شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ / Saturday, 20 January, 2018

خنده و شادمانی بخشی از حیات آدمی است


خنده و شادمانی بخشی از حیات آدمی است
در ایران سینمای فکاهی و کمدی وجود داشته و دارد. سینمای کمدی هم بر اساس طبیعتش از رهیافت کمدی در ادبیات و تئاتر عامیانه جدا می‌شود و هم از نظر مضمون و مفهوم با آن پیوند دارد. آن‌ چه سینمای کمدی را از تئاتر عامیانه منفک می‌کند قابلیت ابزار جدید در نمایش واقعیت و ایجاد خنده است.
اشکال سینمای کمدی بسیار متنوع است؛ مثل کمدی انتقادی، کمدی اجتماعی، کمدی رئالیستی، کمدی رومانتیک، کمدی سیاه، کمدی موزیکال و ... ایجاد خنده در تماشاگران به شیوه‌های مختلف ساختاری صورت می‌‌گیرد؛ مانند وضعیت‌های غیرمنتظره، اشتباهات، رفتارها، موقعیت انسان، لهجه‌ها و کلام و البته بهره‌گیری از تدوین و بزرگ‌نمایی حالت‌های کمیک.
شادی‌آفرینی از طریق عوامل خنده‌آفرین در یک فیلم واقع‌گرا و یا تخیلی و سینمای فکاهی به مفهوم استفاده‌ی خلاقه از عنصر فکاهی و بیان سینمایی در جهت فرح‌بخشی و احتمالاً نقد اجتماعی و به‌ویژه مضحکه‌های فیلمی از هم جدا می‌شوند و جایگاه بخش عمده‌یی از فیلم‌های سینمای ایران که به‌اشتباه کمدی به نظر می‌رسند روشن خواهد شد، چرا که در هر فیلمی نمی‌توان گرایش کمیک به وجود آورد. شاد کردن تماشاگران به معنای ایجاد وضعیتی است که آن‌ها را از حالت عادی درآورده و در شرایط جدیدی که خنده‌ است قرار ‌دهد. خندیدن انواع گوناگون دارد: خنده‌ی فیزیولوژیک، خنده‌ی پاتولوژیک و خنده‌ی سایکولوژیک؛ خنده‌ی ناشی از قلقلک و تحریک اعصاب را خنده‌ی فیزیولوژیک می‌گویند و خنده‌یی که مرگ دشمن و یا مشکلات بزرگی را برای او موجب می‌شود خنده‌ی پاتولوژیک ‌گویند اما بهترین خنده، خنده‌ی روانشناختی است.
سینما توانسته در طول تاریخ با ساخت آثار کمیک به نقاط حساسی از این واکنش پیچیده‌ی روانشناسی پرتوافکنی کند و تماشاگران را عمیقاً بخنداند.
سینمای جهان از همان آغاز پیدایش با فیلم باغبان آبپاشی‌شده اثر برادران لومیر و فیلم‌های ژرژ مه‌لیس به‌ویژه سکانس کنفرانس فیلم سفر به کره‌ی ماه که صلح‌طلبان مانند حیوانات وحشی به جان هم افتاده بودند، نوعی کمدی اسلپ‌استیک را رقم زد.
تماشاگران سینمای کمدی بیش‌تر مردم کوچه و بازار بوده‌اند تا خواص جامعه؛ تصور می‌رود که این جریان ریشه‌ی تاریخی داشته باشد و به تقسیم‌بندی نمایش از دید ارسطو به سه دسته‌ی تراژدی، حماسی و کمدی برمی‌گردد که احتمالاً کمدی این انگ را داشته که از دل تاریخ و از همین تقسیم‌بندی و با قرار گرفتن در مقابل دو نوع به ظاهر مهم‌تر نمایش را با خود آورده است.
سینمای کمدی کشور ما نتیجه‌ی شناخت دستاوردهای جهانی، رشد علم‌گرایی و بررسی عالمانه‌ی جامعه و مناسبات انسانی در شهرهای ایران، در دوران تغییرات و در مناسبات اجتماعی و رشد طبقه‌ی متوسط جدید شهری است که در عین حال نگاهی هم به فرهنگ نمایشی ایران دارد. سینمای کمدی ایران از سرعت و هیجان سینمای شلوغ و پرهیاهو به دور نمانده است و به مفهوم شوک کمیک در هر لحظه و سرعت تبادل اطلاعات کمیک علاقه‌مند می‌شود؛ شاید بهترین نمونه‌ی این گونه فیلم‌ها، اجاره‌نشین‌ها باشد. گذر سینمای کمدی و فکاهی ایران از مرحله‌ی ساده و ابتدایی به کمدی جدید، گذر جامعه از مراحل رشد سیاسی و اجتماعی است.
اولین فیلم تاریخ سینمای ایران که کمدی بوده و اکنون اثری از آن باقی نمانده پایه و اساس تولید سینمایی را رقم زده است. سینمای ایران با کمدی آغاز می‌شود و طنز معمولاً چاشنی فیلم‌های گونه‌های مختلف در این سینما بوده است. استقبال از سینمای کمدی و برنامه‌های خنده‌آور تلویزیون در کنار فال قهوه و کتاب‌های شبه‌روانشناسانه، از روانشناسی جمعی می‌آید که مردم از سختی‌های روزمره به ستوه آمده‌اند و به دنبال مفری برای رهایی هستند و چون در واقعیت مفری نیست به غیرواقعی‌اش متوسل می‌شوند؛ پس آیا هنر و سینمای کمدی با این نیت به وجود آمده که باعث بیگانگی و گریز مردم شود؟ پاسخ منفی است، خنده و شادمانی بخشی از حیات آدمی است.
در سینمای دهه‌ی ۶۰ کشور فضای تلخ فیلم‌های خشن و ملودرام‌های عبوس هم‌چنان ادامه داشت تا این‌که از نیمه‌های این دهه فیلم‌های کمدی اتوبوس و مردی که زیاد می‌دانست از یدالله صمدی، مردی که موش شد کار احمد بخشی و کفش‌های میرزانوروز ساخته‌ی محمد متوسلانی، از گیشه و تماشاگران عام جواز خنده و شادی گرفتند. اما ساخت و اکران اجاره‌نشین‌ها که صرفاً یک فیلم مفرح عامیانه نبود با اقبال پرشور تماشاگران روبه‌رو شد. این فیلم که از شیوه‌ی کمدی آکسیون و کمدی موقعیت بهره گرفته است، از نظر ساختاری و مضمون، در سینمای ایرانِ آن زمان اتفاقی تازه و تجربه‌یی درخور توجه بود. استقبال عمومی از اجاره‌نشین‌ها باعث رونق سینمای کمدی در کشور شد. در فیلم‌های کمدی از گویش‌های محلی و عیوب جسمی به عنوان عامل خنده بهره گرفته نمی‌شد؛ خواستگاری بر اساس دلدادگی دو آدم مسن ساخته می‌شود و دو نفر و نصفی که از فیلم دو مجرد و یک کودک برگرفته شده بود، به روال کمدی سمت و سو می‌یابد. در دهه‌ی ۷۰ با گردش عروسک‌ها توسط ایرج طهماسب و حمید جبلی، کلاه‌قرمزی و پسرخاله پرفروش‌ترین فیلم سال شد.
سینمای کمدی در این دهه رونق بیش‌تری یافت؛ روز باشکوه که در آن علی‌رضا خمسه یکی از بهترین نقش‌های خود را ارایه داد ایادی رژیم گذشته را به تمسخر می‌گرفت، آدم‌برفی که در هنگام اکران از استقبال خوبی برخوردار شد، مرد عوضی که با سنت‌شکنی و انتخاب مضمونی که در شرایط قبلی امکان طرح نداشت نقطه‌ی عطفی از جهت فروش در گیشه بر جای گذاشت و عینک دودی که تا حدی اعتنای تماشاگران را به همراه داشت.
این‌گونه بود که کمدی‌سازی رونق گرفت و فیلم‌هایی چون توکیو بدون توقف، دختر ایرونی، دنیا، عروس خوش‌قدم، چپ‌دست، توفیق اجباری و کلاغ‌پر که کمدی‌های سبکی بودند به روی پرده‌ رفتند. داریوش مهرجویی که فیلم درخشان اجاره‌نشین‌ها را داشت با درک شرایط جدید مهمان مامان را ساخت که اجرایی جذاب در زیرلایه‌های وقایع مفرح و خنده‌آفرین، بخشی از روانشناسی مردم را به صورت واقع‌بینانه‌یی بازتاباند. کمدی‌های لیلی با من است و اخراجی‌ها با قرار دادن مضامین جنگی در روایت و ایجاد موقعیت‌های کمدی با کنش کاراکترها فصل جدیدی از سینمای کمدی را در عرصه‌ی سینمای جنگ و دفاع مقدس گشودند. مارمولک هم با یک موضوع ویژه که سینما کم‌تر از آن بهره گرفته بود به یکی از پرفروش‌ترین‌های سینمای کمدی تبدیل شد

حسین گیتی

منبع : سورۀ مهر

مطالب مرتبط

چگونگی ساخت یک محصول کمدی


چگونگی ساخت یک محصول کمدی
● چگونه یک کمدی به کمک ارسال پردازه و مجموعه دستورهای کاربردی ایجاد می‌شود؟
چگونگی ترسیم شخصیت‌های کمدی و زد و خوردها و درگیری‌ها موضوع بسیار مهمی است که یک نویسنده کمدی باید به آن توجه بسیاری داشته باشد.
▪ نسخه کوچک تصویر که برای مرور سریع‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این بخش مهمترین و خلاق‌ترین بخش کار است. ایده‌ها در اینجا در ذهن جرقه می‌زنند، درست مثل ”پاپ‌کورنی“ که در مایکروفر قرار می‌گیرد، ترسیم و تقسیم‌بندی صحنه‌ها شروع می‌شوند. هدف این مرحله ثبت ایده‌های اولیه است. ابتدا این تصویرهای کوچک ثبت و سپس آنها را بازبینی و اصلاح کنید. گاهی آنچه که در ذهن دارید، قابل ترسیم است و شما می‌دانید صحنه‌ها را چگونه طراحی کنید یا صفحات را در جای مناسب بگذارید. اما گاهی هم به وقت بیشتری نیاز دارید تا ارتباط منطقی بین آنها را بیابید.
در طول زمان طولانی کار و ساختن کمدی‌ها همیشه نخستین تأثیر و اولین الهام (برداشت) بهترین است. گاهی آنچه که در ذهن دارید، قابل ترسیم است و شما می‌دانید صحنه‌ها را چگونه طراحی کنید یا صفحات را در جای مناسب گذارید. اما گاهی هم به وقت بیشتری نیاز دارید تا ارتباط منطقی بین آنها را بیابید. در طول زمان طولانی کار و ساختن کمدی‌ها همیشه نخستین تأثیر و اولین الهام (برداشت) بهترین است. گاهی پس از برداشت‌های بسیاری دوباره به برداشت اصلی می‌رسید. این بخش کار بسیار سیال است. ایده‌ها و طرح‌ها می‌آیند و می‌ریزند. در واقع شخص باید ایده‌های تازه را که ممکن است سبب پیشرفت داستان شوند، به آسانی بپذیرد.
● چگونگی ساخت یک محصول کمدی
▪ مرجع
یکی از کارهای اصلی در هنگام خواندن دستورهای کاربردی، تهیه یک مرجع از همه چیزهای موردنیاز و سپس بررسی در اینترنت است. با این کار شاید وقت‌گیر باشد، اما شما می‌توانید به منابع کاربردی بسیاری دست یابید. ممکن است شما مجبور باشید در زمان جستجو خلاقیت نیز به خرج دهید، اما در هر صورت مراجع مورد نیازتان را بدون ترک استودیوی خود خواهید یافت و زمانی‌که آنها را بررسی می‌کنید به‌طور یقیین با خود خواهید گفت: هیچ‌کجا چنین مرجع کاملی پیدا نمی‌شود، بهتر و بیشتر از آنچه که نیاز داشتم به‌دست آورده‌ام. شما می‌توانید به روش پلات مارول استایل کار کنید.
در این روش نویسنده پلات را بدون کلام یا با کم‌ترین مقدار آن تهیه می‌کند و یک سری از پلان‌ها از هر صفحه و در طول صحنه‌ای که هنرمند بازی می‌کند گرفته نمی‌شود. در این روش بازیگر در هر قدم کنترل می‌شود (در تمام دیالوگ‌ها و تصاویر) پلات‌های طرح‌های کمدی بهتر هستند، زیرا آزادی عمل بیشتری را به شما می‌دهند. (به‌ویژه در کمدی‌های اکشن و سوپرقهرمانی). مشکل اصلی بیشتر ما نداشتن فضای کافی داستان است، زیرا همیشه در صفحات کتاب محدودیت وجود دارد و شما باید صفحات را به بیان داستان که شامل معرفی شخصیت‌ها، درگیری‌ها و توصیف صحنه‌های دلهره‌آور است، تقسیم کنید.
مرحله بعد ایجاد صفحه تازه‌ای برای برقراری ارتباط فیلمنامه است. طرح‌های ارتباطی مهمترین و خلاق‌ترین بخش کار ما است. به‌طور یقین طراحی و رنگ‌آمیزی خوب، ارتباط مستقیمی با خلاقیت فکری خواننده دارد. بهتر است داستان‌های خنده‌دار به‌صورت نقل قول بیان شوند و به‌صورت بخش‌های خنده‌دار پشت سر هم تقسیم‌بندی شوند.
جالب‌ترین مرحله پس از طراحی، رنگ‌آمیزی است. شما باید هر چه بیشتر به جزئیات و چگونگی استفاده از برس و مداد دقت کنید.
از ابتدا تا انتهاء را ببینید. نقاشی با جوهر باید با همان ظرافت نقاشی با مداد صورت گیرد. پیش از کار می‌توانید با قلم مو یا خودنویس کمی خط خطی کنید تا به‌اصطلاح گرم شوید. اگر از این‌کار لذت ببرید ممکن است نیم ساعت یا یک ساعت به انجام این‌کار بپردازید (مانند نوازنده‌ای که سازش را گرم می‌کند).
در این‌کار بسته به سلیقه خودتان هر جا که نیاز می‌بینید از قلم‌مو یا وسیله دیگر استفاده کنید. قلم‌مو برای رنگ‌آمیزی برخی از بخش‌ها مثل مو بسیار بهتر ست. رنگ‌آمیزی یا راپید هم مناسب است. راپیدها با عرض‌های مختلف دست شما را باز می‌گذارند.
الگوهای دایره یا بیضی هم به شما کمک بسیاری در ترسیم بخش‌های هندسی طرحتان می‌کنند. ابزار Copic با نوک ۰۲/۰ و ۰۳/۰ هم برای رنگ‌آمیزی چهره‌های کوچک و جزئیات آن بسیار خوب است، اما پیش از پاک کردن صفحه پس از استفاده از آنها بیست دقیقه صبر کنید، زیرا پس از افزودن جوهر اگر سطح خشک نباشد، کثیف می‌شود.
● ابزارهای تجاری موجود در بازار
▪ راپید گراف‌های تکنیکی از اندازه صفر تا ۳۵
▪ قلم‌موی وینزور نیوتون سری ۷ شماره ۳: این قلم‌مو با موهای خشن و زبر خود امکان کنترل دقیق را دارد.
ساکورا پیگما میکرون قلم بسیار عالی است که جوهر آن ضدآب است. تنها باید صبر کنید تا جوهر آن در حدود پانزده تا بیست دقیقه خشک شود.
▪ قلم ۱۰۲ هانت: سر این قلم صنعتی حالت انعطاف‌پذیری داشته و امکان کشیدن خطوط ریز را دارد.
● شخصیت‌پردازی
▪ شخصیت موردنظر شما چگونه است؟
این یکی از مشکلاتی است که باید در هنگام نوشتن داستان به آن دقت کنید. خلق شخصیت به‌نظر ساده می‌آید؛ یک طرح برای بدن، رنگ مو و یقه را انتخاب می‌کنید. اما به این سادگی هم نیست! جنبه‌های دیگر ساخت کاراکتر و شخصیت دادن به آن بسیار مهم است. قهرمان موردنظر شما باید نقطه‌نظرات خاصی را در خواننده ایجاد کند.
برای مثال زمانی‌که قهرمان شما شخصیت منفی دارد، به‌طور تصادفی دشمنش را می‌کشد و تفنگی را از مغازه می‌دزدد، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. اگر این آدم شرور در زمان بیماری، جزئیات جنایات خود را شرح دهد، آیا داستان جالب‌تر نمی‌شود و به زندگی مردمی که روزانه می‌بینید شبیه‌تر نمی‌شود؟
به همین دلیل است که شخصیت‌پردازی اهمیت خاصی دارد و این‌کار، تفاوت بین شخصیت‌پردازی سطحی و عمیق را نشان می‌دهد. شخصیت‌پردازی سطحی زمانی است که یک شخصیت همانگونه که گفته می‌شود به‌نظر می‌آید. برای مثال در فیلم ”سوپرمن“، در دید خواندگان جوان این شخصیت همیشه کاری درست را انجام می‌دهد.
در شخصیت‌پردازی عمیق، شخصیت‌ دارای انگیزه‌های پیچیده‌تری است. فیلم ”سوپرمن“ برای افراد بالغ‌تر این پرسش را پیش می‌آورد که چرا او باید این‌کارها را انجام دهد؟ آیا زمانی که مردم مرتکب جنایات گوناگون می‌شوند انجام کاری درست ارزشمند است؟ درک این مسئله که آیا بهتر است این شخصیت در یک جزیره بازنشسته شود یا جنگیدن برای حفظ ارزش‌ها در زمانی‌که قدردانی وجود ندارد و تشخیص خوب از بد، کار ساده‌ای نیست. راه دیگر بررسی شخصیت‌پردازی عمقی، درک انگیزه‌های واقعی شخصیت است. این مسئله با تضاد بین انگیزه‌ها و آنچه که یک کاراکتر انجام می‌دهد نمایان می‌شود. اگر دقت کنید می‌بینید که ما حتی در زندگی واقعی گاهی انگیزه‌های دقیق خود را به‌خوبی نمی‌دانیم.
آنچه که شما از شخصیت داستان می‌خواهید، بسیار پیچیده است. حتی شخصیت ”مرد عنکبوتی“ هم دارای نقص‌هائی است و شاید به همین دلیل مردم می‌توانند نسبت به او احساس نزدیکی داشته باشند. یکی از خوانندگان می‌گوید: او در مواقع و شرایط گوناگون همانگونه رفتار می‌کند که شاید من رفتار کنم و شاید این رمز موفقیت او باشد. اگر این شخصیت با کسی که مورد علاقه‌اش است به بدی رفتار کند، جزء پیچیدگی‌های شخصیت وی محسوب می‌شود، اما آیا ما این جنبه شخصیتی را دوست داریم؟
به‌طور کلی شخصیت اصلی باید دارای شخصیت‌پردازی پیچیده‌ای باشد نه سفید سفید و نه سیاه سیاه. این شخصیت تا زمانی‌که بازتاب قهرمان داستان باشد، ادامه حیات می‌دهد. این در حالی است که شخصیت‌های فرعی نباید چندان عمیق باشند. آنها در طول داستان وجود دارند. فردی که در داستان در دکه روزنامه‌فروشی کار می‌کند تنها برای فروش روزنامه به قهرمان داستان در یک صحنه وجود دارد. شاید کمی پرداختن به شخصیت او جالب باشد، اما عمق بخشیدن زیاد به شخصیت وی داستان را از مسیر اصلی خود دور خواهد کرد.

وبگردی
سرگیجه پلاسکو
سرگیجه پلاسکو - وام ٣٠٠‌میلیون تومانی تبدیل به رویای آنها شده؛ داغ پلاسکو برای کسبه هنوز تازه است. وامی که بعد از سوختن پلاسکو در بوق و کرنا کردند، امروز فقط به یکی از ساکنان پلاسکو داده شده و سهم دیگر کسبه انتظار است.
عباس عبدی به سردارسلیمانی : جانفشانی‌ها تبدیل به سرمایه ملی نشده‌اند
عباس عبدی به سردارسلیمانی : جانفشانی‌ها تبدیل به سرمایه ملی نشده‌اند - یکی از موارد پیش‌آمده در این اعتراضات آتش‌زدن پرچم کشور بود که واکنش و تاسف بسیاری را برانگیخت؛ به طوری که مقام رهبری نیز به آن اشاره کردند. در آخرین واکنش‌ها...
کشتی قرآن مطلا و واقعیت جامعه
کشتی قرآن مطلا و واقعیت جامعه - خبر «قرآن مطلا» در روزهای اخیر احساسات بسیاری را جریحه­ دار کرده است. اگربه جامعه و واقعیت ­های آن سری بزنیم چه می توانیم بگوییم؟ گیریم که قران مطلا کار درستی است. آیا با توجه به وجود فقط 100 خانوادۀ زیر فقر در جامعه، باز هم باید برخلاف سیره رسول خدا و امیرمومنان(علیهما السلام) آنان را نادیده گرفت و به کاری ازین دست پرداخت؟ در آن صورت، آیا قرآن مطلا با سیره و سنت رسول...
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس - 38 شرکت که جزء بزرگترین کارتل های اقتصادی کشور هستند، متعلق به آستان قدس است. بنابراین آستان قدس کنونی، آستان قدسی نیست که حضرت امام در نامه خود از آن سخن گفته‌اند.
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها - به‌جز وزارت ارشاد، هیچ‌یک از این 40 ارگان و نهاد در قبال میلیاردها تومان بودجه‌هایی که دریافت می‌دارند پاسخگو نبوده نیستند.
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار - ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی»
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی» - علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده یکی از خدمه نفتکش «سانچی» اظهار همدردی کرد.
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی - توقف عملیات خنک سازی و مهار آتش در شب گذشته، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت - رسانه های مطرح یونانی با انتشار تصاویری از رابطه عاطفی ملی پوش ایرانی باشگاه المپیاکوس با یک میلیاردر یونانی - آمریکایی پرده برداشتند و مدعی شدند این دو تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کرده اند.
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟ - بخشی از تکثر مسئولیت های بعضی چهره‌های سیاسی به بی‌اعتمادی نظام به افراد کارآمد برمی‌گردد و علت دیگر این موضوع، اعتماد غیرمعقول به این افراد است. با این حال این افراد هرچقدر هم که توانمند باشند، از نظر روان شناسی و انسان شناسی در بخشی از مسئولیت های خود ناموفقند.
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود!
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود! - فیلم - حسین عطایی ۱۰ سال دارد و در حوزه طراحی مفهومی خودرو فعالیت می کند. او ۶ اختراع ثبت شده دارد، مدرسه نمی رود و از دو شرکت تسلا و ولوو دعوت به همکاری شده است. او مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه است. گفتگوی رضا رشیدپور با نابغه ١٠ساله طراحی خودرو را اینجا ببینید.
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت !
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت ! - تست برخورد جلوی خودرو با سرعت 50 کیلومتر در ساعت برای سمند TU5 ، توسط یکی از سازمانهای معتبر ارزیابی خودرو در انگلستان صورت گرفت.
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه - این فیلم حواشی زیادی را در فضای مجازی به همراه داشته است.
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم - اولین قسمت از برنامه هاردتاک کاکتوس را با صحبت های جذاب نیوشا ضیغمی در مورد خانواده و همسرش ، ماجرای صحبت های جنجالی یک هواپیما ، 8 سال احمدی نژاد و ...
    پربازدیدها