پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

تردمیل یا دو ثابت Tread Mill


تردمیل یا دو ثابت  Tread Mill
دستگاه دوثابت یک روش عالی ورزش های ایروبیک است .جستن روی دستگاه های دو ثابت یکی از بهترین راههای دفع سموم و تحرک سوخت وساز بدن به شمار می آید .
انجام این حرکات و سنگینی آن برتمام بدن وجریان خون ولنف وحتی سلولها چنان اثر می گذارد که سایر ورزشها نمی توانند این تغییرات را ایجادکنند .
وقتی شما روی یکی از این وسایل ورزش می کنید احساس می کنید نیروی جاذبه زمین وجود ندارد وبرای لحظه ای احساس بی وزنی می کنید مانند فضا نورد .
وقتی شما به پایین می آیید و پاهای شما روی پوشش آن قرار می گیرد و ناگهان سنگینی شما افزایش می یابد درست ۲-۳ برابر نیروی جاذبه زمین بنابراین قسمت هایی از بدن شما زیر فشار قرار می گیرد.
براثر این نوع تحرک سلولی بدن شما با حالت وزنی وبی وزنی مواجه شده دستگاه دفع تحرک و مواد زائد از سلول وارد جریان مایع داخلی می شود وبعداز جدایی از دستگاه لنف موجبات دفع آن از بدن فراهم می شود .
این عمل اکسیژن اضافی وارد سلول می کند و باعث تحریک سوخت وساز بدن می شود وجریان دفع کامل درکل بدن برقرار می شود وسطح انرژی افزایش می یابد .
قابل توجه اینکه چنانچه اگر به منظور کاهش وزن می خواهید از تردمیل استفاده نمایند بهترین سرعت برای آن ۵/۳ تا ۴ کیلو متر در ساعت می باشد .وبهترین نوع تردمیلها دستگاههایی هستند که دارای ضربه گیر باشند که درزیر صفحه اصلی پیاده روی شهودمی باشد .
● مشخصات دستگاه دوثابت یا تردمیل
▪ تردمیل به دوشکل مکانیکی وبرقی وجود دارد .نوع مکانیکی فاقد موتور بوده وفرد می تواند به وسیله حرکت پای خود روی نوار نقاله سرعت خود را کم یا زیاد کند.
▪ قیمت دستگاه های پیاده روی مکانیکی از ۱۸۵۰۰۰تومان به بالا می باشد .
▪ نوع دوم دستگاه برقی است دارای موتور می باشد و فرد میتواند با استفاده از کلیدهای کامپیوتری واقع در کنسول یا میز جلوی دستگاه سرعت خود را کاهش یا افزایش دهد.
▪ نوع برقی دارای تجهیزات و امکانات بهتر می باشد و قیمت آن را ۴۳۰۰۰۰تومان به بالا می باشد .
▪ هر دو مدل خارجی بوده (تایوان)و۱ سال گارانتی داشته و ۵ سال خدمات پس از فروش دارد .
● درزیر مشخصات یک دستگاه پیاده روی دور متغیر (TM-۵۱۵۰)ذکر می کنیم :
۱) دارای استاندارد جهانی CEزیر نظر شرکت فلاکس آمریکا
۲) نمایش دهنده سرعت ،مدت و مسافت پیموده شده
۳) نمایش دهنده ضربان قلب توسط هندپالس (لمس با دست )
۴) نمایش دهنده کالری مصرف شده و درصد شیب
۵) برنامه تمرین بسیار کامل به صورت اتوماتیک
۶) دارای ترمزایمنی برای افراد مسن
۷) دارای کنترل از راه دور
۸) قابل جمع شدن برای اشغال فضای کمتر
۹) ساخت کشور تایوان قیمت ۹۹۵۰۰۰تومان
دانیال تارمست
منبع : علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند


همچنین مشاهده کنید