چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

نیکبخت تا ۸۹ در پرسپولیس ماند


نیکبخت تا ۸۹ در پرسپولیس ماند
علیرضا واحدی نیکبخت دیروز با حضور در هیأت فوتبال تهران قرارداد خود با پرسپولیس را به مدت ۲سال تمدید کرد.وی درباره علت تمدید دو ساله قراردادش با پرسپولیس خاطرنشان کرد: بسیاری از بازیکنان با پرسپولیس یک ساله بستند اما، من شرایط را ایده آل دیدم و تصمیم گرفتم قراردادم را به مدت دو سال تمدید کنم و اکنون از این مسأله بسیار خوشحالم.
نیکبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قرارداد شما شرط خاصی داشت، گفت: در قرارداد من هیچ شرط و شروط خاصی ذکر نشده بود و مسأله قبلی ام با قطبی تنها یک سری کدورتهای کوچک بود که آن هم حل شد.
می توان از آنها رفتاری دیگر خواست؟! تقابل نیکبخت با قطبی نمادی از برخورد شخصیت فوتبال نیمه حرفه ای و یا حتی آماتور ما بود. با نگاهی حرفه ای، قطبی تازه وارد از لای زرورق، وسط فوتبال پر حاشیه ما پرتاب شد. شاید تا آن زمان او هرگز نمی توانست تصور کند که یک بازیکن به مربی اش ترش رویی کند و لب ور بچیند. او سابقه مطالعه مصاحبه علیه سرمربی توسط بازیکن را نمی دانست و تجربه نکرده بود. فراستاره فوتبال ایران نمی پذیرفت که چنین تافته جدا بافته بودنش توسط سرمربی به هیچ انگاشته شود. چه بخواهیم و چه نخواهیم در فضای فوتبال ایران بازیکنانی با قابلیتهای بصری- تکنیکی که حمایت رسانه ای را هم پشت خود می بینند و مورد اقبال عمومی هواداران هستند از امتیازهای ویژه ای برخوردارند. او انتظار لطف و توجه بیشتری داشت و تجربه هم ثابت کرده در صورت دریغ نشدن این توجه به او قابلیتهای منحصر به فردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.
اما در اصطکاک پیش آمده، تمام تقصیرها به گردن نیکبخت به زعم ما آماتور نبود که اگر این گونه بود اختلاف نظر با قطبی فقط به او محدود می شد، اما بودند دیگرانی که سرمربی حرفه ای تیم نتوانست ارتباط مثبتی با ایشان برقرار کند و بعضاً تفاوت نوع نگاهش به برخی بازیکنان و تبعیضی که در آن وجود داشت به سوء تفاهمات دامن زد.
اما هر چه که بود مربوط به گذشته است. امروز این دو نفر پای برگه پذیرش یکدیگر را امضا کرده اند. نیکبخت و قطبی هر دو قراردادی دو ساله را به امضا رسانده اند، آن هم با علم به اینکه دیگری در تیم حضور دارد و مجبور به تحمل یکدیگرند.
در اتخاذ این تصمیم، منتی هم بر سر یکدیگر ندارند. نیکبخت خواهان کم ندارد. استقلالیها مترصد به خدمت گرفتن او بودند تا به ادعای فتح ا... زاده از فروش او و ترانسفرش مبلغ قابل توجهی به جیب بزنند.
قطبی هم اگر پرسپولیسیها به بازگرداندنش اصرار نمی کردند حتماً سر گرسنه بر بالین نمی گذاشت و حداقل می توانست پستی آبرومند در کنار همان مردان بزرگی که پیش از این در کنارشان بود برای خود دست و پا کند.
نیکبخت می گوید با قطبی دست داده و سوء تفاهمات را دور ریخته است و قطبی هم با موافقت با حضور شماره ۱۰ در تیمش به استفاده از او رضایت داده است و بعد از این حتی توجیه قبول خواست مصطفوی و اصرارش به حضور همزمان ایشان، آنها موظف به تغییر در رفتار و نوع تعاملشان با یکدیگرند. قطبی باید راه به دندان گرفتن ستاره ای مثل نیکبخت را بیاموزد و تفاوت نوع رفتارها در فوتبال ایران را به نسبت سایر نقاط جهان تمیزدهد، انتظاری که با توجه به حضور یک ساله او در ایران و درکی که از فضای فوتبال ما به دست آورده دور از ذهن نیست.
البته که این تصحیح در رفتار باید دو طرفه باشد. نیکبخت هم با خواست و انتظار قطبی آشناست و می داند که سرمربی در فصل پیش رو رفتار و عملکرد او را زیر ذره بین دارد.
رسانه ها هم منتظرند تا کوچکترین نشانه ای از سوء تفاهم را در رفتار آنها بیابند و آن را بزرگ کنند.
نیکبخت و قطبی باید فصل جدیدی از رابطه را در تعامل با یکدیگر باز کنند. تفاهم حقیقی آنها می تواند برآیندی بسیار مثبت برای پرسپولیس به ارمغان آورد.
رضا خوش نویس
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید