط

دبل کلیک روی گوگل


دبل کلیک روی گوگل
در تاریخ ۱۳ آوریل بزرگ ترین موتور جست وجوی جهان اعلام کرد با پرداخت ۱/۳ میلیارد دلار شرکت تبلیغاتی Double Click را خریداری کرده است. در حالی که درآمد سالانه این شرکت حدود ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده، گوگل با پرداخت حدود ۲۰ برابر این رقم به Double Click آن را خریداری کرده است. گفته می شود، شرکت Hellman & Friedman در سال ۲۰۰۵ مرکز تبلیغاتی Double Click را حدود یک سوم این قیمت خریداری کرده بود.
ولی چرا بزرگ ترین موتورجست وجوی اینترنتی دنیا برای خرید این شرکت باید تا این اندازه هزینه کند؟ برخی کارشناسان معتقدند گوگل برای خرید DoubleClick بیش از ارزش آن پول پرداخت کرده و ممکن است تا این اندازه کسب درآمد نکند. با این وجود بزرگ ترین مرکز نرم افزاری دنیا باید بیش از گذشته احساس خطر کند زیرا رقیب دیرینه اش برای کسب درآمد بیشتر دست به اقدامات جدید زده است.به هر حال باید توجه داشت، Double Click چیزی را در خود داشته که گوگل با تمام پول و موقعیتش از آن چیز بی بهره بوده است: «بهترین روش برای جلب بنر ، فایل های ویدئویی و دیگر تبلیغات آنلاین برای فروش محصولات شرکت های مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن». «دیو مرگان» مدیر شبکه تبلیغاتی TACODA دراین باره می گوید: «Double Click هم اکنون با تمام شرکت های تبلیغاتی صاحب نام دنیا در ارتباط است و بیش از نیمی از تمام آژانس های تبلیغاتی دنیا با آن کار می کنند. Double Click می تواند تمامی شرکت های وابسته به Time Warner نظیر Illustrated، Friendster و Viacom§ را به گوگل وابسته کند. MTV نیز از دیگر شرکت هایی است که به مجموع مشتری های گوگل خواهد پیوست. در بخش دیگر، شرکت گوگل با انتشار تبلیغات آنلاین روی سایت اینترنتی خود می کوشد بیش از تمام رقبا برای خود تبلیغات بگیرد.»
- بازی هوشمندانه «چارلز لی » یکی از محققان مرکز تحقیقاتی Forrester توضیح می دهد که خرید این شرکت از جوانب مختلف می تواند برای گوگل منفعت داشته باشد. او می گوید: «این پول بسیار زیاد به نظر می رسد اما آیا واقعاً پرداخت این مبلغ گوگل را دچار مشکل مالی خواهد کرد؟ اینجا محلی بود که گوگل مجبور به خرید آن بود و راهی جز این نداشت. گوگل در این حرکت هیچ اشتباهی نکرد.»«اریک اسمیت» مدیرعامل گوگل بر این باور است که این بهترین انتخاب بوده تا تبلیغات بیشتری روی سایت این شرکت نمایان شود. اسمیت معتقد است: «Double Click سرعت ما را در تبلیغات بیشتر می کند. تاکنون رقیب اصلی ما یعنی یاهو مدیریت دنیای تبلیغات آنلاین را برعهده داشته اما ما هم اکنون می توانیم این حاکمیت را از بین ببریم.» شرکت گوگل می تواند با پیشنهاد روش های نوین در تبلیغات آنلاین، اقبال شرکت های تجاری را نسبت به این سایت بیشتر کند. «بیل گاسمن» مدیرعامل شرکت تبلیغاتی Revenue Science نیز گفته است: «گوگل با این کار خود یک سرمایه گذاری بلندمدت کرده تا آینده دنیای تبلیغات اینترنتی را در دست بگیرد.»این طور که بزرگ ترین موتورجست وجوی این شرکت پیش بینی کرده Double Click در آینده نزدیک می تواند میلیاردها دلار درآمد را برای آنها به همراه بیاورد. اسمیت به همراه شریک خود و «سرگی برین» مدیر فناوری شرکت گوگل بر افزایش تبلیغات در سایت گوگل و سایت های وابسته به آن تاکید کرده اند.
- بنرهای معجزه آسا بر اساس گزارش اخیر مرکز تحقیقاتی eMarketer حدود ۴۰ درصد از درآمد ۵/۱۹ میلیارد دلاری تبلیغات گوگل در هر سال مربوط به پول هایی می شود که پیشاپیش از شرکت ها دریافت می کند. شرکت گوگل در حال حاضر دو سوم تمام تبلیغات آنلاین و اینترنتی را به خود اختصاص داده است. بیشتر این شرکت از طریق ابزارهای توانمند جست وجوگر گوگل به این سایت کشیده شده اند.طی سال های اخیر، پیشرفت و توسعه بازار تبلیغات اینترنتی نسبت به جست وجوگرهای آنلاین چندان واضح و مشخص نبوده است. در ماه اکتبر از سال گذشته شرکت eMarketer ارزش بازار تبلیغاتی جهان را برای سال ۲۰۰۶ حدود ۳۴/۳ میلیارد دلار تخمین زد و پیش بینی کرد که این رقم تا سال ۲۰۱۰ به ۵/۴ میلیارد دلار برسد.گاسمن بر این باور است که به خاطر افزایش توانایی های درونی، بازار تبلیغات آنلاین در آینده نزدیک شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود. احتمال می رود در آینده تبلیغات مطابق مطالب هر صفحه به نمایش در آیند و مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانند. برای مثال، مرکز SUV قصد دارد تمام تبلیغات خود را تنها در سایت های خودروسازی منتشر کند. شبکه های تبلیغاتی و شرکت های اینترنتی نظیر گوگل می توانند تبلیغات خود را روی سایت های تولیدکننده محتوای IT منتشر کنند. این مساله نه تنها انگیزه کاربران را برای مشاهده تبلیغات بیشتر می کند، بلکه باعث خواهد شد تا شرکت ها تمایل بیشتری را برای تبلیغات پیدا کنند.گاسمن در حقیقت معتقد است که ارتباط میان محتوای الکترونیکی و تبلیغات مهم ترین عاملی است که می تواند بر رونق این بازار بیفزاید. - مایکروسافت و مشکلات تازه «روزنبلات» اعلام کرده است، Double Click می تواند ظرفیت گوگل را در بازار رقابتی امروز تا چندین برابر افزایش دهد و امکان ارتباط صمیمانه تر بین مسوولان این موتورجست وجو و کاربران را فراهم آورد. نوآوری های گوگل برای تبلیغات در محیط مجازی می تواند به شرکت هایی که برای فروش محصولات خود مشکل دارند کمک های فراوان کند. از دیگر مزایایی که خرید DoubleتClick برای گوگل داشته، عدم دسترسی مایکروسافت به این شرکت تبلیغاتی بوده است. در حال حاضر شرکت بزرگ مایکروسافت در حوزه تبلیغات تجاری و آنلاین تا اندازه ای گوگل را تحدید می کند. سهم شرکت مایکروسافت از بازار جست وجوهای اینترنتی در ماه مارس سال جاری به اندازه ۱۰ درصد کاهش یافت و گوگل توانست با استفاده از این فرصت سهم بیشتری از بازارهای تبلیغاتی را به دست آورد. DoubleتClick می تواند یک تهدید جدید برای بزرگ ترین تولیدکننده نرم افزار جهان محسوب شود. این شرکت می تواند تمام تبلیغات خود را روی سایت AOL وابسته به مرکز رسانه ای Time Warner و MySpace وابسته به مرکز News Corp نیز منتشر کند. این سایت ها از پربیننده ترین پایگاه های اینترنتی جهان محسوب می شوند. شرکت گوگل با این خرید مدیریت جست وجوهای تبلیغاتی این سایت ها را نیز در اختیار گرفته است. گوگل برای همکاری با این سایت ها حدود دو میلیارد دلار به آنها پرداخت کرده است، این در حالی است که اگر مایکروسافت DoubleتClick را خریداری می کرد AOL و MySpace را از رقبای خود می دانست. «اریک اسمیت» چندی پیش اعلام کرده بود که بزرگ ترین موتور جست وجوی اینترنتی جهان می خواهد خود را در شادمانی کاربران از تماشای برنامه های تلویزیون شریک کند و ابزاری را برای آنها تولید کند که به وسیله آن بتوان برنامه های تلویزیونی مورد علاقه را ذخیره کرد. همچنین گفته می شود برخی مدیران گوگل در مقاله هایی که این اواخر منتشر کرده بودند از راه اندازی سیستم جدید خبر دادند که می تواند تمامی وقایع صوتی در کامپیوتر را بررسی کند و از طریق میکروفن صداهای محیط را نیز در خود ذخیره کند تا به هنگام نیاز به آنها رجوع کنیم. این اطلاعات نشان می دهد که شرکت گوگل تصمیم خود را برای راه اندازی یک سیستم جدید گرفته تا به کمک آن امکان مدیریت برنامه های تلویزیونی را به کاربران بدهد. در این سرویس جدید بر تبلیغات آنلاین هم تمرکز زیادی شده تا گوگل به این وسیله یک منبع درآمد جدید نیز داشته باشد. در اصل فعالیت های گوگل مربوط به جست وجوهای اینترنتی و تبلیغات آنلاین می شود. این شرکت در ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۹۸ در کالیفرنیا تاسیس شد و اگرچه تنها ۱۰ سال از زمان راه اندازی آن می گذرد، بیش از رقبای خود که سالیان سال است در این زمینه فعالیت می کنند، پیشرفت داشته است. طبق آخرین گزارش ها تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۶ شرکت گوگل ۹ هزار و ۳۷۸ کارمند تمام وقت داشته که به همت تمامی این افراد موفقیت های کنونی را کسب کرده است. به هر حال در کنار مدیریت این تعداد کارمند مسوولان گوگل کوشیده اند با پیش بینی وضعیت خود در سال ۲۰۰۸ همچنان عنوان برترین موتور جست وجوی اینترنتی جهان را به خود اختصاص دهند

وبگردی
کشتی قرآن مطلا سازگار با سیره نبوی یا سنت جاهلی
کشتی قرآن مطلا سازگار با سیره نبوی یا سنت جاهلی - خبر «قرآن مطلا» در روزهای اخیر احساسات بسیاری را جریحه­ دار کرده است. اگربه جامعه و واقعیت ­های آن سری بزنیم چه می توانیم بگوییم؟ گیریم که قران مطلا کار درستی است. آیا با توجه به وجود فقط 100 خانوادۀ زیر فقر در جامعه، باز هم باید برخلاف سیره رسول خدا و امیرمومنان(علیهما السلام) آنان را نادیده گرفت و به کاری ازین دست پرداخت؟ در آن صورت، آیا قرآن مطلا با سیره و سنت رسول...
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس - 38 شرکت که جزء بزرگترین کارتل های اقتصادی کشور هستند، متعلق به آستان قدس است. بنابراین آستان قدس کنونی، آستان قدسی نیست که حضرت امام در نامه خود از آن سخن گفته‌اند.
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها - به‌جز وزارت ارشاد، هیچ‌یک از این 40 ارگان و نهاد در قبال میلیاردها تومان بودجه‌هایی که دریافت می‌دارند پاسخگو نبوده نیستند.
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار - ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی»
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی» - علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده یکی از خدمه نفتکش «سانچی» اظهار همدردی کرد.
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی - توقف عملیات خنک سازی و مهار آتش در شب گذشته، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت - رسانه های مطرح یونانی با انتشار تصاویری از رابطه عاطفی ملی پوش ایرانی باشگاه المپیاکوس با یک میلیاردر یونانی - آمریکایی پرده برداشتند و مدعی شدند این دو تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کرده اند.
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟ - بخشی از تکثر مسئولیت های بعضی چهره‌های سیاسی به بی‌اعتمادی نظام به افراد کارآمد برمی‌گردد و علت دیگر این موضوع، اعتماد غیرمعقول به این افراد است. با این حال این افراد هرچقدر هم که توانمند باشند، از نظر روان شناسی و انسان شناسی در بخشی از مسئولیت های خود ناموفقند.
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود!
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود! - فیلم - حسین عطایی ۱۰ سال دارد و در حوزه طراحی مفهومی خودرو فعالیت می کند. او ۶ اختراع ثبت شده دارد، مدرسه نمی رود و از دو شرکت تسلا و ولوو دعوت به همکاری شده است. او مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه است. گفتگوی رضا رشیدپور با نابغه ١٠ساله طراحی خودرو را اینجا ببینید.
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت !
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت ! - تست برخورد جلوی خودرو با سرعت 50 کیلومتر در ساعت برای سمند TU5 ، توسط یکی از سازمانهای معتبر ارزیابی خودرو در انگلستان صورت گرفت.
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه - این فیلم حواشی زیادی را در فضای مجازی به همراه داشته است.
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم - اولین قسمت از برنامه هاردتاک کاکتوس را با صحبت های جذاب نیوشا ضیغمی در مورد خانواده و همسرش ، ماجرای صحبت های جنجالی یک هواپیما ، 8 سال احمدی نژاد و ...
    پربازدیدها